Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Tubik
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=9237
Sivu 1/2

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 03.09.2011 10:27 ]
Viestin otsikko:  Tubik

Tubik herättää sopivasti muistikuvia :D

Liitteet:
tubik_1.jpg
tubik_1.jpg [ 63.26 KiB | Katsottu 13041 kertaa ]
tubik_2.jpg
tubik_2.jpg [ 34.37 KiB | Katsottu 13040 kertaa ]

Kirjoittaja:  Lauri [ 05.09.2011 11:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

...eikä unelmoinnissa jäädä pelkästään ulkokuoren varaan:

"Parhaitten ajo-ominaisuuksien ja ajomukavuuden varmistamiseksi Tubikissa on Citroënin ainutlaatuinen Hydractive-jousitus"
Lähde täältä:http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201107221

Minä olin jo luullut, että ovat PSA:lla kuoppaamassa kaasunestejousitusta, mutta kyllä siitä sentään vielä ainakin konsepteissa puhutaan.

Kirjoittaja:  lukkis [ 05.09.2011 12:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Mä luulin jo että tuo olisi ollut jokin Cars 2 autoja ;)

Kirjoittaja:  sitikan vanki [ 05.09.2011 16:10 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Kaminan piirteet ei mene pois muodista. Näyttää tosi hyvältä.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 07.09.2011 00:39 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Harmi että tuo laite ei ole totta. Se ei koskaan synny tuotantoon.

Kirjoittaja:  Esa66 [ 07.09.2011 05:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Todellakin, hitonmoinen sääli ettei tuo ole totta, kerrassaan loistava konsepti!!! Citikan nostalgia konseptit on oikeastaan kaikki hienoja, niistä yksikään ei ole tullut tuotantoon. Vitun lampaat, ei rallya(kaikki muut ratsastaa moottoriurheilulla, mutta ei sitikka, yksi surkea yritys ja thats it), ei muotoja, ei uskallusta. Laittasivat vaikka C6 V8 GrandTurismo mallin ulos, niin maailma olis polvillaan ;) Tätähän ei ole edes tarjottu, tajusin eilen kun näin audi a7 viistoperän, ettei citikalla ole nyt kaikki mahdollisuudet käytössä! Joku jarruttelee ihan selkeästi, taitaa olla vähän kartellia ranskanmaalla?

Kirjoittaja:  laakeri [ 07.09.2011 06:50 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Esa66 kirjoitti:
Vitun lampaat, ei rallya(kaikki muut ratsastaa moottoriurheilulla, mutta ei sitikka, yksi surkea yritys ja thats it)
Ja sopii pitääkin moottoriurheilun erillään. Maantiellä/kadulla tarvitaan ihan eri asioita kuin radalla/erikoiskokeella, joten parempi vaan pitää moottoriurheilu erossa sarjatuotantomalleista ainakin imagomielessä. Itsellä ainakin tulee moottoriurheilusta mieleen hyvin nopeasti kovaääniset kivireet, eikä semmoinen olisi miellyttävä arkiajossa, hyvä siis että pidetään poissa mielleyhtymät moisiin.

Kirjoittaja:  Teuski [ 07.09.2011 09:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

laakeri kirjoitti:
Esa66 kirjoitti:
Vitun lampaat, ei rallya(kaikki muut ratsastaa moottoriurheilulla, mutta ei sitikka, yksi surkea yritys ja thats it)
Ja sopii pitääkin moottoriurheilun erillään. Maantiellä/kadulla tarvitaan ihan eri asioita kuin radalla/erikoiskokeella, joten parempi vaan pitää moottoriurheilu erossa sarjatuotantomalleista ainakin imagomielessä. Itsellä ainakin tulee moottoriurheilusta mieleen hyvin nopeasti kovaääniset kivireet, eikä semmoinen olisi miellyttävä arkiajossa, hyvä siis että pidetään poissa mielleyhtymät moisiin.


höpöhöpö, kyllä tollaset joustovarat kelpais :D
Kuva

Luulisi, että kaiken sen rahamäärän jälkeen jonka citikka pumppaa ralliin, olisi järkevää myös linkittää ralli- ja tuotantomallit paremmin yhteen. Meneehän siinä rallin tuoma imagoetu hukkaan kun ei mallistosta löydy juuri mitään sen suuntaista. Älkääkä nyt ottako esille mitään hikistä DS3 racingia vaan kertokaa missä on kunnollinen neliveto? ;)

Kirjoittaja:  Pete H [ 07.09.2011 09:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

NI :P Sitä odotellessa ja päiväunia nähdessä. Mutta tuo Tubik on tosiaan hieno. Katselin sitä netistä ja ihmettelin.

Kirjoittaja:  Tulsku [ 07.09.2011 14:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Tuossahan loppuu joustovarat heti kesken, ainakin puoli metriä pyörät ilmassa...

Ne on nuo rautajouset justiinsa tommosia. :mrgreen:

Kirjoittaja:  Esa66 [ 07.09.2011 17:34 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

laakeri kirjoitti:
Esa66 kirjoitti:
Vitun lampaat, ei rallya(kaikki muut ratsastaa moottoriurheilulla, mutta ei sitikka, yksi surkea yritys ja thats it)
Ja sopii pitääkin moottoriurheilun erillään. Maantiellä/kadulla tarvitaan ihan eri asioita kuin radalla/erikoiskokeella, joten parempi vaan pitää moottoriurheilu erossa sarjatuotantomalleista ainakin imagomielessä. Itsellä ainakin tulee moottoriurheilusta mieleen hyvin nopeasti kovaääniset kivireet, eikä semmoinen olisi miellyttävä arkiajossa, hyvä siis että pidetään poissa mielleyhtymät moisiin.


Harvinaisen suppea näkökulma :shock: Asiahan on juuri ihan päinvastoin

Kirjoittaja:  Akaile [ 07.09.2011 17:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

BX GTI 16 valven jälkeen ollut sitikkalla melkoisen hiljaista, Activassa oli jo yritystä, mutta senkin kone jätettiin turhan vaisuksi.

Laakerille kyssäri: Muut merkit valmistaa äreitä sporttikiesejä, mutta sitikka ei. Miksei sitikan merkkiuskolliselle ostajakunnalle tarjota sporttista vaihtoehtoa, kun sille varmasti löytyisi menekkiä? C4 by Loeb kun olisi varustettu minimissään 250 hepalla niin johan olisi ollut ostajakuntaa ihan erilailla ja jopa eri piireistä...

Kirjoittaja:  laakeri [ 07.09.2011 18:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Akaile kirjoitti:
Laakerille kyssäri: Muut merkit valmistaa äreitä sporttikiesejä, mutta sitikka ei. Miksei sitikan merkkiuskolliselle ostajakunnalle tarjota sporttista vaihtoehtoa, kun sille varmasti löytyisi menekkiä? C4 by Loeb kun olisi varustettu minimissään 250 hepalla niin johan olisi ollut ostajakuntaa ihan erilailla ja jopa eri piireistä...
Olkoot äreät sporttikiesit muiden merkkien valmisteita vaan. Se mikä citikassa kiehtoo, ovat tyylikkäästi muotoillut, mukavaa ja varmaa kyytiä tarjoavat autot. Itse ainakin haluan hoitaa urheiluni ensisijaisesti jossain muualla kuin autossa, esimerkiksi lenkkipolulla. Autourheilua vastaan minulla ei mitään ole, päinvastoin, mutta sitä vartenhan ovatkin sitten kilpa-autot erikseen. Citikka tekee hienoja autoja vaativaan arkikäyttöön ja hyvä niin, miksi se imago pitäisi pilata jollakin muulla? Onhan PSA:lla toinenkin merkki, joka voi moisten mallien tuotannon ja markkinoinnin hoitaa.

Kirjoittaja:  Akaile [ 08.09.2011 11:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Sekä 16 valve, että Activa ovat molemmat mehujousisia kiesejä ja kantavat matka-ajossa erittäin miellyttävästi ja tarvittaessa sieltä pannuhuoneesta löytyy ärhäkkyyttä. Näitä Lehmän varassa lilluvia ajokkeja kun ei muut valmistajat valmista, joten tästä se ongelma syntyy. Tehokkuus ei aina sulje pois mukavuutta.

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 08.09.2011 19:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

lukkis kirjoitti:
Mä luulin jo että tuo olisi ollut jokin Cars 2 autoja ;)


Eikun siinä on tämmöisiä:

Liitteet:
cars2.JPG
cars2.JPG [ 55.69 KiB | Katsottu 13045 kertaa ]
cars2_2.JPG
cars2_2.JPG [ 55.19 KiB | Katsottu 13033 kertaa ]

Kirjoittaja:  2cvkimmo [ 09.09.2011 20:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Esa66 kirjoitti:
Todellakin, hitonmoinen sääli ettei tuo ole totta, kerrassaan loistava konsepti!!!


Liitteet:
tubik_team.JPG
tubik_team.JPG [ 59.23 KiB | Katsottu 13046 kertaa ]

Kirjoittaja:  Lemon [ 09.09.2011 21:14 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

2cvkimmo kirjoitti:
Eikun siinä on tämmöisiä:

Hauskoja kuvia, tykkäsin, tulin hyvälle tuulelle :D

Kirjoittaja:  Kami [ 09.09.2011 21:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

KUN tuo Tubik tulee tuommoisena markkinoille ne minä syön partani ja otan pankkilainan ja ostan auton kalliilla uutena! Toihan olis täydellinen peli meidän perheen tilantarpeeseen!!!
...voi kun tulis tuotantoon..

Kirjoittaja:  Xsaravts2.0 [ 10.09.2011 21:58 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Akaile kirjoitti:
BX GTI 16 valven jälkeen ollut sitikkalla melkoisen hiljaista, Activassa oli jo yritystä, mutta senkin kone jätettiin turhan vaisuksi.

Laakerille kyssäri: Muut merkit valmistaa äreitä sporttikiesejä, mutta sitikka ei. Miksei sitikan merkkiuskolliselle ostajakunnalle tarjota sporttista vaihtoehtoa, kun sille varmasti löytyisi menekkiä? C4 by Loeb kun olisi varustettu minimissään 250 hepalla niin johan olisi ollut ostajakuntaa ihan erilailla ja jopa eri piireistä...


ds3 racingistä löytyy se 207hv ja kiihtyvyys 6.0 -6.3sek 0-100km/H

eikö se ole jo sporttikiesi?? tottakai tuonki voi vielä lastuttaa et saadaan tehot sinne 250hv asti.

itse pääsin koittaa citroen kiertueella raisiossa ds3 racingiä ja kyl se oli sporttinen ja nopea. sen myös huomasi audi tt:n omistaja valoissa :lol:

Kirjoittaja:  Akaile [ 10.09.2011 23:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Onhan se joo lähempänä sporttia, mutta ikävä kyllä kivireki ja kaksiovinen. Eikös se ole vielä tällä Bemun kanssa yhteistyössä tehdyllä koneella, joista tuolla toisessa topikissa puhutaan hyvin kyseenalaisina kestävyydeltään?

Kirjoittaja:  laakeri [ 11.09.2011 07:35 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Akaile kirjoitti:
Onhan se joo lähempänä sporttia, mutta ikävä kyllä kivireki ja kaksiovinen.
Eikös nyt pitänytkin olla sporttinen? Eihän sportissa tarvitse välittää matkustusmukavuudesta, ja kyllä varapyörän ja työkalusarjan saa varmaankin paksin luukunkin kautta, eivätkä sentään omaa ovea tarvitse?

Onhan kai sentään tuollaisesta sportista jätetty kaikki turha paino pois, kuten A/C, sähköiset lasinnostimet, keskuslukitus, äänenvaimennusmateriaalit (verhoilu) jne?

Kirjoittaja:  Akaile [ 11.09.2011 10:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Kuten kirjoitin jo aiemmin niin sporttisuus ei välttämättä sulje mukavuutta pois, eikä activan ja valveauton kohdalla edes käytännöllisyyttä, sillä olihan niissä inhimillinen määrä ovia ja takajalkatilaa.. Aivan kuten esim. Et Vaan Osaa Mitsubishissä.

Jonnekin on sitikalta tämä taito hukattu...

Kirjoittaja:  Xsaravts2.0 [ 11.09.2011 13:13 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Akaile kirjoitti:
Kuten kirjoitin jo aiemmin niin sporttisuus ei välttämättä sulje mukavuutta pois, eikä activan ja valveauton kohdalla edes käytännöllisyyttä, sillä olihan niissä inhimillinen määrä ovia ja takajalkatilaa.. Aivan kuten esim. Et Vaan Osaa Mitsubishissä.

Jonnekin on sitikalta tämä taito hukattu...


ei sitä taitoa ole minnekkään hukattu. kuten kaikki tiedämme varsin hyvin et sporttien myynti on murto-osa siitä mitä myy tavallinen *citikka* voitot tehdään tehtaille juuri näillä perusmalleilla. sporttien tekeminen ei ole läheskään niin kannattavaa.

Kirjoittaja:  Akaile [ 11.09.2011 22:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Ei ole sitikka talousvaikeuksissa paininut ihan lähiaikoina, joten kyllä sportteja väliin mahtuisi. Halvempi niitä on valmistaa kuin C6:ia :roll:

Kirjoittaja:  Xsaravts2.0 [ 12.09.2011 00:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Tubik

Akaile kirjoitti:
Ei ole sitikka talousvaikeuksissa paininut ihan lähiaikoina, joten kyllä sportteja väliin mahtuisi. Halvempi niitä on valmistaa kuin C6:ia :roll:


eikös mitsubishi mennyt aikoja sitten konkkaan ;) mitsu unohti kuinka tehdään mukavia ja katseen kestäviä autoja. ehkä siksi juuri citroen ei ole talous vaikeuksissa.

ei ne evot halpoja ole eikä luotettavia pelejä.

yleensä evon ostaja tietää mihen sormensa lykkää. hienoja pelejä muuten kyllä.

Sivu 1/2 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/