Kyllä se kapitäin oli rautainen ammattilainen.
Kaarto takaviistossa olevalle varakentälle tai jopa lähtökentälle on monessa moottorihäiriötilanteessa johtanut kuolemaan.
Kone ilman tehoja vajoaa nopeasti jo suoraan lennetteäessä. Kaarrossa vajoaminen on huomattavasti suurempaa. Kaartaessahan koneen sakkausnopeus nousee jyrkästi mitä jyrkempi on kallistuskulma.
Kapitäin laski aivan oikein, että mahdollisuus saada kone ehjänä alas jokeen ja mahdollisimman monta henkeä pelastetuksi oli suurempi, kuin jos olisi yrittänyt laskua varakentälle. Tuossa lähtökorkeudessa ei jää paljoa aikaa miettimiseen, koska ko. tilanteessa on valmisteltava kone "ditchingiin", joten äärimmäisen upea teko!
Kapitäin jäänee historiaan legendana elämään, aivan varmasti!