Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 4/4 [ 93 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 24.05.2016 22:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1159
Paikkakunta: The City of Häijää
Ekaa kertaa uskaltauduin kotipihaa pidemmälle sitten viime syyskuun. Ajoonlähtötsekkaukseen kuului mm. nestetasojen tarkistus. Muuten hyvä mutta hydraulinestettä oli kovin nirkoisesti. En nyt mitään isompaa vuotoakaan ole bongannut joten olisiko täydennystä annettu vähän niukasti viimekesäisten remonttien jäljiltä? Alkuvaiheessa ilmentynyt pieni pätkiminen asettui kun kone lämpeni ja muuten ei ajossa tuntunut ihmeempiä, mitä nyt kaasu ei edelleenkään palauta kunnolla. Tankkasin tuoretta bensaa ja kotiin tultua kurkkasin vielä varoiksi pellin alle. Silmille tuprahti sankan puoleinen öljynkäry, venttiilikopan tiiviste oli kauttaaltaan öljyinen ja pakosarjan päältä erittyi savua. Tarttis vissiin tehdä jotain jos meinaa ensi viikonloppuna ajaa 500 kilsaa...



DS21 Pallas 66, BX14 90, ZX SP3 94, C5 Tourer HDi 163 aut 12, VW T1 -68, Reliant Scimitar 75, Ford Orion 84, Audi 200 turbo 84, Audi 80S 87, Pug 205 GTI 88, BMW 735iL 89, VW Multivan 94, BMW Z3 Coupe 00, Sylva Jester 01
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 24.05.2016 22:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 674
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Oliko venttiliin koppa irti? Se tiiviste voi helposti jäädä huonosti ja se heti kostautuu.
Siitä selviää kun löysää kopan ja varmistaa että tiiviste on varmasti paikoillaan.
Samoin huohottimen putket tarkistaen ettei ole halkeamia.



Mika Sivonen
DS 23 ie 73 -> myytävänä <-
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 25.05.2016 20:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1159
Paikkakunta: The City of Häijää
Ei ole koskettu 3.5.2014 jälkeen, eli ihan "itsestään" on alkanut falskaamaan. Tänään siirtelin autoa pihassa ja jälleen kerran ilmeni pahaenteistä nykimistä tms. sivuääniä. Saapi nähdä onko tällä mitään asiaa pidemmälle reissulle.



DS21 Pallas 66, BX14 90, ZX SP3 94, C5 Tourer HDi 163 aut 12, VW T1 -68, Reliant Scimitar 75, Ford Orion 84, Audi 200 turbo 84, Audi 80S 87, Pug 205 GTI 88, BMW 735iL 89, VW Multivan 94, BMW Z3 Coupe 00, Sylva Jester 01
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 01.06.2016 08:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1159
Paikkakunta: The City of Häijää
Tuli sitten kuitenkin heitettyä liki 500 kilsaa D-miitin merkeissä ja tapahtuma oli ehdottomasti osallistumisen arvoinen! Menomatkalla ei ollut teknisiä ongelmia mutta palatessa vähän ennen Hämeenlinnaa motarilla alkoi julmettu nykiminen ja moottorin veto hiipui. Kohdalla oli sopivasti levähdysalue, jonne kurvasin asiaa selvittämään. Konetilan pesu ajoa edeltävänä päivänä ei ehkä ollut kovinkaan loppuun asti harkittu teko, nimittäin tulpanhatuissa oli vesihelmiä sillä osalla joka jää sylinterinkannessa olevan putken sisään. Kuivasin nuo ja katselin vielä jakajan kannen sisäpuolelle ja hypistelin puolan johtoa josko jotain löytyisi.

Moottori alkoi käydä kunnolla ja ajoin H:linnan keskustaan tankille. Sieltä palatessa auto sammahti viimeisiin liikennevaloihin ennen motaria, eikä pirullakaan käyntiin. Akkukin alkoi osoittaa pahoja tyhjenemisen merkkejä. Työnsin kaaran loivaa alamäkeä sopivampaan paikkaan ja kurkkasin konehuoneeseen. Vika löytyi kokolailla heti, eli korkeajännitejohto oli hypännyt irti puolasta ja roikkui siinä sivulla. Mitäs piti mennä sitäkin hiplaamaan hetkeä aikaisemmin... Eipä muuta kun menoksi kotia kohti. Vielä kerran Pirkkalassa Bauhausin jälkeen alkoi nykiminen mutta syy ei sillä kertaa selvinnyt.

Tänä aamuna töihin tullessa sama rynkytys alkoi taas maantiellä heti ensimmäisen pidemmän mäen jälkeen. Tien profiili on sellainen että diagnoosi muodostui melko nopeasti: Moottori potee bensan puutetta aina ylämäessä. Soppaa liruu ilmeisesti juuri tarpeeksi 100 km/h vauhdin ylläpitämiseksi tasaisella mutta mäkipaikassa syödään kohokammiossa olevaa reserviä kunnes pinta on niin alhaalla että menee laihalle. Sama probleemi taisi olla kyseessä jo lauantaina. Nyt sitten mietiskellään että onko syynä bensapumppu, -suodatin vai jotain kaasarissa?



DS21 Pallas 66, BX14 90, ZX SP3 94, C5 Tourer HDi 163 aut 12, VW T1 -68, Reliant Scimitar 75, Ford Orion 84, Audi 200 turbo 84, Audi 80S 87, Pug 205 GTI 88, BMW 735iL 89, VW Multivan 94, BMW Z3 Coupe 00, Sylva Jester 01
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 01.06.2016 11:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2510
Paikkakunta: Jyväskylä

Profiili WWW
Hessu kirjoitti:
Moottori potee bensan puutetta aina ylämäessä. Soppaa liruu ilmeisesti juuri tarpeeksi 100 km/h vauhdin ylläpitämiseksi tasaisella mutta mäkipaikassa syödään kohokammiossa olevaa reserviä kunnes pinta on niin alhaalla että menee laihalle. Sama probleemi taisi olla kyseessä jo lauantaina. Nyt sitten mietiskellään että onko syynä bensapumppu, -suodatin vai jotain kaasarissa?

Vai tankin imuputken yhteydessä oleva tiivis siivilä, jonka ainakin ykkössarjalaisesta saa alakautta pois (tai niin ainakin olen antanut itselleni kertoa)? Semmoinen "prikoista koottu paketti" jonka läpi bensa tankista putkelle tulee...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 05.06.2016 19:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1159
Paikkakunta: The City of Häijää
Saattaapa hyvinkin olla imusiivilä kyseessä. Juurisyy on tietenkin sisältä ruosteinen tankki jolle ei mahda mitään helppoa taikatemppua olemassa. Eilisten yo-juhallisuuksiin liittyvien ajojen pohjustukseksi nappasin bensan imuletkun irti pumpulta ja puhalsin paineilmaa takaisin tankkiin päin. Auttoi ainakin sen verran että kesti kotinurkilla olevasta liikenneympyrästä kiihdyttää täysillä 110 km/h asti lievään ylämäkeen neljän hengen kuormalla eikä mitään pätkimistä ilmennyt.



DS21 Pallas 66, BX14 90, ZX SP3 94, C5 Tourer HDi 163 aut 12, VW T1 -68, Reliant Scimitar 75, Ford Orion 84, Audi 200 turbo 84, Audi 80S 87, Pug 205 GTI 88, BMW 735iL 89, VW Multivan 94, BMW Z3 Coupe 00, Sylva Jester 01
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 18.08.2016 07:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1159
Paikkakunta: The City of Häijää
Varaston siistimisen seurauksena sain aikaiseksi haalia kasaan 5 kpl D-mallin peltivannetta. Näissä oli päällä ihan aidot Michelin äksät jostain 30 vuoden takaa ja kunto oli sen mukainen. Kumit pois ja vanteet kiikutin paikalliselle hiekkapuhallusyrittäjälle. Puhe oli, että puhkutaan nuo kauttaaltaan ja vedetään epoksipohjamaali niskaan. Jatkan siitä sitten itse tarvittavalla pakkeloinnilla ja pintavärillä. Couleur on vissiin Blanc Paros, mitähän RAL-sävyä se suunnilleen vastaa?



DS21 Pallas 66, BX14 90, ZX SP3 94, C5 Tourer HDi 163 aut 12, VW T1 -68, Reliant Scimitar 75, Ford Orion 84, Audi 200 turbo 84, Audi 80S 87, Pug 205 GTI 88, BMW 735iL 89, VW Multivan 94, BMW Z3 Coupe 00, Sylva Jester 01
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 27.08.2016 12:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1159
Paikkakunta: The City of Häijää
Sain vanteet takaisin puhalluksesta ja ihan siistiltä vaikuttaa. Muutamaa syvempää kuoppaa pitänee ehkä pakkeloida ennen pintaväriä, jollaiseksi valikoitui Normadur 65 HS sävyllä RAL 7035. Pari uutta rengasta tuli myös hankittua.
Tänään ohjelmassa ajokorkeuden säätöä. Varsinkin keula oli ollut jo pitkään aivan liian korkealla joten lokasiipi pois ja säätimen kimppuun. Siinä jousitusta jumpatessa huomasin myös, että vakaajan välitangon alemmassa nivelessä oli silminnähtävä klappi, ei kuulune asiaan?



DS21 Pallas 66, BX14 90, ZX SP3 94, C5 Tourer HDi 163 aut 12, VW T1 -68, Reliant Scimitar 75, Ford Orion 84, Audi 200 turbo 84, Audi 80S 87, Pug 205 GTI 88, BMW 735iL 89, VW Multivan 94, BMW Z3 Coupe 00, Sylva Jester 01
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 30.04.2017 17:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1159
Paikkakunta: The City of Häijää
Uusi ajokausi tekee tuloaan. Viime yönä satoi tosin 25cm lunta mutta melko nopeasti näyttäisi onneksi myös sulavan. Tarkoitus olisi osallistua huomiseen Vanhojen autojen Vappuparaatiin. Koekäytin autoa tallissa, täydensin nesteet ja renkaisiin ilmat. Tarkoitus oli pikku koeajollekin mennä mutta keliolosuhteiden vuoksi jääköön huomiseen. Autoa tavlen jäljiltä käyntiin sahatessa muistui taas mieleen että startti pyörittää kovin vaivaisesti vaikka akku on täynnä. Tämä on jo toinen startti autossa minun aikanani, molemmat olivat yhtä onnettomia. Onkohan joku sovittanut näihin modernimpaa käynnistysmoottoria?



DS21 Pallas 66, BX14 90, ZX SP3 94, C5 Tourer HDi 163 aut 12, VW T1 -68, Reliant Scimitar 75, Ford Orion 84, Audi 200 turbo 84, Audi 80S 87, Pug 205 GTI 88, BMW 735iL 89, VW Multivan 94, BMW Z3 Coupe 00, Sylva Jester 01
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 30.04.2017 23:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1322
Paikkakunta: Pirkanmaa
Vappuparaatin osallistujalistaa kun katsoo on lähes tarpeellista, että viet eleganssia paikalle. Ei noissa amerikanraudoissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta ehkä yksi D vähän raikastaa ilmapiiriä. ;)



__________________________________________________________________
C5 3.0 V6 HDi 240 Sedan Exclusive Automatique –13 || 9⁵ 2.3T A –07 || 96 V4 1980
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 01.05.2017 10:27 

Viestit: 456
Paikkakunta: Huittinen
kaseva kirjoitti:
Vappuparaatin osallistujalistaa kun katsoo on lähes tarpeellista, että viet eleganssia paikalle. Ei noissa amerikanraudoissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta ehkä yksi D vähän raikastaa ilmapiiriä. ;)


Ja harmittaa miksen itse ilmoittautunut, vaivaiset 2x 2cv on listalla :cry:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 07.05.2017 09:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1159
Paikkakunta: The City of Häijää
Joo, oli ranskikset aika vähissä. 200 kulkuneuvon joukossa 3 sitikkaa, 2 pösöä ja 1 rellu. Väkeä oli saapunut paikalle aivan mielettömästi ja fiilis oli kyllä kohdallaan siinä letkassa ajellessa. Auto toimi yllättävän hienosti, tavallisesti on aina teettänyt jotain remonttia ennen kevään ensimmäisiä ajoja. Saapa nähdä mitä tässä saisi aikaiseksi.
Kuva



DS21 Pallas 66, BX14 90, ZX SP3 94, C5 Tourer HDi 163 aut 12, VW T1 -68, Reliant Scimitar 75, Ford Orion 84, Audi 200 turbo 84, Audi 80S 87, Pug 205 GTI 88, BMW 735iL 89, VW Multivan 94, BMW Z3 Coupe 00, Sylva Jester 01
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 28.05.2017 07:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1159
Paikkakunta: The City of Häijää
Ranskalainen Visiitti oli tänä vuonna Orivedellä ja reissu sujui lähestulkoon selkkauksitta. Paluumatkalla nimittäin tuo vuosi sitten ilmentynyt nykiminen kovemman kuormituksen jälkeen alkoi taas, paheten loppua kohti. Käyn tässä jaakobinpainia itseni kanssa, että suhautetaanko taas paineilmalla moskat imusiivilästä takaisin tankkiin vai pitäisikö pureutua ongelman lähteeseen vähän syvällisemminkin?



DS21 Pallas 66, BX14 90, ZX SP3 94, C5 Tourer HDi 163 aut 12, VW T1 -68, Reliant Scimitar 75, Ford Orion 84, Audi 200 turbo 84, Audi 80S 87, Pug 205 GTI 88, BMW 735iL 89, VW Multivan 94, BMW Z3 Coupe 00, Sylva Jester 01
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 14.07.2017 11:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1159
Paikkakunta: The City of Häijää
Tänään oli meininki tehdä pieni katsastustarkastus, leimahan meni umpeen jo kuun vaihteessa. Käynnistymisen jälkeen konehuoneesta kantautui jälleen tuttu kolahtelu, ikään kuin pitäisi vasaraa löysästi varren päästä kiinni ja päästäisi sen pomppimaan jonkun jousen päällä. Voimakkaimmillaan tuo on joutokäynnillä, lakkaa kun kierroksia nostaa. Ääni kuuluu mielestäni hydrauliikan keskipakosäätimestä, onko tuttu ilmiö kenellekään? Tänään kolkotus jopa jatkui kymmenisen sekuntia sammuttamisen jälkeen kun kaikki osat olivat jo pysähtyneet.

Toinen melko akuutti vika ilmeni myös. Hydraulipumpun akselin suunnalta tuli nestettä tahdilla pari tippaa sekunnissa. Tuo kun vielä mukavasti noruu oikean etujarrun päälle niin melko selkeästi autolla ei nyt tarvitse ajaa yhtikäs mihinkään. Otin pumpun jo irti, vaikuttaisi vuoto olevan kotelon ja päätykappaleen välisestä o-rengasliitoksesta. Uuden tehdaskunnostetun pumpun hinta on melkoisen hapan joten etsiskellään nyt ensi hätään toimivaa käytettyä.



DS21 Pallas 66, BX14 90, ZX SP3 94, C5 Tourer HDi 163 aut 12, VW T1 -68, Reliant Scimitar 75, Ford Orion 84, Audi 200 turbo 84, Audi 80S 87, Pug 205 GTI 88, BMW 735iL 89, VW Multivan 94, BMW Z3 Coupe 00, Sylva Jester 01
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 15.07.2017 17:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1159
Paikkakunta: The City of Häijää
Löytyi hyväkuntoiseksi väitetty käytetty hudraulipumppu, tosin arvossaan ovat nämäkin jo nyt, hintatason pH oli jossain 2:n paikkeilla :D Hihnapyörä pitää vielä vaihtaa 3-uraiseen vanhasta nyysittyyn. Keskipakosäätimen puslat olivat aivan soseena joten pyöräytin joutessani sorvilla nylonista pari uutta joilla kapistus istuu aloillaan paljon nätimmin. Ehkäpä edellisessä viestissä mainittu melupäästö johtui säätimen irrallaan olosta ja mahdollisesti lopuillaan olevan varaajapallon aiheuttamasta kombinaatiosta. Sekin täytynee tässä vaihtaa.



DS21 Pallas 66, BX14 90, ZX SP3 94, C5 Tourer HDi 163 aut 12, VW T1 -68, Reliant Scimitar 75, Ford Orion 84, Audi 200 turbo 84, Audi 80S 87, Pug 205 GTI 88, BMW 735iL 89, VW Multivan 94, BMW Z3 Coupe 00, Sylva Jester 01
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 17.07.2017 15:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1159
Paikkakunta: The City of Häijää
Maalasin pumpun ja asennusvaiheessa vasta huomasin että imuputki onkin hiukan eri kohdassa kuin edellisessä. Imuletku oli liian lyhyt uuteen paikkaan joten asennukseen tuli pieni tauko. Täältä landelta kun ei sunnuntaisin mistään kyseista tavaraa saa. Väliajalla päätin vihdoin kiinnittää ties kuinka monta vuotta sitten irronneen takakuraläpän ja toisen puolen koko sisälokasuojan. Olivat irronneet kun peruutin autolla vaikka se ei ollut ajokorkeudessa. Samalla kun takalokarit olivat irti, paikkailin hiukan ruostesuojausta.

Uusi letku löytyi tänään. Se ei tietty ole yhtä hieno kuin se alkuperäinen punaraitainen jossa on neljä harjannetta, mutta hankasin sentään santapaperilla tekstit pois ettei nyt ihan hyppää silmään. Samalla tuli öljyn imusiivilä pestyä. Luritin pumppuun Biosafea siemeneksi ja käyntiin. Hetken odottelun jälkeen auto nousi kuin nousikin maasta eikä öljyä tursunut mistään joten ilmeisesti remppa onnistui. Ilmasin vielä systeemin kolmesta eri paikasta ja pesin konehuoneen sekä lopuksi koko auton. Jokohan sitä kohta leimalle..?



DS21 Pallas 66, BX14 90, ZX SP3 94, C5 Tourer HDi 163 aut 12, VW T1 -68, Reliant Scimitar 75, Ford Orion 84, Audi 200 turbo 84, Audi 80S 87, Pug 205 GTI 88, BMW 735iL 89, VW Multivan 94, BMW Z3 Coupe 00, Sylva Jester 01
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 09.08.2017 21:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1159
Paikkakunta: The City of Häijää
Auto tulikin katsastettua huomautuksitta pian edellisen postauksen jälkeen. Pumpun vaihdon ja keskipakosäätimen puslituksen jälkeen ei olekaan kuulunut sitä omituista napsahtelua enää. Polttoainesuodattimen vaihdoin, koska edellinen oli melkoisen täynnä ruostemoskaa ja nythän auto vaikuttaisi toimivan oikein hyvin. Tänään poikkesin Tampereen Mustassalahdessa jossa vanhat autot kokoontuvat aina keskiviikkoisin. Viereiseen ruutuun osui Jaaaag E-type V12 Roadster mutta väittäisin että DS:n ympärillä pyöri enemmän porukkaa :D



DS21 Pallas 66, BX14 90, ZX SP3 94, C5 Tourer HDi 163 aut 12, VW T1 -68, Reliant Scimitar 75, Ford Orion 84, Audi 200 turbo 84, Audi 80S 87, Pug 205 GTI 88, BMW 735iL 89, VW Multivan 94, BMW Z3 Coupe 00, Sylva Jester 01
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: DS Pallas - pysyy ja paranoo
ViestiLähetetty: 06.11.2017 08:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1159
Paikkakunta: The City of Häijää
Kauden ajelut taisikin olla siinä. Ei mahtanut tulla kuin reilu 300 km kaikkiaan. Yhtenä päivänä autoa tallista siirtäessä tuo omituinen hydrauliikan pong-pong ääni palasi. Kuuluu siis jopa moottorin sammuttamisen jälkeen. Vaihteenvalitsin vavahtelee äänen tahtiin ja sitä hiukan siirtämällä ääni lakkaa. Mikähän voisi aiheuttaa?



DS21 Pallas 66, BX14 90, ZX SP3 94, C5 Tourer HDi 163 aut 12, VW T1 -68, Reliant Scimitar 75, Ford Orion 84, Audi 200 turbo 84, Audi 80S 87, Pug 205 GTI 88, BMW 735iL 89, VW Multivan 94, BMW Z3 Coupe 00, Sylva Jester 01
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 4/4 [ 93 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: