Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Liikennepolitiikka 2011- http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=8479 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 17.06.2011 21:57 ] |
Viestin otsikko: | Liikennepolitiikka 2011- |
Ympäristö- ja liikenneministerin salkutkin on siis jaettu. "Liikennepolitiikassa otetaan huomioon Suomen päästövähennystavoite liikennesektorille. Liikenteen päästöjä vähennetään muun muassa tukemalla joukkoliikennettä, autokannan uudistumista sekä suosimalla vähäpäästöistä ajoneuvoteknologiaa. Autoverotusta uudistetaan vähäpäästöisyys huomioiden tekniikkaneutraalisti. Biokaasun liikennekäyttöä edistetään. Kiinnitetään huomiota ajoneuvoteknologian ja biopolttoaineiden kehittämiseen ja niiden koko elinkaaren aikaisiin päästövaikutuksiin." |
Kirjoittaja: | Teuski [ 17.06.2011 22:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: Liikennepolitiikka 2011- |
Eli toisin sanoen yksityisautoilu on entistä rikollisempaa, ainakin jos auto ei ole uusinta vuosimallia ![]() Tarviskohan alkaa suunnittelemaan vaikka sitruunapatonki-liivejä ja pistää oma prosenttijengi pystyyn? ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Hessu [ 17.06.2011 22:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: Liikennepolitiikka 2011- |
Jos autokannan uusiutumista tuetaan, niin minun mielestäni se tarkoittaa auton hankintahinnan subventointia nykyisen autoveron sijaan (tukiainen vs. vero). Noinkohan sentään? |
Kirjoittaja: | Teuski [ 17.06.2011 22:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: Liikennepolitiikka 2011- |
Hessu kirjoitti: Jos autokannan uusiutumista tuetaan, niin minun mielestäni se tarkoittaa auton hankintahinnan subventointia nykyisen autoveron sijaan (tukiainen vs. vero). Noinkohan sentään? Siitähän ne siellä kehäkolmosen sisäpuolella haaveilee, hankintahinta alas ja käyttökustannukset kasvuun. Siis hyvästi halpa autoilu. Ei tule toimimaan harvaan asutussa Suomessa mutta eihän päättäjät sitä ymmärrä kun valtio maksaa taksit ja helsingissä kulkee bussit ja ratikat ![]() |
Kirjoittaja: | Xari [ 17.06.2011 22:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Liikennepolitiikka 2011- |
Teuski kirjoitti: Eli toisin sanoen yksityisautoilu on entistä rikollisempaa, ainakin jos auto ei ole uusinta vuosimallia ![]() Tarviskohan alkaa suunnittelemaan vaikka sitruunapatonki-liivejä ja pistää oma prosenttijengi pystyyn? ![]() ![]() Nahkaliivit jossa lukee ACRY Finland, 1%, syntynyt saastuttamaan ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | jarruventtiili [ 18.06.2011 06:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Liikennepolitiikka 2011- |
Minusta turhaa pätkäajoa saisi verottaa ja raskaimman mukaan, se voisi olla nimeltään laiskuusvero. Ihminen jaksaa kyllä liikkua omin lihasvoimin mutta siitä huolimatta pitää päästä lähikioskillekin autolla. Ei ole autoilu liian kallista jos sellaiseen pätkäajoralliin on varaa. |
Kirjoittaja: | RPekka [ 18.06.2011 08:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Liikennepolitiikka 2011- |
jarruventtiili kirjoitti: pitää päästä lähikioskillekin autolla. Ei ole autoilu liian kallista jos sellaiseen pätkäajoralliin on varaa. Niin kauan kuin on varaa pitää autoa 80 kilometrin työmatkaa varten ei mikään käyttömaksu tehoa tähän ja niin kauan kuin on varaa ostaa polttoaineet tuolle sille 800 kilometrin viikottaiselle työmatkalle ei yksi kauppareissu kilometrin päähän tunnu missään. Tämä on sellainen asia joka ei korjaannu verotuksella. Itse ainakin olen autoharrastaja ja pyrin liikkumaan autoa pitemmät matkat autolla. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 18.06.2011 09:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Liikennepolitiikka 2011- |
Samaa mieltä, melko mitätön autoilun hinta on kilometrin kioskikeikoilta vaikka koko vuodenkin aikana, jopa kerran päivässä (jos vaikka vertaa siihen mitä siellä kioskissa on sitten mennyt rahaa vuoden aikana, tai muita autoilun kustannuksia). Turhaa minustakin, mutta vielä turhempia on isot kauppakeskukset ja marketit keskustojen ulkopuolella ja samaan kaupassakäyntiin kuluu 5...10 km ylimääräinen ajomatka => eli kerran viikossa marketista ostava ajaakin ihan yhtä paljon turhaa laiskuusajoa optimoidessaan kaikki ostokset yhdelle päivälle? Automaattisesti ei kuitenkaan pitäisi yrittää kieltää tai verottaa ankarasti jos joku toimii eri tavalla kuin itse, omiin toimiin voi vaikuttaa helpommin. Voi jättää vaikka oman auton kotipihan sijasta joka päivä vaikka sen puoli..1 kilometriä lähemmäs työpaikkaa, niin säästää kioskilla kävijän verran. |
Kirjoittaja: | export [ 18.06.2011 09:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: Liikennepolitiikka 2011- |
Tähän kun lisätään "Vihreät iloitsevat hallitusohjelman kirjauksesta, jossa luvataan selvittää satelliittipaikannukseen perustuvien tienkäyttömaksujen käyttöönottaminen. " , lainaus Talouselämästä. |
Kirjoittaja: | vibes [ 18.06.2011 10:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Liikennepolitiikka 2011- |
^Ei oo Kasvi enää mestoilla niin isovelimeisinki käyttöön vaan. Tuo jos mikä on aika hanurista. |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 18.06.2011 13:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Liikennepolitiikka 2011- |
export kirjoitti: Tähän kun lisätään "Vihreät iloitsevat hallitusohjelman kirjauksesta, jossa luvataan selvittää satelliittipaikannukseen perustuvien tienkäyttömaksujen käyttöönottaminen. " , lainaus Talouselämästä. Antaa vihreiden iloita ja puuhastella, koska tähän on jo aiemmin vastattu "Tietosuojavaltuutettu tyrmää suunnitelmat, joiden mukaan viranomaiset voisivat kerätä ruuhkamaksuja ajoneuvoon sijoitettavan gps-laitteen avulla." |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 19.06.2011 17:35 ] |
Viestin otsikko: | Re: Liikennepolitiikka 2011- |
2cvkimmo kirjoitti: export kirjoitti: Tähän kun lisätään "Vihreät iloitsevat hallitusohjelman kirjauksesta, jossa luvataan selvittää satelliittipaikannukseen perustuvien tienkäyttömaksujen käyttöönottaminen. " , lainaus Talouselämästä. Antaa vihreiden iloita ja puuhastella, koska tähän on jo aiemmin vastattu "Tietosuojavaltuutettu tyrmää suunnitelmat, joiden mukaan viranomaiset voisivat kerätä ruuhkamaksuja ajoneuvoon sijoitettavan gps-laitteen avulla." Jep, vihreät voivat tässä kohtaa jäädä imemään meisseliä sillä jo pelkästää referenssiksi löytyy tämä keskinopeuskameroiden viilaaminen käyttökuntoon. Siinä oli simppeliydessään sama ongelma, kaikkien ihmisten kulkeminen kuvataan ja tallennetaan ja sehän ei laillisesti ollut mahdollista. Jonain päivänä nämä kyttäysjärjestelmät lirvahtaa vääriin käsiin ja lopulta johtaa jopa kiintoisaan rikokseen, massiiviseen rikokseen ja rikostiheyden lisääntymiseen. Hitsi että rikollinen mieleni keksii jo mahtavia juttuja nopeuskameroille ja paikannusgepseihin. Taitavaa hakkeri fiksaa satelliittipaikannusseurannasta tai nopeuskameroista hyvän seurantajärjestelmän toisten talontyhjennnystalkoisiinsa. Äääh, mitä suotta, jatketaan sinisilmäisyyttä. |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 19.06.2011 21:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Liikennepolitiikka 2011- |
Uuden liikenneministerin kotisivu http://www.runoratsu.fi/ |
Kirjoittaja: | eskere [ 19.06.2011 22:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: Liikennepolitiikka 2011- |
Varsin hyvät lähtökohdat näkyy uudella liikenneministerillä olevan, ainakin jos katsoo asioita kehäkolmosen ulkopuolelta. Kainuun korvessa syntynyt, joten on varmasti tietoinen yksityisautoilun välttämättömyydestä ja tiestön huonosta kunnosta maaseudulla. Eikä hän taida olla koulutukseltaankaan maisteri tai tuomari, kuten useat kansanedustajat ovat, vaan on lähempänä työtätekevää kansanosaa ja näin ollen luulisi hänen paremmin ymmärtävän vanhemmankin autokaluston omistajia. No, valtion talous on siinä kunnossa, että eipä yksi liikenneministeri pysty juurikaan mitään ihmeellistä saamaan aikaiseksi. Hallituksen sopima ohjelma taitaa aika tarkasti laittaa raamit tämänkin ministerin toiminnalle ![]() Runoillakin hän osaa ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |