Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 65 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 29.01.2011 22:45 

Viestit: 103
Auto-Artikkeli ajatti/ajeli aikoinaan jokkista Amilla ja Gs..onko tietoa missä on moottori, kyse on GS-moottorista..olisin kiinnostunut
terv. Kari 0400697947


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 30.01.2011 02:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 176
Paikkakunta: Helsinki / Käpylä
Kyselepäs Karvoselta, hän kertoi joskus jonkun kauhutarinan kuinka oli monta rankkaa kisaa kestänyt kone hajonnut taitamattomissa käsissä yhdellä siirtoetapilla. Jonnekin Helsingistä itään tuo ralli-GS oli myyty, ja ilmeisesti siirtomatkalla poksahtanut. Jokkisvehkeestä han kertoi ihan yleisesti, oli kuulema vähän pitänyt selittää miksi dyanessa on "auton" moottori. Läpi oli selitykset menneet, ja sillä tosiaan oli ajettu myös kilpaa. Roskapönttöluokan rikkiajettujen autojen kohtalo on aika usein Kuusakoski Oy, joten en kauheasti jaksa uskoa että siitä enää mitään olisi jäljellä.



2CV AZU -64, 2CV4/6 -74, C4 -06, Royal Enfield Bullet
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 30.01.2011 09:55 

Viestit: 103
Ralli GS on tallessa Porvoossa. Jokkiskone hukassa, jälkiä olen seurannut..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 30.01.2011 12:36 

Viestit: 42
Minähän sen Amin pääosin tein ja ajoin. Ja Rouva Vaimoni ajeli naisten luokassa.
Se oli kyllä aito Ami 8 Super eikä Dyane. Löytyi tullihuutokaupasta.
Selittelyjä jokkiskatsastuksessa sai alkuaikoina antaa jatkuvasti kun ei moista vaunua pitänyt olla olemassakaan. Ainakaan Suomessa.
Pelillä ajettiin useita kymmeniä kisoja. Muutaman kerran kaatuikin.
Koneessa oli GSA kone varustettuna Alfan männillä ja CX venttiileillä.
Pitkällisen kolhimisen seurauksena peltiosat kävi vähiin.
Vaunu lähti vammaisena Keravalta Kangasalalle.

Ralli GS ( X3 )taasen oli mulla muutaman vuoden Jopen luovuttamana. Koskaan en sillä ralliin osallistunut. Jokunen Autosuunnistuskisa ajettiin Hanskin kanssa.
Vaunu siirtyi tosiaan Porvoon suuntaan innokkaan ostajan kuskaamana. Oli kuulemma kulkenut hyvin moottoritiellä. Ei vaan kovin pitkään. On tietääkseni tallessa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 30.01.2011 14:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Hyvinkään vauhtikeskuksen seinällä on valokuva jokkis-ds:stä (ds-id).



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 30.01.2011 14:20 

Viestit: 103
Juuri tuota "Käpälän" konetta etsitään..Ami meni Latelle jolta ei ikäväkyllä voi enää kysellä mutta meni muistaakseni ilman konetta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 30.01.2011 16:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 176
Paikkakunta: Helsinki / Käpylä
Voitko Kari vähän valottaa ajautksiasi ja suunnitelmiasi? Alkaa kuulostamaan kiinnostavalta :D



2CV AZU -64, 2CV4/6 -74, C4 -06, Royal Enfield Bullet
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 30.01.2011 16:55 

Viestit: 103
miki kirjoitti:
Voitko Kari vähän valottaa ajautksiasi ja suunnitelmiasi? Alkaa kuulostamaan kiinnostavalta :D


Sun ex musta on nykyään melkein sama..Pippuri on työnalla mutta onhan se Amikin.??Amiinhan saa laittaa vaikka mitä!!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 30.01.2011 23:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
kari80 kirjoitti:
Amiinhan saa laittaa vaikka mitä!!


...aihetta lievästi sivuten päivän herkkupala

http://www.leboncoin.fr/voitures/160340388.htm?ca=3_s



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 31.01.2011 18:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
käpälä kirjoitti:
Minähän sen Amin pääosin tein ja ajoin. Ja Rouva Vaimoni ajeli naisten luokassa.
Se oli kyllä aito Ami 8 Super eikä Dyane. Löytyi tullihuutokaupasta.
Selittelyjä jokkiskatsastuksessa sai alkuaikoina antaa jatkuvasti kun ei moista vaunua pitänyt olla olemassakaan. Ainakaan Suomessa.
Pelillä ajettiin useita kymmeniä kisoja. Muutaman kerran kaatuikin.
Koneessa oli GSA kone varustettuna Alfan männillä ja CX venttiileillä.
Pitkällisen kolhimisen seurauksena peltiosat kävi vähiin.
Vaunu lähti vammaisena Keravalta Kangasalalle.

Ralli GS ( X3 )taasen oli mulla muutaman vuoden Jopen luovuttamana. Koskaan en sillä ralliin osallistunut. Jokunen Autosuunnistuskisa ajettiin Hanskin kanssa.
Vaunu siirtyi tosiaan Porvoon suuntaan innokkaan ostajan kuskaamana. Oli kuulemma kulkenut hyvin moottoritiellä. Ei vaan kovin pitkään. On tietääkseni tallessa.


Muistatko yhtään, että minkä cx-koneen venttiileillä ja minkälaisia muutoksia vaati? G12 kansissa on jo suuremmat venttiilit ja kanavat kuin G13, mutta kiinnostaahan se toki vielä tuotakin isommat venttiilit :twisted:



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 31.01.2011 18:23 

Viestit: 42
Kannet jokkiskoneeseen oli napattu G12 -koneesta.
Kansiin istutettiin CX Gti 2400-venttiilit. Samalla tietysti avarrettiin imu- ja pakokanavat.
Vääntö hävisi vaan kierroksia oli runsaasti :P
Karilla on vinkkiä mahdollisesta nykysijainnista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 31.01.2011 18:23 

Viestit: 42
Kannet jokkiskoneeseen oli napattu G12 -koneesta.
Kansiin istutettiin CX Gti 2400-venttiilit. Samalla tietysti avarrettiin imu- ja pakokanavat.
Vääntö hävisi vaan kierroksia oli runsaasti :P
Karilla on vinkkiä mahdollisesta nykysijainnista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 31.01.2011 19:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Hjoo tosiaan tutkin itsekin aikanaan GS:n viritystä ja kätsyintä on juuri Alfan männät koska tappi oli valmiiksi oikean kokoinen 20 mm (vai oliko 22) Ja nimenomaan 12G:n kansia saa helposti, vielä paremmat olis 12 X2:n kannet nokkineen. G13 kannet ovat silkkaa roskaa.
Alfan männillä tilavuutta syntyy huimat 1480 kuutiota vai kuinka se oli...?

Itse kokeilin tosi helppoa viriä eli asensin G12 kannet 1300 pyttyihin/alakertaan. Ei vaan sovi heittämällä eli joutui koneistaan ja mäntiinkin on tehtävä väiste venttiileille koska G12 nosto on suurehko G13 kanteen nähden. Koneeseen tuli kierroksia kuin singeriin, laulatti helposti 8000 rpm :shock:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 31.01.2011 19:28 

Viestit: 103
Käpälä..Akaile on kaveri jonka kanssa haettiin Pippuri Penan tallista ja Hannelen kaupassa kaffeet..kerroin jo aikaisemmin jotta venat oli Cx..se kone on vielä
kadoksissa..puuttuu se viimeinen omistaja ! Sanoisinko että länsisuomesta löytyy toinen kone mutta ei sama..runko on sinulle tuttu.
Haku jatkuu..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 31.01.2011 20:34 

Viestit: 103
2cvkimmo kirjoitti:
kari80 kirjoitti:
Amiinhan saa laittaa vaikka mitä!!


...aihetta lievästi sivuten päivän herkkupala

http://www.leboncoin.fr/voitures/160340388.htm?ca=3_s

No kyllä lähempänäkin löytyy ja valmiiksi rekisteröity..väri sininen...olisko kiinnostusta ??


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 01.02.2011 17:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Cikatti kirjoitti:
Hjoo tosiaan tutkin itsekin aikanaan GS:n viritystä ja kätsyintä on juuri Alfan männät koska tappi oli valmiiksi oikean kokoinen 20 mm (vai oliko 22) Ja nimenomaan 12G:n kansia saa helposti, vielä paremmat olis 12 X2:n kannet nokkineen. G13 kannet ovat silkkaa roskaa.
Alfan männillä tilavuutta syntyy huimat 1480 kuutiota vai kuinka se oli...?

Itse kokeilin tosi helppoa viriä eli asensin G12 kannet 1300 pyttyihin/alakertaan. Ei vaan sovi heittämällä eli joutui koneistaan ja mäntiinkin on tehtävä väiste venttiileille koska G12 nosto on suurehko G13 kanteen nähden. Koneeseen tuli kierroksia kuin singeriin, laulatti helposti 8000 rpm :shock:


Tästä kansimuutoksesta vielä, että oletko nyt aivan varma, ettet samalla pudottanut kansia alaspäin, eli nostanut myös puristussuhdetta? Kun en millään jaksaisi uskoa, että se on niin tiukka paketti muuten vakiona, että g12 kannen kanssa joutuisi tekemään viisteet mäntiin?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 01.02.2011 19:39 

Viestit: 42
Sylinteriputki lyhennettiin. Taidettiin suurentaa lohkon reikiä että ohueksi poratun sylinterin tyveen laitetit tukiholkit saatiin sopimaan lohkoon. :shock:
Alfan männät oli muistaakseni kupupäiset joten niihin melko suuret ohitukset piti venttiileille tehdä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 02.02.2011 14:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Akaile, en pudottanut kansia yhtään. Venat aukee niin rajusti että 1300 koneen mäntiin oli tehtävä noin 2,5 mm väiste. Tai no, ei ne venat nyt ihan hervottomasti enemmän aukea mutta siinä oli mm sellainen ongelma että 12G kannen imuventtillin halkaisija oli suurempi kuin G13 kannessa niin jo senkin vuoksi väiste oli pakollinen, enemmän nostoa ja suurempi vena joka on vielä kulmassa mäntään nähden niin ei auttanut kuin koneistaa väisteet.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 03.02.2011 09:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Paljonko siellä männän laella on varaa jyrsästä, ilman että männästä tulee siivilä?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 03.02.2011 20:42 

Viestit: 103
Kiitokset Cikatille loistavasta vinkistä..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 03.02.2011 20:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Pitänee varmaan kesällä ottaa kansi irti tuosta Cikatin ex Geesusta, ja samalla saa kuvattua ne männän viisteet ;) . Petti meinaan vasemman puoleisen kannen takimmaisen tulpan kierre 10 km ennen määränpäätä, eli loppumatka ajettiin kolmella pytyllä :lol: mutta perille pääsin :D .

Ja tuon tulpankierreviankin jo "korjasin", eli kovaa ruuvilukitetta tulppaan, ja senku vaan painaa reikäänsä, niin siellähän on ja pysyy :lol: . Irtoaa muuten myös, jos on tarvett, tätä kikkaa olen jo kaksi kertaa käyttänyt ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 03.02.2011 21:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Jaksan vieläkin kysyä: Mikä eroaa 1.2 koneessa niin suuresti 1.3:sta, että sen viisteen tarvii? molemmissa pitäisi olla sama iskunpituus ja muistaakseni 1.2:ssa on jopa kovempi puristussuhde vakiona...ts. en usko männän olevan kovin paljon matalampi?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 03.02.2011 21:33 

Viestit: 103
kari80 kirjoitti:
Kiitokset Cikatille loistavasta vinkistä..


Liittyy puhelinkeskusteluun


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 03.02.2011 21:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Akaile kirjoitti:
Jaksan vieläkin kysyä: Mikä eroaa 1.2 koneessa niin suuresti 1.3:sta, että sen viisteen tarvii? molemmissa pitäisi olla sama iskunpituus ja muistaakseni 1.2:ssa on jopa kovempi puristussuhde vakiona...ts. en usko männän olevan kovin paljon matalampi?

Cikatti kirjoitti:
Venat aukee niin rajusti että 1300 koneen mäntiin oli tehtävä noin 2,5 mm väiste. Tai no, ei ne venat nyt ihan hervottomasti enemmän aukea mutta siinä oli mm sellainen ongelma että 12G kannen imuventtillin halkaisija oli suurempi kuin G13 kannessa niin jo senkin vuoksi väiste oli pakollinen, enemmän nostoa ja suurempi vena joka on vielä kulmassa mäntään nähden niin ei auttanut kuin koneistaa väisteet.

Eiköhän se ole tuossa kerrottu..? ;)



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Etsintäkuulutus
ViestiLähetetty: 03.02.2011 22:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Kyllä, ja kyllä, mutta nuo samat venttiilit samoissa kansissa aukeaa siinä 1.2 koneessa ihan yhtälailla. Eli kysymys kuuluu edelleen, että onko siellä 1.2 koneessa kuinka erilainen mäntä verrattuna 1.3?(muuta kuin halkaisija tietysti). Iskunpituus on sama, remmit on samat, imusarja käy suoraan, joten eihän vaihtoehdoksi jää muuta kuin männän ero?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 65 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: