Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 24 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 09:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Opetuspoljin vakiona? :)

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendit/automerkit/artikkelit/citroenillae-erikoinen-takaisinkutsu-britanniassa-matkustajan-jalkatilasta-voi-painaa-jarrua.html



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 09:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Siirretyn jarruvaijerin jäljiltä apukuskin jalkatilaan on jäänyt kohouma, joka tuntuu maton läpi ja antaa matkustajalle mahdollisuuden painaa jarrua"

BUAHHAA! Anteeksi mitä? Jarruvaijeri?!

Muistaakseni juurikaan missään autossa ei ole ollut jarruvaijereita vuosikymmeniin. Vai tarkoitetaanko tässä ihan oikeasti ratkaisua jossa LH ja RH -kätiset versiot hanskataan vaijeriratkaisulla.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 10:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Voi morjes :lol:



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 10:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Aivan loistavaa! Kyllä Citroënilla vielä osataan punkkuakin näköjään ottaa, eikä vaan matkia saksalaisia... :lol: :lol: :lol:



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 10:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
"Siirretyn jarruvaijerin jäljiltä apukuskin jalkatilaan on jäänyt kohouma, joka tuntuu maton läpi ja antaa matkustajalle mahdollisuuden painaa jarrua"

BUAHHAA! Anteeksi mitä? Jarruvaijeri?!

Muistaakseni juurikaan missään autossa ei ole ollut jarruvaijereita vuosikymmeniin. Vai tarkoitetaanko tässä ihan oikeasti ratkaisua jossa LH ja RH -kätiset versiot hanskataan vaijeriratkaisulla.

Just tuota mitä epäilit, eli kun autosta on väsätty oikealta ohjastettava malli, niin jarru on siirretty vaijerilla toiselle puolelle ajopeliä..!

Olis vissiin ollu liian iso juttu suunnitella rintapeltiä myöten uusiks palikoita..? Toisaalta, Xm:n kohdalla olivat tällänneet jarruventtiilin poikittain, kulmavivun kanssa, ja koko venttiilin kummalliseen paikkaan, mutta nyt meniväs sit vissiin sieltä missä aitaa ei enää edes ole... :roll:

Vaan eikös jossain Britti-Voorteissa, Cortina/Escort, 60/70 -lukusissa ollu jotenkin tangolla/vivustolla ratkastu sama juttu..? Muistanko väärin??? Tosin toisinpäin, eli jarrupääsylinteri oikealla puolella autoa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 11:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Mitsuissa aikoinaan toisin päin, eli RHD versiosta tehtiin LHD pääsyltyn suhteen mekaanisella vivustolla...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 11:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
jasu kirjoitti:
Vaan eikös jossain Britti-Voorteissa, Cortina/Escort, 60/70 -lukusissa ollu jotenkin tangolla/vivustolla ratkastu sama juttu..? Muistanko väärin??? Tosin toisinpäin, eli jarrupääsylinteri oikealla puolella autoa...


Mulla olis kyllä esimerkkikappaleita jotta voin tarkistaa, mutta ihan muistikuvien varalta heitän että taitaa pääsylinteri vaan vaihtaa puolta, kone kun on pitkittäin niin ei ole tilasta pulaa...

Jostain joskus luin, että Mini olisi suunniteltu niin, että puolen vaihto olisi parin tunnin homma.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 11:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Jostain joskus luin, että Mini olisi suunniteltu niin, että puolen vaihto olisi parin tunnin homma"

Jep, perheessä on ollut Minejä ja valitettavasti yksi Allegro ja niissä oli valmiita paikat tuliseinässä kätisyyden vaihdolle.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 11:58 

Viestit: 1496
Onko autotehtaat unohtaneet miten autojen polkimet tehdään? Toyotallahan oli jotain ongelmia jenkkilässä, Vageista katkeili viime talvena polkimia Suomessa ja nyt tämä. :D
Sitä paitsi eihän tuo C3:n osalta ole edes vika vaan edistystä: nyt briteillä on enää ratti ja osa polkimista väärällä puolella, jarru on jo oikeassa paikassa :lol: .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 12:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Aika monessakin vähän vanhemmassa autossa oli RHD-versiossa poikittainen vääntösauva ja päissä vivut, jolla vietiin jarrupolkimen liike vasemmalla olevalle pääsylinterille. Mutta että vaijeri...



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 12:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
zX-files kirjoitti:
Mitsuissa aikoinaan toisin päin, eli RHD versiosta tehtiin LHD pääsyltyn suhteen mekaanisella vivustolla...
Tämä siksi, että Mitsuissa oli vaihteisto oikealla. Ei vasemmalla, kuten yleensä poikittaismoottorisissa LHD autoissa. Jarrupääsylinteri ei Mitsuissa mahtunut rintapeltiin vasemmalle puolelle.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 12:49 

Viestit: 511
Itselläni joskus nuoruudessa ollut kirosana (toyota corolla KE 20) siinä oli kytkin vääntötangolla välitetty oikealle puolelle ja sieltä vaijeri laatikonkylkeen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 13:08 

Viestit: 104
Paikkakunta: Päijät-Häme
Tältä C3 Picasson rakenne näyttää servicen kuvassa:


Liitteet:
e314150a.jpg
e314150a.jpg [ 50.24 KiB | Katsottu 14528 kertaa ]

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Sport 4WD 2020
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 13:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Lauri kirjoitti:
Onko autotehtaat unohtaneet miten autojen polkimet tehdään? Toyotallahan oli jotain ongelmia jenkkilässä, Vageista katkeili viime talvena polkimia Suomessa ja nyt tämä. :D


Eikös se todettu lopulta niin, että ei niissä Toyotan polkimissa mitään vikaa ollutkaan vaan vika oli pelkästään käyttäjissä jotka eivät tajunneet painaa oikeaa poljinta tai nostaa jalkaa kaasulta :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 13:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
...mutta se video vasta villi onkin: "suurilla nopeuksilla 30-40-50 mph märällä asfaltilla ja vielä liikenneympyrässä matkustajan jarrun painamisesta tulee ihan kaaosta ja tuhoa...varsinkin kun takanatulijat pelästyvät äkillistä pysähtymistä. Paniikki!". :lol:

Mutta tämähän on ihan ykkösjuttu: C3 Picasso on kuin suunniteltu autokoulujen ja kotiopettajien harjoittelupeliksi! Kauppa käy kohta kuumana! :D



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 14:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
svc kirjoitti:
zX-files kirjoitti:
Mitsuissa aikoinaan toisin päin, eli RHD versiosta tehtiin LHD pääsyltyn suhteen mekaanisella vivustolla...
Tämä siksi, että Mitsuissa oli vaihteisto oikealla. Ei vasemmalla, kuten yleensä poikittaismoottorisissa LHD autoissa. Jarrupääsylinteri ei Mitsuissa mahtunut rintapeltiin vasemmalle puolelle.

Ja vaihteistohan oli tietysti auton oikealla puolella siksi, että se on sille oikea paikka, jotta jarrupääsyltylle jää tilaa kuskin puolella. Seuraaavksi saadaan vääntö aikaan siitä, ovatko britit, japsit, aussit jne nyt hirmuisen kamalia kun jatkavat RHD-perinnettä :mrgreen:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 20.05.2011 15:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
zX-files kirjoitti:
Seuraaavksi saadaan vääntö aikaan siitä, ovatko britit, japsit, aussit jne nyt hirmuisen kamalia kun jatkavat RHD-perinnettä :mrgreen:


Onhan se laiskemmalle kuskille kätevää kun ei tartte kiertää koko autoa kun menee tankkaamaan :D



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 21.05.2011 18:36 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Lauri kirjoitti:
Onko autotehtaat unohtaneet miten autojen polkimet tehdään? Toyotallahan oli jotain ongelmia jenkkilässä, Vageista katkeili viime talvena polkimia Suomessa ja nyt tämä. :D


Polkimet varmaan kohta kielletään turvallisuusriskinä. Lisäksi polkimet syrjivät alaraajavammautuneita. Polkupyörissäkin on polkimia, ne on vastedes myytävä potkupyörinä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 21.05.2011 21:02 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Mul on pirun vaikeeta toi tankkaaminen aina, kun työmatkakulkimena käyttämää Xanttua tankatessa pitää muistaa ajaa niin että pumppu jää oikealle puolelle ja kun olen perhekuljettimella (Chrylser Grand Voyager), niin pitää jättää pumppu vasemmalle... :shock:
Ainahan se on näillä näin, mutta joka kerta pitää vähän funtsia...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 23.05.2011 17:22 

Viestit: 265
Paikkakunta: Lapinlahti
Kami kirjoitti:
Xanttua tankatessa pitää muistaa ajaa niin että pumppu jää oikealle puolelle ja kun olen perhekuljettimella (Chrylser Grand Voyager), niin pitää jättää pumppu vasemmalle
Muistisääntö: Voyagerissa Vasemmalla, Santussa Syrjemmällä.:-)



Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 23.05.2011 17:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Pistääpi jonkun pienen täpän bensamittarin lasiin oikealle/vasemmalle muistuttamaan ;)



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 23.05.2011 18:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
zX-files kirjoitti:
Pistääpi jonkun pienen täpän bensamittarin lasiin oikealle/vasemmalle muistuttamaan ;)


Jossain en-nyt-muista-missä autossa on bensavalon yhteydessä nuoli joka osoittaa täyttöaukon puolen.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 23.05.2011 19:13 

Viestit: 5859
Paikkakunta: Lahti
Teuski kirjoitti:
zX-files kirjoitti:
Pistääpi jonkun pienen täpän bensamittarin lasiin oikealle/vasemmalle muistuttamaan ;)


Jossain en-nyt-muista-missä autossa on bensavalon yhteydessä nuoli joka osoittaa täyttöaukon puolen.


Oon ajanut aina sinne mittarin vapaalle puolelle, kyllä se letku riittää sinne auton toisellekin puolelle :mrgreen:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroënillä erikoinen takaisinkutsu Britanniassa
ViestiLähetetty: 23.05.2011 21:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Toissa kesänä kun oli yksi LHD ja yksi RHD käytössä niin oli kätevä parkkeerata ne siten että käveli autojen väliin ja viime hetkellä sitten saattoi päättää kumman rattiin hyppää :) Tässä RHD-yksilössä on tankin korkki takana keskellä että sikäli ei aiheuta ylimääräisiä liikkeitä.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 24 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: