Plagu kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:
NOUCIT kirjoitti:
Kallis 18000 eurolla. On sopivan hieno hopeinen väri!
Ollaan lähellä pistettä että näitä kannattaisi jonkun liettualaisen ruveta diisseleistä konvertoimaan bensakoneisiksi. Diisseleitä saa vastaavankuntoisina neljällä tonnilla.
Tuollaisen tekniikanvaihto räpellyksen arvo olisi sitten puolet ehjän diisselin arvosta, joten ei kannattane.
Näin tietysti yleensä. Toisaalta erot C6-bensan ja C6-diisselin välillä ovat varsin pienet, erilaiset etupallot mutta muuten mekaanisesti hyvin lähelle sama auto. Äänieristys on erilainen diisselissä hiukkasen, ei välttämättä parempi mutta eri taajuuksille optimoitu varmaankin.
Koneen kiinnityspisteet - vaihdelaatikko on sama vaikka eri välityksillä ilmeisesti, mutta lienevätkö ne pari moottorin kiinnitystä runkoon samassa kohdassa. Servicestä varmasti näkisi.
Sähköihinhän se tökkää tietenkin taas, mittaristo hieman erilainen ja johtosarjat jne myös, en tiedä onko jossain liitin josta koneen johtosarjasto alkaa että voisi helposti vaihtaa sen erikseen, luultavasti ei. Mersuissa näin monesti on muuten.
Mutta noin arvomielessä - että bensakonversiolla olisi arvoa se pitäisi olla jotenkin "parempi" kuin alkuperäinen bensamalli. Tehokkaampi olisi helpoin ratkaisu, vertailuauto 240hv 450nm 3.0 diisseli-C6, jos ne lukemat bensakoneeseen askartelee + 10% niin ollaan jo hieman vikkelämmässä autossa.
Joo.. arvot eivät vielä ole sellaisia että kannattaisi ruveta. Mutta jos nyt olisi käsissä hyväkoppainen ja siisti diisseli-c6 jossa kone olisi porsinut, miettisin kyllä vakavasti että teenpä bensamallin.