Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?) http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=806 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | Huikko [ 01.04.2009 18:31 ] |
Viestin otsikko: | C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?) |
Autoa ostamassa/tilaamassa ja pitäisi saada päätettyä millä koneella/laatikolla otan auton. Koeajoin HDi110+BMP robottivaihteistolla ja se ei ollut huono. Vedon katoaminen jos pitää oikeasti päästäkin nopeasti eteenpäin hiukan mietityttää. Kulutus oli esimerkillisen pientä. Sitten on vielä vaihtoehtona sama manuaalina, mutta penkki pitää laittaa paljon eteenpäin, koska kytkinpolkimen liikerata on pitkä. Olen tällainen töppöjalkainen 170+ senttinen kääpiö. Hiukan lisää rahaa niin saisi HDi136:n oikealla automaatilla. Kulutus olikin sitten koeajolla noin KOLME litraa kovempi täsmälleen samalla reissulla. Tai sitten kuitenkin se bensa THP140 automaatilla ja unohdetaan se kulutus ![]() Antakaa hiukan mielipiteitä autosta ja tekniikkavaihtoehdoista. Hyviä ja huonoja kokemuksia. Kiitos etukäteen. |
Kirjoittaja: | KariM [ 01.04.2009 20:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?) |
Huikko kirjoitti: Sitten on vielä vaihtoehtona sama manuaalina, mutta penkki pitää laittaa paljon eteenpäin, koska kytkinpolkimen liikerata on pitkä. Olen tällainen töppöjalkainen 170+ senttinen kääpiö. Ei pitäisi olla merkitystä, koska jarrupoljin pitää tarvittaessa yltää polkemaan voimalla pohjaan, eli aivan yhtä pitkälle kuin kytkinpoljinkin. |
Kirjoittaja: | Huikko [ 01.04.2009 21:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?) |
No minulle ainakin on merkitystä. Liikennevaloissa harvoin tarvitsee roikkua ruuhkassa jarrupoljin pohjassa, mutta kytkinpoljin pohjassa kyllä silloin tällöin. Vaikka reisitukea olisi hiukan liikaa, niin saa tehtyä jarrutuksen varsin hyvin, mutta jalan kurottaminen tai epämukava asento kytkintä jatkuvasti pohjatessa on epämiellyttävää ja johtaa siihen että on helpompaa ottaa hiukan penkkiä eteenpäin. Tällöin taas cruise päällä maantiellä ei saa jalkoja suoraksi. Sama ongelma on toki monessa muussakin autossa. Voisihan sitä rastittaa muistilla olevat sähköpenkit ja maantieajoon toinen muistipaikka, mutta mutta... Sitäpaitsi C4:ssa jos painat toisella jalalla jarrupolkimen pohjaan ja toisella kytkinpolkimen, niin kytkinpolkimessa on pitempi liikerata ja se painuu syvemmälle. Jarrupoljin ei ota lattiaan kiinni. Kytkinpoljin käy hyvin lähellä sitä. |
Kirjoittaja: | KariM [ 02.04.2009 09:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?) |
Eräässä kunnollista ajoasentoa koskevassa ohjeessa neuvottiin säätämään penkin etäisyys siten, että kytkinpolkimen yltää kurottelematta painamaan pohjaan oikealla jalalla. Tällöin etäisyys on sellainen, että jarrupolkimeen saa varmasti riittävästi voimaa. Melko vaarallista, jos maantiellä matkaillaan jalat suorana yltämättä polkimille ![]() Vaan se offtopicista. Jotta aihe ei karkaisi, niin tuossa joku vastaantullut C4-kirjoitus: http://www.weblogi.com/2007/06/17/kokem ... c4-hdi-bmp |
Kirjoittaja: | C4_robotti [ 02.04.2009 09:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?) |
Ei se vedon katkeaminen haittaa kun paikaltaan nopeasti lähdettäessä ja toisaalta talvikelillä mutkassa ajettaessa, kun loota päättää vaihtaa vaihdetta. Mutta toisaalta, kohdassa yksi oleva ongelma ei olekaan paha juttu. Ykköseltä kakkoselle vaihto tapahtuu "melkein heti", joten varsinaisen kiihdytyksen voi sitten suorittaa kakkosesta eteenpäin. Ja siellä taas veto ei juurikaan katkea, ja toisaalta sporttinapilla voi puolittaa vaihtoajan. Tuo kakkoskohta voidaan kuitata siten, että pahimmilla keleillä ajelee mutkaisilla teillä manuaalilla. Eli itse kyllä voisin ostaa HDI+BMP -yhdistelmän myös seuraavallakin kerralla. Siinä on automaatin ja manuaalin hyvät puolet yhdistetty. Kulutuskaan ei ole juuri viittä litraa korkeammaksi noussut, talvellakaan. |
Kirjoittaja: | Xari [ 02.04.2009 16:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?) |
Ennemmin sekaannun vaikka PMMP-tyttöbändiin kun tuohon BMP-laatikkoon. Kannattaa käydä kokeilemassa vertailun vuoksi vaikka VW DSG. |
Kirjoittaja: | Huikko [ 02.04.2009 21:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4:sta ostamassa (mutta millä tekniikalla?) |
Oli vaihtoehtona myös uusi Golf DSG:llä. Volkkarin hyviä puolia on nimenomaan tuo laatikko ja se että navi on kosketusnäytöllinen. Siihen ne sitten jäikin. C4 on mukavampi, hiljaisempi ja taloudellisempi. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |