Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Citroën visailu
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=7449
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Andre [ 05.03.2011 23:50 ]
Viestin otsikko:  Citroën visailu

Aloitetaanpa leikkimielinen visailu. Palkintona tietenkin kunniaa koska mitä sitä mammonalla ketään mitään tekee.

1. Kuinka monta metriä teräs-, kumi- ja muoviputkea on Citroën CX hydrauliikkajärjestelmässä yhteensä?
2. Mikä on Citroënin ensimäisen, väriltään punaisen, hydrauliikkanesteen kemiallinen kaava ja minä vuosina se oli käytössä?

Kirjoittaja:  eskere [ 06.03.2011 00:01 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroën visailu

1. 50m
2. C27H46O2, oli käytössä v.1955-63
:roll: :mrgreen:

Kirjoittaja:  Andre [ 06.03.2011 20:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroën visailu

Ja sitten vastaukset:

1. CX:ssä on yhteensä 42,262 metriä putkea, josta teräsputkea 26,255 m, muoviputkea 9,620 m ja kumiputkea 6,390 m
2. punaisen hydrauliikkanesteen kaava on CH12O4 ja se oli käytössä vuodesta 1955 vuoteen 1964 saakka (vuonna ´64 oli myös LHS2 käytössä).

Ja sitten seuraava kysymys:
Mikä on CX:n heilahdustaajuus edessä ja takana kuormittamattomana?

Kirjoittaja:  Natero [ 06.03.2011 21:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroën visailu

Minkä ikäisessa CX:ssä on tuo määrä putkea ja letkuja?

Kirjoittaja:  Andre [ 06.03.2011 21:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroën visailu

Lähde on vuodelta 1985 joka pohjautuu "Relation Publiques Citroen Decembre 1977"

Kirjoittaja:  Natero [ 07.03.2011 18:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroën visailu

Tunnustaudun pilkuttajaksi. Pahempia ilmaisuja ko. ominaisuudelle löytynee. Diravi/ tehostin-yhdistelmä vaatinee varsin suuren osan järjestelmän putkikapasiteetista, joten karvahattumalli alkusarjasta lienee varustettu huomattavasti pienemmällä putkimäärällä?

Kirjoittaja:  jasu [ 07.03.2011 19:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroën visailu

Andre kirjoitti:
Ja sitten vastaukset:

1. CX:ssä on yhteensä 42,262 metriä putkea, josta teräsputkea 26,255 m, muoviputkea 9,620 m ja kumiputkea 6,390 m
2. punaisen hydrauliikkanesteen kaava on CH12O4 ja se oli käytössä vuodesta 1955 vuoteen 1964 saakka (vuonna ´64 oli myös LHS2 käytössä).

Saisko tuohon kakkoskohtaan tarkennusta..?

Olisko kuiteski ollu jo alkanu paria vuotta aiemmin, vai oliko kyseessä sittenkin LHV (väristä ei tietoa/varmuutta) jota oli hataran tiedon mukaan vuoteen 1957 asti..?

Kirjoittaja:  Le_Dandy [ 07.03.2011 21:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroën visailu

Eivät tehneet eroa Prestige- ja Break-mallien putkinotkoille verrattuna pätkämalleihin..?

Kirjoittaja:  Andre [ 07.03.2011 22:20 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroën visailu

Le_Dandy kirjoitti:
Eivät tehneet eroa Prestige- ja Break-mallien putkinotkoille verrattuna pätkämalleihin..?


Ei tehneet ei, ainakaan tässä lähteessä. Kyseessä oli volyymimallin tiedot.

Vastaus kysymykseen kaksi, johon ei tässä ajassa tullut edes yhtään arvausta, on:
edessä 0,595 Hz ja takana 0,520 Hz (näihin pätee samat kommentit kuin edellisiin).

Kirjoittaja:  Cikatti [ 07.03.2011 22:38 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroën visailu

"Eivät tehneet eroa Prestige- ja Break-mallien putkinotkoille verrattuna pätkämalleihin"

Täm on ihan helppo juttu, se on alla olevien putkien määrä kertaa 0.25 metriä ja allahan on noin 6-7 putkea edestä taakse. eli lisätään 1,5 metriä pituutta.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/