Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/3 [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 05.09.2017 15:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 70
Paikkakunta: Raahe
pieniapina kirjoitti:
Ilmeisesti selvisin taas vähällä.
Vein sylinterin Ahsellille ja lupasivat alkuviikosta letkut kuntoon. Pyysin laittamaan letkuun "pyöritettävän" kiristysmutterin jolloin takaisinlaitto onnistuu.
Puhdistan sylinterin kiinnityspulttien kierteet, laitan ylemmän iskuporakoneella ja alempaan laitan kaksi tavallista mutteria kierrelukitteella niin ei tarvi "paikallaanpitokuusiokoloa".


Sain letkut paikalleen. Putken puoleinen mutteri pyöri, joten letkuihin jäi alkuperäiset mutterit.
Eka ajelu parinkymmenen kilometrin päähän maaseudulle mummolaan. Nesteet pysyi sisällä ja taas oli mukavaa. Perillä isäni kysyi, mikä hajoaa seuraavaksi. Epäilin jotain sähkövikaa tulevaksi, mutta takaisin Raahen pääsyäni kaasupoljin lakkasi reagoimasta. 5 kilometriä tyhjäkäynnillä ajellen kotiin tutkimaan vikaa. Helppohomma: kaasuvivuston noin 10 cm pitkä tanko oli tipahtanut toisesta päästä.



Xantia Activa -96 2.0 TCT, C4GP -07 2.0 HDI aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 27.09.2017 14:30 

Viestit: 75
Paikkakunta: Espoo
Tuli käytyä viikonloppuna ahvenistolla ja vanha vaiva palasi jälleen autoon. Pidemmässä vedätyksessä ecu sytyttää vikavalon ja tehon laskee. Mitäs tämä 2,0 tct:n ecu osaa tehdä? Joutuuko se tyytymään sytytyksen säätöön, vai pääsikö se myös ahtopaineeseen käsiksi?



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 27.09.2017 19:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 719
Paikkakunta: Järvenpää
Kyllä se osaa rajoittaa ahtoja. Kokeilin äsken Lexalla ja iloisesti naksui turbon solenoidi. Mielikuva että rajoittaa niitä muutenkin, kuin perusmaksimia. Taitaa rajoittaa maksimia kartan mukaan. Muistaakseni kun mittailin motarilla täyskaasukiihdytyksiä ei aina nostanut samaan maksimiin. Oisko ilman lämpötilan ja nakutustunnistimen mukaan tehnyt tuota? Sytytysennakko näkyi menevän 50 asteen korville pintakaasulla -98:lla bensalla.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI -03 TS
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 06.11.2017 22:35 

Viestit: 75
Paikkakunta: Espoo
Tämäkin tuli leikattua. Oikean etupyörän laakeri sarja tuli huomautus kun vähän väljää. Muuten "pelkkää priimaa".



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 07.11.2017 11:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1409
Paikkakunta: Tampere
pieniapina kirjoitti:
Wesa kirjoitti:
Hienoa että sait letkut kuntoon! Oliko millä paineenkestolla?
...
Igor tietää hyvät palat, en muista nyt mitkä oli?


En hoksannu kysyä paineenkestosta. Ajattelin, jotta ammattimies tietää mitä kannattaa laittaa, varsinkin kun näki vanhat.

Vähän googlettelin onko jarrupaloissa valinnanvaraa. Automaailmassa taitanee olla asenne, jotta pala kuin pala. Ei noissa verkkokaupoissa aina edes mainita valmistajaa. Enpä kyllä itsekään ole koskaan valikoinut paloja. Tiskillä vain todennut jotta tämmöiseen autoon sopivat. Mopohommissa asia on hieman eri. Laitoin R1:seen vahinkotilauksen seurauksena Brembon palat. Etukäteen kyllä tiesin etteivät ne kylmänä pidä, lämpinänä taas pitävät erinomaisesti. Yllätyin kuitenkin kuinka suuri ero oli. Kadulla ajaessa rupesin jo katumaan kalliiden palojen hankkimista. Kahdella sormella jarrutus ei tullut kuuloonkaan vaan oli käytettävä kaikkia. Radalla palojen lämmettyä vain yksi sormi riitti. Aikamoisia vahinkonyökkäyksiä tuli peräjälkeen. Voi olla että tottumiseen mene tovi. Toivottavasti en jarruta keulaa alta ennen pitoon tottumista.


Kappas, täällä oli jarrupaloista puhetta...

Itselläni on kokemuksia vain noista V6:n "isoista" etujarruista, ja niihin ei saa mitään ratapaloja. Ferodo Premierit oli sellaiset mitkä yritys-ja-erehdys - menetelmällä totesin ratailua kestäviksi. Kuluivat kyllä aika vauhdilla, kun oli uritetut levyt. Mutta niistä ei hävinnyt pito muutaman kierroksen jälkeen, kuten monista muista paloista.

TCT:n 266mm jarruihin pitäisi kai löytyä ratailuun sopivia vaihtoehtoja enemmänkin (Ferodon DS-sarjaa, EBC:n Yellowstuff/Redstuff..). Omassa väärämmerkkisessä olen nyt käyttänyt Carbotech XP8 -paloja. Jos semmoiset saa noihin satuloihin, niin muita ei kannata katsella. Toimivat hyvin kylmänäkin. Ainoa huono puoli on vinkuminen katukäytössä.




-98 V6 Activa
-06 R53 JCW++
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 26.11.2017 19:31 

Viestit: 6
Varastan nyt vähän topiccia mutta:

Tuliaisena Maarianhaminasta tuli tälläinen TCT Activa, hintaa kymmeneksen "ehjästä" ja kilometrejä pelottavat 300tkm. Takaa tiputtelee lhm:ää joten siellä on jotain suurempaa/pienempää vuotoa. Aktiivijousitus tuntuu toimivan ja muutenkin teknisesti kaikki tuntuu olevan suht ok. Lakkapinta vähän puhki, pakoputki vähän ottaa kiinni tyhjäkäynnillä jne.... Sitikka on seikkailu, eikä ihan heikkohermoisille tai täysjärkisille kelpaa :D

On muuten aika sukkelaa noutaa auto maarianhaminasta, kun myyjä toi auton terminaalin parkkikselle. Nimet paperiin ja 500m ajomatka takaisin check-iniin. Menin siis siljalla turusta yli, 50min maissa ja viikingillä takasin. Toki asiaa auttoi kun asuu rannikolla niin satamaan ei tule kotoa pitkää ajomatkaa.


Muutama kuva:


Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 27.11.2017 17:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 719
Paikkakunta: Järvenpää
Topikkia myöskin lainaten, hyvä homma ja onneksi olkoon!
Laittelehan kulkineesta joku oma ketju pystyyn kun saat selville mitä olet hankkinut, ja tai tarvitset apuja!



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI -03 TS
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 27.11.2017 20:42 

Viestit: 75
Paikkakunta: Espoo
Onnittelut täältäkin. Tätä foorumia tosiaan kannattaa hyödyntää ja ihan mielenkiinnolla seurailen miten hommat auton kanssa etenee.



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 28.11.2017 16:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1409
Paikkakunta: Tampere
Hienoa että näitä pelastetaan!




-98 V6 Activa
-06 R53 JCW++
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 28.11.2017 19:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 973
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Igor kirjoitti:
Hienoa että näitä pelastetaan!


Justihin tuos yks on purettu, loppuviikosta lähtee koppa kierrätykseen :twisted:

Jää nuota activoita toki vielä 3 sen lisäksi



Dyane -72
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 28.11.2017 20:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1209
Paikkakunta: Siilinjärvi
Nyt kun Xantioiden kopat alkaa hyvää vauhtia kuppaantua pois vois joku tehdä korinvaihdon ja heittää jostain lahosta Activasta tekniikan terveeseen farkku-koriin. Löytyiskö vaikka Ruotsista jo valmis aihio Activa-merkeillä? :mrgreen:



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 28.11.2017 21:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 973
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Xantippa kirjoitti:
Nyt kun Xantioiden kopat alkaa hyvää vauhtia kuppaantua pois vois joku tehdä korinvaihdon ja heittää jostain lahosta Activasta tekniikan terveeseen farkku-koriin. Löytyiskö vaikka Ruotsista jo valmis aihio Activa-merkeillä? :mrgreen:


Olishan tuos kaksiki farkkua ja ehkä? yksi activa jonka kohtaloa ei olla vielä määritetty. Kaks niistä ainakin laitetaan kuntoon vielä..

nimim. mielessä käynyt :roll:



Dyane -72
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 09.01.2018 16:07 

Viestit: 75
Paikkakunta: Espoo
Tuli viikonloppuna vaihdettua pyöränlaakeri ja alapallo oikealle puolelle kun vanhassa laakerissa oli väljää. Oli jonkinlainen operaatio pulttijumien vuoksi, mutta onpahan tehty. Seuraavaksi voi ottaa vaihto takakelkan käsittelyyn.



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 12.01.2018 23:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 719
Paikkakunta: Järvenpää
Vekke kirjoitti:
Tuli viikonloppuna vaihdettua pyöränlaakeri ja alapallo oikealle puolelle kun vanhassa laakerissa oli väljää. Oli jonkinlainen operaatio pulttijumien vuoksi, mutta onpahan tehty. Seuraavaksi voi ottaa vaihto takakelkan käsittelyyn.

Hyvä homma! Oliko se vaihtokelkka sitä puretusta Activasta? Missä kunnossa / mitä aiot tehdä sille?



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI -03 TS
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 15.01.2018 15:15 

Viestit: 75
Paikkakunta: Espoo
Vaihtokelkka on puretusta. Tavoitteena on saada ruostepeikko kuriin ja uusia kaikki happamat putket. Sekä vaihtokelkka, että autossa oleva on sellaisessa kunnossa kuin nämä suolatuilla teillä +200tkm ajetut ovat. Tietyllä tapaa se Wesan tekemä takajarrujen päivitys kiinnostaisi, mutta voi olla itselle vähän liian iso homma.



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 23.01.2018 19:08 

Viestit: 75
Paikkakunta: Espoo
Tälläkin palstalla on muutaman kerran viitattu netistä löytyviin Activasylinterin korjausohjeisiin (http://www.eastment.net/ramrep/index.htm) . Tuolla käytetään sylinterin korjaukseen XM:n ohjaustehostimen keräilypussia, mutta tämä näyttäisi servicen mukaan olevan NFP. Onko ideoita millä tuohon kannattaisi ryhtyä?



Xantia Activa 2,0 tct
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Activa 2.0 tct - "varaosa-auto"
ViestiLähetetty: 23.01.2018 21:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 719
Paikkakunta: Järvenpää
Jos vuotaa takana siitä vuoto/huohotusputken kuudesta, sen saa korjattua muutenkin. Tosin tiedä vielä kestääkö.. Valkealan pesin rasvanpoistajalla ja liimasin pikaliimalla joka pitää hyvin esim nitriilikumissa. En ainakaan käsin saanut repeämään. Jos korjaa pielavetisesti, ja ehkä muutenkin, niin kannattaa tukea se kumitötsä niihin vieressä oleviin letkulähtöihin. Tämä onnistuu laittamalla jonkin kumi/muovipalikan putkien väliin (noin 8mm) ja vetämällä nippusitellä yhdeksi paketiksi. Ongelma on letkunpätkän taipuilu sylinterin heiluessa jolloin sisällä oleva jäykkä muoviputki aiheuttaa uuteen jyrkän taipuilun. Kun on vedetty nippuun, jousto tapahtuu siinä muoviputkessa.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI -03 TS
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 67 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: