|
Kirjoittaja |
Viesti |
Vehvis
|
Viestin otsikko: Autojen nimet Lähetetty: 27.01.2013 00:42 |
|
En nyt saanut äkkipäätä mieleeni että asiasta olis ollut keskusteluketjua palstalla. Eli siis, onko autoillanne ristimänimeä? Ainakin joillakin käyttäjillä on, sen olen huomannut. Avattakoon siis tällekin aiheelle oma ketjunsa.
Kaikilla omilla autoillani ei ole ollut nimeä, mutta useimmilla kuitenkin. Nykyautojen persoonattomuudesta johtuen monen auton nimi on johdettu rekisteritunnuksen kirjaimista. Tässä muutama esimerkki.
Tonnikakssatanen ällä-Lada oli pyöreälamppuisesta sympaattisesta ulkomuodostaan johtuen Sammakko Ensmäinen Sitikka Xantia oli Agnes (AGN-XXX) CX oli Jyby (JBY-XXX) Nykyinen Xantia on Gertrud, tuttavien kesken Kerttu (GET-XXX) Kolme vuotta viipynyt kesäauto Lada 1700i Combi oli Irina (halpa venäläinen nainen) Nykyinen firman pakettiauto on Fabio (FGJ-XXX)
Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 27.01.2013 01:07 |
|
Ensimmäiseni eli ZX Reflex on nimeltään: yllätys yllätys - Maailman Kaunein eli lyhyesti MK BX GTi on rekkarista johtuen Ohvi tai Hyttysentappokone, ja ainakin Kaijjaanista Parquesta palatessa sen keula on ollut nimensä veroinen ZX 16 V:n nimi on tässä vaiheessa Vihreä Viettelys, mutta saattaa vielä muuttua... Näitä nimiä ei keksitä, ne vaan tulee jossain vaiheessa jostain.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 27.01.2013 08:54 |
|
Kyllä, jokaiselta löytyy nimi (naisen, luonnollisesti). En nyt tiedä, laittaisiko tähän perään hymiön  vai  ...  Ihan alusta asti tosin ei meilläkään Sitikoita olla nimetty, mutta en nyt äkkiseltään saa päähäni mistä se perinne alkoi... Hmh, taisi olla Siilinjärveltä pelastetusta (=saadusta) BX VANista lähtöisin tämä ideointi, toisen nimi kun oli Kalle (KLL rekkarissa). Mutta juu, ei niitä yleensä tosiaan tarvitse kauheasti miettiä, joko nimi syntyy jollakin tavalla rekkarin perusteella tai sitten auton luonteenpiirteiden mukaan. Tässä meidän nykyinen listauksemme, kutsumanimet alleviivattu.  C5 on Nelli Kirsikka Taisteluahven, Xantia Elli, CX Assi ja 2cv4/6 Anni Mansikka Stiga. Myös kaikille projekteille on nimi annettu; GS on Dita, DS on Lissu, 2cv Triina, toinen 2cv Hulda ja CX D on Alli. Ilman nimiäkään ei osaa oikein nykyään olla, kyllä se nimi tulee annettua melko nopeasti, olkoon hyötykuljin sitten millainen osakasa tahansa...
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 27.01.2013 20:07 |
|
Kyllä mulla on jostain syystä ollut nimi kaikilla Citroëneilla, riippuen vähän luonteesta ja omituisuuksista. Helpottaa niistä keskustelua jos sattuu olemaan useampi pihassa. Saabit on jostain syystä olleet nimettömiä, en oikein ymmärrä miksi. Ihan persoonallisia kulkineita nekin on olleet, mutta eipä ole nimeä löytynyt. Outoa.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 27.01.2013 20:19 |
|
Meidän 207 sport pösö on Söpö, nimeltään.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 28.01.2013 00:45 |
|
Kysyn AINA työtovereilta (jos menemme ulos syömään) että: "mennäänkö mun romulla" ...yleensä suostuvat innoissaan koska kokemus on aina omalaatuinen 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 28.01.2013 16:27 |
|
Xsara oli mielikuvituksettomasti Saara, Xantia Activa oli Actimel ja Jaguar XJR:ää kutsuin Villikissaksi. Reilun kuukauden Pieksämäeltä "lainassa" ollut Xantia Break oli tuttavallisesi Paku. Miniä kutsun ainakin toistaiseksi ostoskärryksi... kooltaanhan se on samaa luokkaa, jousitus on yhtä mukava, ja siinä on takalasin yläpuolella sellainen työntökahvakin. 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 28.01.2013 17:48 |
|
Ei autoon pidä kiintyä niin paljoa, että sille nimi pitäisi antaa.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
TheMan82
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 28.01.2013 19:23 |
|
farkku zx on itikka ja tälle uudelle volcanelle en oo vielä keksiny 
Citroen ZX Avantage Break 1.8i -96 lowrider. Citroen ZX Avantage(tonic) Break 1.8i -95 MaxBoom Pro, stock 400w 141,8Db SM3 2011 http://www.youtube.com/user/TheCitroenZX/ <---ei suositella ZX rakastajille
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 28.01.2013 22:12 |
|
svc kirjoitti: Ei autoon pidä kiintyä niin paljoa, että sille nimi pitäisi antaa. Luulen, että pelkällä tyyppikoodilla kauppa kävisi heikohkosti Itse olen vähemmän nimennyt autojani, oikeastaan ainoa on CX rekisterinumeronsa 787 perusteella: Dreamliner. Sekin on ollut koko ajan lentokiellossa Yleinen kutsumanimi monille nuoruuteni autoille ja moottoripyörille oli lyhyesti, ytimekkäästi ja kuvaavasti: Saatanan Paska. Nykyään autot eivät välttämättä ole parempia, mutta kaiken kelvottomuudesta tietoisena en jaksa olla enää edes erityisesti vihainen. Muut ihmiset ovat antaneet autoilleni nimiä: punainen Skoda 120 GLS sai nimekseen Christine-suomennoksen: tappaja-auto Kirsti. Sama Skoda oli myös Tsekki-Ferrarista lyhennettynä Ferrari. Citroen-pakettiautoni kutsumanimeksi vakiintui suora suomennos rekisteritunnuksen kirjainosasta: Perse.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 28.01.2013 22:54 |
|
Mun ensimmäisen 2CV:n kuvasi myyjä puhelimessa "piimäpurkin väriseksi" (vaaleansininen) joten siitähän tuli sitten "Asidofilus".
Sitten mulla oli 2CV4, joka oli kokonaan musta ja muutama koristeosa ambulanssioranssia. Maalasin peppureppuun Repe Sorsan kuvan ja kansainvälisen matkailun vuoksi laite nimettiin "Daffy Duck"-nimellä.
Kun samaisen kiesin rakensin uudelleen, vaihdoin jokaisen korikehikkoon kiinnittyvän peltiosan tallin nurkista löytyviin sopiviin ja ne kaikki olivat eri värisiä joskin alkuperäisiä tehtaan sävyjä. Laite nimettiin uudelleen nimellä "Kootut teokset". Katsastusmies kysyi, josko ajokki on "monivärinen" - ei ollut, vaan se jätettiin edelleen papereihin alkuperäisvärillä "musta".
Sitten mulla oli oranssi 2CV6, joka oli saanut jo aiemmilta omistajiltaan nimen "Clockwork Orange". Hauskaa.
Nykyinen punainen 2CV6 on myös välillä tunnettu nimellä "Moulin Rouge".
Käyttökalustossa nykyään hallussani ovat XM:t "La Puikula" ja "Bazinga". Matkailukaappi on nimeltään "Pikku Jätti".
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 28.01.2013 23:31 |
|
svc kirjoitti: Ei autoon pidä kiintyä niin paljoa, että sille nimi pitäisi antaa. Ei autoon pidä suhtautua niin välinpitämättömästi, että ei edes anna sille nimeä.  . Nimen antamisen lisäksi myös puhun niille, ja (kun kukaan ei näe) taputan hellästi. 
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 28.01.2013 23:40 |
|
Lemon kirjoitti: svc kirjoitti: Ei autoon pidä kiintyä niin paljoa, että sille nimi pitäisi antaa. Ei autoon pidä suhtautua niin välinpitämättömästi, että ei edes anna sille nimeä.  . Tämä on aikanaan paljon helpompaa, jos ei ole liian rakastunut autoonsa:
Liitteet: |

mauldinjeep.jpg [ 30.79 KiB | Katsottu 12773 kertaa ]
|
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 29.01.2013 01:01 |
|
2cvkimmo kirjoitti: Matkailukaappi on nimeltään "Pikku Jätti". nomen est omen Joku kaunis päivä nimi muuttuu muotoon "Pikku Jätti Tielle"
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 29.01.2013 01:07 |
|
"Citroen-pakettiautoni kutsumanimeksi vakiintui suora suomennos rekisteritunnuksen kirjainosasta: Perse"
Tästä vois olla kade koska se koko kilpi on aivan hulvaton!
Meillä töissä on myös yksi kiva "rekisteri" se on OH-ATP ja se tietenkin on Aivan-Totaalisen-Paska.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 29.01.2013 01:13 |
|
Voi  ja Yes 
Liitteet: |

voi_yes.jpg [ 63.3 KiB | Katsottu 12749 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 29.01.2013 01:41 |
|
Cikatti kirjoitti: Tästä vois olla kade koska se koko kilpi on aivan hulvaton! BX:illänihän on ollut identiteettikriisi, koska niiden kilpien kirjaimet olivat XMj ja eXM. Ei silti, onhan tuo emännän Xantiakin gCX. X on näemmä varsin yleinen kirjain kilvissä, koska yhden konepyöräni kilven kirjaimet olivat XX. No, onhan niitä äksättömiäkin ollut... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 29.01.2013 01:49 |
|
Kilpivitsit ovat kätsyjä. Mulla on monesti pihassani BOA ja BAT. "Kärmes" ei ole minun. Suomessa on muuten yksi musta turbo CX jonka rekkari alkaa SEX-
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 29.01.2013 10:20 |
|
Cikatti kirjoitti: Mulla on monesti pihassani BOA ja BAT. ...ja kun saadaan se toinenkin BOA käymään kylässä... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 29.01.2013 12:51 |
|
Yks BOA, joku (jaappanin?)katumaasturi, ajoi pikkusen törkeesti Itäharjun Prisman parkkiksella viime vuonna, tuo BOA jää helposti mieleen...
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 01.02.2013 11:13 |
|
Mun V6-XM on Blondi. Harmaahan se on ja mustilla nahkoilla. Imee kuitenkin satasella ihan kunnolla. Ja hyvät on kyydit.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 09.02.2013 19:09 |
|
Olin jo antamassa vihreän nimeksi yksinkertaisesti Greeny, mutta onneksi vielä kuuklasin sanaa. Ensimmäisenä tuli vastaan Greeny kompostori, eipä tule Zeksistä Greenya. 
|
|
|
|
 |
PetteriP
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 09.02.2013 21:12 |
|
Rekkari IVY=Itsenäisten Valtioiden Yhteisö=entinen NL, joten auton nimi on Ryssä
Tällä hetkellä citikaton
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Autojen nimet Lähetetty: 09.02.2013 22:30 |
|
FCB > Facebook.... Eieie ei ny sentään, ei mun auto 
|