C4_robotti kirjoitti:
Mitäs ne h..tin ylimääräiset maksut autokannan uudistumista nopeuttaa. Nehän vaan köyhdyttävät ennestään suomalaisia autoilijoita.
Muutenkin autoilua Suomessa kehitetään lähinnä ylimääräisillä maksuilla ja keksityillä haittaveroilla. Mielestäni pitäisi laittaa porkkanoita, että uudet hybridit sun muut tulisivat todellisiksi vaihtoehdoiksi.
Niin, ja kaikki päätökset tehdään tsadissa tai ainakin kehien sisäpuolella. Ja sitten lehdistö tyhmänä huutamassa kaikkia ajatuksia ympäri Suomen maata

Niinpä. Kummallisia kuvitelmia, mm. päästöjen ja päästömaksujen suhteen...
Just eilen tuli hihiteltyä ihan ääneen uuden Moottori -lehden polttoainevertailuartikkelin yhteydessä olleelle maininnalle jossa kerrottiin
suurena totuutena miten päästöjen kannalta on kannattavaa vaihtaa se vanha saastuttava peltilehmä uuteen. Oli jossain menty laskemaan että valmistuksen yhteydessä syntyneet päästöt on kuitattu 90000km:n kohdalla
jos uusi auto kuluttaa
kaksi litraa vähemmän sadalle kilometrille kuin entinen..!
Näyttäkää miulle sellainen uusi auto mikä menee sekalaisessa ajossa tuolla karvan yli neljä litraa sataselle tuloksella, joka myös sisältää vastaavat ominaisuudet kuin tämä kuutisen litraa sataselle imeksivä malmikasa. Siis tuollainen reilumman kokoinen farkku, automaattivaihteisena, josta ei voima lopu eikä mukavuudet. Tällainen kun löytyy uudesta autosta, niin olen valmis näyttämään selvän haitarinsoittajan...