Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
3.0 V6 vs 2.0 http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=91 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | SJSP [ 01.02.2009 15:23 ] |
Viestin otsikko: | 3.0 V6 vs 2.0 |
Terve vaan kaikki patonkilaiset minunkin puolestani! Ja heti kivitetään jäseniä kysymyksillä... Eli harkinnassa 3.0 V6 Xanttu vm-00, mutta lähenevä lama ja noin "eksoottisen" kokoinen kone arveluttavat hieman. Onko kolmelitrainen käytännössä kuinka paljon kalliimpi pitää, kuin nelirivinen perusmylly. Jos nyt unohdetaan bensankulutus, siis. Autossa on myös tuo Activa-jousitus, joten lisääkö pitokustannuksia potenssiin x? Jonkun verran tietoa sain kaivettua wanhasta sitruunapatonki groupista haun avulla, mutta ensikäden (ja miksei korvankin) käyttäjäkokemuksia kaivataan. Aikoinani omistin 2.0 8v Xantian ja jos yhtä huoletonta menoa tietäisin V6:lla saavani, niin kaupat olisi jo tehty ![]() Kiitokset etukäteen! |
Kirjoittaja: | thatsit [ 01.02.2009 22:44 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Minulla Xanttu V6 Exclusive 1997. ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Cibx [ 01.02.2009 23:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Ei voi sanoa järkiperäisesti mitään tähän asiaan. Mutta tuli kokeiltua tänään 3.0i Activaa. Kylläpä alkoi tekemään mieli kyseistä mallia. Järjellä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.. ![]() |
Kirjoittaja: | Lemon [ 01.02.2009 23:16 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Järjellä ei ole paljoa tekemistä citikka-valinnoissa, tunteella tässä mennään ![]() |
Kirjoittaja: | SJSP [ 01.02.2009 23:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Juu, ei ole järki ollut mukana sen jälkeen, kun ensimmäisen Xantian aikoinaan ostin ![]() Lähinnä kaipaisin kommentteja siitä, mitkä viat voivat kaataa yksittäisen ihmisen talouden ![]() Ja tuo sinun kommenttisi on helppo uskoa, Cibx. Ei tässä taida uskaltaa koeajolle tuolla V6 Xantulla... Se on menoa sen jälkeen ![]() |
Kirjoittaja: | Sitikkapuoskari [ 02.02.2009 00:00 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
No ainakin V6:n jakopää on hieman haasteellinen. Ja Activan lhm nesteet on syytä vaihtaa usein + voidella ulkopuoliset nivelet liittyen kallistelunestoon. |
Kirjoittaja: | svc [ 02.02.2009 00:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Kiinteistä kustannuksista sen verran, että kolmelitraisen liikennevakuutus on oletuksena hieman kalliimpi kaksilitraiseen verrattuna. Tapiolassa nollabonuksella ~100 e / vuosi. Ei siis juurikaan vaikuta kokonaiskuluissa. |
Kirjoittaja: | Tane N. [ 02.02.2009 10:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Kyllä vinkkelin kyyti on senverta mahtavaa, että saa se vähän ekstraa maksaakkin. Itsellä olen huomannut -99 ekslusiivissa, että etupään perusroinat tuntuvat kuluvan melko nopeasti. So. koiranluut, alaboltsit jne. Muuten toiminut yhtä perussähkövikaa (hapettunut liitin lyö lootan varoasentoon) lukuunottamatta kohtuullisen hyvin. Ei kylläkään ole itsellä vertailukohtaa 2.0:aan, koska sellaista ei ole ollut. Beksiin verrattuna V6 -varaosahinnat ovat kylläkin ![]() |
Kirjoittaja: | Igor [ 02.02.2009 11:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Itselläni on -98 V6 Activa, ja hieman "tavallista" Xantiaa (voiko mitään Xantiaa luonnehtia tavalliseksi?) isommista ylläpitokuluista huolimatta en ole katunut hankintaa hetkeäkään. ![]() Jakopääremppaa, tulppien vaihtoa ja etujarruja lukuunottamatta moottori ei taida juuri vaikuttaa huoltoihin tai niiden kustannuksiin. No, öljyä toki menee vaihdon yhteydessä hitusen enemmän kuin neloskoneeseen. Pakoputkisto tietty eroaa neloskoneisen vastaavasta, mutta kustannuksien erosta en osaa sanoa. En ole myöskään kuullut että tossa 24V-kuukkelissa olis jotain tyyppivikoja. Kiinnostais kyllä kuulla jos jollain täällä on semmoisista tietoa. Bensankulutus ei mielestäni ole auton kokoon ja koneen tehoon nähden ihan mahdoton. Tähän mennessä keskikulutus on pysynyt selvästi alle 10 litrassa satasella. Odotin että olis menny enemmän. Toki näin talvella kaasujalkaa rajoittaa pidon puute. ![]() Activassa on pari ylimääräistä jousipalloa, joten niiden täyttö/vaihto tuo omat pienet lisäkustannuksensa tavalliseen Hydractive2:een verrattuna. Kallistusanturin muoviholkit ja ohjaintangot kuluu ajan kanssa, ja Activa alkaa hieman kallistelemaan mutkissa. Muoviholkit on todella helppo vaihtaa, ja maksavat 6e/kpl. Kannattaa varmaan vaihtaa (tai vaikka vaan putsata) säännöllisesti, ettei sinne holkin sisään pääsevä lika kuluta suotta niitä tankoja ennenaikaisesti. Ei ne ohjaintangotkaan ole paha rasti, ja hintaa niillä oli muistaakseni n. 25e/kpl. Itse vaihdoin hiljattain sekä holkit että tangot. Kallistelu mutkissa loppui kyllä tyystin, mutta nyt tuo kärry on paikallaan ollessaan pikkuisen kallellaan... ilmeisesti toi oli säädetty vaateriin niillä kuluneilla holkeilla. Säätämisen ei pitäis olla paha homma, mutta tarttis päästä auton alle, eikä oikein ole paikkaa semmoseen. Activa-sylinterit lienee suurin yksittäinen menoerä, jos sattuvat hajoamaan. Takasylinteri taitaa olla herkempi hajoamaan. Eli kannattaa tarkkailla LHM-vuotoja oikean takapyörän tienoilta. Ton sylinterin puslat on myös kuluvaa kamaa, ja niiden hinta pompsahti viime vuonna noin 10-kertaiseksi... taisi olla luokkaa 170e tällä hetkellä. Kuulemma kuluneet puslat ilmoittavat itsestään kolisemalla. Activa-sylinterit on siis koiranluiden paikalla ristikkäisissä kulmissa, eli tavallisia koiranluita on pari vähemmän kuin muissa Xantuissa. Voisin kuvitella että se mikä määrässä menetetään, otetaan hinnassa takaisin. Cruiseahan Activassa ei ole vakiona ollut (eikä ole kai saanut lisävarusteenakaan?), joten se ei välttämättä ole hanurista. ![]() |
Kirjoittaja: | Jouko [ 02.02.2009 12:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Cruisen sai ainoastaan automaattilaatikolla olevaan Xantiaan lisävarusteena. |
Kirjoittaja: | RPekka [ 02.02.2009 12:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Igor kirjoitti: Activa-sylinterit on siis koiranluiden paikalla ristikkäisissä kulmissa, eli tavallisia koiranluita on pari vähemmän kuin muissa Xantuissa. "Tyhmiä" koiranluita Activassa on saman verran kuin tavallisessa Xantiassa koska tavallisessa ei ole takana koiranluita ollenkaan vaan mullistuksentakaaja kiinnittyy suoraan tukivarsiin. Muistaakseni myös Activan etukoiranluu on ihan omaa tavaraansa ja hinta on sen mukainen. |
Kirjoittaja: | Tane N. [ 02.02.2009 12:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Ainakin merkkiliikkeen asentajan mukaan vinkkelin typillinen sähkövika on lootasta tulevan liittimen hapettuminen. On kuulemma joitakin sellaisia laittanut. Etupuskuri irti ja kuskinpuolella on kaapelikanava, jossa liitos sijaitsee vähän syvemmällä. Näin mulle kerrottiin. |
Kirjoittaja: | Igor [ 02.02.2009 13:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Tane N. kirjoitti: Ainakin merkkiliikkeen asentajan mukaan vinkkelin typillinen sähkövika on lootasta tulevan liittimen hapettuminen. On kuulemma joitakin sellaisia laittanut. Etupuskuri irti ja kuskinpuolella on kaapelikanava, jossa liitos sijaitsee vähän syvemmällä. Näin mulle kerrottiin. Toi taitaa päteä ainoastaan automaattisella tehonhukkaimella varustettuun kuukkeliin? |
Kirjoittaja: | Tane N. [ 02.02.2009 13:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Jep. Automaagin vika. Viime kesänä sitä ihmettelin 1.0:ssa. |
Kirjoittaja: | SJSP [ 02.02.2009 15:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Igor kirjoitti: Activassa on pari ylimääräistä jousipalloa, joten niiden täyttö/vaihto tuo omat pienet lisäkustannuksensa tavalliseen Hydractive2:een verrattuna. Kallistusanturin muoviholkit ja ohjaintangot kuluu ajan kanssa, ja Activa alkaa hieman kallistelemaan mutkissa. Muoviholkit on todella helppo vaihtaa, ja maksavat 6e/kpl. Kannattaa varmaan vaihtaa (tai vaikka vaan putsata) säännöllisesti, ettei sinne holkin sisään pääsevä lika kuluta suotta niitä tankoja ennenaikaisesti. Ei ne ohjaintangotkaan ole paha rasti, ja hintaa niillä oli muistaakseni n. 25e/kpl. Itse vaihdoin hiljattain sekä holkit että tangot. Kallistelu mutkissa loppui kyllä tyystin, mutta nyt tuo kärry on paikallaan ollessaan pikkuisen kallellaan... ilmeisesti toi oli säädetty vaateriin niillä kuluneilla holkeilla. Säätämisen ei pitäis olla paha homma, mutta tarttis päästä auton alle, eikä oikein ole paikkaa semmoseen. Activa-sylinterit lienee suurin yksittäinen menoerä, jos sattuvat hajoamaan. Takasylinteri taitaa olla herkempi hajoamaan. Eli kannattaa tarkkailla LHM-vuotoja oikean takapyörän tienoilta. Ton sylinterin puslat on myös kuluvaa kamaa, ja niiden hinta pompsahti viime vuonna noin 10-kertaiseksi... taisi olla luokkaa 170e tällä hetkellä. Kuulemma kuluneet puslat ilmoittavat itsestään kolisemalla. Activa-sylinterit on siis koiranluiden paikalla ristikkäisissä kulmissa, eli tavallisia koiranluita on pari vähemmän kuin muissa Xantuissa. Voisin kuvitella että se mikä määrässä menetetään, otetaan hinnassa takaisin. Ymmärsinkö siis oikein vai tapani mukaan oikein väärin, että Activassa on 2 kpl sylintereitä ristikkäisissä kulmissa (etuvasen, takaoikea) ja "normi"koiranluut jäljelle jäävissä 2 kulmassa...?? Muistan lukeneeni wanhasta patongista, että joku oli onnistunut kuumaliimaamaan, olikohan se nyt sitten juurikin nuo ohjaintankojen muoviholkit, ja parantanut siten sekä niiden kestoa, että likatiiveyttä.. Mitenkäs tuo ruottalaisten jippo activasylinterin ohivuodon ![]() |
Kirjoittaja: | Igor [ 02.02.2009 15:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
SJSP kirjoitti: Activassa on 2 kpl sylintereitä ristikkäisissä kulmissa (etuvasen, takaoikea) ja "normi"koiranluut jäljelle jäävissä 2 kulmassa...?? Pääpiirteissään näin. Takakallistuksenvakaajan rakenne tosin on semmonen, että koiranluu ei välttämättä ole oikea termi. Lainaa: Muistan lukeneeni wanhasta patongista, että joku oli onnistunut kuumaliimaamaan, olikohan se nyt sitten juurikin nuo ohjaintankojen muoviholkit, ja parantanut siten sekä niiden kestoa, että likatiiveyttä.. Joo, mäkin muistan lukeneeni jotain tommosta. Olis kiva kuulla miten toi on toiminut pidemmän päälle. Luulisin että kuumaliima ei tossa kohteessa pysy kovin pitkään. Lainaa: Mitenkäs tuo ruottalaisten jippo activasylinterin ohivuodon ![]() Ei sano mulle kyllä mitään... |
Kirjoittaja: | Igor [ 02.02.2009 16:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
BTW, jos olet sitä nettiautossa olevaa -00 V6 Activaa harkitsemassa, niin kävin sitä syksyllä kattomassa, ja tonne toiselle foorumille kirjoittelinkin jo hieman kokemuksia: http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,4566.50.html Tässä yksi kikka ton Activa-systeemin perustoimivuuden testaamiseksi: etupyörien takaa pyöränaukosta pääsee käsiksi ohjaintangon päässä olevaan niveleen (se nivel on ehkä semmonen sormenpään kokoinen), ja siitä kun vedät itseesi päin, niin auton pitäisi kallistua samaan suuntaan, ja kun päästät irti, niin auton pitäisi suoristua. Tämän pitäisi toimia myös auton ollessa sammuksissa mikäli varaajapallossa on yhtään eloa. |
Kirjoittaja: | citsportsite [ 04.02.2009 08:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Lainaa: Mitenkäs tuo ruottalaisten jippo activasylinterin ohivuodon ![]() Tarkoittaa, että muualta tuleva paluuneste (siis LHM) vuotaa ulos yleensä takimmaisen Activa-sylinterin suojakumin alta. Sinne paluuletkuun laitetaan tulppa sisään, jolloin turha merkkaaminen loppuu. |
Kirjoittaja: | biätare [ 04.02.2009 18:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: 3.0 V6 vs 2.0 |
Otsikossa oli 3.0 v6 vs. 2.0, joten uskallan kysyä tässä mielipiteitä xm:n suhteen ko. moottoreilla varustetuista autoista. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |