Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=6915
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  jptcool [ 03.01.2011 02:17 ]
Viestin otsikko:  3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Nyt ratkaisu rojektin kuljetuksiin, myynnissä Leboncoinissa.
www.leboncoin.fr/voitures/164597681.htm?ca=6_s
Eikun tarjoamaan, mahtaako kyydissä oleva Birotor tulla kaupan päälle?

Kirjoittaja:  Eki [ 03.01.2011 08:23 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

4-akseliselta tuo minusta näyttää... :shock: Mutta hienohan tuo on.

Kulkee varmaan aika nätisti suoraan, mutta kuinka mahtaa etuvetoinen trippeliauto taittua tiukoissa käänteissä lumilla..? :lol:

Kirjoittaja:  svc [ 03.01.2011 14:00 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Saisikohan tuohon värkättyä 2. ja 4. akselit nostettaviksi tyhjänä? Ainakin ne saisi kevennettyä suhteellisen helposti.

Kirjoittaja:  Igor [ 03.01.2011 14:27 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Taitaa tiukat käännökset jäädä tekemättä tuon mittaisella vekottimella, oli akselien määrä mikä hyvänsä :lol:

Kirjoittaja:  Eki [ 03.01.2011 14:55 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Hmm... 2:lle kevennys, tai miksei nostokin, 4:lle pakko-, tai huonompana vaihtoehtona peruutuslukon vaativa kitkaohjaus. Silloin kääntyy jo jotenkin, mutta takanurkka kiertää kyllä melkoisen kaukaa... :shock:

Kirjoittaja:  svc [ 03.01.2011 15:20 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Pystyykös kukaan arvioimaan kuvasta tuon vekottimen kokonaispituutta ja akselivälejä.

Kirjoittaja:  Eki [ 03.01.2011 16:07 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Kokonaispituutta näyttäisi karkeasti arvioiden olevan CX + GS + hieman lisää. Voisiko olla 9 metrin hujakoilla..?. Telin äärimmäisten akselien väli lienee samaa luokkaa, kuin Visan akseliväli (2.42 m). Etuakselin ja telin etummaisen akselin väli jonkin verran enemmän, kuin Cx Prestigen akseliväli... :shock:

Kirjoittaja:  Jankos [ 03.01.2011 17:06 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Eikös tuon saa rekisteröityä kuormuriksi? Ei menisi autoveroa ja käyttökulut pienet...

Kirjoittaja:  svc [ 03.01.2011 17:14 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Todennäköisesti. Tuo on jopa ihan Tissierin tyypittämä, eli tavallaan oma automallinsa: "...avec plaque d'homologuation Tissier." Kunhan vaan täyttää vuoden -77 kuorma-autoa koskevat pykälät.

Sitten vielä tuohon vetokoukku ja tälläinen perävaunu:

Kuva

Tätä saa myös 3-akselisena.

Kirjoittaja:  sitikan vanki [ 03.01.2011 23:17 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Taka-akselien akseliväli on 1000mm. Tämä on tieto.

Kirjoittaja:  laakeri [ 03.01.2011 23:21 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

svc kirjoitti:
Sitten vielä tuohon vetokoukku ja tälläinen perävaunu:
Turhan pieni... jos jotenkin on vaan laillinen, niin kahden auton 3-akselinen keskiakselikärry perään. Sellainen ei kyllä käänny mihinkään.

Kirjoittaja:  svc [ 04.01.2011 00:59 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

laakeri kirjoitti:
svc kirjoitti:
Sitten vielä tuohon vetokoukku ja tälläinen perävaunu:
Turhan pieni...
Saa noita alustoja 3-akselisina rakennussarjoina, jolloin siitä voi tehdä "riittävän" kokoisen. Tosin taitaa Tissierissäkin tulla massat äkkiä vastaan. Ja vetokoukku nostaa suotta ajoneuvoveroa. ;)

Kirjoittaja:  svc [ 04.01.2011 11:39 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Igor kirjoitti:
Taitaa tiukat käännökset jäädä tekemättä tuon mittaisella vekottimella, oli akselien määrä mikä hyvänsä :lol:
Karkeasri arvioiden, jos Tissier käyttää CX:n vakio-ohjauspalikoita, kääntöympyrän halkaisija on hyvinkin jossain 14-15 metrin tienoilla. Paljon riippuu siitä, miten kuorman painopiste sijoittuu. Taka-akselien välit ovat suhteellisen pitkiä verrattuna 1-2 akselin väliin, joka on arviolta nelisen metriä.

Mitenkähän Tissier on toteuttanut tuon taka-akselien kuormanjaon? Onko akselit kytketty toisiinsa, eli muodostavatko ne telin, vai onko jokaisen pyörän jousitus itsenäinen?

Kirjoittaja:  jptcool [ 04.01.2011 16:01 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Sitä sattuu, kun kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo, eikä se näköjään tuonut taka-akselia,vaan
pelkän akselin. Tuskin olisin neljään osannut laskeakaan.

Kirjoittaja:  Croisette [ 04.01.2011 22:48 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

En usko tuon olevan ollenkaan niin kankea kääntymään, kun alkuun autoa katselemalla vaikuttaa. Tämän pohjaan omalle ajokokemukselle, kun kerran Tissierillä ajamaan pääsin (tosin vain 3-akselinen). Parin ekan tiukemman mutkan jälkeen sitä oli todella yllättynyt, kuinka yllättävän ketterä se onkaan kääntymään ;) . Eteenpäin ajaessa moisella unohtaa helposti mitä siellä perässä tuleekaan :lol: .

Jos keulilla on alkuperäinen tekniikka, eli vuonna -77 2200D, niin en tuohon hirveen isoa peräkärryä perään alkais sovittamaan :P . Voipi meno olla verkkaista, jos kyydissä vaikkapa jo yks CX, ja sit kärrillä toinen.....

Tissierin taka-akselit ovat kaikki erikseen jousitetut, korkeustieto otetaan yhdeltä taka-akselilta. Tosin noissa lavetti versioissa, taisi olla jossain takapään hydet eri piirissä kuin muu hyde, tai ainakin niitä kahdennetulla hydejärjestelmällä oleviakin oli, vai oliko ne jälkikäteen rakenneltuja?

Akselistojen kevennys/nosto olisi melko helppoa kyllä toteuttaa, pitäisi vaan rakentaa erilliset korkeudensäätimet joka taka-akselille, tai ainakin venttiili, jolla voisi poistaa paineet 1-2 akselilta, ja sitten jonkinlainen lukitus, jolla ne lukittaisiin ala-asentoon....

Kirjoittaja:  RPekka [ 05.01.2011 00:09 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Croisette kirjoitti:
Akselistojen kevennys/nosto olisi melko helppoa kyllä toteuttaa, pitäisi vaan rakentaa erilliset korkeudensäätimet joka taka-akselille, tai ainakin venttiili, jolla voisi poistaa paineet 1-2 akselilta, ja sitten jonkinlainen lukitus, jolla ne lukittaisiin ala-asentoon....

Tai sitten tehdää helpoimman kautta: laitetaan jokaiselle akselille rautajousi vetämään akselia sisäänpäin. Voimaa sen verran että ilman painetta pitää renkaat sisällä. Niitten akselien jotka on tarkoitus nostaa ylös, paineputkeen laitetaan tavallinen hydrauliventtiili vaihtamaan korkeudensäätimeltä tulevan syötön tilalle paluulinja. Jousi nostaa silloin "turhat" akselit ylös ja korkeudensäädin antaa lisää painetta sille ainoalla maassa olevalle akselille.

Kevennys ei sitten tartte edes noita rautajousia.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 05.01.2011 01:57 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

On se kyllä tsiisuksen hirveen näköinen ja miksi ihmeessä tuo veturi on pitänyt tehdä sedanista?! Näin vastaavan Belgiassa vuonna -98 mutta se oli sentään komee koska se oli fiksattu farkusta ja ei näyttänyt ollenkaan noin kotikutoiselta kuin tämä.

Muuten, kyllä tuo 4-akselinen kääntyilee ihan kivasti koska onhan noita 3-akseliperäkärryjäkin rekoissa, tosin sorapihalla on hyvä mennä kauemmas ja nopeaan sillä kääntyessään tuollainen heittää kiviä melko vihaisesti.

Kirjoittaja:  jptcool [ 06.01.2011 22:53 ]
Viestin otsikko:  Re: 3+1-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Otsikkoa pystyykin vääristelemään jälkikäteen. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää.
ei voikkaan, voi v-tyyli. En siis oppinutkaan mitään.

Kirjoittaja:  Lemon [ 06.01.2011 23:00 ]
Viestin otsikko:  Re: 3+1-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

jptcool kirjoitti:
Otsikkoa pystyykin vääristelemään jälkikäteen. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää.
ei voikkaan, voi v-tyyli. En siis oppinutkaan mitään.

:roll: :?: aha... :?:

Kirjoittaja:  r_a_n_u [ 06.01.2011 23:05 ]
Viestin otsikko:  Re: 3+1-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

jptcool kirjoitti:
Otsikkoa pystyykin vääristelemään jälkikäteen. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää.
ei voikkaan, voi v-tyyli. En siis oppinutkaan mitään.


Kun kerran jutuksi tuli, niin: myydään-/ostetaan osioissa ainakin voi. Sitä vain läheskään kaikki eivät käytä. Joko eivät tiedä, tai muuten vain eivät viitsi käyttää. Kun kauppa on syntynyt, niin otsikkoon tieto siitä. Silloin ei turhaan tarvitse availla ilmoituksia.

Samansorttista laiskuutta kyllä on usein kyselyissäkin. Kun mahdollinen vinkki on saatu, ja vaikka siitä saisi avun, niin ei sitten enää viitsitä sitä ketjuun kirjoittaa. Paskat, kunhan MINÄ sain tiedon ja avun, mitä muista - tyyliin. Mutta tämähän taitaakin jo hieman mennä sivuun tuosta Tissieristä.

Kirjoittaja:  wanhustiina [ 07.01.2011 11:15 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Tissier intoilijoille vielä yksi vinkki lisää - pitkä mutta matala katollinen versio... http://www.marktnet.nl/Citroen-CX-TISSI ... 575766.htm

Kirjoittaja:  jptcool [ 07.01.2011 12:18 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Niin selvyyden välttämiseksi: koitin muuttaa tuota alkuperäistä otsikkoa mutta eihän muutos
vaikuttanut kuin muutosviestin otsikkoon. Editoin viestiä samantien ja siksi se on vähintäänkin
sekava.

Kirjoittaja:  Igor [ 07.01.2011 14:07 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

wanhustiina kirjoitti:
Tissier intoilijoille vielä yksi vinkki lisää - pitkä mutta matala katollinen versio... http://www.marktnet.nl/Citroen-CX-TISSI ... 575766.htm

Olikos ne normaalikorkuisella katolla olevat loadrunnerit Tissierin tekosia?

Kirjoittaja:  Cikatti [ 07.01.2011 19:34 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Normaalikorkuinen? Se normaalikorkuinen on ns Loadrunner ja ne taitaa olla täysin kotitallista tai siis ei yhtään CX TISSIÄ. Normaalikorkuisella tarkoitan sitä tavallisen CX farkun korkeutta.
Voi että mua sylettää tuo että kun tehdään tuollainen CX niin miksi ne fender skirtsit pitää munata tavallisiksi pyörän koteloaukoiksi?

Kirjoittaja:  jptcool [ 08.01.2011 00:37 ]
Viestin otsikko:  Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan

Loadrunnerit ovat alunperin Mike's Garagen tuotoksia Heidelbergistä. Cx - Basis on tehnyt
niitä myöhemmin ja Rammstahl, myöskin Saksanmaalta, pykää sixwheelereitä.

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/