Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=9972 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 15.11.2011 00:10 ] |
Viestin otsikko: | KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Olipas hyvä huuli tuo... Yhden pultin vanteet ![]() Minusta ne nayttää kolmepulttisilta jossa on kapselin pultille paikka. Mihis noi vanteet on? Siitä sais siis varmaan rättäriin kovettuneet kumit 400 eurolla ![]() http://www.keltainenporssi.fi/ilmoitus/ ... 13?rowId=1 |
Kirjoittaja: | zX-files [ 15.11.2011 00:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Jaa ettei vintage-vuosikertakama olekaan renkaissa se haluttu ominaisuus ![]() |
Kirjoittaja: | psjääkäri [ 15.11.2011 09:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Väittäisin, kovennettuna rellu neloseen. Pulttijako erillainen ja rätinvanteet "umpinaiset". Mitä tulee yksipulttiseen, tuohan on nelipulttinenen. Kolme kehällä ja varmistus keskellä, olisiko lukkopultille. ![]() |
Kirjoittaja: | jaakkovaakko [ 15.11.2011 10:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Ts.kolmepulttinen, keskimmäinen pölykapselin kiinnitysreikä. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 15.11.2011 11:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Peugeot 204 tulee mieleen, isällä oli sellainen kun olin snadi |
Kirjoittaja: | C4_robotti [ 15.11.2011 13:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Se oli kyllä mainio keksintö Visa II Super E:ssä tuo keskeltä kiinnitettävä kapseli. Ei tarvinnut nyrkkiä kiinnitykseen eikä kiroamista avaamiseen. Tässä kohtaa kehitys on mennyt taaksepäin. |
Kirjoittaja: | ^KARI^ [ 15.11.2011 13:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Cikatti kirjoitti: Olipas hyvä huuli tuo... Yhden pultin vanteet Huumorimiehiä muutoinkin tuo myyjä...hintapyyntö älyvapaa. Vai olisiko vain tullut vahingossa yksi nolla liikaa? Voisi olla Tippa-Rellun, sätkän ne ei ole vaikka onkin kolmen pultin kiinnitys ja koristekapselin pultille vielä se keskimmäinen reikä. |
Kirjoittaja: | m.möykky [ 15.11.2011 18:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Noita vois myös yrittää sovitella geesun alle.Valokuvasta on vaikea arvioida tuota pulttijakoa mutta muuten muistutta melkopaljon. |
Kirjoittaja: | sahtivaari [ 15.11.2011 18:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Rättärissä oli ainaskin keskireiän sisäpuolella neliskulmainen mutteri, johon tämä pikkukapseli kiinnitettiin. Meillä se oli alumiinia, muttas lienee ollut rosterisiakin. ![]() Ne vaan maksoi hunajaa seitkytluvulla. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 15.11.2011 19:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Hinta sai kyllä hytkymään naurusta... Niin GS:ssä oli myös tuollainen vanne, oli se pultti sikakätevä kapselia varten. |
Kirjoittaja: | Akaile [ 15.11.2011 19:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Ami Superissa ja ilmeisesti jossain Meharin myyntiversiossa on ollut tuollaista vannetta, kolmella pultilla ja keskireiällä, mutta nuo aukot on meistetty niissä eritavoin. Jos nuo olisi Ami Super vanteet niin 400e ei olisi hatusta vedetty hinta...ne kun eivät ole mitään pullakahvi tavaraa. |
Kirjoittaja: | psjääkäri [ 16.11.2011 09:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Pysyn kannassani. Rellu nelosen vanteet. Sitikoissa, ainakin rättikotteron versioissa pölykapselin kiinnitys "keskipultilla" vanteeseen, joissa neliömäinen reikä "lukkottumutteria" varten. Näin mielestäni myös geeässissä. Noissa kuvan vanteissa näyttäisi olevan valmis reikä kierteineen. Muuten, koko vanteen peittävät GS:n rosteri pölykapselit on komeat rättikotterossa. Omassa kotterossa aina niitä ihailen katselen. |
Kirjoittaja: | Lemon [ 16.11.2011 09:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
"Harvinaiset renkaat vanteineen. Vain yhdellä kiinnityspultilla. Tee tarjous." Myyjä ei ainakaan itse tiedä, mistä autosta ne ovat tai mihin ne sopivat. |
Kirjoittaja: | Akaile [ 16.11.2011 12:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Jaaha, kuvia tiskiin. ![]() Omien kokemusten mukaan yleisin 70-luvun alun GS-vanne. Isolla keskireiällä, pölykapselin kiinnitys jousivoimalla kahteen pieneen reikään, jotka löytyvät vanteesta keskireikää ulompana. Soikeita reikiä käsittääkseni vaihtelevasti 6, 9, tai 10kpl jostain kuun asennoista riippuen. Ei ole selvinnyt mikä määrää reikämäärän... Samaa vannetta on myös olemassa erillisellä "kolmijalalla", joka tulee pulttiliitoksella tuohon isoon keskireikään ja kolmijalassa on vastamutteri ison pölykapselin kiinnitystä varten. Mutta GS:n pienet pölykapselit olivat jousikiinnitteisiä! ![]() Kuvassa Ami Super Service (erittäin harvinainen), kymppireikäinen vanne ja keskellä pulttiliitos pölykapselille, joita myös 2cv:ssä tavattu. ![]() Mehari vastaavalla vanteella. Ja jos nyt katsotte tarkkaan noita kuvia, niin kaikkien näiden vanteiden soikeat reiät on erilailla meistetty kuin noissa Kepö-vanteissa. Jotenkin muistelisin, että Rellun vanteet on samalla pulttijaolla, mutta 14 tuumaa? Nuo kepön vanteet on samalla talvimisukalla, joita 2cv:ssä on ollut ja 2cv on 15 tuuman vanteella. |
Kirjoittaja: | Putkimies22 [ 16.11.2011 13:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Onko lähellä? http://www.leboncoin.fr/equipement_auto ... htm?ca=7_s ![]() |
Kirjoittaja: | Akaile [ 16.11.2011 13:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Lähellä ollaan, mutta: Taille : 145 SR 14 M&S VT3 |
Kirjoittaja: | svc [ 16.11.2011 13:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Ihan OT, mutta oliko noilla Tipparellun etukulmien "kahvoilla" jokin muukin merkitys, kuin koriste? |
Kirjoittaja: | Break [ 16.11.2011 18:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
svc kirjoitti: Ihan OT, mutta oliko noilla Tipparellun etukulmien "kahvoilla" jokin muukin merkitys, kuin koriste? Niistä oli kätevä nostaa tiellepäin jos sattu lipsahtamaan lapasesta. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 16.11.2011 18:41 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
GS:n tuohon isoon reikään tulee sitten semmoinen kolmijalka kolmella M6 mutterilla jolloin kolmijalan keskellä on iso mutteri ja siihen ruuvattiin GS:n suuri kapseli. GS:n pienet kapselit tosiaan oli teräsjousella kiinni. |
Kirjoittaja: | Akaile [ 16.11.2011 21:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Hienoa ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | Lemon [ 16.11.2011 22:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Joskus ällistyttää tämä uskomaton nippelitietouden määrä, joka muutamilla on... |
Kirjoittaja: | Oldis [ 16.11.2011 22:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
203 pösössä oli ainakin tollaset vanteet, pyörä kolmella kiiinni ja keskimmäinseen reikään kierettiin pölykapseli pultilla kiinni. |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 16.11.2011 22:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
Oldis kirjoitti: 203 pösössä oli ainakin tollaset vanteet ...joo-o, mutta 203:n rengaskoko on 165/380 ja vanteissa ei ole kehällä reikiä. |
Kirjoittaja: | Scrat [ 17.11.2011 09:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: KePön vitsikkäät yhden pultin vanteet |
2cvkimmo kirjoitti: ...niinno siinä myynti-ilmoituksen kakkoskuvan gummissa näkyy 135R15, joten nämähän ovat Renault 8:n renkaat. Ja tuossa kuvassa on Rellu 10 ![]() ![]() Scrat |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |