|
Kirjoittaja |
Viesti |
Pekka73
|
Viestin otsikko: D-Super kun halvalla sain Lähetetty: 01.11.2017 21:15 |
Viestit: 6
|
Tulipa ostettua nyt syksyllä pitkän haaveilun jälkeen D super. Kohdalle osui vm75, otettu liikenteestä pois 1984, eli 9 vuotta ja 80tuhatta ajettu. Auto maannut navetassa yms, purettu joskus kun ollut tarkoitus kunnostaa. Eli ostin siis lähes läpimädäksi ruostuneen ruhon ja mukana tuli läjä irtotavaraa (halvalla). Kuvassa auto Paljon parempi mitä oikeasti. Mutta avoimin mielin, tekniikkaan syventyen puskien projektia eteenpäin. Annan inspiraation viedä ja rakennan mieluisen ajopelin. Eli ei museovehje ole tulossa.
Liitteet: |

shitikka-547x383.jpg [ 97.09 KiB | Katsottu 15303 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: D-Super kun halvalla sain Lähetetty: 01.11.2017 22:01 |
Viestit: 2586 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Kyllä niitä museopelejä on jo tarpeeksi. Odottelen mielenkiinnolla mitä tehtaalta rullaa ulos  .
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Pekka73
|
Viestin otsikko: Re: D-Super kun halvalla sain Lähetetty: 01.11.2017 22:54 |
Viestit: 6
|
Ja eiku pellin leikkausta, kanttaamista ja muotoilua...
Liitteet: |

shitikka2.jpg [ 93.49 KiB | Katsottu 15201 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
DSMarko
|
Viestin otsikko: Re: D-Super kun halvalla sain Lähetetty: 01.11.2017 22:56 |
Viestit: 253
|
Jokainen D-malli lisää liikenteeseen on tervetullut. 30 vuotta kokemusta noista ja jonkin verran tavaraakin jäänyt. Kysy jos tarvitset apua.
Citroën GSpecial -77 "Africa", DSuper -74, DSuper -71/72, Xantia Activa C.T. -98. (Henry J -53 x 2, Chrysler Coupe -36, K-55 1955 (mp), Škoda Octavia -19)
|
|
|
|
 |
Pekka73
|
Viestin otsikko: Re: D-Super kun halvalla sain Lähetetty: 01.11.2017 23:03 |
Viestit: 6
|
Koko peräpää uusiksi, puhallettu,pesty hapolla,epoksimaalit, massat yms...ai niin ja uudet hydrauliikka putket tekasin. Englannista löyty googlaamisen jälkeen sopiva työkalu jolla sai puristettua uusiin putkiin "pallot" Ja näytti hyvin onnistuvan tehdä 4.75mm putkeen kalliin 4.5mm putken sijaan. Näyttää toimivanki systeemit.
Liitteet: |

IMG_20171024_215524_292-432x432.jpg [ 74.15 KiB | Katsottu 15196 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Pekka73
|
Viestin otsikko: Re: D-Super kun halvalla sain Lähetetty: 01.11.2017 23:19 |
Viestit: 6
|
|
|
|
 |
Pekka73
|
Viestin otsikko: Re: D-Super kun halvalla sain Lähetetty: 01.11.2017 23:25 |
Viestit: 6
|
Välillä jo hymyilyttää. Mutta paljon jäljellä. Uudet helmat,kynnyskotelot ja sitten pintapeltien kimppuun. Mutta positiivinen yllätys oli se että muutamankymmen vuoden tauon jälkeen kone lähti hyvin käyntiin ja kävi nätisti. Laittelen kuvia kunhan saan taas jotakin aikaan..
Liitteet: |

IMG_20171031_184533_594-997x756-747x566.jpg [ 101.62 KiB | Katsottu 15166 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: D-Super kun halvalla sain Lähetetty: 02.11.2017 09:23 |
|
Näkyy oikea tekemisen meininki. Seuraan mielenkiinnolla projektin etenemistä. Hieno homma!
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: D-Super kun halvalla sain Lähetetty: 02.11.2017 15:14 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Jotenkin tuntuu hurjalta miten nopeasti autot hylättiin ennen vanhaan aikaan parempaan. D-mallikin on ollut iso auto ja ei mikään halpa uutena. Tuskin kukaan 9- vuotiasta C5 mallia laittaa navettaan tänä päivänä alle 10v/100 tkm ajettuna.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: D-Super kun halvalla sain Lähetetty: 03.11.2017 11:25 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Sanoisin, että jos nykyautot ruostuisivat yhtä helposti kuin D niin hylkääminen olisi ehkä vielä tehokkaampaa nykyään kuin ennen. Nykyiset muovipulkat on kuorutettu niin nätisti polymeeriosilla, että menee pitkään ennen kuin kuppa nousee merkittäväksi ongelmaksi. Mutta sikäli olet oikeassa; liian helposti auto päätyy hyljätyksi, sillä monessa ruosteisessakin autossa on edelleen paljon hyödynnettävissä olevaa tekniikkaa. Tähän vielä lopuksi mustaa huumoria: Aurinkosoihdun pyyhkäistessä mikropiirit pimeiksi palloltamme, D-mallista tulee jälleen luksusluokan arkikuljin! 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Pekka73
|
Viestin otsikko: Re: D-Super kun halvalla sain Lähetetty: 03.11.2017 15:02 |
Viestit: 6
|
Osa nykyautoista ruostuu vielä pahemmin kuin vanha DS aikoinaan. Mersu kaikista pahin, pari kuukautta takaperin meillä oli ruostekorjauksessa 2013vm 300e Mersu jolla oli ajettu kans 80tuhatta...ja autolla oli hintapyyntö muistaakseni yli 30 tonnia. Ei tuon hintaluokan auto sais alkaa ruostuun sieltätäältä. Voi vaan kuvitella mitä nuo Mesut on jonku vuoden päästä. Ei ne Väyrysen lahoamisesta oo mitään oppinu.
|
|
|
|
 |
|
|