Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ihmeellistä pihtausta Saksanmaalla
ViestiLähetetty: 12.07.2011 09:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Olen kuikuillut hiukan eteläisempää markkinaa tarkoituksena löytää erilaisempi käyttö-Citikka.

Sopivan bongasinkin ja eikun myyjään yhteyttä. Pian neljävuotias yksilö, ajettu 80 tkm +. Olisiko huoltokirjaa?
No ei, mutta 60 tkm huolto on tehty. :shock: Mitäpä siitä, että valmistaja ohjeistaa 20 tkm / 1 vuosi huoltovälin?



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmeellistä pihtausta Saksanmaalla
ViestiLähetetty: 12.07.2011 09:56 

Viestit: 2699
2cvkimmo kirjoitti:
Olen kuikuillut hiukan eteläisempää markkinaa tarkoituksena löytää erilaisempi käyttö-Citikka.

Sopivan bongasinkin ja eikun myyjään yhteyttä. Pian neljävuotias yksilö, ajettu 80 tkm +. Olisiko huoltokirjaa?
No ei, mutta 60 tkm huolto on tehty. :shock: Mitäpä siitä, että valmistaja ohjeistaa 20 tkm / 1 vuosi huoltovälin?

Osataan tuo täällä kotoisessa Suomessakin. Tästä on jo aikaa yli kymmenen vuotta, kun eräs tuttu vaihtoi autoa. Kilometrejä alle 100 tuhatta. Juttua tuli autojen huoltamisesta ja kysäisin kuinka usein hän vaihtaa moottoriöljyn. "Ei kertaakaan ole vaihdettu, lisätty tarvittaessa. Aivan turhaa, kun ei tuon enempää aja", kertoi hän.
Hieman eri asiaan. Tässä taannoin juttelin naapurin kanssa, kuinka usein hän vaihtaa perämoottorin tulpan. Meillä kun sattui vielä olemaan samanlaiset moottorit. "Mitä niitä vaihtaa, jos ne toimii", tokaisi hän. Ja oikeassa oli. Sama naapuri on jo ollut lähes 10 vuotta manan majoilla, mutta sillä samalla, hänen tokaisunsa aikaan käytössä olleella tulpalla perämoottori toimii yhä.
Moottori- ja hydrauliöljyjä vaihdan, perämoottorin tulppia en.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmeellistä pihtausta Saksanmaalla
ViestiLähetetty: 12.07.2011 10:42 

Viestit: 832
Paikkakunta: Imatra
mie vaihdoin ekakerran tulpan vm 82 Yamaha 4 Hv perämoottoriin, ollut uudesta asti minulla, joka kesä ajeltu.
On muuten ollut idootti varma moottori., alapään öljyt toki vaihdettu jokatoinen vuosi.



Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmeellistä pihtausta Saksanmaalla
ViestiLähetetty: 12.07.2011 14:33 

Viestit: 511
Ootkos varma tuosta huoltovälistä??? Hain 2006 mallin femman Ruotsista ja sen huoltoväli on 30tkm joka mielestäni on kaikkialla muualla voimassa oleva huoltoväli paitsi meillä v-liikkeen rahastusmaassa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmeellistä pihtausta Saksanmaalla
ViestiLähetetty: 12.07.2011 14:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
citroen for ever kirjoitti:
Ootkos varma tuosta huoltovälistä???


"Service intervals on Citroen petrol models C1, C2, C3, C4, C5 and C8 are every 30,000 KM’s, or every two years, and for Citroen diesel models the interval is 20,000 KM’s, or every year. "

...eli suomeksi "riisseli kaipaa enempi huomiota".



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmeellistä pihtausta Saksanmaalla
ViestiLähetetty: 12.07.2011 16:20 

Viestit: 511
Kyll mull riiseli femmassa lukee på svenska 30000km eller varje två år ja huollot siinnä on tehty 30,60,90,120,150tkm ennenkuin ostin sen n.175tkm ajettuna.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmeellistä pihtausta Saksanmaalla
ViestiLähetetty: 12.07.2011 16:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Suomessa on käytössä vaativien olosuhteiden huolto-ohjelmat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ihmeellistä pihtausta Saksanmaalla
ViestiLähetetty: 12.07.2011 18:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Sitikkapuoskari kirjoitti:
Suomessa on käytössä vaativien olosuhteiden huolto-ohjelmat.


...jossa mainitaan mm.

Ajoneuvoa käytetään enimmäkseen kaupungissa (jakeluajo, taksi)
Ajoneuvoa käytetään kuumissa maissa, joissa ulkolämpötilat ovat säännöllisesti yli 30 C
Ajoneuvoa käytetään kylmissä maissa, joissa ulkolämpötilat ovat säännöllisesti alle -15 C
Ajoneuvoa käytetään pölyisissä ympäristöissä (rakennustyömaat)
Jatkuvia lyhyitä ajomatkoja (kylmä moottori)
Heikkolaatuisia voiteluaineita tai polttoaineita (rikkipitoisuudet yli 500 ppm)

Ihan sama. Jos esimerkkikiesini on käynyt _kerran_ neljän vuoden aikana huollossa (eikä _mistään_ muusta kuten öljynvaihdoista ole edes havaintoa) osoittaa se jo jotain omistajan mielenliikkeistä.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: INikki ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: