|
Kirjoittaja |
Viesti |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 14.03.2011 13:16 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Lampunvaihdot tms ei kelpaa tähän Itsellä taisi oli 100A:n kansipahvin vaihto. Keppikoneena suht helppo homma. Tai sitten mopomoottorin pura_ja_kasaa-operaation jonka osasin tehdä melkein silmät kiinni 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 14.03.2011 13:39 |
Viestit: 2190 Paikkakunta: Laukaa
|
Joululahjaksi v. 1959 saamani kitkavetoauton vauhtipyörän rattaalle tuli kulumavaurio kiihkeiden kiihdytyksien johdosta, ja vauhtipyörä rupesi ripeämään. Jouduin laittamaan rautalankalenkin kuluneeseen hammasuraan, jolloin vastaratas etsi uuden kohdan kuluneen uran vierestä, ja vauhtipyörän voiman välitys alkoi taas toimia. Voi sitä onnistumisen riemua 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 14.03.2011 14:13 |
|
Bx:n ilmamäärämittarin vaihto, oli riittävän helppo mullekin 
|
|
|
|
 |
Rosberg
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 14.03.2011 14:15 |
Viestit: 130 Paikkakunta: Joensuu
|
Renault 6:n kansipahvin vaihto.
Citroen C3 Picasso 1,6 bensa -09, 2cv4-70 projekti
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 14.03.2011 14:35 |
Viestit: 1717 Paikkakunta: Korpilahti
|
itsellä taisi olla vm. 196? olevan Mercury -perämoottorin kaasukahva-ohjatun vaihteiston (eteen/taakse) kunnostaminen omaa venettä varten 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Jallu
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 14.03.2011 14:41 |
Viestit: 294
|
Sain rikkinäisen herätyskellon ja työkaluksi vasaran. Ikää tais olla 3-5v. Ei kuulemma tullut kondikseen, vaikka etukäteen olin uhonnut sen hetkessä fiksaavani. 
|
|
|
|
 |
Keitere
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 14.03.2011 17:50 |
Viestit: 308
|
60-luvun lopulla jo jouduin katkaisemaan Nuffieldin, toki ohjattuna. Laakeriliuskat siihen muistaakseni vaihdettiin myös. Olin voimakkaasti mukana ja oikein miehekkäästi mustan öljyn peittämä.
2CV -65 "Poppaloora" XM V6 -91 "Madame P" Suzuki Savage LS650 -90 "Ieva" Royal Enfield diesel -67 "Einari"
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 14.03.2011 22:46 |
Viestit: 974 Paikkakunta: Vihti
|
Kyllä se remppa varmaan oli Monarkin kaasariremppa joka moottorikulkuneuvoon on tullut tehtyä, mutta jos autoissa pysytään niin ekaan omaan autoon (Volvo Amazon Herrgårdsvagn) vaihdoin tasavirtalaturin Lucaksen vaihtovirtageneraattoriin joskus vuonna 1977.
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 14.03.2011 22:52 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Nousiainen
|
Erinäisiin Tuhnuksiin tuli vaan vaihdeltua polttimoita, mut sätkästä se alkoi vuonna 1989. Ekaks tartti vaan paklata, hioa ja maalata. Koneenkin vaihdatin sen homman paremmin taitavilla. Mutta tais olla jotain -91 tms kun vaidoin siihen kytkimen. Tätini tallissa tuota tein Jokioisilla ja kun tarttin apua koneen jumppaamisessa (etten vahingossa riko mitään), niin siitä naapurustosta sain heti apua sätkäasiantuntijalta Oli hienoa yhteisöllisyyttä! Ennalta varoittamatta lampsin kertomaan avun tarpeestani ja heti sain apua! 
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 14.03.2011 23:03 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Itse asiassa oma eka juttu taisi oll aisän Datsun Pickupin vesipumpun vaihto. Faija olis halunnu vieäd sen liikkeeseen kun ei ollut varaa olla ilman ajoneuvoa yhtään päivää. Mä sanoin alta kakskymppisen innolla että tuohan hoituu hetkessä. Illasta tuli ajateltua pitempi kun syylärikin piti tarkoitusta varten irroittaa.. Anyway, faija pääsi aamulla töihin Itse auto ruostui melkein silmissä, 6 vuodessa oli ohjaamon kuudesta kiinnityspultista neljä ruostuneet taivaan tuuliin ja koppi oli lysähtänyt takareunastaan pari senttiä alas. Isä kypsyi autoon ja vain ajoi... myytäessä totesin että samoilla öljyillä oli menty viimeiset 60 tkm .... 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 14.03.2011 23:13 |
Viestit: 1517 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Eka joka on jäänyt mieleen, oli -64 MGB Roadsterin bensapumpun vaihto. Sähkötoiminen SU:n tekele, joka sijaitsee "takapenkin" alla ja vaihdetaan auton alla maaten. Ikää oli varmaan jotain 13, siitä se alkoi!
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 14.03.2011 23:20 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Vähän toisellakymmenellä fillarista Sturmey Archer, 3v.-takanavan purku, pesu voitelu ja kasaus ja siitä vuosittain aina mopoikään saakka. Ensimmäinen autoremppa -63, kun minifarmarin koneesta alkoi virranjakaja pyöriä.
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 14.03.2011 23:50 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Mopo Solifer Exportissa kyllä oli korjaamista, kun sen vanhana paljonajettuna ostin. Joskus vuonna 64.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 15.03.2011 01:06 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Nelipyöräisissä eka kunnollinen remppa taisi olla Suzuki Swiftin kytkimen vaihto. Sitä ennen toki oli kaksipyöräisille tullut tehtyä vaikka mitä. Olisikohan jonkun Tunturin kaasarin vaihdosta tms kaikki alkanut?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
maddis
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 15.03.2011 08:17 |
Viestit: 197 Paikkakunta: Ylöjärvi
|
sahtivaari kirjoitti: Mopo Solifer Exportissa kyllä oli korjaamista, kun sen vanhana paljonajettuna ostin. Joskus vuonna 64. Hee, minullakin oli (tai on itseasiassa vieläkin) Solifer Export. Ei tosin noin vanha vaan vuosimalli on luokkaa 70-luvun loppupuoli. Sitä tuli poikasena rassattua aika paljon, mutta paljon sillä tuli ajettuakin.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 15.03.2011 11:51 |
Viestit: 4072 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Isän kanssa kesällä -69 Saab 96:n kansiremontti. Neljävuotiaana työkaluja ojentelemassa. Siitä se sitten lähti. Olisikohan ensimmäinen isompi omin voimin tehty polkupyörään 70-luvun alussa. Ensimmäinen mopokin piti koota itse. Jopa moottori oli yksinä muttereina.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 15.03.2011 12:06 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Vuonna 1955 äidin singeriin laitoin hihnan päälle ilman työkaluja.. 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 15.03.2011 12:27 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Honda Monkeyn kannentiivarin vaihto, päälle nokkaketjun ajoitus/kiristys ja vielä venttiilien säätö, 0.05 mm per venttiili. Kätevän vähän oli rakoa, sama välys sekä imu- että pakopuolella. Tämä tais olla noin vuonna -83.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Supi-1
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 15.03.2011 16:20 |
Viestit: 103 Paikkakunta: Helsinki
|
Hmm.. Warren koneen vaihto, joskus vuonna 84/85. Kävi kätevästi tyhjän keinun alla, kun köyden väliin pisti puupalikan ja sitä kiertämällä sai konetta nostettua.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 15.03.2011 16:28 |
Viestit: 3462 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Ensimmäinen omalle autolle tehty remontti oli ensimmäisen auton saamisen edellytys. Ympäristön savuun peittävä 1974 100A STW ostettiin työn alle: moottori pöydälle siirrä, pura ja kokoa. Ripulinruskeasta lifestyle-farkusta tehtiin nuorelle miehelle menevämmän oloinen ja päälle vedettiin paremmin 80-lukuun sopiva sävy. 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 15.03.2011 17:17 |
|
2cvkimmo kirjoitti: ja päälle vedettiin paremmin 80-lukuun sopiva sävy.  No kerro!
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 15.03.2011 17:28 |
Viestit: 3462 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Lemon kirjoitti: No kerro! "I like my car like my coffee ... black and strong!" ...sää kuvittelit tietty jotain Miami Vice-pastellia tai sitten sähkönsinistä...? Ja tietty tuohon "strong"-osioon viitaten harkinnassa oli Coupén 120 voimakone ... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 15.03.2011 21:25 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
No, jos ns. autoista puhutaan, niin vm 64 pikkufiiu kaappariovilla minua työllisti, että pääsin siitä eroon.  Liittyihän siihen paljon muistoja ja romantiikkaa. 
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 15.03.2011 22:31 |
Viestit: 5700 Paikkakunta: Lahti
|
Autoissa taisi olla ensimmäisenä Minin kytkinlevyn vaihto, tehdään muuten kone nokalla paikoillaan 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Ensimmäinen remppasi Lähetetty: 15.03.2011 23:27 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Xari kirjoitti: Autoissa taisi olla ensimmäisenä Minin kytkinlevyn vaihto, tehdään muuten kone nokalla paikoillaan  Rellu 10:ssä kone irroitetaan laatikosta, alle laitetaan kaljakori tueksi ja käänetään moottoria 90 astetta paikallaan 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
|