Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Etsintäkuulutus http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=7149 |
Sivu 1/3 |
Kirjoittaja: | kari80 [ 29.01.2011 22:45 ] |
Viestin otsikko: | Etsintäkuulutus |
Auto-Artikkeli ajatti/ajeli aikoinaan jokkista Amilla ja Gs..onko tietoa missä on moottori, kyse on GS-moottorista..olisin kiinnostunut terv. Kari 0400697947 |
Kirjoittaja: | miki [ 30.01.2011 02:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Kyselepäs Karvoselta, hän kertoi joskus jonkun kauhutarinan kuinka oli monta rankkaa kisaa kestänyt kone hajonnut taitamattomissa käsissä yhdellä siirtoetapilla. Jonnekin Helsingistä itään tuo ralli-GS oli myyty, ja ilmeisesti siirtomatkalla poksahtanut. Jokkisvehkeestä han kertoi ihan yleisesti, oli kuulema vähän pitänyt selittää miksi dyanessa on "auton" moottori. Läpi oli selitykset menneet, ja sillä tosiaan oli ajettu myös kilpaa. Roskapönttöluokan rikkiajettujen autojen kohtalo on aika usein Kuusakoski Oy, joten en kauheasti jaksa uskoa että siitä enää mitään olisi jäljellä. |
Kirjoittaja: | kari80 [ 30.01.2011 09:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Ralli GS on tallessa Porvoossa. Jokkiskone hukassa, jälkiä olen seurannut.. |
Kirjoittaja: | käpälä [ 30.01.2011 12:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Minähän sen Amin pääosin tein ja ajoin. Ja Rouva Vaimoni ajeli naisten luokassa. Se oli kyllä aito Ami 8 Super eikä Dyane. Löytyi tullihuutokaupasta. Selittelyjä jokkiskatsastuksessa sai alkuaikoina antaa jatkuvasti kun ei moista vaunua pitänyt olla olemassakaan. Ainakaan Suomessa. Pelillä ajettiin useita kymmeniä kisoja. Muutaman kerran kaatuikin. Koneessa oli GSA kone varustettuna Alfan männillä ja CX venttiileillä. Pitkällisen kolhimisen seurauksena peltiosat kävi vähiin. Vaunu lähti vammaisena Keravalta Kangasalalle. Ralli GS ( X3 )taasen oli mulla muutaman vuoden Jopen luovuttamana. Koskaan en sillä ralliin osallistunut. Jokunen Autosuunnistuskisa ajettiin Hanskin kanssa. Vaunu siirtyi tosiaan Porvoon suuntaan innokkaan ostajan kuskaamana. Oli kuulemma kulkenut hyvin moottoritiellä. Ei vaan kovin pitkään. On tietääkseni tallessa. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 30.01.2011 14:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Hyvinkään vauhtikeskuksen seinällä on valokuva jokkis-ds:stä (ds-id). |
Kirjoittaja: | kari80 [ 30.01.2011 14:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Juuri tuota "Käpälän" konetta etsitään..Ami meni Latelle jolta ei ikäväkyllä voi enää kysellä mutta meni muistaakseni ilman konetta. |
Kirjoittaja: | miki [ 30.01.2011 16:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Voitko Kari vähän valottaa ajautksiasi ja suunnitelmiasi? Alkaa kuulostamaan kiinnostavalta ![]() |
Kirjoittaja: | kari80 [ 30.01.2011 16:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
miki kirjoitti: Voitko Kari vähän valottaa ajautksiasi ja suunnitelmiasi? Alkaa kuulostamaan kiinnostavalta ![]() Sun ex musta on nykyään melkein sama..Pippuri on työnalla mutta onhan se Amikin.??Amiinhan saa laittaa vaikka mitä!! |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 30.01.2011 23:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
kari80 kirjoitti: Amiinhan saa laittaa vaikka mitä!! ...aihetta lievästi sivuten päivän herkkupala http://www.leboncoin.fr/voitures/160340388.htm?ca=3_s |
Kirjoittaja: | Akaile [ 31.01.2011 18:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
käpälä kirjoitti: Minähän sen Amin pääosin tein ja ajoin. Ja Rouva Vaimoni ajeli naisten luokassa. Se oli kyllä aito Ami 8 Super eikä Dyane. Löytyi tullihuutokaupasta. Selittelyjä jokkiskatsastuksessa sai alkuaikoina antaa jatkuvasti kun ei moista vaunua pitänyt olla olemassakaan. Ainakaan Suomessa. Pelillä ajettiin useita kymmeniä kisoja. Muutaman kerran kaatuikin. Koneessa oli GSA kone varustettuna Alfan männillä ja CX venttiileillä. Pitkällisen kolhimisen seurauksena peltiosat kävi vähiin. Vaunu lähti vammaisena Keravalta Kangasalalle. Ralli GS ( X3 )taasen oli mulla muutaman vuoden Jopen luovuttamana. Koskaan en sillä ralliin osallistunut. Jokunen Autosuunnistuskisa ajettiin Hanskin kanssa. Vaunu siirtyi tosiaan Porvoon suuntaan innokkaan ostajan kuskaamana. Oli kuulemma kulkenut hyvin moottoritiellä. Ei vaan kovin pitkään. On tietääkseni tallessa. Muistatko yhtään, että minkä cx-koneen venttiileillä ja minkälaisia muutoksia vaati? G12 kansissa on jo suuremmat venttiilit ja kanavat kuin G13, mutta kiinnostaahan se toki vielä tuotakin isommat venttiilit ![]() |
Kirjoittaja: | käpälä [ 31.01.2011 18:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Kannet jokkiskoneeseen oli napattu G12 -koneesta. Kansiin istutettiin CX Gti 2400-venttiilit. Samalla tietysti avarrettiin imu- ja pakokanavat. Vääntö hävisi vaan kierroksia oli runsaasti ![]() Karilla on vinkkiä mahdollisesta nykysijainnista. |
Kirjoittaja: | käpälä [ 31.01.2011 18:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Kannet jokkiskoneeseen oli napattu G12 -koneesta. Kansiin istutettiin CX Gti 2400-venttiilit. Samalla tietysti avarrettiin imu- ja pakokanavat. Vääntö hävisi vaan kierroksia oli runsaasti ![]() Karilla on vinkkiä mahdollisesta nykysijainnista. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 31.01.2011 19:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Hjoo tosiaan tutkin itsekin aikanaan GS:n viritystä ja kätsyintä on juuri Alfan männät koska tappi oli valmiiksi oikean kokoinen 20 mm (vai oliko 22) Ja nimenomaan 12G:n kansia saa helposti, vielä paremmat olis 12 X2:n kannet nokkineen. G13 kannet ovat silkkaa roskaa. Alfan männillä tilavuutta syntyy huimat 1480 kuutiota vai kuinka se oli...? Itse kokeilin tosi helppoa viriä eli asensin G12 kannet 1300 pyttyihin/alakertaan. Ei vaan sovi heittämällä eli joutui koneistaan ja mäntiinkin on tehtävä väiste venttiileille koska G12 nosto on suurehko G13 kanteen nähden. Koneeseen tuli kierroksia kuin singeriin, laulatti helposti 8000 rpm ![]() |
Kirjoittaja: | kari80 [ 31.01.2011 19:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Käpälä..Akaile on kaveri jonka kanssa haettiin Pippuri Penan tallista ja Hannelen kaupassa kaffeet..kerroin jo aikaisemmin jotta venat oli Cx..se kone on vielä kadoksissa..puuttuu se viimeinen omistaja ! Sanoisinko että länsisuomesta löytyy toinen kone mutta ei sama..runko on sinulle tuttu. Haku jatkuu.. |
Kirjoittaja: | kari80 [ 31.01.2011 20:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
2cvkimmo kirjoitti: kari80 kirjoitti: Amiinhan saa laittaa vaikka mitä!! ...aihetta lievästi sivuten päivän herkkupala http://www.leboncoin.fr/voitures/160340388.htm?ca=3_s No kyllä lähempänäkin löytyy ja valmiiksi rekisteröity..väri sininen...olisko kiinnostusta ?? |
Kirjoittaja: | Akaile [ 01.02.2011 17:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Cikatti kirjoitti: Hjoo tosiaan tutkin itsekin aikanaan GS:n viritystä ja kätsyintä on juuri Alfan männät koska tappi oli valmiiksi oikean kokoinen 20 mm (vai oliko 22) Ja nimenomaan 12G:n kansia saa helposti, vielä paremmat olis 12 X2:n kannet nokkineen. G13 kannet ovat silkkaa roskaa. Alfan männillä tilavuutta syntyy huimat 1480 kuutiota vai kuinka se oli...? Itse kokeilin tosi helppoa viriä eli asensin G12 kannet 1300 pyttyihin/alakertaan. Ei vaan sovi heittämällä eli joutui koneistaan ja mäntiinkin on tehtävä väiste venttiileille koska G12 nosto on suurehko G13 kanteen nähden. Koneeseen tuli kierroksia kuin singeriin, laulatti helposti 8000 rpm ![]() Tästä kansimuutoksesta vielä, että oletko nyt aivan varma, ettet samalla pudottanut kansia alaspäin, eli nostanut myös puristussuhdetta? Kun en millään jaksaisi uskoa, että se on niin tiukka paketti muuten vakiona, että g12 kannen kanssa joutuisi tekemään viisteet mäntiin? |
Kirjoittaja: | käpälä [ 01.02.2011 19:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Sylinteriputki lyhennettiin. Taidettiin suurentaa lohkon reikiä että ohueksi poratun sylinterin tyveen laitetit tukiholkit saatiin sopimaan lohkoon. ![]() Alfan männät oli muistaakseni kupupäiset joten niihin melko suuret ohitukset piti venttiileille tehdä. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 02.02.2011 14:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Akaile, en pudottanut kansia yhtään. Venat aukee niin rajusti että 1300 koneen mäntiin oli tehtävä noin 2,5 mm väiste. Tai no, ei ne venat nyt ihan hervottomasti enemmän aukea mutta siinä oli mm sellainen ongelma että 12G kannen imuventtillin halkaisija oli suurempi kuin G13 kannessa niin jo senkin vuoksi väiste oli pakollinen, enemmän nostoa ja suurempi vena joka on vielä kulmassa mäntään nähden niin ei auttanut kuin koneistaa väisteet. |
Kirjoittaja: | Akaile [ 03.02.2011 09:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Paljonko siellä männän laella on varaa jyrsästä, ilman että männästä tulee siivilä? |
Kirjoittaja: | kari80 [ 03.02.2011 20:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Kiitokset Cikatille loistavasta vinkistä.. |
Kirjoittaja: | Croisette [ 03.02.2011 20:59 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Pitänee varmaan kesällä ottaa kansi irti tuosta Cikatin ex Geesusta, ja samalla saa kuvattua ne männän viisteet ![]() ![]() ![]() Ja tuon tulpankierreviankin jo "korjasin", eli kovaa ruuvilukitetta tulppaan, ja senku vaan painaa reikäänsä, niin siellähän on ja pysyy ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Akaile [ 03.02.2011 21:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Jaksan vieläkin kysyä: Mikä eroaa 1.2 koneessa niin suuresti 1.3:sta, että sen viisteen tarvii? molemmissa pitäisi olla sama iskunpituus ja muistaakseni 1.2:ssa on jopa kovempi puristussuhde vakiona...ts. en usko männän olevan kovin paljon matalampi? |
Kirjoittaja: | kari80 [ 03.02.2011 21:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
kari80 kirjoitti: Kiitokset Cikatille loistavasta vinkistä.. Liittyy puhelinkeskusteluun |
Kirjoittaja: | jasu [ 03.02.2011 21:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Akaile kirjoitti: Jaksan vieläkin kysyä: Mikä eroaa 1.2 koneessa niin suuresti 1.3:sta, että sen viisteen tarvii? molemmissa pitäisi olla sama iskunpituus ja muistaakseni 1.2:ssa on jopa kovempi puristussuhde vakiona...ts. en usko männän olevan kovin paljon matalampi? Cikatti kirjoitti: Venat aukee niin rajusti että 1300 koneen mäntiin oli tehtävä noin 2,5 mm väiste. Tai no, ei ne venat nyt ihan hervottomasti enemmän aukea mutta siinä oli mm sellainen ongelma että 12G kannen imuventtillin halkaisija oli suurempi kuin G13 kannessa niin jo senkin vuoksi väiste oli pakollinen, enemmän nostoa ja suurempi vena joka on vielä kulmassa mäntään nähden niin ei auttanut kuin koneistaa väisteet. Eiköhän se ole tuossa kerrottu..? ![]() |
Kirjoittaja: | Akaile [ 03.02.2011 22:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Etsintäkuulutus |
Kyllä, ja kyllä, mutta nuo samat venttiilit samoissa kansissa aukeaa siinä 1.2 koneessa ihan yhtälailla. Eli kysymys kuuluu edelleen, että onko siellä 1.2 koneessa kuinka erilainen mäntä verrattuna 1.3?(muuta kuin halkaisija tietysti). Iskunpituus on sama, remmit on samat, imusarja käy suoraan, joten eihän vaihtoehdoksi jää muuta kuin männän ero? |
Sivu 1/3 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |