Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hydraulinesteistä
ViestiLähetetty: 14.02.2011 09:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 217
Paikkakunta: Lieksa
Mitä tapahtuu jos sekoittaa mineraalipohjaista ja täyssynteettistä hydraulinestettä keskenään?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydraulinesteistä
ViestiLähetetty: 14.02.2011 11:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Vaarana on että tiivisteet pehmenee, suorastaan muuttuu räkää muistuttavaksi ja paluuletkut jotka ovat kumia saattaa pehmentyä.
Synteettiset hydenesteet yleensä ovat mm viinapohjaisia kun taas mm LHM:ssä ei ole missään tapauksessa viinoja.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydraulinesteistä
ViestiLähetetty: 14.02.2011 21:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Laura78401 kirjoitti:
Mitä tapahtuu jos sekoittaa mineraalipohjaista ja täyssynteettistä hydraulinestettä keskenään?

Kuulostaa just nyt siltä että kysymys pitäisi asettaa muotoon "kun sekoitin"...

Lähtisin sille linjalle että säiliö tyhjäksi ja Hydraurincagea tilalle. Kuukauden tai 5 tkm päästä sitten oikeaa LHMää taas.

Jollakin tosin taisi olla eläinkoe menossa LDS:n kanssa BX:ssä vai XM:ssäkö? Ei kai siihen mitään tivisteitä oltu vaihdettu? LHS oli sitä mikä oli kaiken maailman kukkasista tehtyä mutta LDS taitaa olla ihan maaöljytisleistä syntetisoitua?



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydraulinesteistä
ViestiLähetetty: 14.02.2011 22:53 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Sitikkapuoskari on tainnut ajaa XM:n ja LDS:n kanssa jo pidempään, vai mitä tuo vitosen hydeöljy nyt oli.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydraulinesteistä
ViestiLähetetty: 15.02.2011 09:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Xari kirjoitti:
Sitikkapuoskari on tainnut ajaa XM:n ja LDS:n kanssa jo pidempään, vai mitä tuo vitosen hydeöljy nyt oli.

Juu, ja Jeth pisti Activaankin LDS:t. Hyvin nekin siellä sisällä pysyi.

Eli tuskinpa sillä suurta vahinkoa saa aikaan jos nesteitä sekoittaa, elleivät sitten reagoi keskenään jotenkin kummallisesti.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydraulinesteistä
ViestiLähetetty: 15.02.2011 11:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Onko Laura sekoittanut LDS:ää ja LHM:ää vai synteettistä jarrunestettä ja LHM:ää. Sillä on vissi ero.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydraulinesteistä
ViestiLähetetty: 15.02.2011 13:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 217
Paikkakunta: Lieksa
:lol: :lol: ..Siis ei Laura ole sekoittanut keskenään mitään, kysymys oli hypoteettinen. Xantiassa vuotaa kyllä nestettä hiukan (yllätys!) ja uutta (Bendixin peltipurkissa olevaa) ostaessani huomasin, että paikallisen huoltamon valikoima oli karttunut ihan uudennäköisellä pöntöllä.
Kyse oli vihreästä muovipullosta ja tuote oli saksalainen (nimeä en muista), mutta sen törpön kyljessä luki "green" ja "synteettinen hydraulineste jarruihin ja nestejousituksiin". Erinomainen lämpötilankestävyys, lupasi muistaakseni -40 ja + 130 astetta. Hinta oli lähes tuplat Bendixin tuotteeseen verrattuna.
Sen kyllä tiedän että jotain uutta ORANSSIA nestettä ei saa käyttää kuin uudempiin hydractive 3 -järjestelmiin, mutta tämä uusi tuote oli outo tuttavuus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydraulinesteistä
ViestiLähetetty: 15.02.2011 13:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 217
Paikkakunta: Lieksa
...Mutta sitä ei käy kieltäminen, ettenkö olisi hetken aikaa funtsinut... :oops:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydraulinesteistä
ViestiLähetetty: 15.02.2011 13:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Kyllä sitä uudempaa (LDS) voi käyttää vanhemmissa. Sitikkapuoskarin XM:ssä on tälläkin hetkellä ja on kovassa ajossa, en muista kuinka kauan jo ollut, mutta kestää ne. Activassakin käytettiin kun oli ajossa, tosin nyt se ei liiku ihan muista syistä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydraulinesteistä
ViestiLähetetty: 15.02.2011 13:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Jeth kirjoitti:
Sitikkapuoskarin XM:ssä on tälläkin hetkellä ja on kovassa ajossa, en muista kuinka kauan jo ollut, mutta kestää ne.

Voiko muistikuva olla ihan väärä jos väittää että viidettä vuotta menisi..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydraulinesteistä
ViestiLähetetty: 15.02.2011 14:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Onko LDS:n lämmönkestävyys samalla tasolla LHM:n kanssa? Vai peräti parempi? Näissä vanhemmissa kun ko. neste menee myös jarruihin, joissa lämmöt saattaa nousta melkoisen korkeiksi...




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: