Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 22.03.2011 22:23 

Viestit: 15
Heimoi kaikille.

Olis tarkoituksena lähteä lähipäivinä kattomaan mk1 gti CX sitikkaa.
Olo on kuin lähtisi marssiin ufoa kattomaan.. :lol:
Sitikoista ei aikaisempaa kokemusta.

Mitä tuollaisesta "erikoisuudesta" kannattaa tsekata ja miten.
Ei ole leimassa tällähetkellä.
Miten osien saanti tuolaiseen.
Mitkä pahimmat ruostepaikat yms.

Kiitos ja kumarrus jo etukäteen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 22.03.2011 22:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
:mrgreen: aloitetaan vaikka ruostepaikoista: akun alapuoliset pellit, helmakoteloiden sisäpuolet (pistää käden helmakotelon alle ja puristaa sormilla, meneekö läpi :lol: ) varsinkin etu ja takaosassa, tavaratilassa takalokasuojien takareuna, luukkujen ja ovien alareunat.

hydrauliikassa ruostuneet putket aiheuttaa harmia, varsinkin takana taka-akseliston päällä.
ekaksi hyvä tarkistaa, onko hydraulisäiliössä yhtään nestettä...

mekaniikkahan noissa on simpeliä ja toimintavarmaa, sähköissä yleisesti löytyy hapettumia liitoksissa, jos on seissy pitkään.

se pitää pitää mielesä, että jos ei ole hydraulipaineita, niin ei ole jarruja, jousitusta eikä ohjaustakaan 8-)

osia saa vielä kohtuu hyvin, jotain pisteosaa saa ehkä etsiä enemmän, ylennsä tulee hommattua toinen mahdollisimman samanmallinen varaosiksi :mrgreen: :ugeek:



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 22.03.2011 23:08 

Viestit: 103
CX on auto joka menee parhaiten siten että sillä ajetaan jatkuvasti, mieluummin ympäri vuoden (nykyään sellainen kyllä ottaa jo hieman sieluun). Ilmenneet viat korjataan heti niiden ilmaannuttua. Gti-malleissa kytkinremontti ei onnistu ilman moottorin irrotusta. Ovet, luukut ja peltiosat yleensäkin ovat jo kiven alla. Takapään ruostetilanne voi olla hirvittävän ja kauhistuttavan välimaastossa ilman että sitä huomataan edes katsastuksessa. Katso projektit-otsikon alta CX20-reflex-ketju. Paras olisi takapäähän uusia isoja kokonaisuuksia kerralla. Joko- koko ala-(apu)rungon takaosa tai jos ongelmia on itse korissa, auton kori poikki takapenkin edestä ja takaikkunan pilareiden kohdalta ja terve takapää ruosteettomasta ulkomaan ihmeestä tilalle. Autossa voi olla em. remontin ajan takarenkaatkin paikoillaan koska apurunkoon ei tällöin kajota. Pyörän- kulmat tms. eivät muutu, kori on takaosastaan rungossa vain neljällä pultilla kiinni. Laiminlyödyssä yksilössä voi olla lukuisia vikakohteita, mutta kerran kunnostettu kohta CX:ssä yleensä sitten toimii myös pitkään ja lähes kaikki mekaniikka ja sähköt ovat kuitenkin korjattavissa, toisin kuin nykyautoissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 23.03.2011 09:18 

Viestit: 312
Paikkakunta: Renko
En suosittele ostamaan projektia ensi CX:ksi. Osta vaikka vähän kalliimmalla sellainen, joka on katsastettu ja liikenteessä. Tai jos mahdollista, hae se etelä ranskasta. Älä usko pienellä laitolla hyvä auto lupauksiin. Paitsi jos on tuttu ja lupaa auttaa homman hoidossa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 23.03.2011 12:48 

Viestit: 15
No pitää nyt katsoa uskaltaako ostaa ollenkaan, kyllä hitsaushommat onnistuu, mut ei nyt huvittas koko autoa hitsata uusiks.

Pari vuotta sitten ollut viimeksi leimassa, eikä ainakaan silloin hitsattavaa ollut. Ollut sisätiloissa säilytyksessä...

Saako ton alustan säädettyä kuinka ylös, että sitä peräpään pohjaa näkis? (Toki asiallisten pukkien kanssa) 8-)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 23.03.2011 14:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
dj_jonttu kirjoitti:
No pitää nyt katsoa uskaltaako ostaa ollenkaan, kyllä hitsaushommat onnistuu, mut ei nyt huvittas koko autoa hitsata uusiks.
Siertin projektikuvillahan voit pelästyttää itsesi aluksi: viewtopic.php?t=5808



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 23.03.2011 14:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
hyvät tai kohtalaisetkin serie-ykköset alkaa olemaan keräilykamaa ja pitää varautua muutaman tonnin menetykseen sellaisen löytäessään. Sanoisin kaikella kunnioituksella Siertin työmaan olevan kuitenkin aika extremeä ;) .
Uusien osien saatavuus suomesta alkaa olemaan kehnolla tasolla, onneksi harrastajia on olemassa...ja netin kautta tilaamalla löytyykin taas melkein kaikkea, vaikka esim http://www.cx-basis.de kautta.



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 23.03.2011 15:05 

Viestit: 13
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/myyn ... istorialla

Tuolta löytyisi kunnon CX, eikä tulisi toista moista vastaan... ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 23.03.2011 15:09 

Viestit: 15
http://driving-dutchman.com/this-citroe ... -for-sale/

Taitaa tulla hintaa hiukan liikaa omalle budjetille :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 23.03.2011 15:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
http://www.citrothello.net/CX%20MITTERAND.htm

Mitterandille riitti vähän lyhyempi. ei oo varma onko myynnissä...



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 23.03.2011 15:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
laakeri kirjoitti:
dj_jonttu kirjoitti:
No pitää nyt katsoa uskaltaako ostaa ollenkaan, kyllä hitsaushommat onnistuu, mut ei nyt huvittas koko autoa hitsata uusiks.
Siertin projektikuvillahan voit pelästyttää itsesi aluksi: viewtopic.php?t=5808


Minun projektin tarkoitus ei ole pelästyttää muut ihmisia!



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 23.03.2011 16:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Ykkös-sarjalainen on loistava aloitus! Ei muuta kuin, tuulta purjeisiin :) Ykönen on siitä helppo, että nämä kuuluisat sähköt on vielä järjellisellä tasolla. Näitä kun on tullut purettua, niin muistaakseni johtosarjojen fyysinen paino on suhteessa 1:2(karkeasti). Jos kysymyksessä on vihreä, nahkasisustalla oleva malli? Niin sanoisin..........900 :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 23.03.2011 19:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Samoilla linjoilla kuin muut; älä osta halpaa rojektia josset ole saanut päähäsi että haluat käyttää kaikki viikonloppusi sen entisöintiin. Hyvästäkin yksilöstä varmasti löytyy sitä kuuluisaa "pientä laittoa", jos vähän tekee mieli harrastaa.

Suomessa CX:n arvostus on ihan nollassa enkä pysty näkemään että huippuyksilöstäkään kukaan täällä maksaisi yli kuutta tonnia. Euroopassa ja erityisesti ranskassa arvostus on toista luokkaa ja parhaista pyydetään yli kahtakymppiä..

Hieno kulkupelihän CX on, erityisesti ykköskoppainen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 23.03.2011 21:56 

Viestit: 15
Käyty katselemassa ja ihmettelemässä... :shock:

Onhan tuollainen aika hurja auto "tavallisiin" tottuneelle, kaikennäköistä pikkunäprättävää siinä ois, ja hiukan ruostehommia.
Tällähetkellä näyttää siltä että ei tahdo hirveästi aika riittää, vaikka intoa kyllä olis... Sisustassa olis kans ollut aika paljon laitettavaa..

Onko CX:n automaattilaatikko kuinka kestävä...? Kaikenhan saa toki rikki, mutta onko niissä ollut jotain todella heikkoa lenkkiä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX:ää ostamassa?
ViestiLähetetty: 24.03.2011 14:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
CX:n tomaattiaski on ihan luotettava ja pitkaikainenem mutta, minusta se on taydellinen pettymys muuten jos ei halua kuunneella koneen jollottavan 2700- 2800 rpm kun ajaa vain sataa.
Manuaali 5-askilla on hyva ja varsin jos siina viela synkat toimii. Synkat yleensa pilataan vaaralla oljylla. 5-aski on miellyttava koska voi ajella sataa vain 2100 rpm jollotuksella.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: mn41, pvalila ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron