Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Tietoa
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=7041
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  raimoj2 [ 17.01.2011 17:36 ]
Viestin otsikko:  Tietoa

Moi, olisiko Oulussa yksityistä Citikka gurua jolta voisi apua joskus kysellä. Esim: Kävin tänään AÅ autoliikkeessä, ohimennessäni, työnvastaanottajalta kysymässä miten tarkistetaan hydrauliöljyn määrä omistamassani -06 C5:sessa. Vastaus EN TUNNE CITIKKAA !!! Liike ilmoittaa kuitenkin huoltavansa Citikoitakin. Kysy asentajalta.
Tutkiskelin itse, jo d-mallista asti hydraulisitikoita omistavana ja edelliset 2 Xantiaa.
Kyllä on systeemi muuttunut. Täältäkin varmasti apua löytyy.

Kirjoittaja:  laakeri [ 17.01.2011 18:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

Tuo ohje ei päde enää '06:een siis? viewtopic.php?f=9&t=5978&p=54441

Yleisesti: Hei kasattaisko myö jo se FAQ pikkuhiljaa? :roll:

Kirjoittaja:  Ajomies [ 17.01.2011 21:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

Tyrnävällä autokorjaamo Startti. Sitikoista löytyy osaamista.

Kirjoittaja:  xantiano [ 18.01.2011 09:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

laakeri kirjoitti:
Tuo ohje ei päde enää '06:een siis? viewtopic.php?f=9&t=5978&p=54441

Yleisesti: Hei kasattaisko myö jo se FAQ pikkuhiljaa? :roll:


Siinä on ideaa. Joillakin palstoilla on lisäksi ns ever green ketjut. Jotkut ketjut asiasisältönsä ja jotkut hauskuutensa vuoksi. Ihan ok sekin.

Kirjoittaja:  Lemon [ 18.01.2011 10:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

laakeri kirjoitti:
Yleisesti: Hei kasattaisko myö jo se FAQ pikkuhiljaa? :roll:

xantiano kirjoitti:
Siinä on ideaa. Joillakin palstoilla on lisäksi ns ever green ketjut. Jotkut ketjut asiasisältönsä ja jotkut hauskuutensa vuoksi. Ihan ok sekin.

Kuulostaa miettimisen arvoiselta. Mr ylläpito, mitäs sanot :?:

Kirjoittaja:  cxtb2 [ 18.01.2011 14:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

Sisältöä faqqiin löytyisi varmasti jo nykyisistä ketjuista, šekä vanhan patongin arkistoista, jonkun vaan pitäisi kammata ne esiin, ja liittä sopiviksi aiheiksi...

Eri hydemallien Öljyjen ja pallojen vaihdoistahan on välillä ollut kyselyitä ja tiettyjen mallien valojen tunaamisesta :mrgreen:

Sekä joistain haastavimmistakin hommista.

Lisäksi noihin faq-ketjuihin olisi hyvä jäädä täydennys/kommentointi mahdollisuus?

Kirjoittaja:  laakeri [ 18.01.2011 20:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

Jos saadaan ylläpidon siunaus, niin sen jälkeen vaan rohkeasti aiheita keräämään. Jos äidinkielelliset lahjani tai lahjattomuuteni yleisölle kelpaavat, niin voin toimia kirjurina ainakin osaan. Lemon'han olisi varmasti sopiva oikolukija? :mrgreen:
cxtb2 kirjoitti:
ketjuista, šekä
Nuo siun typothan ovat tuttua kauraa ircin puolelta, mutta tyrkkääkö se Steven keksintö tuota väkäsellistä ässää jollain näppäinyhdistelmällä vai? :lol:

Kirjoittaja:  Lemon [ 19.01.2011 09:53 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

laakeri kirjoitti:
Lemon'han olisi varmasti sopiva oikolukija? :mrgreen:

Aloitetaan sitten: tuohon ei kuulu heittomerkkiä! :lol: :mrgreen: :lol:
ja kohta joku huumorintajuton tosikko tietenkin vastaa tähän jotain kettumaista, katotaan vaan...

Kirjoittaja:  laakeri [ 21.01.2011 09:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

Lemon kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Lemon'han olisi varmasti sopiva oikolukija? :mrgreen:
Aloitetaan sitten: tuohon ei kuulu heittomerkkiä! :lol: :mrgreen: :lol:
Noniin, sainhan aktivoitua. Heittomerkkiä todellakin vain vokaalina äännettävien konsonanttipäätteisten vierasperäisten nimien loppuun taivutettaessa ;)

Mutta sitä FAQ:ia... saataisiinko ylläpidon ja yleisön siunaus tai kielto, ja jos ensimmäinen vaihtoehto, niin mahdollisesti käsiteltäväksi haluttavia aiheitakin?

Kirjoittaja:  xantiano [ 21.01.2011 10:22 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

Jos patonki menee FAQ linjalle niin ilmeisesti se vaatisi oman moderaattorinsakin joka pitää tiedon järjestyksessä. Hyvin nopeasti tulee tarvetta lisätä jotakin tietoa tai jokin poikkeama muttaa kokemukseen perustuvaa ohjeistusta. Näihin tilanteisiin on hyvä jos FAQ on aina samoissa käsissä.

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 21.01.2011 14:59 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

xantiano kirjoitti:
Hyvin nopeasti tulee tarvetta lisätä jotakin tietoa tai jokin poikkeama muttaa kokemukseen perustuvaa ohjeistusta. Näihin tilanteisiin on hyvä jos FAQ on aina samoissa käsissä.


...eli pitäisi olla Patonki-wiki?

Kirjoittaja:  RPekka [ 21.01.2011 15:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

2cvkimmo kirjoitti:
xantiano kirjoitti:
Hyvin nopeasti tulee tarvetta lisätä jotakin tietoa tai jokin poikkeama muttaa kokemukseen perustuvaa ohjeistusta. Näihin tilanteisiin on hyvä jos FAQ on aina samoissa käsissä.

...eli pitäisi olla Patonki-wiki?

Tuli mieleen että onko joku Autowiki tms jo valmiina. Sinnehän voisi pokkana vaan ruveta kirjoittamaan noita FAQeja talteen.

Kirjoittaja:  laakeri [ 21.01.2011 21:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

Jaa semmoinen hankaluus... mie ajattelin yhtä .PDF:ää vaan, missä olisi kaikki lueteltuna. Kun HTML:lle tuskin sopivaa sijoituskohdetta löytyy?

Kirjoittaja:  cxtb2 [ 21.01.2011 21:29 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

laakeri: tuo viesti oli kyll kirjoitettu ihan wintoosa-koneella 8-) :lol:

(ja en muista mihin kaikkiin näppylöihin sormet osui, ainahan niitä vähintään 3 painuu kerralla alas...)

Kirjoittaja:  Lemon [ 21.01.2011 22:55 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

RPekka kirjoitti:
Tuli mieleen että onko joku Autowiki tms jo valmiina.

On
http://www.autowiki.fi/index.php/Etusivu

Kirjoittaja:  Teuski [ 21.01.2011 23:03 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

Autowikiin nyt ei kannata luottaa, sehän oli tossa kuukausitolkulla pois pelistä.
Sitäpaitsi aito avoin wiki on kuitenkin kohta täynnä "parhaat ranskalaiset saa grilliltä"-juttuja :D

Kirjoittaja:  Tulsku [ 22.01.2011 09:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

Teuski kirjoitti:
Sitäpaitsi aito avoin wiki on kuitenkin kohta täynnä "parhaat ranskalaiset saa grilliltä"-juttuja :D

Wikin idea on olla avoin ja toisekseen, tuohan on ihan totta. :mrgreen:

Kirjoittaja:  raimoj2 [ 24.01.2011 10:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

Kylläpä tuli "vastauksia" kysymykseeni. Keskusteluplsta ei oikein liittynyt kysymykseeni ?

Kirjoittaja:  Lemon [ 24.01.2011 11:03 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

raimoj2 kirjoitti:
Kylläpä tuli "vastauksia" kysymykseeni. Keskusteluplsta ei oikein liittynyt kysymykseeni ?

Tämä on patonkia parhaimmillaan :lol:

Kirjoittaja:  Cikatti [ 24.01.2011 15:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

...tai Patonkia paskimmillaan, minun kommentti on jo nro 19 jossa ei ole hajuakaan C5:n hyden täytöstä. Eikös nyt kellään ole simppeliä ohjetta? Vai sattuuko kysyjällä olemaan rautajouset kuten uusissa Cee Femmoissa on :lol:
...niin no, -06:ssa on vain mehut sisällä.

Kirjoittaja:  raimoj2 [ 24.01.2011 21:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

Eipä vastauksia voi todellakaan kehua. Lapsetko täällä hulinoi. Todella ihmeellisiä nuo vastauksenne ainakin 66 v kaverille joka haulaa tietenkin asiallisen vastauksen eikö mitää höpötuksia. EIkö teillö ole noita facebookkia yms. ELI SIIS KYSYN VIELÄ KERRAN, MITEN SAA TARKISTETTUA KOTIKONSTEIN HYDRAULIÖLJYN MÄÄRÄ C5:SSA ?

Kirjoittaja:  black_van [ 24.01.2011 21:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

raimoj2 kirjoitti:
Eipä vastauksia voi todellakaan kehua. Lapsetko täällä hulinoi. Todella ihmeellisiä nuo vastauksenne ainakin 66 v kaverille joka haulaa tietenkin asiallisen vastauksen eikö mitää höpötuksia. EIkö teillö ole noita facebookkia yms. ELI SIIS KYSYN VIELÄ KERRAN, MITEN SAA TARKISTETTUA KOTIKONSTEIN HYDRAULIÖLJYN MÄÄRÄ C5:SSA ?


älä hyvä mies hermostu.
C5:sessa hydet tarkastetaan ala-asennossa. Säiliössä on merkki max. oikea määrä LDS:ää on hiukan sen muovisen sihdin alapuolella.

Kirjoittaja:  laakeri [ 24.01.2011 21:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

black_van kirjoitti:
älä hyvä mies hermostu.
C5:sessa hydet tarkastetaan ala-asennossa. Säiliössä on merkki max. oikea määrä LDS:ää on hiukan sen muovisen sihdin alapuolella.
Noniin, ja taas osoitettiin patongin tehokkuus! Tuo ohjejan tuli jo osana ensimmäistä vastausta, mutta ei vaan kelvannut heti :D
laakeri kirjoitti:
Tuo ohje ei päde enää '06:een siis? viewtopic.php?f=9&t=5978&p=54441
kariseija11 kirjoitti:
Moi! Mikähän mahtaa olla auton vuosimalli ja jousitustyyppi? LDS-nesteen määrä mitataan auton ollessa alimmassa ns. lepoasennossa. Omassani on plussaton jousitus, neljällä jousipallolla, 2001 mallinen ja siinä oikea nestetaso on säiliön sisällä olevan sihdin alareunassa.
Tosin kukaan ei ole viitsinyt paljastaa vielä, päteekö tuo kaikkiin vitosesn malleihin ja jousitusvaihtoehtoihin... :roll:

Kirjoittaja:  raimoj2 [ 24.01.2011 21:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

Ok, muuten hyvä vastaus mutta säiliö musta ja läpinäkymätön, Se siitä max merkistä.
Ps kaikki tietävät mistähän löytyisikuvia pohjasta missä takapallot sijaitsee ? jOSTAIN SYYSTÄ TAKAPÄÄ ON KUIN KIVIREKI. jousta kyllä mutta iskunvaimennus hukassa. Onkohan muilla ollut vastaavia ongelmi. Autoni on siis vm 06

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 24.01.2011 21:51 ]
Viestin otsikko:  Re: Tietoa

Säiliön päältä suoja pois ja korkki näkyviin. Säiliön yläpuoliskossa on merkki-ikkuna, josta taso tarkistetaan.

- Tarkistus tehdään 20000 km / 2 vuoden välein
- Tarkistus tehdään moottorin ollessa kylmänä ja sammutettuna
- Tarkistus tehdään auton ollessa ala-asennossa
- Nestetason oltava -MIN- merkinnän yläpuolella

Nesteen lisääminen:

-Auto ala-asentoon, lisätään LDSää -MAX- merkkiin asti.
-Säiliöön 0.5 bar paine
-Moottori käyntiin, auto yläasentoon, ratin veivausta vasemmalle ja oikelle ja takaisin keskelle.
-Sammuta moottori. Tarkista nestepinnan taso
-Jos edelleen alle -MIN- tason, lisää 1 l

Lopuksi tarkistetaan maksimitaso:
- Moottori kylmänä ja sammutettuna
- Auto ajokorkeudessa
- Hydractive 3: taso ei saa olla -BASE- tason yli
- Hydractive 3+: taso ei saa olla -HYD- tason yli

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/