Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Huima-pyörän lukijoita Patongissa
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=817
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  Cikatti [ 02.04.2009 20:46 ]
Viestin otsikko:  Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Onko niitä, museoprätkäharrastajia? Näin tuoreessa Huimapyörässä DS:n perän yhdessä kuvassa ja sen rekkari päättyy -400. DS oli sininen.

Kirjoittaja:  sahtivaari [ 02.04.2009 21:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

:) Totta mooses on.

Kirjoittaja:  dieselflosse [ 02.04.2009 21:37 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Kyllähän tuo lehti luukusta tipahti, vaikken vielä ehtnyt juurikaan lukea.

Yhdellä sivulla oli kuvassa Zûndapp Combinette '58, juuri sellainen, joka minulla on kellarissa enempi vähempi osina...

Kirjoittaja:  Aakku [ 02.04.2009 21:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Cikatti kirjoitti:
Onko niitä, museoprätkäharrastajia? Näin tuoreessa Huimapyörässä DS:n perän yhdessä kuvassa ja sen rekkari päättyy -400. DS oli sininen.

Eikös siinä kuvassa ollut Risto E.
Onhan sitä pari museopyörää tallissa sulassa sovussa museoSätkän kanssa.
Kannessa oli sellainen, kuin mulla. Tosin mulla on vm: -48

Kirjoittaja:  jasu [ 02.04.2009 23:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Aakku kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
Onko niitä, museoprätkäharrastajia? Näin tuoreessa Huimapyörässä DS:n perän yhdessä kuvassa ja sen rekkari päättyy -400. DS oli sininen.

Eikös siinä kuvassa ollut Risto E.
Onhan sitä pari museopyörää tallissa sulassa sovussa museoSätkän kanssa.
Kannessa oli sellainen, kuin mulla. Tosin mulla on vm: -48

Kyllä oli, kyseinen henkilö. Vaikuttaa tälläkin palstalla... Tulee varmaan esiin jos kokee tarpeelliseksi..?

Ja niin, kyseinen DS nähtiin Morvassakin, on ympärivuotisessa käytössä oleva mehukeppi-Pallas...

Kirjoittaja:  Cikatti [ 03.04.2009 08:43 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

"ympärivuotisessa käytössä oleva mehukeppi-Pallas..."

Oho, jösses, on nöyrästi myönnettävä että ompa DS-kuskilla erittäin hyvä asenne.

Kirjoittaja:  Jouko [ 03.04.2009 10:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

jasu kirjoitti:
Ja niin, kyseinen DS nähtiin Morvassakin, on ympärivuotisessa käytössä oleva mehukeppi-Pallas...

Eikös se ole se missä on harmaa katto, jossa iso reikä? ;)

Kirjoittaja:  psjääkäri [ 03.04.2009 10:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Huimapyörä tulee kotiin kannettuna. On kaksipyöräinen museoiässä kovastikkin, ja löytyy liikenteessä museoikäin D-malli. Muuten akkakin on museoikäinen, missähän ne katsastetaan museo... naisiksi?

Kirjoittaja:  jasu [ 03.04.2009 10:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

quai_de_javel kirjoitti:
jasu kirjoitti:
Ja niin, kyseinen DS nähtiin Morvassakin, on ympärivuotisessa käytössä oleva mehukeppi-Pallas...

Eikös se ole se missä on harmaa katto, jossa iso reikä? ;)

Onhan se, siistillä Monte Carlo -mittaristolla ja muullakin kivalla...

10 edellistä vuotta menikin sitten AMI6 Breakilla, kesät talvet...

Kirjoittaja:  Cikatti [ 03.04.2009 14:06 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

"10 edellistä vuotta menikin sitten AMI6 Breakilla, kesät talvet..."

Just tuo ei ole kyllä tervettä asennetta enään... Itsekin ajoin 10 vuotta GS:llä kesät talvet. Enää en haluis kokeilla koska niistä kojetaulun vivuista yleensä sai valittua talvella vain kylmää tai vaihtoehtoisesti häkää. AMIssa on ihan sama homma, vaatteet haisee aina käryltä.

Kirjoittaja:  aapo [ 03.04.2009 16:26 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Yksi Huimapyörän lukija lisää.
Geesu on kunnossa ollessaan yksi nopeimmin lämpiäviä autoja, tuulilasi on sula ennen kuin ehtii skrapaamaan. Tosin lämppärin teho alkaa loppua 15 pakkasasteen tienoilla. Käryn aiheutti yleensä öljyvuoto kannen paluuputkessa.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 04.04.2009 08:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

"Tosin lämppärin teho alkaa loppua 15 pakkasasteen tienoilla. Käryn aiheutti yleensä öljyvuoto kannen paluuputkessa."

Kyllä mä sain Geesuun jopa yli 30 plussa -30 pakkasella kun kärsä ja öljypohja oli tukittu ja lisäksi puhallin oli vaihdettu GSA:n versioon.
Minulla ne käryt tuli liki aina pakoputkista. Lorotusputkissa käytin kuuluisia Vitoneita.

Huimapyörässä muuten sivulla 10 prätkä GS:n koneella.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 04.04.2009 08:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

PERK!!!
Voiskos tota muokkausaikaa VÄHÄN venyttää, kiitos?

Niin, onkohan tuo K750 Jämsässä GS:n koneelle jonkun Patonkilaisen?

Kirjoittaja:  jasu [ 04.04.2009 11:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Cikatti kirjoitti:
Niin, onkohan tuo K750 Jämsässä GS:n koneelle jonkun Patonkilaisen?

Ei ole, mutta vanhan 2CV-harrastajan kylläkin... Siitä en varma ole onko hänellä enää mitään Sitikkaa ajossa, mutta tuon rakensi "kun noita GS:n koneita oli tallissa jouten"...

Kirjoittaja:  Lönkkeri [ 11.04.2009 22:45 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Juu, Huimapyörää täälläkin luetaan, työn alla Raleigh Mod.17 vuodelta 1927 ja siitä tulikin mieleen josko joku patonkilaisista tietäisi jonkun mestarin joka pystyisi ko. vanhukseen vääntämään uuden pakoputken käyrän? R= n 70 cm, putki halk. 22 mm ohutseinämäistä rööriä. Vanha löytyy malliksi mutta se on niin rapea että siitä ei enää pakoputkeksi ole.

Ja hauskaa pääsiäistä kaikille!

t. Lönkkeri

Kirjoittaja:  Aakku [ 12.04.2009 09:56 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Lönkkeri kirjoitti:
Juu, Huimapyörää täälläkin luetaan, työn alla Raleigh Mod.17 vuodelta 1927 ja siitä tulikin mieleen josko joku patonkilaisista tietäisi jonkun mestarin joka pystyisi ko. vanhukseen vääntämään uuden pakoputken käyrän? R= n 70 cm, putki halk. 22 mm ohutseinämäistä rööriä. Vanha löytyy malliksi mutta se on niin rapea että siitä ei enää pakoputkeksi ole.

Ja hauskaa pääsiäistä kaikille!

t. Lönkkeri

Mopoon teetin käyrän ja tangon Voimakoneen kautta. Vanhat lähetin malliksi.
Näitä valmistetaan ihan Suomessa. VMPK:n sivuilla on ollut juttua.
Voisi hyvinkin onnistua kohdallasi, koska putki on vain 22mm halkaisijaltaan.

Kirjoittaja:  jjsalo [ 12.04.2009 20:54 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Onhan noita mopojakin tullut rassattua. Mieleisin niistä on museorekkarissa oleva Honda GL500. Siinä on jotain samaa kuin hydesitikoissa: muotoilu on persoonallista ja tekniikka outoa. Moottori on oikeastaan takaperin rungossa, kytkin eteenpäin, V-moottorin sylinterinkansien linja ei ole sama kuin kampiakselin, työntötankorakenne ja kierroksia silti yli 10 000 jne. Mukavakin se on kun jousitus on ilma-avustettu. Ero sitikkaan on siinä, että kaikkine omituisuuksineen Honda toimii kuin kello ja se on helppo huoltaa. Ihan samaa ei voi sanoa sitikasta.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 13.04.2009 00:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Jjsalo: "kaikkine omituisuuksineen Honda toimii kuin kello ja se on helppo huoltaa. Ihan samaa ei voi sanoa sitikasta."

Aivan! Itellä on 30-vuotias CBX 1000 24 Valve koneella ja se on NIIIN helppo... jopa venasäätö onnistuu hetkessä kun koneen voi tiltata eteen vaikka pelkkä kone painaakin 106 kg, eli koppa irti ja napit vaihtoon simppelin "painallustyökalun" avulla.

Kirjoittaja:  dnapekko [ 13.04.2009 18:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Minulla kaksi V4-hondaa 80-luvulta, tonninen katettu matkapyörä ja 750-kuutioinen naku. Huolto ja varsinkin venttiilien säätö siihen isompaan on kyllä aika operaatio, tunti pari menee jo ympäröiviä osia purkaessa, ennekuin pääsee ihmettelmään takimmaisen venttiilikopan unohtunutta poisottometodia muistelemaan. Muuten tosi mukavia vehkeitä, ja nakussa ovat huoltokohteet aika hyvin esillä, vaikka eihän noita ole tarvinnut ajokaudella huoltaa.
Niin, ja tulee se Huimapyörä kotiin.

Kirjoittaja:  jjsalo [ 13.04.2009 20:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Venttiilivälykset Hondassa on säädetty varttituntiin, jos ei paljon tarvitse ruuvailla. Työntötangot ja ruuvisäätö, nääs. Yleensä ei tarvitse ruuvailla.

Pitää vielä ihmetellä tuon, jo vanhan kapineen toimivuutta. Pari kesää sitten kävin sillä Luxenburgissa ja Saksassa piti tietenkin vetää tankillinen kerrallaan, todellista nopeutta 140 - 160, paljon lastia ja kuuma keli. Edes öljyä ei kulunut koko reissulla kuin puoli litraa.

Kirjoittaja:  henkka_1982 [ 14.04.2009 07:44 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Täälläkin nousee käsi pystyyn eli Huimapyörä tulee. Ja ens kesänä on tod.näköisesti isältä leasing mp ajossa. -83vm. Suzuki GS650GT

Kirjoittaja:  Cikatti [ 14.04.2009 09:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Noni, löytyyhän sitä mopoharrastusta kunnollakin. Mitäs jos kokeiltas sellasta että tehtäs Citikka-mopoilijoiden kevytmuotoinen törmääminen tuolla Paippisten keväällä avattavasssa moottorikahvilassa?
www.moottorikahvila.fi
Se on liki Hki-Lahden tietä ja avataan 16.5.2009.
Olis hupa tavata tuolla ja vertailla museovehkeitä.

Vai onko kukaan menossa vahtaamaan Porin TT-ajoja tai jopa osallistumaan? Itse meinaksin jopa osallistua Vanhat 4-t kilpurit sarjaan mikäli Super Sporttini pysyy siihen asti kasassa.

Kirjoittaja:  Kenguru [ 14.04.2009 09:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Niin kyllähän sitä tulee huimapyörää tuolla isän luona lueskeltua. Harrastemoottoripyöränä siellä on "Vesipyssy" Suzuki eli 750 GT vuodelta -73. Tänä kesänä kyseinen kapistus pysyy todennäköisesti pois liikkeestä. Sensijaan viime vuonna hommattu -86 Suzuki GS450 taitaa liikkua ahkerasti :)

Mä olen heti tuollaisessa miitissä mukana jos ei haittaa että sinne tulee hieman tuoreemmalla laitteella...

Kirjoittaja:  Cikatti [ 14.04.2009 16:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Joo eihän sitä voi tyrmätä jos tulee uudella Japanilaisella Tupperware kikottimella ;)
Tässähän tais olla pari vuotta sitten Citikkaharrastajien prätkämiitti josain Luumäellä.

Kirjoittaja:  Aakku [ 14.04.2009 17:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Huima-pyörän lukijoita Patongissa

Kenguru kirjoitti:
Sensijaan viime vuonna hommattu -86 Suzuki GS450 taitaa liikkua ahkerasti :)

Hengenheimolaisia :)
Kesällä naatiskellaan täälläkin Suzuki GS450 pyörällä. Vuosimalli tosin -81

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/