|
Kirjoittaja |
Viesti |
raimoj2
|
Viestin otsikko: Tietoa Lähetetty: 17.01.2011 17:36 |
Viestit: 51
|
Moi, olisiko Oulussa yksityistä Citikka gurua jolta voisi apua joskus kysellä. Esim: Kävin tänään AÅ autoliikkeessä, ohimennessäni, työnvastaanottajalta kysymässä miten tarkistetaan hydrauliöljyn määrä omistamassani -06 C5:sessa. Vastaus EN TUNNE CITIKKAA !!! Liike ilmoittaa kuitenkin huoltavansa Citikoitakin. Kysy asentajalta. Tutkiskelin itse, jo d-mallista asti hydraulisitikoita omistavana ja edelliset 2 Xantiaa. Kyllä on systeemi muuttunut. Täältäkin varmasti apua löytyy.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 17.01.2011 18:09 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
|
|
|
 |
Ajomies
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 17.01.2011 21:13 |
Viestit: 203 Paikkakunta: Asuinpaikka ja ammatti sama
|
Tyrnävällä autokorjaamo Startti. Sitikoista löytyy osaamista.
|
|
|
|
 |
xantiano
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 18.01.2011 09:45 |
Viestit: 327
|
laakeri kirjoitti: Tuo ohje ei päde enää '06:een siis? viewtopic.php?f=9&t=5978&p=54441Yleisesti: Hei kasattaisko myö jo se FAQ pikkuhiljaa?  Siinä on ideaa. Joillakin palstoilla on lisäksi ns ever green ketjut. Jotkut ketjut asiasisältönsä ja jotkut hauskuutensa vuoksi. Ihan ok sekin.
[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*] Xantia hdi vm 2000 243 000 km
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 18.01.2011 10:02 |
|
laakeri kirjoitti: Yleisesti: Hei kasattaisko myö jo se FAQ pikkuhiljaa?  xantiano kirjoitti: Siinä on ideaa. Joillakin palstoilla on lisäksi ns ever green ketjut. Jotkut ketjut asiasisältönsä ja jotkut hauskuutensa vuoksi. Ihan ok sekin. Kuulostaa miettimisen arvoiselta. Mr ylläpito, mitäs sanot 
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 18.01.2011 14:32 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Sisältöä faqqiin löytyisi varmasti jo nykyisistä ketjuista, šekä vanhan patongin arkistoista, jonkun vaan pitäisi kammata ne esiin, ja liittä sopiviksi aiheiksi... Eri hydemallien Öljyjen ja pallojen vaihdoistahan on välillä ollut kyselyitä ja tiettyjen mallien valojen tunaamisesta Sekä joistain haastavimmistakin hommista. Lisäksi noihin faq-ketjuihin olisi hyvä jäädä täydennys/kommentointi mahdollisuus?
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 18.01.2011 20:14 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Jos saadaan ylläpidon siunaus, niin sen jälkeen vaan rohkeasti aiheita keräämään. Jos äidinkielelliset lahjani tai lahjattomuuteni yleisölle kelpaavat, niin voin toimia kirjurina ainakin osaan. Lemon'han olisi varmasti sopiva oikolukija? cxtb2 kirjoitti: ketjuista, šekä Nuo siun typothan ovat tuttua kauraa ircin puolelta, mutta tyrkkääkö se Steven keksintö tuota väkäsellistä ässää jollain näppäinyhdistelmällä vai? 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 19.01.2011 09:53 |
|
laakeri kirjoitti: Lemon'han olisi varmasti sopiva oikolukija? Aloitetaan sitten: tuohon ei kuulu heittomerkkiä! ja kohta joku huumorintajuton tosikko tietenkin vastaa tähän jotain kettumaista, katotaan vaan...
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 21.01.2011 09:43 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Lemon kirjoitti: laakeri kirjoitti: Lemon'han olisi varmasti sopiva oikolukija? Aloitetaan sitten: tuohon ei kuulu heittomerkkiä!  Noniin, sainhan aktivoitua. Heittomerkkiä todellakin vain vokaalina äännettävien konsonanttipäätteisten vierasperäisten nimien loppuun taivutettaessa  Mutta sitä FAQ:ia... saataisiinko ylläpidon ja yleisön siunaus tai kielto, ja jos ensimmäinen vaihtoehto, niin mahdollisesti käsiteltäväksi haluttavia aiheitakin?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
xantiano
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 21.01.2011 10:22 |
Viestit: 327
|
Jos patonki menee FAQ linjalle niin ilmeisesti se vaatisi oman moderaattorinsakin joka pitää tiedon järjestyksessä. Hyvin nopeasti tulee tarvetta lisätä jotakin tietoa tai jokin poikkeama muttaa kokemukseen perustuvaa ohjeistusta. Näihin tilanteisiin on hyvä jos FAQ on aina samoissa käsissä.
[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*] Xantia hdi vm 2000 243 000 km
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 21.01.2011 14:59 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
xantiano kirjoitti: Hyvin nopeasti tulee tarvetta lisätä jotakin tietoa tai jokin poikkeama muttaa kokemukseen perustuvaa ohjeistusta. Näihin tilanteisiin on hyvä jos FAQ on aina samoissa käsissä. ...eli pitäisi olla Patonki-wiki?
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 21.01.2011 15:29 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
2cvkimmo kirjoitti: xantiano kirjoitti: Hyvin nopeasti tulee tarvetta lisätä jotakin tietoa tai jokin poikkeama muttaa kokemukseen perustuvaa ohjeistusta. Näihin tilanteisiin on hyvä jos FAQ on aina samoissa käsissä. ...eli pitäisi olla Patonki-wiki? Tuli mieleen että onko joku Autowiki tms jo valmiina. Sinnehän voisi pokkana vaan ruveta kirjoittamaan noita FAQeja talteen.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 21.01.2011 21:10 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Jaa semmoinen hankaluus... mie ajattelin yhtä .PDF:ää vaan, missä olisi kaikki lueteltuna. Kun HTML:lle tuskin sopivaa sijoituskohdetta löytyy?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 21.01.2011 21:29 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
laakeri: tuo viesti oli kyll kirjoitettu ihan wintoosa-koneella (ja en muista mihin kaikkiin näppylöihin sormet osui, ainahan niitä vähintään 3 painuu kerralla alas...)
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 21.01.2011 22:55 |
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 21.01.2011 23:03 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Autowikiin nyt ei kannata luottaa, sehän oli tossa kuukausitolkulla pois pelistä. Sitäpaitsi aito avoin wiki on kuitenkin kohta täynnä "parhaat ranskalaiset saa grilliltä"-juttuja 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 22.01.2011 09:58 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Teuski kirjoitti: Sitäpaitsi aito avoin wiki on kuitenkin kohta täynnä "parhaat ranskalaiset saa grilliltä"-juttuja  Wikin idea on olla avoin ja toisekseen, tuohan on ihan totta. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
raimoj2
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 24.01.2011 10:58 |
Viestit: 51
|
Kylläpä tuli "vastauksia" kysymykseeni. Keskusteluplsta ei oikein liittynyt kysymykseeni ?
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 24.01.2011 11:03 |
|
raimoj2 kirjoitti: Kylläpä tuli "vastauksia" kysymykseeni. Keskusteluplsta ei oikein liittynyt kysymykseeni ? Tämä on patonkia parhaimmillaan 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 24.01.2011 15:35 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
...tai Patonkia paskimmillaan, minun kommentti on jo nro 19 jossa ei ole hajuakaan C5:n hyden täytöstä. Eikös nyt kellään ole simppeliä ohjetta? Vai sattuuko kysyjällä olemaan rautajouset kuten uusissa Cee Femmoissa on  ...niin no, -06:ssa on vain mehut sisällä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
raimoj2
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 24.01.2011 21:01 |
Viestit: 51
|
Eipä vastauksia voi todellakaan kehua. Lapsetko täällä hulinoi. Todella ihmeellisiä nuo vastauksenne ainakin 66 v kaverille joka haulaa tietenkin asiallisen vastauksen eikö mitää höpötuksia. EIkö teillö ole noita facebookkia yms. ELI SIIS KYSYN VIELÄ KERRAN, MITEN SAA TARKISTETTUA KOTIKONSTEIN HYDRAULIÖLJYN MÄÄRÄ C5:SSA ?
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 24.01.2011 21:12 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
raimoj2 kirjoitti: Eipä vastauksia voi todellakaan kehua. Lapsetko täällä hulinoi. Todella ihmeellisiä nuo vastauksenne ainakin 66 v kaverille joka haulaa tietenkin asiallisen vastauksen eikö mitää höpötuksia. EIkö teillö ole noita facebookkia yms. ELI SIIS KYSYN VIELÄ KERRAN, MITEN SAA TARKISTETTUA KOTIKONSTEIN HYDRAULIÖLJYN MÄÄRÄ C5:SSA ? älä hyvä mies hermostu. C5:sessa hydet tarkastetaan ala-asennossa. Säiliössä on merkki max. oikea määrä LDS:ää on hiukan sen muovisen sihdin alapuolella.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 24.01.2011 21:28 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
black_van kirjoitti: älä hyvä mies hermostu. C5:sessa hydet tarkastetaan ala-asennossa. Säiliössä on merkki max. oikea määrä LDS:ää on hiukan sen muovisen sihdin alapuolella. Noniin, ja taas osoitettiin patongin tehokkuus! Tuo ohjejan tuli jo osana ensimmäistä vastausta, mutta ei vaan kelvannut heti laakeri kirjoitti: Tuo ohje ei päde enää '06:een siis? viewtopic.php?f=9&t=5978&p=54441kariseija11 kirjoitti: Moi! Mikähän mahtaa olla auton vuosimalli ja jousitustyyppi? LDS-nesteen määrä mitataan auton ollessa alimmassa ns. lepoasennossa. Omassani on plussaton jousitus, neljällä jousipallolla, 2001 mallinen ja siinä oikea nestetaso on säiliön sisällä olevan sihdin alareunassa. Tosin kukaan ei ole viitsinyt paljastaa vielä, päteekö tuo kaikkiin vitosesn malleihin ja jousitusvaihtoehtoihin... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
raimoj2
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 24.01.2011 21:32 |
Viestit: 51
|
Ok, muuten hyvä vastaus mutta säiliö musta ja läpinäkymätön, Se siitä max merkistä. Ps kaikki tietävät mistähän löytyisikuvia pohjasta missä takapallot sijaitsee ? jOSTAIN SYYSTÄ TAKAPÄÄ ON KUIN KIVIREKI. jousta kyllä mutta iskunvaimennus hukassa. Onkohan muilla ollut vastaavia ongelmi. Autoni on siis vm 06
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Tietoa Lähetetty: 24.01.2011 21:51 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Säiliön päältä suoja pois ja korkki näkyviin. Säiliön yläpuoliskossa on merkki-ikkuna, josta taso tarkistetaan.
- Tarkistus tehdään 20000 km / 2 vuoden välein - Tarkistus tehdään moottorin ollessa kylmänä ja sammutettuna - Tarkistus tehdään auton ollessa ala-asennossa - Nestetason oltava -MIN- merkinnän yläpuolella
Nesteen lisääminen:
-Auto ala-asentoon, lisätään LDSää -MAX- merkkiin asti. -Säiliöön 0.5 bar paine -Moottori käyntiin, auto yläasentoon, ratin veivausta vasemmalle ja oikelle ja takaisin keskelle. -Sammuta moottori. Tarkista nestepinnan taso -Jos edelleen alle -MIN- tason, lisää 1 l
Lopuksi tarkistetaan maksimitaso: - Moottori kylmänä ja sammutettuna - Auto ajokorkeudessa - Hydractive 3: taso ei saa olla -BASE- tason yli - Hydractive 3+: taso ei saa olla -HYD- tason yli
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
|
|