Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Citroën-kannanotto http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=8259 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 24.05.2011 16:06 ] |
Viestin otsikko: | Citroën-kannanotto |
Jag heter Citroen! http://pics.kuvaton.com/kuvei/citroen_kannanotto.jpg |
Kirjoittaja: | C4_robotti [ 24.05.2011 17:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Valitettavasti olen ihan samaa mieltä ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Natero [ 24.05.2011 20:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Näyttää kovasti harmittavan, vaikka kyseessä lienee ihan tavallinen, rauhallinen henkilö. Joskus harmittaa ja joskus menee yli... |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 24.05.2011 20:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
HAhhaa! Näin vastaavan kannanoton Järvenpäässä pari vkoa sitten. Hiacen takaovessa luki: "Ennen minua kusetti POHJOLA nyt olen TURVASSA" Tämä oli valkoisin kirjaimin tarkalleen ylläesitetyllä tyylillä ja angorakissan kokoisilla kirjaimilla. |
Kirjoittaja: | Croisette [ 24.05.2011 21:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Miksi asiassa on jotain vikaa? Takuu on 2vuotta, joten miksi 3 vuotiaassa voisi olla takuuta?? :O Ihan huuhaata koko homma! Ostais KIA:n siihen saa 7V/150 tkm takuun:) (Tiedän, että joku pasteaa tähän kohta sen Kian jossa on moiset tekstit ollut jo vuosia sitten, mutta pliis olkaa postaamatta kaikki ne jo nähnyt ![]() Oikeesti ei auton takuu vaan ole sen pidempi kuin se luvataan olevan kaikki takuun yli on goodwill-remppoja, ja nykyisin liki jokainen auto joutuu käymään ainakin joskus takuurempassa..... Jaa kun sitä KIA:n takuutakin joku takuulla tulee moittimaan, niin isällä on nyt kolmas KIA ja kaikki pienetkin murheet takuuaikana ovat menneet loistavasti, palvelu on ollut suorastaa mahtavaa, ei Veho pysty koskaan vastaavaan ![]() |
Kirjoittaja: | Teuski [ 24.05.2011 21:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Croisette kirjoitti: Oikeesti ei auton takuu vaan ole sen pidempi kuin se luvataan olevan kaikki takuun yli on goodwill-remppoja, ja nykyisin liki jokainen auto joutuu käymään ainakin joskus takuurempassa..... Mutta toisaalta Suomessa on voimassa valmistajan virhevastuu ja takuut on kaikki vaan ekstraa siihen päälle ![]() |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 24.05.2011 22:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Teuski kirjoitti: Croisette kirjoitti: Oikeesti ei auton takuu vaan ole sen pidempi kuin se luvataan olevan kaikki takuun yli on goodwill-remppoja, ja nykyisin liki jokainen auto joutuu käymään ainakin joskus takuurempassa..... Mutta toisaalta Suomessa on voimassa valmistajan virhevastuu ja takuut on kaikki vaan ekstraa siihen päälle ![]() Päinvastoin. Takuuehdoilla huonnonetaan tuota virhevastuuta. Eli saadaan asiakkaan nimi takuuhetojenkin alle ja siinä rajataan mitä korvataan ja missä ajassa. Näppärä temppu jossa asiakas luulee saavansa jotain ekstraa vaikka oikeasti menettääkin! |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 24.05.2011 23:57 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Kuluttajasuoja on Suomessa takuuta kovempi. Kyllä minä olen saanut korjauspalvelua valmistajan pikkiin koska laite ei ole kestänyt oletettua ikää (enemmän kuin takuuaika) pidempään ja tällöin ei todellakaan takuulla ole mitään tekemistä ongelman kanssa. Eli, takuun umpeuduttua mikä tahansa vehje korjataan järkihintaan. Näistä on paljon ennakkotapauksia. |
Kirjoittaja: | C4_robotti [ 25.05.2011 06:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Laitteella, näissä tapauksissa autolla ja sen osilla, on olettu kestoikä (myös kuluttajaneuvonnan mukaan). Ja se on jotain muuta kuin takuuaika. Omalla kohdalla tällainen juttu on nyt "työn alla". Jos oma asia ei ratkea "kohtuudella", siirrän sen kuluttaja-asiamiesten hoidettavaksi. Nämä ovat kuluttajalle maksuttomia, tosin kestävät melko pitkään. Hoitaisin jutun mieluummin kerralla pois, mutta ainakin tässä vaiheessa tapaus vaikuttaa hieman hankalalta. Muutama vuosi sitten sitikkakin korjasi ns. jatkotakuun turvin penkinlämmittimiä, jäätyviä huohottimia ym. Nyt on toinen ääni kellossa. Tällainen toiminta vaan ajaa pienen ihmisen kokeilemaan, olisiko jollain muulla merkillä parempi palvelu. Niin, ja palvelun tulisi mielestäni hoitua auton hintaluokasta riippumatta (puhutaan nyt "tavallisen käyttäjän" autoista). Bentleystä ylöspäin onkin sitten toinen juttu ![]() |
Kirjoittaja: | Kami [ 25.05.2011 09:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Jep. Nuo 7 v takuu yms. touhut ovat pitkälti vain markkinointikikka. Mulla vaihdettiin ameriikanihmeeseen uusi tehdaskunnostettu automaattilaatikko, merkkiliikkessä. Kyseinen laatikko levis totaalisesti 1.5 v myöhemmin, vain 43 tkm ajettuna. Soittelin siitä Chryslerin maahantuojalle, joka oli heti sitä mieltä että kyllä he uuden laatikon kustantaa. MUTTA!! Asennus pitäis teettä MUN piikkiin heidän merkkihuollossa. Hintaa olisi vanhan kaavan mukaan asennuksella ollut n. 1200 €.... (nelivetoloota) Sain sitten tutun merkkihuoltoteknikon kautta tarjouksen että hän voi sen heittää paikalleen lähes puolet halvemmalla. Maahantuojan kanssa oli pakko tehdä diili, että "luovun" ko. laatikon takuusta, koska teetän asennuksen muualla... Tuo oli puhelimessa suullisesti sovittu, eli enpä tiedä sen pitävyydestä puolin sun toisin... ![]() Anyway,tuon laatikon sain uuden "ilmaiseksi", koska ko. laatikon tulisi kestää paljon enemmän. Maahantuoja oli täysin samaa mieltä asiasta. Eli tuotekohtainen elinkaariodotus ei ollut täyttynyt. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 25.05.2011 10:24 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Jos tuotteessa on ns systemaattinen vika eli suunnitteluvirhe siirtää se vastuuta valmistajalle. Mutta muuten nuo takuuehdot kyllä nakertavat suojaa. Eli ilman takuuehtoja myydyllä tuotteella on parempi kuluttajansuoja. Takuuehdot eivät toki saa olla kohtuuttomia. Ja pr:n nimissä kyllä takuuta sovelletaan useimmissa yrityksissä, takuuajan jälkeen se ei vaan ol emikään maksuautomaatti. |
Kirjoittaja: | Igor [ 25.05.2011 11:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Toivottavasti noiden tarrojen liimaaja on antanut takuun, vois käydä korjauttamassa yhdyssanavirheen ![]() |
Kirjoittaja: | black_van [ 25.05.2011 14:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
korjattuaan yhdyssanan teippaaja voisi fiksata päälikkö sanan oikeaan päällikkö muotoon |
Kirjoittaja: | ordinateur [ 25.05.2011 15:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Onhan siinä firman omakin logo teipattuna. |
Kirjoittaja: | Aakku [ 25.05.2011 19:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Linkin auto lienee Jumpy. Minulla on saman tehtaan Scudo viiden vuoden täystakuulla. Tähän asti ainakin kaikki takuuhommat on mennyt moitteetta. |
Kirjoittaja: | Xari [ 25.05.2011 19:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Eikös näissä uudemmissa ole ollut jotain 40tkm takuita jonka jälkeen osat onkin viallisen sijasta kuluvia eikä mene takuuseen? |
Kirjoittaja: | olli__o [ 25.05.2011 19:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Jos ja kun tuo on yrityksen ostama/omistama auto, ei kuluttajansuoja* ole voimassa, ne ovat vain yksityisen "kuluttajan" oikeuksia. (* eikä virhevastuukaan kuin ehkä siltä osin että voisi perätä oikeudessa korvauksia sopimusrikkomuksesta, mutta mikään viranomainen ei anna suosituksia korvauksista... täytyy vain purra hammasta tai teipata auto. Minusta ihan hauska kommentti, varmaan käy kuitenkin samalla merkkikorjaamolla ja laittaa aina näkyvälle paikalle huoltoon mennessä, saa ainakin auton nopeasti sisään) |
Kirjoittaja: | Aakku [ 25.05.2011 19:56 ] |
Viestin otsikko: | Re: Citroën-kannanotto |
Xari kirjoitti: Eikös näissä uudemmissa ole ollut jotain 40tkm takuita jonka jälkeen osat onkin viallisen sijasta kuluvia eikä mene takuuseen? Tällaisessa viiden vuoden Scudo takuussa kuluvilla osilla 80tkm takuu, kuten nivelet. Ns. kulumattomilla komponenteilla, kuten kaikki sähköosat on takuu 5v/150tkm
|
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |