Höyryveturit takas niin ei sähköt katkeile

No juu, onhan toi VR vähän tökkinyt, mutta siinäpä tullaan siihen yhteen perisyntiin mikä meidän raideliikennettä vaivaa...
Ratojen rakentamisessa ei ole ollut vuosikymmeniin varaa tuplaraiteiden rakentamiseen.
Nyt kun junaliikenne etenkin täällä eteläisessä Suomessa on melkoisen suosittua ja nuo yksittäiset raiteet ovat tehokkaasti hyödynnettyjä, niin jopa ollaan ongelmissa jos teknisen vian vuoksi juna hyytyy kesken matkan tai tuolla välillä on esim. ajolankavika (missä mokattiin pahasti ostamalla väärää materiaali (halvinta?) "ripustinlangoiksi"). Tulppa jollain etelän pääradoista usein sotkee samalla koko junaliikenteen jopa koko Suomessa.
Mitä mahtaa tapahtua jos/kun VR:lle tulee kilpailija, eli rataosuuksille tulpaksi jämähtävien "yksiköiden" määrä lisääntyy entisestää...
Ainoa ratkaisu tähän olisi saada etenkin eteläisen Suomen pääradata "tuplaraiteistettua", jotta "tulpat" saadaan tarvittaessa ohitettu.
Ja tämä tuplaraiteistaminenhan ei enää nykyään ole vain VR:n vastuulla... jonkun muun tulisi se rahoittaa (vaikka VR niitä onkin rahoittanut, kun rahat ei muuten riitä).