Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/3 [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 05.09.2017 15:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 59
Paikkakunta: Raahe
pieniapina kirjoitti:
Ilmeisesti selvisin taas vähällä.
Vein sylinterin Ahsellille ja lupasivat alkuviikosta letkut kuntoon. Pyysin laittamaan letkuun "pyöritettävän" kiristysmutterin jolloin takaisinlaitto onnistuu.
Puhdistan sylinterin kiinnityspulttien kierteet, laitan ylemmän iskuporakoneella ja alempaan laitan kaksi tavallista mutteria kierrelukitteella niin ei tarvi "paikallaanpitokuusiokoloa".


Sain letkut paikalleen. Putken puoleinen mutteri pyöri, joten letkuihin jäi alkuperäiset mutterit.
Eka ajelu parinkymmenen kilometrin päähän maaseudulle mummolaan. Nesteet pysyi sisällä ja taas oli mukavaa. Perillä isäni kysyi, mikä hajoaa seuraavaksi. Epäilin jotain sähkövikaa tulevaksi, mutta takaisin Raahen pääsyäni kaasupoljin lakkasi reagoimasta. 5 kilometriä tyhjäkäynnillä ajellen kotiin tutkimaan vikaa. Helppohomma: kaasuvivuston noin 10 cm pitkä tanko oli tipahtanut toisesta päästä.



C5 Break -03 1.8 bensa, Xantia Activa -96 2.0 TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 27.09.2017 14:30 

Viestit: 72
Paikkakunta: Espoo
Tuli käytyä viikonloppuna ahvenistolla ja vanha vaiva palasi jälleen autoon. Pidemmässä vedätyksessä ecu sytyttää vikavalon ja tehon laskee. Mitäs tämä 2,0 tct:n ecu osaa tehdä? Joutuuko se tyytymään sytytyksen säätöön, vai pääsikö se myös ahtopaineeseen käsiksi?



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 27.09.2017 19:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 730
Paikkakunta: Järvenpää
Kyllä se osaa rajoittaa ahtoja. Kokeilin äsken Lexalla ja iloisesti naksui turbon solenoidi. Mielikuva että rajoittaa niitä muutenkin, kuin perusmaksimia. Taitaa rajoittaa maksimia kartan mukaan. Muistaakseni kun mittailin motarilla täyskaasukiihdytyksiä ei aina nostanut samaan maksimiin. Oisko ilman lämpötilan ja nakutustunnistimen mukaan tehnyt tuota? Sytytysennakko näkyi menevän 50 asteen korville pintakaasulla -98:lla bensalla.



XM 2.5 Td -96 Exclusive, Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI -03 TS
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 06.11.2017 22:35 

Viestit: 72
Paikkakunta: Espoo
Tämäkin tuli leikattua. Oikean etupyörän laakeri sarja tuli huomautus kun vähän väljää. Muuten "pelkkää priimaa".



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 07.11.2017 11:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1452
Paikkakunta: Tampere
pieniapina kirjoitti:
Wesa kirjoitti:
Hienoa että sait letkut kuntoon! Oliko millä paineenkestolla?
...
Igor tietää hyvät palat, en muista nyt mitkä oli?


En hoksannu kysyä paineenkestosta. Ajattelin, jotta ammattimies tietää mitä kannattaa laittaa, varsinkin kun näki vanhat.

Vähän googlettelin onko jarrupaloissa valinnanvaraa. Automaailmassa taitanee olla asenne, jotta pala kuin pala. Ei noissa verkkokaupoissa aina edes mainita valmistajaa. Enpä kyllä itsekään ole koskaan valikoinut paloja. Tiskillä vain todennut jotta tämmöiseen autoon sopivat. Mopohommissa asia on hieman eri. Laitoin R1:seen vahinkotilauksen seurauksena Brembon palat. Etukäteen kyllä tiesin etteivät ne kylmänä pidä, lämpinänä taas pitävät erinomaisesti. Yllätyin kuitenkin kuinka suuri ero oli. Kadulla ajaessa rupesin jo katumaan kalliiden palojen hankkimista. Kahdella sormella jarrutus ei tullut kuuloonkaan vaan oli käytettävä kaikkia. Radalla palojen lämmettyä vain yksi sormi riitti. Aikamoisia vahinkonyökkäyksiä tuli peräjälkeen. Voi olla että tottumiseen mene tovi. Toivottavasti en jarruta keulaa alta ennen pitoon tottumista.


Kappas, täällä oli jarrupaloista puhetta...

Itselläni on kokemuksia vain noista V6:n "isoista" etujarruista, ja niihin ei saa mitään ratapaloja. Ferodo Premierit oli sellaiset mitkä yritys-ja-erehdys - menetelmällä totesin ratailua kestäviksi. Kuluivat kyllä aika vauhdilla, kun oli uritetut levyt. Mutta niistä ei hävinnyt pito muutaman kierroksen jälkeen, kuten monista muista paloista.

TCT:n 266mm jarruihin pitäisi kai löytyä ratailuun sopivia vaihtoehtoja enemmänkin (Ferodon DS-sarjaa, EBC:n Yellowstuff/Redstuff..). Omassa väärämmerkkisessä olen nyt käyttänyt Carbotech XP8 -paloja. Jos semmoiset saa noihin satuloihin, niin muita ei kannata katsella. Toimivat hyvin kylmänäkin. Ainoa huono puoli on vinkuminen katukäytössä.




-98 V6 Activa
-06 R53 JCW++
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 55 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: