Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Puhukaa (kirjoittakaa) mulle järkeä!
ViestiLähetetty: 13.04.2009 18:04 
Käyttäjän avatar

Aloitetaan heti sanoilla : en ymmärrä mitään tekniikoista enkä varsinkaan sitikoiden tekniikasta!
Mutta, nyt olin mukana XMn purkuprojektissa ja sormet alkoivat aivan pirusti syyhytä omaa projektia. Siis sellaista, mitä voisi ihan rauhassa yksinään purkaa ja ihmetellä jokaista palikkaa, että mitäköhän hitsiä tämäkin täällä tekee ja mikä tämä edes on! Ja sellaista, jota ei välttämättä olisi ihan pakko purkaa "oikeaoppisesti" eli sellaiset "hups se hajosi" lausahdukset eivät kaataisi maata eikä mammonaa mihinkään suuntaan. Noita nykyisiä kulkimia ei viitsi alkaa näprätä, kaikki kuitenkin ovat ajokuntoisia ja pitääkin olla otettavissa ajoon pienellä alkuvalmistelulla. Opiskeluprojekti kuitenkin venähtäisi pitkähköksi, koska aikaa on vähän ja innostuskin kyseenalainen :?:

Mutta siis kertokaa mulle nyt järjen äänellä, että tuollaista projektia ei kannata hankkia. Meillä ei ole tallia, eikä rahaa, eikä aikaa. Omakotitalon pihakaan ei nyt mikään järin suuri ole ja tietenkin hiekkapohjainen, jolla makoilu varsinkin sateisena aikana on todellista herkkua :roll: Palauttakaa mut järkiini, ennen kuin tää sairaus vie voiton!

Poissa

Viestin otsikko: Re: Puhukaa (kirjoittakaa) mulle järkeä!
ViestiLähetetty: 13.04.2009 18:21 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Käännetään veistä haavassa. Mulla olis BX joka kaipaisi täydellisen läpikäynnin ;) dieseli kun on ei tekniikan osalta tule sähköjen kanssa isoja ongelmia :D

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 18:31 
Käyttäjän avatar

se on kuitenkin kallis ja kaukana ja kaikkee...

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 18:45 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Eikö me jotain keksittäisi. :P

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 18:45 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Siis hiekka kenttähän on paras,
Sinne saa hukkumaan kaikki irrottelusta ylijäneet ruuvit ja prikat.
Moottoripesun jälkeen kaikki rönä katoaa kätevästi näkyvistä, vain haju jää ja sekin haihtuu.
Ja niin se pakoputken vaihtokin onnistui räntätihkussa pressun päällä maaten,
lämpöäkin oli melkein 0.
Projektiksi kannattaa valita juuri sellainen mitä ei ole koskaan edes kaukaa nähnyt.

Ei tarvitse kiitellä ;)

Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 18:50 
Käyttäjän avatar

Mun miälestä se ...

- raha ei ole ongelma, jos hakee pullakahviprojektin
- aikaakin saa järjestettyä kalenteria hieromalla

... mutta jonkinlainen katos eli pressuteltta olisi syytä olla; edes sen tähden, että saa kaiken sen puretun rojun suojaan katseilta ja myrskyltä siinä vaihessa kun vasara lentää kädestä eikä inspistä ole enää yhtään...?

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 18:54 
Käyttäjän avatar

tuossa tänään ajeltiin Helsingistä tänne maalle niin koko matkan mietin, miten osaisi sellaisen puukehikon rakentaa pressutallille. Yks semmonen moponetin telttatalli lensi jo mettään, kun ne hienot "metalliputket" petti liitoksistaan. Pressuista on ainakin osa tallella, kun vaan jaksaisi suunnitella sen lautakehikon ja osaisi sellaisen tehdä. Tosin kaikkeahan aina osaa, jos todella haluaa :D Taivasalla en tosiaan kyllä haluaisi mitään alkaa tehdä, heti kun tulee pari tippaa vettää niin jumalaton kiire kasata kaikki jonnekin paikkaan X suojaan. Sellainen pitäisi tosiaan olla, johon voisi huoletta jättää ettei mene joka päivä tuntia siivoamiseen. Varkaista tuskin tarvitsee huolehtia, olihan tuo XM projektikin levällään hetken tovin työkaluineen päivineen tuossa pihamaalla :D

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 18:57 
Käyttäjän avatar

tosin täsmentää täytyy sen verran, että sittemmin on työkalut raahattu sisälle, koska projektissa käytetyt ottivat sen verta itseensä, että ruostekukkaa ilmestyi sinne ja tänne :( ei se pressutalli ihan täysin kosteudenpitävä ole, joten ainakin ne paremmat aukaisijat on pakko säilyttää eteisessä, tai keskellä olohuoneen lattiaa....Ihan vaan näin vinkkinä muillekin :D

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 19:08 
Käyttäjän avatar

saakelin jeth...
jos tuot sen bexin pihaan niin voin tarjota pullakahvit? ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 19:10 
Käyttäjän avatar

Ramsi: kerranhan jo lupasin että piirtelen (hahmottelen) semmosen 2"x 2" puusta ressukatoksen kehikon, minkä voi pulteilla kasata, kestää puhurit ja jonkunverran lumikuormaakin...

Järkeä (vai ei) :mrgreen:

CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 19:13 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Jee!

Ei kannata. Ikävä harrastus. Muut harrastajat on pönttöjä. Sitikat on rumia. Ala vaikka kerään postimerkkejä. 8-)

Eikun oikeesti. Hyvä hyvä. Ala työstään vaikka Geesutinta :)

// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 19:15 
Käyttäjän avatar

En mä tuohon meidän geesuun koske! Sen jätän kyllä viisaammille, sen verran arvokkaampi kapistus on se ...

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 19:15 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ramsi kirjoitti:
saakelin jeth...
jos tuot sen bexin pihaan niin voin tarjota pullakahvit? ;)

voin vaikka tuodakkin, mutta en ihan pulla kahveilla :P

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 19:17 
Käyttäjän avatar

Rakensin itse pari vuotta sitten raksa-aikana tontin kulmalle väliaikaisvarastoteltan - 2x2 rangalla ja kaupasta saatavilla metallisilla kulmapaloilla rakentaa nopeasti rungon. Paksuilla vaneerin paloilla jäykistettä harjaan ja paukutin koko roskan kiinni maahan levitettyihin kuormalavoihin. Ilma kiertää hyvin ja varastoitu puutavara on säilynyt hyvin. Autoa varten tarvitsisi laittaa kohtuupaksut lankut pyörien alle, lavat kyllä kestävät painoa.

Lattia-alaa taitaa olla 3x7 m. Päälle kestopeitettä ja vot! ei ole miksikään mennyt, vieläkin seisoo paikallaan. Lumikuormaakaan en ole käynyt kopistelemassa, sieltä se itsekseen valuu alas.

Kulmapaloja saa muutaman euron kappalehintaan lähisäästömarketista ja Honkkarista saa jopa maastokuvioista kestopeitettä!

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 19:21 
Käyttäjän avatar

Te tosiaan helpotatte tätä tuskaa...kiitos nyt tästäkin :D

Jeth, mikäs se on tyypiltänsä ja paljonko se kustantaisi? Oikeasti rahavarat on todella vähissä :(
(hääpäivä kesäkuussa ;) menot tällä hetkellä sen mukaset :( )

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 19:32 
Käyttäjän avatar

Sitten voi käydä myös näin..pressutallien kanssa...

http://sitruuna.unk.fi/gallery/users/Ci ... 7.JPG.html

Tallissa:Citroen Bx 16 valve 4wd, kesällä BMWR1250 GSA-19 käyttis: Transitcustom2.2tdci..☺️
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 19:49 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ramsi kirjoitti:
Te tosiaan helpotatte tätä tuskaa...kiitos nyt tästäkin :D

Jeth, mikäs se on tyypiltänsä ja paljonko se kustantaisi? Oikeasti rahavarat on todella vähissä :(
(hääpäivä kesäkuussa ;) menot tällä hetkellä sen mukaset :( )

myyntipalstalla on ilmoitus siitä siitä varmaan tärkeimmät selviää? :) laittaisin linkin mutta puhelimella surffatessa ei oikein onnistu..

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 19:50 

Olohuoneen seinään vaan pariovet :mrgreen: jää turha töllön tuijotus sit vähemmälle :lol:

Kevytpressuista jos tekee katoksia niin ne alkuperäiset kiinnitysreijät kannattaa unohtaa, vanerin/laudan pala päälle ja naulalla kiinni, ne köysilenkkien reijät repeää ensimmäisinä.

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 19:59 
Käyttäjän avatar

jeth aivan liian hieno ja kallis mulle, sorry vaan...

Poissa

ViestiLähetetty: 13.04.2009 20:46 
Täällä mitään neuvoja saa... ;) vanhan patongi aikana pyysin järkisyitä miks mun ei kannata hankkia beksiä. Nii joo sainhan minä sen linkin - mikä se nyt oli - se patongin kaikkien aikojen pisin ketju siitä yhdestä beksistä, mutta ei se auttanut. Ei tähän hulluuteen ainakaan täältä apua saa. Nyt pitäis seuraavaksi saada talli... :roll:

ViestiLähetetty: 13.04.2009 20:56 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
Täällä mitään neuvoja saa... ;) vanhan patongi aikana pyysin järkisyitä miks mun ei kannata hankkia beksiä. Nii joo sainhan minä sen linkin - mikä se nyt oli - se patongin kaikkien aikojen pisin ketju siitä yhdestä beksistä, mutta ei se auttanut. Ei tähän hulluuteen ainakaan täältä apua saa. Nyt pitäis seuraavaksi saada talli... :roll:

Heh, itsekin taisin joskus lukaista sen Henusen BX-ketjun lävitse vaikka ei silloin BX:ää vielä ollut.. Silti vaan ostin sellaisen, ja vielä samanvärisen. :D

Tämä tosin ei ole ollut ihan yhtä moniongelmainen kuin se yksilö, itse asiassa koko talvena en ole tehnyt muuta kuin parit öljynvaihdot ja ihmetellyt yhtä huohotintukosta ja kylmänä uupuvaa tyhjäkäyntiä. Tosin sitä tyhjäkäyntiä ei enää osaa oikein kaivatakaan kun on tuo "käsijarrutekniikka" jalostunut jo niin hyväksi että sen koneen kyllä pitää itsekin käynnissä. :lol:

Joku talli olisi tosiaan ihan kiva... Vähän kurja tuossa kerrostalon pihalla tehdä mitään jos ja kun se BX aina välillä hajoilee.

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2009 07:56 
Käyttäjän avatar

Nythän sinä Ramsi olet päässyt asian ytimeen! Mitään järkeä tarvitse! Eikun vain hankit jostain purettavan kulkimen ja käyt työhön. Itselläkin on haave, että kunhan tuota talolainaa on vähän lyhennetty, niin uudempi Xantia tulee välittömästi työajoon ja voin käydä purkamaan/korjaamaan/fiksaamaan/pilaamaan tätä vanhempaa! On se vain niin mielenkiintoinen kapistus! Jonkin verran on tullut jo tutkittua, mutta paljon on vielä näkemättä ja kokematta. :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2009 09:04 

2cvkimmo kirjoitti:
- 2x2 rangalla ja kaupasta saatavilla metallisilla kulmapaloilla rakentaa nopeasti rungon...
Kulmapaloja saa muutaman euron kappalehintaan lähisäästömarketista ja Honkkarista saa jopa maastokuvioista kestopeitettä!

Hetken jo luulin vaihtaneeni nimimerkkiä kun luin tätä, hei toihan on mun talli...mutta minä käytin teltan maahansitomiseen ns. rautajalkoja, kooltaan 50x50, joita esim. aitojen teossa käytetään. Kakkoskakkosen runko riittää kun on riittävän tiheästi ja laudasta henkselit sopiviin kohtiin. Kulmarautoja saa tosiaan ihan puolesta eurosta alkaen, ruuveilla vaan kiinni, on helppoa kuin heinänteko. Kattotuolit kannattaa tehdä riittävän jyrkäksi että lumi tulee alas, eikä kannata liikaa pihtailla lautojen määrässä niin ei mene pressu notkolle. Halvat pressut kestää talven hienosti, ruuvasin ne kiinni muovilätkien kanssa niin eivät repeä, päätyihin pienemmät kevytpeitteet ja iso yli katoksi ja pitkiksi seiniksi. Laitoin laudoituksen lattiaksi, alle muovin,mutta toi lavajuttu kuulostaa tosi hyvältä. Kulkureitiksi jätin yhden kulman ilman ruuveja, kumikiristimellä lukitus. Nopea ja halpa tehdä eikä tarvitse rakennuslupaa. Kun rullaa päätypressun pois, niin saa ajettua auton ulos. Itselläni siellä ei ole autoa, vaan hyötykuljin, 2CV.

BX GTi + 2CV
Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2009 16:42 

Tällä foorumilla kirjoittelevat ihmiset saattavat olla hyvinkin älykkäitä, mutta järkevyydestä voi olla montaa mieltä. Aikuiset ihmiset ruuvailevat vanhoja paskoja (korjaan sielukkaita säilyttämisen arvoisia kaunottaria). Valtaosalla meistä olisi varaa ottaa Deltasta liisausfiiu parilla huntilla kuukaudessa, mutta... Sitähän minäkin!

Huomasitko, että avunpyyntöösi vastattiin välittömästi hyvillä korjauskatoksenteko-ohjeilla :D

Ai niin, viidestä kuormalavasta ja jämäpuusta ja jostain latokatteen riekaleesta saa nopeasti leikkimökin.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.04.2009 16:53 
Käyttäjän avatar

Joo ja noista telttatalleista saa ihan hyviä kun laittaa niihin katolle lisää pitkittäisruoteita niin ei lumi paina kattoa sisään.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava