Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 23.01.2016 15:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
http://www.nettiauto.com/citroen/zx/7777858

Projekti joka alkaa nettiauton linkillä :lol:

No ostin tämän tänään 950 eurolla ja haen Internetin syövereistä hirvittävää voittoa. Joopa...
En halunnut että tämä menee minne sattuu ja ostin sokkona. Olisinko ostanut jos olisin nähnyt? Enpä osaa sanoa.

Tuommoiset tuuninkijutut ja tontitukset ei mene mun kaaliin ollenkaan. Eikä se miksi oven vetokahvan kehys on pitänyt maalata korin väriin? Ehkä se menee kovempaa?

Kim W. teki tästä tuon kuvissa näkyvän hienon aikanaan, siitä on 7-8 vuotta ainakin.
Sen jälkeen tämä on kierrellyt kiertopalkintona siellä täällä etsien kotia. Nyt se asuu ainakin tällä hetkellä Tampereella.

No mimmoinen se nyt sitten on tänään?
Plussat
+ Tekniikka ja voimansiirto kunnossa.
+ Jakopää ja kytkin tehty viime vuonna
+ Alkuperäiset ohjekirjat ja huoltokirjat tallessa
+ Vino pino kuitteja tallessa
+ Se ilmastointi...mutta myös penkinlämmittimet
+ Pete lupaili uuden tuulilasin kauppaan
+ Alustasarja ja tummennukset otteessa, samoin rengasmuutokset
+ Ei ruostetta
+ Ei kolise, eikä naputa, eikä nitise

Miinukset:
- Sisustan osia maalailtu korin väriin
- Mittarinpohjat tehty valkoiseksi
- Öljynpainemittari näyttää mitä sattuu
- Sähkölasien nostin kuskin puolella entinen
- Teinialustasarja
- Lasit ja takaumpiot tummennettu
- Takaluukku muutettu sähköllä aukeavaksi ja vain sähköllä aukeavaksi
- Stereot asennettu vähän niin ja näin
- Korin listoja irti parista kohtaa, saa kiinni kun lumet sulaa välistä pois
- Ohjauskulmat voisi säätää
- Pakosarjan tiiviste vuotaa vähän
- Tuulilasissa halkeama

Mutta 1994 tästä on maksettu yli 180 000mk, nyt se maksoi alle tonnin.
Ja iso osa noista miinuksista on ihan henkilökohtaisia juttuja, toisia ne ei haittaa ja jotkut jopa tavoittelevat moista.

Kysymyksiä:
- Onko Volcanessa sama mittaristo? Jos on saa tarjota.
- Miten tuo takapään madallus on mahdettu toteuttaa? Vääntösauvoja kääntämällä boorin verran?
- Miten se palautetaan normaalikorkeuteen?
- Onko dieselin etujousi sama kuin Sp3:n?
- Onko tuo alempi takaspoileri alkuperäinen? Aikansa lehtijutuissa olevissa autoissa sitä ei ole, mutta kaikissa suomisp3:ssa se on ollut...

Semmoinen laite. Katsotaan miten tämä etenee. Lähteekö kiertoon taas vai kuinka.
Ilmastoitu alkuperäinen SP3 pitäisi melkein kyllä suomessa olla. Tämä ei sitä ole - vielä.

-Huikko



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 23.01.2016 22:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2817

Profiili ICQ
Ensinnäkin maksoit autosta 5648markkaa ja pennit päälle, et alle tonnia kun vertaat alkuperäistä hintaa joka oli markoissa. :lol:

Takapään madallus jos siis sitä on alkuperäisestä madallettu on tehty juurikin avaamalla vääntösauvat ja kääntämällä ne eri asentoon. Takaisin saat kun avaat ja käännät uudelleen netti on täynnä ohjeita. Toivottavasti ei ole kovin jumissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 24.01.2016 02:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Juu no markkoja tämä uutena maksoi ja euroja tänään. Niiden arvoja ei enää voi vanhalla kääntökurssilla laskea. Mutta arvostus on aika nollassa sitikan harvinaisemmillakin 90-luvun malleilla.

Täytyy tutkia netistä tuota alusta-asiaa. Auto on 32mm madallettu alkuperäisestä ja se on liian matala. Juuri kehtaan ajaa tuolla :lol:

Muistin taas miksei nettiautossa kannattanut pitää myynti-ilmoitusta.
Ois merkkifarkkuja tarjolla vaihdossa tai kiinalaisia lumilinkoja.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 24.01.2016 15:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
359 kertaa katsottu ilmoitusta reilussa vuorokaudessa. Yhtään ostajaa ei ole ilmoittautunut. Ihmiset ilmeisesti pelaavat nettiautoa ihan huvikseen? Toki hintakin on piiitkä tällä hetkellä.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 24.01.2016 15:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7762
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Aika harva sellasesta olisi sen 950€ maksanut, joten toi liki pari tunnia voi pitää linjat aika hiljaisina ;)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 24.01.2016 16:24 

Viestit: 923
Paikkakunta: Etelä-Savo
Puhu vain itsestäsi. Kyllä hyväkuntoisesta maksetaan ihan kohtuudella, riippumasta koneesta. Suomi on tietysti oma kitupiikkien maa ja joku muu ostaja kuin Tero, olisi hinta ollut ihan eri. Nyt meni ystävälle, joka tietää mitä tekee. En tee kauppaa rahan vuoksi, jota tarjottiin autosta pyydetty hinta.



Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 24.01.2016 22:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 58
Paikkakunta: Lyöttilä
Onnittelut hyvästä valinnasta. Halvalla sait harvinaisen herkun.

Huikko kirjoitti:
359 kertaa katsottu ilmoitusta reilussa vuorokaudessa. Yhtään ostajaa ei ole ilmoittautunut. Ihmiset ilmeisesti pelaavat nettiautoa ihan huvikseen? Toki hintakin on piiitkä tällä hetkellä.


Oma ilmastoimaton -93 SP3 oli myynnissä käytännössä koko syksyn ja ilmoitusta katsottiin reilut 2000 kertaa. Klassikot -lehden (8/15) artikkelin jälkeen oli selkeä piikki siinä, miten paljon ilmoitusta katsottiin. Neljä yhteydenottoa sain koko aikana, mutta kukaan ei käynyt autoa edes katsomassa. Pyynti ennen katsastusta oli 1200e ja kun hitsautin toisen runkopalkin, vaihdatin yhden jarruputken ja hankin uuden jäähdyttimen ja tuoreen leiman, niin pyynti oli 1500e. Yhden tonnin tarjouksen sain, mutta sillä en autoa myynyt. Olisiko kannattanut? En tiedä. Onhan se 1500e paljon rahaa ZX sitikasta, mutta jotenkin vaan pidän tuota arvokkaampana.



Sitroeniton. Exät: Evasion 2.0i 16v -01, Evasion 2.0i 16v aut. -00, C5 2.0i SX -03, Xantia V6 -97, Xantia 1.8 Aut -93, Xantia Athena -97, ZX Volcane -91, ZX SP3 16v -93, Xsara 2.0 VTS -01, BX 1.9 GTi -90
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 24.01.2016 22:15 

Viestit: 923
Paikkakunta: Etelä-Savo
Jos ei kiirettä ole, oikein teit.



Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 24.01.2016 22:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 58
Paikkakunta: Lyöttilä
Huikko kirjoitti:
http://www.nettiauto.com/citroen/zx/7777858
Kysymyksiä:
- Onko dieselin etujousi sama kuin Sp3:n?
- Onko tuo alempi takaspoileri alkuperäinen? Aikansa lehtijutuissa olevissa autoissa sitä ei ole, mutta kaikissa suomisp3:ssa se on ollut...
-Huikko


Etujousi asiaan haluaisin itsekin vastauksen. SP3-mallin jousia kun aikanaan kyselin marmoritiskiltä, niin olisi pitänyt tilata Ranskasta ja hinta oli varsin kallis. Omassa on tuo asento lumikolamaisen etukeno, kun edessä on madallusjouset ja omissa visioissa haluaisin palauttaa myös tämän alkuperäiseen asentoon.

Takaspoileri on käsittääkseni alkuperäinen, tai löytyy ainakin kyseisen aikakauden ZX sitikan varuste-esitteestä. Katso zxcitikka.fi ja sieltä mainokset/esitteet, joska löytyy varuste-esite vasemmasta laidasta, neljäs esite ylhäältä. Olet varmaan noita sivuja jo katsellut, mutta jos et ole tarkemmin tutkinut, niin tuo keskimmäinen esite, jossa on SP3 kannessa kannattaa lukaista läpi. Siellä ei kyllä ole mainintaa taka-alaspoilerista vakiovarusteena, joten liekö kaikki tällaisen hankkineet sitten ruksineet tuon lisävarustelistalta.



Sitroeniton. Exät: Evasion 2.0i 16v -01, Evasion 2.0i 16v aut. -00, C5 2.0i SX -03, Xantia V6 -97, Xantia 1.8 Aut -93, Xantia Athena -97, ZX Volcane -91, ZX SP3 16v -93, Xsara 2.0 VTS -01, BX 1.9 GTi -90
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 24.01.2016 22:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 58
Paikkakunta: Lyöttilä
Pete H kirjoitti:
Jos ei kiirettä ole, oikein teit.


Kiire ei sinällään ole, mutta oikeaa jousitusta olen taas muutaman vuoden jälkeen haikaillut, kun sitä ei ole tässä, eikä meidän Picassossa, tahi Evasionissa. Kolmen lapsen kanssa tämä ei myöskään ole se kaikkein näppärin kulkuneuvo, joskin lasten ehdoton suosikki SP3 on. Kulkeekin meidän perheessä nimellä isin "rallisitikka".



Sitroeniton. Exät: Evasion 2.0i 16v -01, Evasion 2.0i 16v aut. -00, C5 2.0i SX -03, Xantia V6 -97, Xantia 1.8 Aut -93, Xantia Athena -97, ZX Volcane -91, ZX SP3 16v -93, Xsara 2.0 VTS -01, BX 1.9 GTi -90
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 25.01.2016 18:14 

Viestit: 923
Paikkakunta: Etelä-Savo
:P Sillä nimellä, siis rally citroen, töissä asiakkaatkin minun autoa nimitteli.



Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 26.01.2016 02:51 

Viestit: 220
Ton kuntoisena, varusteiltaan, teho/painoltaan ja ajoltaan, ei vaan tuohon hintaan saa yhtään mitään.
Eli loisto-ostos!!! :)



Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti)
Dacia Duster 1.2Tce 4wd Prestige 18´
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 26.01.2016 10:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Joo ei ole SP3:sen jouset helpot hommata eikä halvat :) Siksi tuossa Ninjamikon yksilössä on completokselta hommatut muistaakseni -30mm jouset. Siinä perän pitäisi olla ihan orkkis korkeudella ja ei tuo paljon matalammalta näytä tässä viestiketjun yksilössäkään. Remontin yhteydessä koitettiin madaltaa sitä perää yhden pykälän mutta jo sillä muutoksella perä meni niin löysäksi että se todettiin mahdottomaksi ajatukseksi.

SP3 on kiva laite, siitä ei mihinkään pääse. Jokaisen joka moista ei ole kokeillut pitäisi päästä vähän mutkatielle toimivalla tuollaisella ajamaan :)
Heikkoina hetkinä olen vähän haikaillut tuon oman entisen perään..



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 31.01.2016 10:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 343
Ralle kirjoitti:
Ensinnäkin maksoit autosta 5648markkaa ja pennit päälle, et alle tonnia kun vertaat alkuperäistä hintaa joka oli markoissa. :lol:



Anteeksi jos olen väärässä, mutta euron arvo suhteessa markkaan on käsittääkseni muuttunut virallisesta vaihtosuhteesta (vuosi 2002) menneiden vuosien aikana (inflaatiota annetaan syyksi joissakin netissä esiintyvissä lehtijutuissa).

Vuoden 2015 muuntosuhteella vrt. 180 000 markkaa vuonna 1994 = 41840 euroa vuonna 2015
ja toisinpäin
950 euroa vuonna 2015 vastaa noin 4087 markkaa.

Ensinmainitun luvun sain tällä laskurilla ja toisen käyttämällä aiemman muuntosuhdetta toisinpäin. Meniköhän oikein :lol:



"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 31.01.2016 11:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 343
Ishmael kirjoitti:
950 euroa vuonna 2015 vastaa noin 4087 markkaa


Viesti jäi keskeneräiseksi: 950 euroa vuonna 2015 noin 4087 markkaa vuonna 1994.
Samalla laskurilla laskien: 950 euroa (vuonna 2015) markoiksi (2001 vuoden muuntoarvolla - viimeinen markkavuosi laskurissa ja ilmeisesti virallisestikin) antaa 4571,50 markkaa.



"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 31.01.2016 14:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
SP3 alkuperäisen etujousen strategiset mitat:
Korkeus: 327 mm Halkaisija: 158 mm Langan vahvuus: 13,35 mm

Koska se ei ole millään tavoin progressiivinen, niin jousi löytyy edullisesti kun kaivelee.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 31.01.2016 18:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Tää vaihtui tänään kullinväriseen Xsara VTS:ään, joka on ollut useammallakin patonkilaisella. Mutta SP3 meni osaaviin käsiin naapurikunnan sitikkaurpolle, joten se helpottaa...



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 31.01.2016 20:38 

Viestit: 974
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Kiitos, mä jo täällä olen käynyt kamppailua itseni kanssa että soitanko sulle vai en ja ostaisin rautajousisen. Hienoa että ei tartte enään sitä miettiä yön pitkinä tunteina ja voin keskittyä taas haaveilemaan hyvästä XM:stä ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 31.01.2016 21:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7762
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Heh, tota vaihtokauppaa hierottiin jo edellisten omistajien kesken syksyllä, mutta se ei silloin johtanut puusta pitkään :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 01.02.2016 17:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 58
Paikkakunta: Lyöttilä
Huikko kirjoitti:
SP3 alkuperäisen etujousen strategiset mitat:
Korkeus: 327 mm Halkaisija: 158 mm Langan vahvuus: 13,35 mm

Koska se ei ole millään tavoin progressiivinen, niin jousi löytyy edullisesti kun kaivelee.


Onko vakiojousen korkeus varmasti 327 mm? Ainakin Kayaban listoilla SP3-mallin jousi on listattu 355 mm korkeaksi.
http://www.nimark.fi/buy/KYB_RA1324/

Ja löytyykö jostain tuota halvemmalla?



Sitroeniton. Exät: Evasion 2.0i 16v -01, Evasion 2.0i 16v aut. -00, C5 2.0i SX -03, Xantia V6 -97, Xantia 1.8 Aut -93, Xantia Athena -97, ZX Volcane -91, ZX SP3 16v -93, Xsara 2.0 VTS -01, BX 1.9 GTi -90
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Se ilmastoitu ZX 2.0i SP3 16v
ViestiLähetetty: 02.02.2016 20:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Nämä mitat sain brittiläiseltä harrastajalta. Uskoisin niiden pitävän paikkansa.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: