|
Kirjoittaja |
Viesti |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Pisimpään/vanhin päivittäiskäytössä oleva citikka Lähetetty: 18.03.2009 17:59 |
Viestit: 511
|
Mulla edelleen tuo BX van Vm 1992 ajettu 750 000+ km ja mulla vuodesta 1995 ja päivittäiskäytössä "enoleasingina"
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Pisimpään/vanhin päivittäiskäytössä oleva citikka Lähetetty: 18.03.2009 18:00 |
|
No pitikö samasta asiasta avata toinenkin keskustelu? 
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Pisimpään/vanhin päivittäiskäytössä oleva citikka Lähetetty: 18.03.2009 19:02 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
quai_de_javel kirjoitti: No pitikö samasta asiasta avata toinenkin keskustelu?  Käsittääkseni tämän ketjun ja tuon toisen ketjun otsikot eivät tarkoita samaa asiaa, joten vastaan tähän ketjuun... Äitipuolellani on ollut vuodesta 1995 lähtien päivittäisessä käytössään 1962 vuosimallin 2cv keskipakokytkimen ja muiden herkkujen kera. Tuona aikana mittariin on rullautunut n. 520 000km...Noihin kilometreihin mahtuu yksi kylkikolari (Mazda tuli vauhdilla kylkeen) ja yhden kerran ojassa käytiin perä edellä, kun tiessä oli vääränlaiset kallistukset ja kovasti liukkautta. Ulkomaitakin ko. kuljin on nähnyt seuraavasti: viro, latvia, liettua, puola, saksa, (belgia?), hollanti, tanska ja ruotsi. 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Japa
|
Viestin otsikko: Re: Pisimpään/vanhin päivittäiskäytössä oleva citikka Lähetetty: 19.03.2009 09:47 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Oulu
|
Akaile kirjoitti: quai_de_javel kirjoitti: No pitikö samasta asiasta avata toinenkin keskustelu?  Äitipuolellani on ollut vuodesta 1995 lähtien päivittäisessä käytössään 1962 vuosimallin 2cv keskipakokytkimen ja muiden herkkujen kera. Tuona aikana mittariin on rullautunut n. 520 000km...Noihin kilometreihin mahtuu yksi kylkikolari (Mazda tuli vauhdilla kylkeen) ja yhden kerran ojassa käytiin perä edellä, kun tiessä oli vääränlaiset kallistukset ja kovasti liukkautta. Ulkomaitakin ko. kuljin on nähnyt seuraavasti: viro, latvia, liettua, puola, saksa, (belgia?), hollanti, tanska ja ruotsi. siis vuodesta 1995 vuoteen 2009 520tkm 2cv:llä??
Ajossa: C5R 2.0 HDI136 AM6 Break -06, C5 V6 Berline -01, C5 2,0 Berline -01, C5 2,0 Berline -04, 406 HDi -00 EX-PSA:t: C8 Monospace 2,2 bensa -05, 406 GW HDi -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Pisimpään/vanhin päivittäiskäytössä oleva citikka Lähetetty: 19.03.2009 09:53 |
Viestit: 2699
|
Joo, tuota samaa vähän kummeksuin. Lähes 40 tkm/vuosi, yli kymmenen vuoden ajan. Onhan sitä siinä. Rätillä.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Pisimpään/vanhin päivittäiskäytössä oleva citikka Lähetetty: 19.03.2009 11:37 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Kyllä, pitää paikkansa. Ajaa työmatkanaan n. 120km päivässä + muut keikat.
|
|
|
|
 |
mph
|
Viestin otsikko: Re: Pisimpään/vanhin päivittäiskäytössä oleva citikka Lähetetty: 19.03.2009 13:09 |
Viestit: 37
|
Tuo on kyllä kunnioitettava suoritus, yli 100 km joka päivä 14 vuoden ajan 62:lla, kesät talvet ja syksyt ja keväät.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Pisimpään/vanhin päivittäiskäytössä oleva citikka Lähetetty: 19.03.2009 19:07 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Joskus laskin tuohon kulkimeen jollain vajaan 10 000km seurannalla kulutukseksi 5.5 L / 100km ja vakuutuksetkaan eivät päätä huimaa, joten ei se ylläpidoltaan kallis ole ollut noille kilometreille. Lämmönvaihtajat ovat terästetyt, ettei ihan kylmäkuoliossa tarvitse työpaikalleen astella talviaamuina. Samaten lisävalot ja suurempitehoinen laturi löytyy, joten ei tarvitse alkuperäisillä kynttilöillä tietä etsiä... Voisi lähettää TM:ään miljoonan kilometrin käyttötestin tulokset, sitten kun sen aika koittaa 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
|
|