|
Kirjoittaja |
Viesti |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Xsara Picassosta kokemuksia Lähetetty: 17.01.2011 22:50 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Näitä Picassojakin alkaa dieseleinä olla tarjolla kohtuuhintaan ja välillä käy mielessä, josko tuollaisen jossain vaiheessa hankkisi. Eihän se mikään "oikea" hydesitikka ole, mutta voisi olla yksi vaihtoehto... Sellaisia n. 2001 -mallisia on nettiautossa tarjolla kilpailukykyiseen hintaan Berlingoihin verrattuna. Olisko noissa jotain varoitettavaa? Berlingo olis tosin Caminaihmiselle tosi sopiva - kuulemma kiihtyy laiskasti, on sivussa liukuovi, mahtuu istumaan hattu päässä, on kylmä talvella ja sivutuuletkin riepottelee. Siis lähes täydellinen 
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picassosta kokemuksia Lähetetty: 17.01.2011 23:04 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Mulla on ollut '99 Berlingo vaparidieselinä ja '02 Pikachu 1.8 Exclusivena. Molemmat olivat oikein leppoisia ajettavia ja tilankäytöltään ja muunneltavuudeltaan todellisia ihmeitä. Pikachu oli yllättävän vähävikainen, suurimmat remontit taisivat olla pakoputkistoon liittyviä. Katissa on ikävä teräspunoskiinnitys, joka revetessään tipauttaa putkiston alaspäin ja vaatii korjausta. Valitettavasti katti menee samalla vaihtoon.
Berlingoon tehtiin kytkinremonttia, vetoakselia, etujousia katkenneiden tilalle ja yksi ajonestolaitteen äly, joka oli hyvin syvällä konehuoneessa. Molemmissa kränää aiheutti penkkien alla olevat johtosarjat, jotka tunnetusti vilkuttelevat airbag-valoja.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
arzi
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picassosta kokemuksia Lähetetty: 18.01.2011 00:36 |
Viestit: 188 Paikkakunta: ähtäri
|
maaliskuussa tulee meidän 01 hdi vuoden vanhaksi ,kilometrejä on kertynyt 30 tuh kaikestaan kohta 330 tuh. oston jälkeen vaihdoin pakoputken takapöntön,jarrulevyt ja palat, näyttöjen taustavalojen polttimot,nyt hiljattain laturin hiilet ja kytkinvaijerin,eli kulutusosia kaikki. huonoja ominaisuuksia on ..pintakova jousitus,huono kuskin penkki,kojelauta heijastuma tuulilasiin kirkkaalla kelillä,kovalla pakkasella lämpiää hitaasti,ei webastoa. hyvää on pieni kulutus talvella seka ajossa 5.3, sisätilat ja niiden muunneltavuus.
c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picassosta kokemuksia Lähetetty: 18.01.2011 16:08 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
miten niin ei webastoa. ? mulla oli just tuommonen 2.0 Hdi picasso ja kaikilla lisukkeilla. etihän se webasto kuskin puolelta etupuskurin nurkasta. tuoreemmissa se onkin sitten siirretty toiseen nurkkaan. ja näkyyhän sen pakoputki alta jos semmonen siellä on. eioo enää pikassoo. oli liian kallis " käyttövoimavero " 560 euroo vuosi. se on liikaa.
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picassosta kokemuksia Lähetetty: 18.01.2011 17:35 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Allekirjoituksen bensa-pikatsu on ollut muutamia vuosia, toistaiseksi melko huoleton kulkine, eipä ole kyllä paljon siihen kilsoja kertynytkään, muutama kymppitonni vain. Se on enimmäkseen meillä lähipyörityksessä, mutta aina muutama pitempi lomareissukin vuodessa sentään tullut. Verraton juuri lapsen kanssa reissatessa sisätilojen muunneltavuuden takia ja siinä pesee Xantian, jolle ajettavuudessa - luonnollisesti - häviää. Rautajousisarjassa ei ole laingan paha, jopa mukava. Sivutuuleen ottaa mielestäni yllättävän vähän. Penkinlämmittimet ei (tässäkään) toimi, ajovalopesureita ei ole eikä kai ole koskaan saanut. Alakierroksilla pata on kovin hengetön, ellei tukkoinen, mutta sinähän ajattelitkin dieseliä... Ajoasento pysty ja autoon kulku helppoa, tästä tykkäsin silloin, kun oli iskias häijynä.... Ainoa oudompi vika oli polkkakoneen meno päälle itsestään, mikä sitten söi akkua, kun radio soitteli omia aikojaan kaiket yöt humpat ja masurkat. Korjaantui vasta vaihtamalla koko soitin, mikä ei ollut ihan halpa...
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picassosta kokemuksia Lähetetty: 18.01.2011 20:13 |
Viestit: 909
|
aaltopelti_fun kirjoitti: Berlingo olis tosin Caminaihmiselle tosi sopiva - kuulemma kiihtyy laiskasti, on sivussa liukuovi, mahtuu istumaan hattu päässä, on kylmä talvella ja sivutuuletkin riepottelee. Siis lähes täydellinen  Ei se Berlingo kiihdy sen huonommin kuin Picassotkaan samoilla koneella. 1.4 ja vapari dieselillä sitten kyllä.
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picassosta kokemuksia Lähetetty: 18.01.2011 22:11 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Pasis kirjoitti: aaltopelti_fun kirjoitti: Berlingo olis tosin Caminaihmiselle tosi sopiva - kuulemma kiihtyy laiskasti, on sivussa liukuovi, mahtuu istumaan hattu päässä, on kylmä talvella ja sivutuuletkin riepottelee. Siis lähes täydellinen  Ei se Berlingo kiihdy sen huonommin kuin Picassotkaan samoilla koneella. 1.4 ja vapari dieselillä sitten kyllä. No enpä näin uskonutkaan. Mielessäni vertasin kiihtyvyyttä nykyiseen XM 2.1 TD:hen joka kiihtynee jo liiankin rivakasti kun siitä niin helposti hurmioituu... Toisena vertailukohtana tietty Camina (HY), joka on niin hyvä kiihtymään, etten ole vielä sellaista suoraa löytänyt, etteikö se edelleenkin suoran loppuessa olisi vielä kiihtymässä  Tosin ei se vauhtikaan vielä siellä suoran päässä ole kuin lähellä sitä n. 110 km/h:n huippua 
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picassosta kokemuksia Lähetetty: 19.01.2011 01:24 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Meillä ollut nyt muutaman kk 2002 hdi jolla n. 200tkm mittarissa. Ihan positiiviset vaikutelmat sinänsä tosin jousitus on mikä on. Pitkä akseliväli tekee ajosta rauhallista ja sen sekä väljien sisätilojen puolesta tuntuu kokoistaan suuremmalta. Toisaalta itseä häiritsee saman kortin kääntöpuoli eli puutteellinen ketteryys ja jotenkin halkomainen ajettavuus nurkkapyörittelyssä. Kulutus on kohdallaan ja suorituskyky tuollaiselle riittävä. Automaattinen Webasto, ilman mitään säätöjä, puhisee vasemmassa etukulmassa. Vaikea sanoa sen tehosta kun en ole kokeillut ilman, mutta lämpenemisnopeus on hyvä, toisaalta lämmityksen kokonaisteho alkaa tuntua yli kahdenkympin pakkasilla riittämättömältä vaikka etulasit auki pysyvätkin. Erittäin positiivista kuraisella pk-seudulla on keulan/tuulilasin muotoilu joka muodostaa tehokkaan ilmapatjan lasin eteen ja pissapojan käyttötarve on lähes olematon. Syyskuun alusta asti on vaimolla lähes 100 km päivittäisessä ajossa vielä samat nesteet pesurissa kuin hankittaessa! Itsellä taas xm:ssä kaikki iskee lasiin nopeudesta riippumattomasti ja olen vastaavassa ajossa täyttänyt säiliön samassa ajassa jo monia kertoja. Huono puoli lasissa on raapimisen vaikeus jos joutuu ulos jättämään.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
arzi
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picassosta kokemuksia Lähetetty: 19.01.2011 11:42 |
Viestit: 188 Paikkakunta: ähtäri
|
kannataa tosissaan kiinnittää huomiota tuohon webaston olemassaoloon, mulla tuossa kun ei sitä ole, lämppärin vesiletkussa on sähkövastus ja lohkolämmitin kun vielä on mallia öljysäteiliä,tiedän kertoa että hitaasti lämpää. 
c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
|
|
|
|
 |
bexmess
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picassosta kokemuksia Lähetetty: 20.01.2011 22:48 |
Viestit: 108 Paikkakunta: Kalajoki
|
3:mas vuosi on menossa piksun kanssa ja kohtalaisen ongelmatonta menoa, tosin autokin oli uusi ostettaessa, joten tälle reilun 30 tuhannen kilometrin ajolle ei kovin suuria saisi mahtuakkaan! Parasta autossa on tilat, kulutus(moottori) ja hyvä näkyvyys eteen istuinkorkeuden ansiosta. Tuo samainen, maasturin istuinkorkeus tuo samalla fiiliksen siitä, että tässä ajettaisiin niinku paremmallakin pirssillä Veikkaanpa, että aikalailla samat oireet ja viat alustaltaan ja moottoriltaan vaivaa piksua siinä missä xsaraakin, joten myös xsaran-kokemuksia kannattaa myös lukea sillä silmällä. -Takaluukku on arka lumelle ja jäälle. Kannatta putsata tarkkaan loskakeleillä -Webaston toiminta kannattaa tarkastaa. On aika ehdoton lisävaruste piksussa (Tämän huomasi myös maahantuoja: Näissä viimeisimmissä autoissa vakiona) Moottori ei oikein jaksa itessään lämmittää kovilla pakkasilla koko kabiinia. -Kuskin istuinlämmitin tuntuu olevan heikkoa tekoa. Tähänkin autoon sellainen on takuuna vaihdettu. Penkit muuten ovat mielestäni hyvät: Tarpeeksi tukevat ja kuskin penkissä löytyy korkeus ja ristiselän säätö. -Akku on kohtalaisen hankalassa/viheliäisessä paikassa kuskin penkin alla, joten jos mahdollista, kannattaa testata sen kunto. Perheelliselle kyllä aika passeli valinta ajopeliksi. Takakontiin mahtuu niin lastenrattaat kuin pyörätuolikin kokonaisena ja ainakin meillä lapset ovat olleet hiljaa tyytyväisiä, kun kaikilla on 'omat' erilliset istuimet 
Samalla autolla jo vuodesta -89 kesät / talvet!
|
|
|
|
 |
2cv-Olli
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picassosta kokemuksia Lähetetty: 20.01.2011 23:51 |
Viestit: 497
|
aaltopelti_fun kirjoitti: Näitä Picassojakin alkaa dieseleinä olla tarjolla kohtuuhintaan... Kohtuuhinta on nolla euroa. Sen verran tarjottiin Vehossa vm 2000 2.0 HDI Picassosta vaihdossa uuteen 2.0 HDI C5:een vuonna 2008. Picassolla oli ajettu noin 380tkm, eikä siinä ollut mitään varsinaista vikaa. En sitten jättänyt 8 vuotta hyvin palvellutta autoa paalattavaksi, vaan poika on sillä ajellut koulumatkojaan yms ongelmitta jo reilut pari vuotta. Kohta tulee 400 tkm täyteen, ja pääasiassa vain normaaleja kulutusosia on tarvinnut vaihtaa. Etupyörien laakerit, jarrupalat+levyt ovat vaihtuneet muutamaan otteeseen. Etupylväiden laakerit on vaihdettu kertaalleen. Muuta moottoriin+voimansiirtoon+ripustukseen liittyvää ongelmaa - kuten ei muutakaan - ei oikeastaan ole ollut. Ainoa yllättävä ja harmillinen vika oli moottorin ohjausyksikön liittimen hapettuminen. Sen vuoksi piti ohjausyksikkö vaihtaa samoin kuin siitä lähtevät kaapelit. 2nd-hand vaihto-osat töineen kustansivat noin 1200 euroa. Ennen 2.0 HDI Xaran/Picasson ostoa tsekkaa ison riviliittimen kunto ohjausykskön yllä koneen vasemmassa sivussa. Ilman Webastoa auto on jääkaappi talvella, ja ilman ilmastointilaitetta se on sauna kesäaikaan. Muuten ihan ok vempain. Hyvät etupenkit pitkällekin kuskille. Takapenkit eivät sovi täysimittaisille kovin pitkälle matkalle. Tavaratila on omaa luokkaansa, samoin säilytystilat pikkusälälle kuskin käden ulottuvilla. Löpöä vienyt keskimäärin 5,1 litraa sadalla. Öljyä ei vaihtovälin aikana ole koskaan tarvinnut lisätä.
|
|
|
|
 |
|
|