Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Visa SuperX, muistaako kukaan?
ViestiLähetetty: 29.11.2010 14:02 

Viestit: 103
Visa-harrastus näyttää patongin perusteella edelleen virkistyneen, hyvä niin! Muistaako kukaan otsikon mukaista Visa-mallia, jota myytiin yhtäaikaa Super E mallin kanssa kalliimpana versiona n. v.81-83. Moottori oli isompi, mutta oliko kuitenkaan myöhemmistä malleista tuttu 1.4 vaiko jotain 1290 cc?? Montako autoa tuotiin Suomeen? Muistan?? nähneeni pääkaupunkiseudulla yhden vihreän yksilön 80-luvun lopulla. Onko kellään moista tallessa? Tekniset tiedot tähänkin malliin löytyivät Super E:n ohjekirjasta. Mikä oli moottoriversio, oliko yhteinen öljy vaihteistolla ja moottorilla. Ottakaa joku selvää ja laittakaa jatkoa. Korjatkaa jos kirjoittajan muisti petti jossain kohtaa. EDIT: Itse itseäni täydentäen tuolta: http://visavision.info/index.html löytyykin näköjään infoa, esim moottori 1219 cc, mutta sieltäkään ei selviä kaikki, joten kommentoikaa vaan...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Visa SuperX, muistaako kukaan?
ViestiLähetetty: 03.12.2010 23:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 871
Paikkakunta: Karkkila

Profiili WWW
Aika hiljaista on näköhavaintojen suhteen. Nummelassa 90-luvulla olen liikenteessä nähnyt, väri muistaakseni musta.



Yksipuolaisen ratin takaa,

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies
twitter.com/visamies
visamies.galleria.fi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Visa SuperX, muistaako kukaan?
ViestiLähetetty: 04.12.2010 10:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Mutuna uskoisin tuon öljyn olevan saman moottorilla ja laatikolla. Se ,että miten noita on säästynyt niin vaikea sanoa.
Visoja on ollut liikenteessä 147 Kpl viime vuoden lopussa. Mutta Trafilla ei ole tietoa erimalleista. Ja tässähän ei ole käytöstä poistetut joita allekirjoittaneella on esim. 2 kpl. Mutta varmasti hengissä olevien määrä on max 200 siis koko kanta huomioon ottaen.
Tuo 1200 konehan oli 2-tahdin ohella suosituin ainakin valmistus määrien osalta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Visa SuperX, muistaako kukaan?
ViestiLähetetty: 04.12.2010 12:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 137
Yhden mustan Super X:n muistan nähneeni AC ry:n kerhoillassa Auto-Bonilla 90-luvulla - ehkä 1996?

Super X:ää ei Suomessa myyty kovin kauaa eikä kovin montaa. Moottoriöljy kiertää vaihteistossa (näin päin se kai on...) siinäkin, kuten lähes kaikissa täkäläisissä Visoissa, poikkeuksen tekee muutama GTi (1,6-litrainen XU-moottori ruiskulla, 105 tai 115 hv). 2-sylinterisiä tai dieselmoottorisia Visoja ei tänne juuri ole eksynyt, mutta nämä kolme viimeksimainittua mallia ovatkin ne Visat, joihin saattaa joutua vaihteistoöljyä hankkimaan.

2-tahtista Visaa ei tähän mennessä ole nähty. Se ei välttämättä tarkoita, etteikö joku olisi sellaista tehnyt...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Visa SuperX, muistaako kukaan?
ViestiLähetetty: 04.12.2010 12:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
http://www.citroenvisa.net/visa4.htm

"The Super X has only been on sale from late 1980 until 1982. Only a limited number were built and it is now a rare car. This model was the 'performance' model, the 1.2 engine being almost identical to the 1.1, except for different bore and stroke with correspondingly different carburettors, distributors and so on.
To promote the Visa, a 'Trophée Visa International' competition was established in 82. The Super X was redesigned for this purpose and the model named Visa Trophée."

Tuolta sivuklta selviää lisäksi, että Trophée 1300cc koneella oli perustana B-ryhmän rallivisalle.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Visa SuperX, muistaako kukaan?
ViestiLähetetty: 06.12.2010 18:40 

Viestit: 103
Kiitos kaikille kommentoijille. Ilmeisesti ei Super X:ää ole kellään lukijalla tallessa, sinänsä jännä kun GT-mallejakin putkahtelee silloin tällöin myyntiinkin. Löytäisikö joku vielä tekniset tiedot esim. Super E ohjekirjasta. Visa oli aikanaan halvimpia 5 ovisia länsiautoja ja tarjosi paljon vastinetta rahalle erityisesti talviominaisuuksissa ja kulki uutena jopa alle 5L sadalla. Mielestäni Visa oli 80-luvun paras talviauto ajo-ominaisuuksien ja lämpiävyyden suhteen, lukot eivät jäätyneet jne. Hintoja mk v.1984: Visa 11 E 47500,-, 11 RE 49700,- GT 73400,- Daihatsu Charade 5ov 47900,- Fiat Uno 55 5ov 47900,- Peugeot 205 GL 49900,- Suzuki Alto 35200,- Lada 2107 39490,- Visan hinta tosin hyppäsi 1983->1984. Oman perheen Visa Super E ostohinta 44850,- v.1983. Allekirjoittaneella ei ole Visaa harrasteautona, mutta olisi jos aika ja tilat antaisivat myöten. Visojen käyttöarvo on ollut korkea, ne on ajettu kakkosautoina loppuun ja yhtäkään ei olisi varaa enää päästää romikseen. Joskus putkahtaa esille samanlaisia tapauksia kuin tuolla myyntipalstan puolella. Esim. kotipaikkakunnalla läheltäkin katsoen kuin-uusi-kuntoinen vaaleansininen 14 TRS, josta nousee tyylikkäästi harmaantunut pariskunta.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: