Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Älkää liikoja uskoko Wikiin...
ViestiLähetetty: 17.03.2009 09:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Sattuipa nimittäin Mobilistin yleisönosastosta silmiin kirjoitus, jossa korjattiin Mobilistin toimitusta, että ensin olisi ollut ID, sitten DS. Lisäksi tuohtunut lukija esitti, että näitä malleja ei tehty samanaikaisesti ja kehotti toimitusta lukemaan Wikipediaa.

Vai olisiko lukijalla mennyt DS ja DSuper sekaisin? Pikaisesti silmäillen Wikissä näyttäisi homma olevan kutakuinkin OK.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää liikoja uskoko Wikiin...
ViestiLähetetty: 17.03.2009 14:47 

Viestit: 372
Paikkakunta: Järvenpää
niko kirjoitti:
Sattuipa nimittäin Mobilistin yleisönosastosta silmiin kirjoitus, jossa korjattiin Mobilistin toimitusta, että ensin olisi ollut ID, sitten DS. Lisäksi tuohtunut lukija esitti, että näitä malleja ei tehty samanaikaisesti ja kehotti toimitusta lukemaan Wikipediaa.

Vai olisiko lukijalla mennyt DS ja DSuper sekaisin? Pikaisesti silmäillen Wikissä näyttäisi homma olevan kutakuinkin OK.

Citroen DS also called ID. :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää liikoja uskoko Wikiin...
ViestiLähetetty: 17.03.2009 14:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Tane N. kirjoitti:
Citroen DS also called ID. :o

En mä tainnu kauheen tarkkaan sitä Wikiä silmäillä :oops:



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää liikoja uskoko Wikiin...
ViestiLähetetty: 17.03.2009 21:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3462
Paikkakunta: Vallis Gratiae
niko kirjoitti:
En mä tainnu kauheen tarkkaan sitä Wikiä silmäillä :oops:


... kyl se siellä varsinaisessa tekstissä tarkasti kerrottiin ...



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää liikoja uskoko Wikiin...
ViestiLähetetty: 17.03.2009 22:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1199
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Wikihän on toisten harrastajien näkemys asioista- aina kannattaa olla hiukan skeptinen- kuten näitten nettifoorumienkin :) kanssa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää liikoja uskoko Wikiin...
ViestiLähetetty: 18.03.2009 09:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Sitäpä juuri, että lähdekritiikki pitää nykypäivänä muistaa. Jotenkin vain useille on tullut tavaksi todistaa asia oikeaksi sillä, että "näin se on Wikissä sanottu". Tosin painetun sanankin laatu on välillä kovin heikkoa, sillä toimittajillakaan ei tunnu nykyään olevan halua perehtyä asioitten taustoihin kunnolla.

Ja sattuuhan sitä erheitä paremmillekin. Jossain Jari Tervon kirjassa oli ollut hassu lipsahdus, oli mainittu kirjan henkilön nousseen Chrysler autosta, mutta niitäpä alettiin valmistaa vasta 5 vuotta kirjan tapahtumahetken jälkeen ;) Tämäkin pomppasi uusimmasta Mobilistista silmään...



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää liikoja uskoko Wikiin...
ViestiLähetetty: 18.03.2009 10:04 

Viestit: 1723
Paikkakunta: Nousiainen
Työkaveria lainaten "Wikipedia: tuo epäluotettavan tiedon ehtymätön lähde" :lol:



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää liikoja uskoko Wikiin...
ViestiLähetetty: 18.03.2009 14:42 

Viestit: 372
Paikkakunta: Järvenpää
2cvkimmo kirjoitti:
niko kirjoitti:
En mä tainnu kauheen tarkkaan sitä Wikiä silmäillä :oops:


... kyl se siellä varsinaisessa tekstissä tarkasti kerrottiin ...


Ja mä en tainnu kauheen tarkkaan sitä varsinaista tekstiä lukea.

Enivei luotan eniten Tekniikan Maailman koeajoraportteihin DS 11/1956 ja ID 8/1958. Vaikka alkuperäinen ketjun asia liittyi Wikipediaan, niin en voi olla mainitsematta, mitä DS:n testin yhteydessä todettiin.

Samalla korilla ja moottorilla on laskettu markkinoille halvempi malli ID 19, jossa on tavallinen ohjaus, vaihde ja jarru. Jousitus ja maavaran säätö on kuten DS 19:ssa ja hinta lienee alle 800000.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää liikoja uskoko Wikiin...
ViestiLähetetty: 18.03.2009 14:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Niin, eikös ID esitelty mallivuodelle -57, eli loppuvuodesta -56? Nyt pitäisi olla kotona kirjan ääressä tarkastamassa ;) Tai joku D-tuntija voisi tulla vahvistamaan/kiistämään...



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää liikoja uskoko Wikiin...
ViestiLähetetty: 18.03.2009 14:58 

Viestit: 372
Paikkakunta: Järvenpää
niko kirjoitti:
Niin, eikös ID esitelty mallivuodelle -57, eli loppuvuodesta -56? Nyt pitäisi olla kotona kirjan ääressä tarkastamassa ;) Tai joku D-tuntija voisi tulla vahvistamaan/kiistämään...


Ainahan voi tarkistaa Wikipediasta :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää liikoja uskoko Wikiin...
ViestiLähetetty: 18.03.2009 15:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Tane N kirjoitti:
Ainahan voi tarkistaa Wikipediasta :D

Ja sitten, kun joku asiasta oikeasti tietävä alkaa väittää vastaan, niin meuhkaa vaan, että "katto Wikistä" :mrgreen:



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää liikoja uskoko Wikiin...
ViestiLähetetty: 20.03.2009 23:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1598
Paikkakunta: Tampere
Tuota noin... wikiähän voi kuka tahansa editoida, joten eikö tässäkin ketjussa esiintyneet asiaa tuntevat tahot voisi editoida ko. artikkelin kuntoon?




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää liikoja uskoko Wikiin...
ViestiLähetetty: 21.03.2009 12:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3462
Paikkakunta: Vallis Gratiae
...ja nyt kun se Mobilisti vihdoinkin tuli irtonumeromyyntiin täällä maaseudulla, niin Breznevin 1962 DS iskee kuin märkä sukka ... :lol:



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Älkää liikoja uskoko Wikiin...
ViestiLähetetty: 21.03.2009 12:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
2cvkimmo kirjoitti:
...ja nyt kun se Mobilisti vihdoinkin tuli irtonumeromyyntiin täällä maaseudulla, niin Breznevin 1962 DS iskee kuin märkä sukka ... :lol:


Ja sillä oli SM myös :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: