Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 03.01.2011 02:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Nyt ratkaisu rojektin kuljetuksiin, myynnissä Leboncoinissa.
www.leboncoin.fr/voitures/164597681.htm?ca=6_s
Eikun tarjoamaan, mahtaako kyydissä oleva Birotor tulla kaupan päälle?



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 03.01.2011 08:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
4-akseliselta tuo minusta näyttää... :shock: Mutta hienohan tuo on.

Kulkee varmaan aika nätisti suoraan, mutta kuinka mahtaa etuvetoinen trippeliauto taittua tiukoissa käänteissä lumilla..? :lol:



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 03.01.2011 14:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Saisikohan tuohon värkättyä 2. ja 4. akselit nostettaviksi tyhjänä? Ainakin ne saisi kevennettyä suhteellisen helposti.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 03.01.2011 14:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Taitaa tiukat käännökset jäädä tekemättä tuon mittaisella vekottimella, oli akselien määrä mikä hyvänsä :lol:




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 03.01.2011 14:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Hmm... 2:lle kevennys, tai miksei nostokin, 4:lle pakko-, tai huonompana vaihtoehtona peruutuslukon vaativa kitkaohjaus. Silloin kääntyy jo jotenkin, mutta takanurkka kiertää kyllä melkoisen kaukaa... :shock:



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 03.01.2011 15:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Pystyykös kukaan arvioimaan kuvasta tuon vekottimen kokonaispituutta ja akselivälejä.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 03.01.2011 16:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Kokonaispituutta näyttäisi karkeasti arvioiden olevan CX + GS + hieman lisää. Voisiko olla 9 metrin hujakoilla..?. Telin äärimmäisten akselien väli lienee samaa luokkaa, kuin Visan akseliväli (2.42 m). Etuakselin ja telin etummaisen akselin väli jonkin verran enemmän, kuin Cx Prestigen akseliväli... :shock:



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 03.01.2011 17:06 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Eikös tuon saa rekisteröityä kuormuriksi? Ei menisi autoveroa ja käyttökulut pienet...



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 03.01.2011 17:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Todennäköisesti. Tuo on jopa ihan Tissierin tyypittämä, eli tavallaan oma automallinsa: "...avec plaque d'homologuation Tissier." Kunhan vaan täyttää vuoden -77 kuorma-autoa koskevat pykälät.

Sitten vielä tuohon vetokoukku ja tälläinen perävaunu:

Kuva

Tätä saa myös 3-akselisena.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 03.01.2011 23:17 

Viestit: 352
Taka-akselien akseliväli on 1000mm. Tämä on tieto.



" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 03.01.2011 23:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
svc kirjoitti:
Sitten vielä tuohon vetokoukku ja tälläinen perävaunu:
Turhan pieni... jos jotenkin on vaan laillinen, niin kahden auton 3-akselinen keskiakselikärry perään. Sellainen ei kyllä käänny mihinkään.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 04.01.2011 00:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
laakeri kirjoitti:
svc kirjoitti:
Sitten vielä tuohon vetokoukku ja tälläinen perävaunu:
Turhan pieni...
Saa noita alustoja 3-akselisina rakennussarjoina, jolloin siitä voi tehdä "riittävän" kokoisen. Tosin taitaa Tissierissäkin tulla massat äkkiä vastaan. Ja vetokoukku nostaa suotta ajoneuvoveroa. ;)



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 04.01.2011 11:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Igor kirjoitti:
Taitaa tiukat käännökset jäädä tekemättä tuon mittaisella vekottimella, oli akselien määrä mikä hyvänsä :lol:
Karkeasri arvioiden, jos Tissier käyttää CX:n vakio-ohjauspalikoita, kääntöympyrän halkaisija on hyvinkin jossain 14-15 metrin tienoilla. Paljon riippuu siitä, miten kuorman painopiste sijoittuu. Taka-akselien välit ovat suhteellisen pitkiä verrattuna 1-2 akselin väliin, joka on arviolta nelisen metriä.

Mitenkähän Tissier on toteuttanut tuon taka-akselien kuormanjaon? Onko akselit kytketty toisiinsa, eli muodostavatko ne telin, vai onko jokaisen pyörän jousitus itsenäinen?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 04.01.2011 16:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Sitä sattuu, kun kirjoittaa mitä sylki suuhun tuo, eikä se näköjään tuonut taka-akselia,vaan
pelkän akselin. Tuskin olisin neljään osannut laskeakaan.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 04.01.2011 22:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
En usko tuon olevan ollenkaan niin kankea kääntymään, kun alkuun autoa katselemalla vaikuttaa. Tämän pohjaan omalle ajokokemukselle, kun kerran Tissierillä ajamaan pääsin (tosin vain 3-akselinen). Parin ekan tiukemman mutkan jälkeen sitä oli todella yllättynyt, kuinka yllättävän ketterä se onkaan kääntymään ;) . Eteenpäin ajaessa moisella unohtaa helposti mitä siellä perässä tuleekaan :lol: .

Jos keulilla on alkuperäinen tekniikka, eli vuonna -77 2200D, niin en tuohon hirveen isoa peräkärryä perään alkais sovittamaan :P . Voipi meno olla verkkaista, jos kyydissä vaikkapa jo yks CX, ja sit kärrillä toinen.....

Tissierin taka-akselit ovat kaikki erikseen jousitetut, korkeustieto otetaan yhdeltä taka-akselilta. Tosin noissa lavetti versioissa, taisi olla jossain takapään hydet eri piirissä kuin muu hyde, tai ainakin niitä kahdennetulla hydejärjestelmällä oleviakin oli, vai oliko ne jälkikäteen rakenneltuja?

Akselistojen kevennys/nosto olisi melko helppoa kyllä toteuttaa, pitäisi vaan rakentaa erilliset korkeudensäätimet joka taka-akselille, tai ainakin venttiili, jolla voisi poistaa paineet 1-2 akselilta, ja sitten jonkinlainen lukitus, jolla ne lukittaisiin ala-asentoon....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 05.01.2011 00:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Croisette kirjoitti:
Akselistojen kevennys/nosto olisi melko helppoa kyllä toteuttaa, pitäisi vaan rakentaa erilliset korkeudensäätimet joka taka-akselille, tai ainakin venttiili, jolla voisi poistaa paineet 1-2 akselilta, ja sitten jonkinlainen lukitus, jolla ne lukittaisiin ala-asentoon....

Tai sitten tehdää helpoimman kautta: laitetaan jokaiselle akselille rautajousi vetämään akselia sisäänpäin. Voimaa sen verran että ilman painetta pitää renkaat sisällä. Niitten akselien jotka on tarkoitus nostaa ylös, paineputkeen laitetaan tavallinen hydrauliventtiili vaihtamaan korkeudensäätimeltä tulevan syötön tilalle paluulinja. Jousi nostaa silloin "turhat" akselit ylös ja korkeudensäädin antaa lisää painetta sille ainoalla maassa olevalle akselille.

Kevennys ei sitten tartte edes noita rautajousia.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 05.01.2011 01:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
On se kyllä tsiisuksen hirveen näköinen ja miksi ihmeessä tuo veturi on pitänyt tehdä sedanista?! Näin vastaavan Belgiassa vuonna -98 mutta se oli sentään komee koska se oli fiksattu farkusta ja ei näyttänyt ollenkaan noin kotikutoiselta kuin tämä.

Muuten, kyllä tuo 4-akselinen kääntyilee ihan kivasti koska onhan noita 3-akseliperäkärryjäkin rekoissa, tosin sorapihalla on hyvä mennä kauemmas ja nopeaan sillä kääntyessään tuollainen heittää kiviä melko vihaisesti.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3+1-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 06.01.2011 22:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Otsikkoa pystyykin vääristelemään jälkikäteen. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää.
ei voikkaan, voi v-tyyli. En siis oppinutkaan mitään.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3+1-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 06.01.2011 23:00 
jptcool kirjoitti:
Otsikkoa pystyykin vääristelemään jälkikäteen. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää.
ei voikkaan, voi v-tyyli. En siis oppinutkaan mitään.

:roll: :?: aha... :?:


   
 
 Viestin otsikko: Re: 3+1-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 06.01.2011 23:05 

Viestit: 2699
jptcool kirjoitti:
Otsikkoa pystyykin vääristelemään jälkikäteen. Kaikkea sitä oppii kun vanhaksi elää.
ei voikkaan, voi v-tyyli. En siis oppinutkaan mitään.


Kun kerran jutuksi tuli, niin: myydään-/ostetaan osioissa ainakin voi. Sitä vain läheskään kaikki eivät käytä. Joko eivät tiedä, tai muuten vain eivät viitsi käyttää. Kun kauppa on syntynyt, niin otsikkoon tieto siitä. Silloin ei turhaan tarvitse availla ilmoituksia.

Samansorttista laiskuutta kyllä on usein kyselyissäkin. Kun mahdollinen vinkki on saatu, ja vaikka siitä saisi avun, niin ei sitten enää viitsitä sitä ketjuun kirjoittaa. Paskat, kunhan MINÄ sain tiedon ja avun, mitä muista - tyyliin. Mutta tämähän taitaakin jo hieman mennä sivuun tuosta Tissieristä.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 07.01.2011 11:15 

Viestit: 312
Paikkakunta: Renko
Tissier intoilijoille vielä yksi vinkki lisää - pitkä mutta matala katollinen versio... http://www.marktnet.nl/Citroen-CX-TISSI ... 575766.htm


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 07.01.2011 12:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Niin selvyyden välttämiseksi: koitin muuttaa tuota alkuperäistä otsikkoa mutta eihän muutos
vaikuttanut kuin muutosviestin otsikkoon. Editoin viestiä samantien ja siksi se on vähintäänkin
sekava.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 07.01.2011 14:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
wanhustiina kirjoitti:
Tissier intoilijoille vielä yksi vinkki lisää - pitkä mutta matala katollinen versio... http://www.marktnet.nl/Citroen-CX-TISSI ... 575766.htm

Olikos ne normaalikorkuisella katolla olevat loadrunnerit Tissierin tekosia?




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 07.01.2011 19:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Normaalikorkuinen? Se normaalikorkuinen on ns Loadrunner ja ne taitaa olla täysin kotitallista tai siis ei yhtään CX TISSIÄ. Normaalikorkuisella tarkoitan sitä tavallisen CX farkun korkeutta.
Voi että mua sylettää tuo että kun tehdään tuollainen CX niin miksi ne fender skirtsit pitää munata tavallisiksi pyörän koteloaukoiksi?



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 3-akselinen Tissier CX lavetti kaupan
ViestiLähetetty: 08.01.2011 00:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Loadrunnerit ovat alunperin Mike's Garagen tuotoksia Heidelbergistä. Cx - Basis on tehnyt
niitä myöhemmin ja Rammstahl, myöskin Saksanmaalta, pykää sixwheelereitä.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 33 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kultainensitrus ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: