Kuinka usein tulee tarkastettua peräkärryn renkaiden ilmanpaineet, pyöränlaakerit ja valot?
Usein tahtoo olla siten, että kärry seisoo kuusen juurella ja kun sitä tarvitaan se laitetaan koukkuun ja lähdetään vetämään. Esim. pyörän laakereiden rasvauksen harva tulee suorittaneeksi ja samalla oikean laakerin välyksen tarkistaneeksi.
Peräkärryjä näkee usein rankastikkin kuormattuna, ja silloin huonokuntoinen rengas tai kuivunut pyöränlaakeri saattaa pettää. Myös vetoaisan kuulapää on hyvä aika-ajoin tarkastaa ja linkut voidella. Nyt tarkoitan kevytperäkärryjä joita ei tarvitse katsastaa.
Täällä pieni juttu Keskisuomalaisesta ja video Venäjän pojan kekseliäisyydestä rengasrikon kohdattua.
http://www.ksml.fi/teemat/autot/liikenn ... tse/633452