Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 01.10.2011 18:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Mistäs muusta merkistä / mallista arvon patonkilaiset haaveilee? Ainakin joku Porsche täällä taitaa olla, ja muistelen jonkun (ex-?)patonkilaisen siirtyneen Xantiasta Corvetteen. Tuo sporttipelien puute on Citroenilla kieltämättä hiukan ikävää, mutta toisaalta eihän sitä pidä olla rasisti ja fakkiutua vain ja ainoastaan sitikkakuskiksi.

Allekirjoittaneelle on iskenyt hieman urheiluautokuume, jos sitä vaikka joskus sattuisi olemaan moiseen varaa. Toki budjetti tulee olemaan rajallinen, ja aiemmin tuli hieman katseltua noiden 928 Possujen perään, mutta eipä ne oikein sportteja kuitenkaan ole, varsinkin jos mielessä olisi käydä vaikka radalla leikkimässä. Sittemmin kiinnostus on siirtynyt Lotus Eliseen, mutta nekin tuppaa olemaan vielä melko tyyriitä. Tuossa päivänä muutamana kuitenkin tajusin että Opel Speedster on melkein sama auto, ja niitä saa Saksasta melko edullisesti. Nettiautossakin on muutama ollut myynnissä, ja hinnoista päätellen verot ei päätä huimaisi. Plussaa olisi ruostumattomuus ja tekniikka joka on hyvin pitkälti massatuotantoa, joten osat ei liene ainakaan moottorin osalta kalliita.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 01.10.2011 19:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Xantippa kirjoitti:
Mistäs muusta merkistä / mallista arvon patonkilaiset haaveilee?
Mikä vaan muu Xantian kokoinen tai vähän isompi hydropneumaattisella jousituksella oleva farkku voisi kiinnostaa, ei merkistä niin väliä (kunhan ei sentään japsi ole). Jostain syystä ei ole oikein sopivia sattunut vielä kohdalleen, etenkään muita kuin citikoita.

No, jos olisi oikeasti aikaa harrastaa, niin jokin maasturi voisi olla ihan kiva. Ja kyllä joskus on tullut A4 farmarin koeajoakin mietittyä, neliveto kun kiinnostaisi.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 01.10.2011 19:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Cikatti taisi hypätä cadillacin puikkoihin xm.stä,eli voisi todeta että hän ilmeisesti hakee täydellistä ajonautintoa joka ei xm.ssäkään kovin kaukana ole,joko nyt täyttyi?

Omalla kohdalla jos pitäisi merkkiä vaihtaa niin kyl se voisi olla joku chevyn tyylinen paku kasikoneella.
tosin ei näillä polttoainehinnoilla,katsotaan jos vaurastuisi merkittävästi niin sitten voisi leikkiä isoilla leluilla :)



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 01.10.2011 19:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Kyllä oon yrittänyt katsella vieraisiin pöytiin, mutta kait tää tauti on jo niin paha että ei vaan onnistu....
Tai kait noi pösöt lasketaan vieraiksi??? Mutta ne meneekin 100% lihoiksi :lol:
Ainut mikä sais kuulema tulla pihaan noiden "harrastuksien" lisäksi olis 4x4 Niva :twisted:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 01.10.2011 20:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Joo, olen haaveillut 15 vuotta Northstarin 32 venttiilisestä ja k y l l ä, se on kone. Siellä tapahtuu kauheita kun painaa läpyskän pohjaan. Minulla käi sellainen tuuri että naapurissa oli koko kesän "hylättynä" valkoinen Cadillac Nortin koneella. Kysyin että mikäs tämä nyt on kun ihan paikallaan ollut monta kuukautta. Vastaus oli että on talviauto :shock: ...mutta, koska kesällä oli syntynyt esikoinen niin kaksiovinen EI ole perheauto ja hieroimme kuukauden kauppaa ja lopulta elokuun lopussa ratkes.
Northstar rääkäisee komeesti kun lähtee kiihdyttämään.

Northstarissa on älyä paljon: jos vedet karkaa niin jatkaa voi koska käynti jatkuu niin että käytellään lohkon puolikasta kerrallaan ja toinen puoli saa ilmahuuhtelujäähdytystä ilman polttoaineruiskutusta. Joo, KAT voi kärsiä mutta ihan sama, se on halpaa kauraa siihen nähden jos kannen tiivarit laukeaa. KAT on niin tehty että niitä on vain yksi ja standardimallia, maksaa 80 euroa. Kone on testattu 90-luvun lopussa ajamalla Nevadan poikki ilman jäähyvettä. Välillä kone jarraa vauhtia 45:een mailiin kun kone huuhtoo toista lohkoa ilmalla.

Cäkkylä-foorumin kautta on tullut jo Remun hovikuski ja mekaanikko tututksi osien ja teknisen älyämisen kautta. Koneen heikko kohta on "vain" puolat joita kahdeksan, mutta, ovat takaimmaisen kannen päällä ja siis tosi kuumassa aina kun koneen sammuttaa niin jälkilämpö paistaa puolapatteristoa. Yksi puola silloin tällöin pimenee välillä salakavalasti ja raakaa menee polttoon pakosarjalle joka taas nokeaa lambdan ja se paistuu näin ollen pilalle ja sytyttelee "engine service" valoa. LAmbdat Cäkkylään onneksi maksaa huimat 35 taalaa ja on helppo ostaa jenkeistä koska noin halvalle osalle ei tule mitään tulleja ja veroja koska raja on 50 eur. Suomesta kysymäni lambdat ovat maksaneet tarkalleen 6 kertaa enemmän.

Cäkylän alusta on nurkka-ajossa lievä pettymys verrattuna CX:n ja XM:n alustaan mutta matkassa ja kovaa mentäessä se on aivan loistava. Ja moni ei tiedä että tuon ikäinen Cadillac on etuveto joka on ihan huikean hieno homma. 4.6 litrainen kone ei paina mitään koska se on kokonaan kevytmiiniä ja jopa venakopan kannet ovat magnesiumia, kätevää jos syttyy moottoripalo :D ... no, mulla on matkassa 2 x 2 kg sammuttimia.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 01.10.2011 20:06 

Viestit: 3655
saappi on aina silloin tällöin mielessä ;) Mutta Citikoista (= ZX) en silti kokonaan luovu koskaan!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 01.10.2011 20:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Cikatti kirjoitti:
Joo, olen haaveillut 15 vuotta Northstarin 32 venttiilisestä ja k y l l ä, se on kone.
Jaa niin, vastahan miekin myin 20-venttiilisellä moottorilla olevan kulkineen pois... eikä ollut Citroën. :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 01.10.2011 20:38 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Cikatti kirjoitti:
Cäkylän alusta on nurkka-ajossa lievä pettymys verrattuna CX:n ja XM:n alustaan mutta matkassa ja kovaa mentäessä se on aivan loistava.


Mites tollanen jenkki muuten pärjää pehmeydessä ja mukavuudessa (=tien pinta ei tunnu persuuksissa) kaasunestejousitukselle? Monissa jenkeissä on ainakin ajoa ulkoa seuratessa joustovaroja ihan kiitettävästi ja ilmeisesti siellä rapakon toisella puolella jouset ja iskarit ovat kait pehmeämpää sellaisissakin autoissa, jotka kuitenkin Suomessa myydään kivikovina.

Olen meinaan miettiny, että sitikalla ajetaan jatkossa, mutta jos ei sopivaa joskus löydy, niin mihinkä hiton merkkiin sitä sitten vaihtaisi, kun on liikaa tykästynyt pehmeään lullailuun... Pitääkö muuttaa jenkkilään :-o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 01.10.2011 21:09 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Ainahan välillä vanhaa Volvo-miestä Volvot kiinnostaisi kuten Saabitkin. Porschen olen päättänyt vielä kokeilla jonain päivänä kuten myös Mustang tai Vette. Nää uudet sitikat kun ei oikein iske, mua ei jaksa kiinnostaa oikein DS3:t tai neloset sen enempi kuin Cnelkut tai kolomoset. C5 ja varsinkin C6 on ihan jees.
No toisaalta Alfaa tarttis harkita varsiniin nyt kun prätkään olis vaihdossa tarjolla GTV Spider 3,0, jotenkin vaan tuntuu turvallisemmalta omistaa jopa XM kuin Alfa.
Niin ja Porsche tais jäädä odotteleen kun en ollut kumpikaan niistä onnellista tämän illan lottovoittajista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 01.10.2011 21:38 

Viestit: 217
Jos vieraaseen pitäisi siirtyä niin se olisi BMW tai Alfa Romeo. Ei muita mahdollisuuksia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 01.10.2011 21:55 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
Näitä uudempia kun katsoo niin vieraat käy mielessä :shock:

Kakkosautona pitäisi olla joku nelivetolavapaku niin tuon ykkösauton tiloista ja vetokyvystä vois vähän tinkiä ja valikoima suurenisi, perusvaatimus että mahtuu sisään ja näkee ulos karsii yli puolet nykyautoista :shock:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 01.10.2011 21:57 
C6 ZR1


   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 01.10.2011 23:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 95
Paikkakunta: Kuopio
CX --> C4 Vette

+ ei ruostu
+ osat halpoja
+ pieni kulutus maantieajossa
+ mikä tahansa jenkkiautoista ymmärtävä paja osaa korjata
+ suorituskyky Sitikoiden jälkeen
+ löytyy paljon erilaista viripalikkaa

Pitää vielä mainita Vetten ohjausesta, kun täällä ollaan puhuttu SM:n (ja CX:n) ohjauksen nopeudesta. Minulla on Vettessä kierroksia laidasta laitaan alle 2, ehkä tarkemmin 1.8. Tosin kääntöympyrä tuntuu todella suurelle, joten ohjauksen välitys taitaa olla "pidempi" kuin SM:ssä (ja CX:ssä).



C4 V8
- Vikakoodien luku -
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 02.10.2011 08:17 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
Minusta kun tuntuu ettei jaksa sitikalla ajaa,niin otan pösön alleni....jatkuvaa vertailua moisten vehkeiden kanssa,607 vielä pitäis saada,vaan mitä ovat liikkeistä luvanneet,ei koskaan tule kuiteskaan vaihtoon "järkihinnalla" 407 jo koettu ja pienempiä malleja,607 ajossa muutaman päivän,nyt vaan katsellaan itselle sopivaa yksilöä 2005-> tai sit pitää kerätä rahnoo että sais uusikoppaisen C5 mallin...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 02.10.2011 09:55 

Viestit: 1073
Paikkakunta: Turku
Audi A5 tai vanhemmanmallinen CLS-Mese olis kiva joskus saada, ovat vaan niin käsittämättömän kauniita laitteita.



Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 02.10.2011 10:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Nyt kun ratakärpäsen puremaa tulee hoidatettua väärämmerkkisellä endurance-kilpurilla, niin ei välttämättä enää kaipaa siviilikulkineeseen vastaavia ominaisuuksia... toki potkua pitää löytyä, mieluusti enemmän kuin Activassa, mutta ei välttämättä mukavuuden kustannuksella. XM V6 oli ensimmäisenä listalla, mutta se potku... uusi C5 HDi 240 tarjoaisi jo vähän sitäkin, mutta sit tarttis melken jo voittaa lotossa. Nyt katse on sitten siirtynyt vieraisiin kissoihin... tuommosia vuosituhannen taitteen XJR:iä saa jo ilman lottovoittoakin 8-)




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 02.10.2011 10:49 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Mä olen moniruokainen autojen suhteen :-D
Mutta olishan se mahtavaa jos Citikalla olis hydejousitettu neliveto tila-auto, missä olis oikeesti tilaa 7 hlö ja matkatavaroille, kuten tuossa perheen vanhakoppaisessa Chryslerissä! Ja se neliveto on vaan ollut välillä ihan oikeesti tarpeen, antaa mm. joustoa pysäköintipaikan etsimisessä, etenkin talvella ;-)
Ja tuo Chraisuhan on alustaltaan pehmeä kuten Citikat. Hidastetöyssyt se ottaa rajummin, kuin Xantia...
Vanhoista tuttavuuksista on positiivisena jäänyt mieleen takatuuppari automaatti Volvo. Tykkäsin Volvon moottorin soundista ja hämmästelin sen vakautta lumisella tiellä. Vaikka kick down pisti perän vähän hakemaan ohituksen aikana, niin se oikeni heti eikä koskaan lähtenyt lapasesta.
Ja 99 Saabkin oli mielenkiintoinen omistaa. Vähän tehotonhan se oli, kun ei ollu turbo, mutta hyvä työmatka-auto, paitsi se kulutus...
Jaappanin ihmeistä en ole koskaan innostunut. Eikä noi urheilupirssitkään sytytä kun ei niihin mahdu kuin kaksi ja meidän perheessä on viis... Siksi viime aikoina onkin haaveissa ollut palata v6 XM omistajaks.... jos siitä sit sais vielä kutiteltua vähän tehoja lisää... Vois ottaa pitkäaikaiseksi kesäauto projektiksi moisen...
..pitäis kyl toi Beksi GT:kin laittaa kuntoon joskus...
Bensan hinta on aikapaljon sotkemassa mun haaveita nykyään :-(



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 02.10.2011 11:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Tuo polttonesteiden hinta kyllä rajoittaa aika paljon mielihaluja. Jopa kasiventtiilinen xantia tuntuu työmatka-ajossa aikamoiselta läträäjältä, 100km työmatkoja ja muut päälle. Onneksi tuo hodari tasoittaa kuluja ihan mukavasti. viime kesän euroopan turnee kasivenaisella oli ihan äärettömän kallis kertakuluna, 7000km. Olispa ollut hodari sillon



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 02.10.2011 12:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
Joku 70 tai 80-luvun XM:ää isompi vanha amerikanlahna voisi olla ihan kivaa vaihtelua. Oikeanmalliseen farkku-XM:ään nyt ei ole varaa eikä tarjontaakaan juuri ole, ja eihän se edes näytä tarpeeksi kuluttavalta ollakseen ympäristöpoliittinen kannanotto. Budjetti tosin on nollan tuntumassa, ja kasikympin lätkä kun ei kiinnosta, niin tilanne on varmaan XM:n leiman ehkä viimeistä kertaa umpeutuessa se, että tämä talvi on sellainen paha autoton talvi. :(



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 02.10.2011 12:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2202
Paikkakunta: Laukaa
Viime kesänä? ajelin tuollaisella Bemarin m6:lla muutamia satoja kilsoja. Voimaa riitti yli 500hv...mutta kun autosta puuttuu jousitus, ei se ole täydellinen alkuunkaan. Rata-ajoon nämä olisivat parhaiten sopivia, ei yleisille teille :lol:

Kuva

Jos johonkin vieraaseen sitikoiden (ja olemassa olevien Vw k70:sten) lisäksi pitäisi sekaantua, olisi esim. tämä 127 Fiat nostalgisia tunteita herättävä vaihtoehto.

Kuva



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 02.10.2011 13:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
eskere kirjoitti:
tämä 127 Fiat nostalgisia tunteita herättävä vaihtoehto.

Kuva


Rata-7 on mahtava päiden kääntäjä, vain hyvän itsetunnon omaaville ihmisille :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 02.10.2011 14:22 

Viestit: 103
Paikkakunta: Helsinki
3-pakkainen sen olla pitää:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Talbo ... vr_red.jpg

ja eikös tuossa ole CX:n vaihteistokin...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 02.10.2011 16:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Xantippa kirjoitti:
....ja aiemmin tuli hieman katseltua noiden 928 Possujen perään, mutta eipä ne oikein sportteja kuitenkaan ole, varsinkin jos mielessä olisi käydä vaikka radalla leikkimässä.


No kyllähän nyt noilla voi radalla leikkiä :)
http://www.youtube.com/watch?v=7cjXSdbl ... re=related



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 02.10.2011 18:42 

Viestit: 352
Kylläpä se tämä olisi, joko 1600 4cyl, tai V6 3xtuplaWebereillä ja virinokalla "Pack Boulogne".
Kevyt, hienon näköinen vekotin lasikuitukorilla, ja V6-malli on Mr Opronin päivittämä.


Liitteet:
A310gt-cotepeint.jpg
A310gt-cotepeint.jpg [ 18.66 KiB | Katsottu 11654 kertaa ]
alpine_a310_1600_1972.jpg
alpine_a310_1600_1972.jpg [ 22.17 KiB | Katsottu 11654 kertaa ]

" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tekis mieli vierasta...
ViestiLähetetty: 02.10.2011 20:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Tuo ALpine olis kans kiva epeli mutta vähän liian ahdas harrasteeksi.

"Mites tollanen jenkki muuten pärjää pehmeydessä ja mukavuudessa (=tien pinta ei tunnu persuuksissa) kaasunestejousitukselle?"

No nyt kun matka-ajoa testattu noin 1000 km niin matkassa jousitus on loistava ja pehmeä eikä tunnu terävyyttä eikä kolahduksia ja mitä kovempaa ajaa sitä paremmalta alusta tuntuu. Nurkka-ajossa alusta on jotenkin terävä, ei kova mutta montuissa pyörä käy oudon napakasti toisin kuin hydejousissa. Tuntuu kyllä siltä että Cadillacin jousitus nousee loistoonsa noin 100 mailin nopeudessa. Alle 70 km/h niin ei häävi mutta siitä ylöspäin vain paranee.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 54 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: