Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Lehtimiehen huolet
ViestiLähetetty: 22.09.2011 20:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Vastaavaa päätoimittajaa hallituksen toimet harmittavat:

"Poliitikot ovat pyytäneet lehtitaloilta ehdotuksia, joilla arvonlisäveron voisi korvata. Niitä on myös esitetty.

Esimerkiksi yli kymmenen vuotta vanhojen henkilöautojen vuosittainen 200 euron käyttömaksu toisi valtiolle yli sata miljoonaa euroa. Samalla maksu nopeuttaisi autokannan uudistumista, mikä olisi hyvä niin liikenneturvallisuudelle kuin ympäristölle."

http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli ... SI1MA01afx



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lehtimiehen huolet
ViestiLähetetty: 22.09.2011 22:09 

Viestit: 3655
Minkähän lehtitalon edustaja(t) on esittänyt 200 e vuotuista käyttömaksua yli 10 v vanhoille autoille? En enää ikinä edes lukisi ko lehtitalon tuotteita jos vaan tietäisin mistä on kysymys! Oliskohan viisainta varmuudeksi olla lukematta kaikkia lehtiä. Ja ihan sama mulle vaikka miten monta lehtimiestä tai lehtikuvaajaa jäisi työttömäksi, jos vaihtoehtona olisi vanhojen(?) autojen omistajien riisto :twisted:. Eihän tässä ole enää mitään järkeä!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lehtimiehen huolet
ViestiLähetetty: 22.09.2011 23:32 

Viestit: 116
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Helsingin Sanomien päätoimittajahan tuo näkyy olevan. Helsingin Sanomat omistaa Sanoma Oyj, joten hattua nostan, jos sanasi pystyt pitämään ;) No, Sanoma Oyj:hän ei ole se lehtitalo, vaan Helsingin Sanomat. Ja johan tuo käyttömaksu alkaa olla lähellä 200:ta.



C8 HDi136 -07
Xantia HDi110 -99
BX TRD turbo -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lehtimiehen huolet
ViestiLähetetty: 22.09.2011 23:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
Oho. Onneksi hesaria ei kukaan verenpaineestaan huolehtiva muutenkaan lue, mutta tuossa olisi kyllä viimeinen tippa jos kyseistä lehteä lukisin. Ei taida herra päätoimittajalla edes olla tarpeeksi vanhaa autoa, muuten tietäisi vanhan bensiinikäyttöisen henkilöauton käyttömaksun jo olevan tuota luokkaa. :x



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lehtimiehen huolet
ViestiLähetetty: 23.09.2011 09:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Sanomalehdille lankeava arvonlisävero nopeuttaisi jätepaperin vähentämistä ja parantaisi sähköisen median kilpailukykyä. Tämä olisi hyvä sekä uutisten laadulle, että ympäristölle.

Kuka enää 2000-luvulla tilaa kotiinsa uutisia paperisaasteena? Vanhojen lehtitalojen olisi syytä seurata aikaansa. Ihmiset ovat valmiita maksamaan myös hyvin toimitetusta sähköisestä materiaalista.



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lehtimiehen huolet
ViestiLähetetty: 23.09.2011 09:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
niko kirjoitti:
Kuka enää 2000-luvulla tilaa kotiinsa uutisia paperisaasteena? Vanhojen lehtitalojen olisi syytä seurata aikaansa. Ihmiset ovat valmiita maksamaan myös hyvin toimitetusta sähköisestä materiaalista.


Nimenomaan hyvin toimitetusta. Paperilehtiä jäljittelevät "digilehdet" ainakin ovat karseita :evil:
Ja miksi kestotilaajan on maksettava erikseen sähköisestä versiosta täysi hinta? Näinhän se usein menee...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lehtimiehen huolet
ViestiLähetetty: 23.09.2011 10:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
niko kirjoitti:
Kuka enää 2000-luvulla tilaa kotiinsa uutisia paperisaasteena?
Mieluiten lukisi asiat paperilta, näytöltä lukeminen on niin paljon epämukavampaa, mutta on se käsittämätöntä, että sanomalehteä ei ole vielä tällä vuosituhannelakaan saatu muutettua sivukooltaan sellaiseksi, että sitä voisi järkevästi lukea. Esimerkiksi A4-kokoisena sanomalehteä lukisi paljon mieluummin, kun sitä voisi lukea muuallakin kuin lattialle levitettynä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lehtimiehen huolet
ViestiLähetetty: 23.09.2011 11:03 

Viestit: 2000
Paikkakunta: JKL
Mitäs ne h..tin ylimääräiset maksut autokannan uudistumista nopeuttaa. Nehän vaan köyhdyttävät ennestään suomalaisia autoilijoita.
Muutenkin autoilua Suomessa kehitetään lähinnä ylimääräisillä maksuilla ja keksityillä haittaveroilla. Mielestäni pitäisi laittaa porkkanoita, että uudet hybridit sun muut tulisivat todellisiksi vaihtoehdoiksi.

Niin, ja kaikki päätökset tehdään tsadissa tai ainakin kehien sisäpuolella. Ja sitten lehdistö tyhmänä huutamassa kaikkia ajatuksia ympäri Suomen maata :o



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lehtimiehen huolet
ViestiLähetetty: 23.09.2011 11:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
C4_robotti kirjoitti:
Mitäs ne h..tin ylimääräiset maksut autokannan uudistumista nopeuttaa. Nehän vaan köyhdyttävät ennestään suomalaisia autoilijoita.
Muutenkin autoilua Suomessa kehitetään lähinnä ylimääräisillä maksuilla ja keksityillä haittaveroilla. Mielestäni pitäisi laittaa porkkanoita, että uudet hybridit sun muut tulisivat todellisiksi vaihtoehdoiksi.

Niin, ja kaikki päätökset tehdään tsadissa tai ainakin kehien sisäpuolella. Ja sitten lehdistö tyhmänä huutamassa kaikkia ajatuksia ympäri Suomen maata :o

Niinpä. Kummallisia kuvitelmia, mm. päästöjen ja päästömaksujen suhteen...

Just eilen tuli hihiteltyä ihan ääneen uuden Moottori -lehden polttoainevertailuartikkelin yhteydessä olleelle maininnalle jossa kerrottiin suurena totuutena miten päästöjen kannalta on kannattavaa vaihtaa se vanha saastuttava peltilehmä uuteen. Oli jossain menty laskemaan että valmistuksen yhteydessä syntyneet päästöt on kuitattu 90000km:n kohdalla jos uusi auto kuluttaa kaksi litraa vähemmän sadalle kilometrille kuin entinen..!

Näyttäkää miulle sellainen uusi auto mikä menee sekalaisessa ajossa tuolla karvan yli neljä litraa sataselle tuloksella, joka myös sisältää vastaavat ominaisuudet kuin tämä kuutisen litraa sataselle imeksivä malmikasa. Siis tuollainen reilumman kokoinen farkku, automaattivaihteisena, josta ei voima lopu eikä mukavuudet. Tällainen kun löytyy uudesta autosta, niin olen valmis näyttämään selvän haitarinsoittajan...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: