|
Kirjoittaja |
Viesti |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 09.12.2018 17:21 |
Viestit: 1844 Paikkakunta: Espoo
|
Sen verran monta vuotta kutitteli V6 Xantia, eikä mitään antihistamiinia löytynyt kaapista...Pakkohan se oli tämä kotiuttaa, vaikkei ennestäänkään ole ikääntyvistä Sitikoista pulaa Ensifiiliksinä järkytys siitä, kuinka erilainen tämä on breikkinä, ei siis pelkästään tuo pellin alla raivopäisesti räyhäävä kone, vaan tämä alusta! Eläköön bensakrematorio!
Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68 "Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 09.12.2018 17:29 |
Viestit: 282 Paikkakunta: Helsinki
|
Onneks olkoon! Rautaan ei saa rakastua, sanotaan  tässä meinas käydä niin  nyt meni kuitenkin oikeaan osoitteeseen!
*Xantia Activa V6 -98 *2CV6 -74 *DSuper5 -73
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 09.12.2018 23:06 |
Viestit: 1844 Paikkakunta: Espoo
|
Rauta ja rakkaus on vahvaa, liha heikkoa...
Saanen hyödyntää tätä topicia jatkonkin osalta, syntyykö tästä viha- vai rakkaussuhde tähän Xantturaan?
Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68 "Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 09.12.2018 23:11 |
Viestit: 282 Paikkakunta: Helsinki
|
[quote="Akaile” Saanen hyödyntää tätä topicia jatkonkin osalta, syntyykö tästä viha- vai rakkaussuhde tähän Xantturaan?[/quote] Ehdottomasti, suorastaan vaatimus! 
*Xantia Activa V6 -98 *2CV6 -74 *DSuper5 -73
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 10.12.2018 23:16 |
Viestit: 1844 Paikkakunta: Espoo
|
Varovasti liikkeelle..saranoita rasvattu ja keulalle vaihdettu keltaiset xenonit. Ai jestas kuinka kiittelin itseäni tänään siitä, että vuosia sitten rakensin ne muunnossarjat irtoumpioihin, enkä rusikoinut mitään johtosarjaa millään tavalla. Siinä ei kauaa nokka tuhissut päivittää noita valoja. Ja juu, Xenon-vihanne voitte purkaa jonkun toisen topicin alla, on tästä keskusteltu tällä(kin) foorumilla...
Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68 "Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 17.12.2018 13:33 |
Viestit: 1844 Paikkakunta: Espoo
|
Pikkunäperrykset jatkui. Takaluukun keskuslukitusmoottori pitää sen verran tuttua ääntä, että päätin alkaa raottelemaan verhoiluja. Samalla purin takalasinpyyhkijän moottorin irti, sillä senkin liikehdintä on ollut hitaampaa tottumuksiini nähden. Ihan perinteinen avaus; niittien hionta tasalle kansi auki rasvaa sisään akselille juoksevampaa kierteet reikiin (M4) kansi kiinni  Sen jälkeen vaihdoin takaluukkuun uudet pumput ja siirryin eteenpäin kirjaimellisesti. Pelkääjän puolen saranapit käteen yhtälöllä: T40, nivel, jatko, jatko, Bilteman sähköinen pulttipyssy, räikkä, tuurna, vasara. Ja molemmat lähti ehjinä auki! Toisen jopa laitoin takaisin, mutta ylempi oli sen verran pintavaurioinen, että ajattelin sen aiheuttavan turhaa sorvausta ja vaihdoin sen uuteen. Molybdeenirasvan kanssa kasaus ja johan nöyrtyi tämäkin ovi. Mutta kuskin ovi... Sanotaan näin, että eilisen illan työskentelymotivaatio loppui tähän: 
Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68 "Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 17.12.2018 14:26 |
Viestit: 2750 Paikkakunta: Korpilahti
|
Akaile kirjoitti: Pikkunäperrykset jatkui. Takaluukun keskuslukitusmoottori pitää sen verran tuttua ääntä, että päätin alkaa raottelemaan verhoiluja. Olikos Xantiassa vielä tuo samannäköinen "perinteinen" lukkomoottori mitä löytyi jo Cx/Bx/Xm -laitoksista..?     Kuvat Xm:stä, vastaavan oireen poisto-operaatiosta. Toivottavasti nuo photobucketin kuvat näkyy ilman taisteluja...
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 17.12.2018 15:58 |
Viestit: 1844 Paikkakunta: Espoo
|
On, tuo hajosi perus-Breikistäni joitakin vuosia sitten ja nyt ajattelin ennaltaehkäisevästi korjata tämän rääkyjän. Eilen kun katselin mekanismia niin se oli ihmeen ehjä verrattuna tähän edelliseen potilaaseen, mutta tuo moottori itse on vain ilmeisesti tulossa käyttöikänsä päähän.
Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68 "Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 17.12.2018 21:59 |
Viestit: 1844 Paikkakunta: Espoo
|
Dodiin, johan hiljeni. Samaa askartelevalle: https://m.motonet.fi/fi/tuote/482217/Ke ... VisionSpalKahden reiän poraus ja piuhat kiinni.
Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68 "Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 24.12.2018 20:48 |
Viestit: 3261 Paikkakunta: Lahti
|
Akaile kirjoitti: Samalla purin takalasinpyyhkijän moottorin irti, sillä senkin liikehdintä on ollut hitaampaa tottumuksiini nähden. Ihan perinteinen avaus; niittien hionta tasalle kansi auki rasvaa sisään akselille juoksevampaa kierteet reikiin (M4) kansi kiinni Kierteitäkään tuossa ei oo pakko tehdä jos ei halua, sopivan kokoinen peltiruuvi vaan, vähän porattua reikää isompi, sinne menee ja pysyy.
Xantia Break 1.8 16V-99 BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 27.12.2018 00:34 |
Viestit: 1844 Paikkakunta: Espoo
|
Puhut vähän, mutta asiaa. Hommahan meni niin, että luulin omaavani sopivia peltiruuveja kohteeseen, mutta työn tuoksinnassa huomasin, että ei. Ratkaisuksi löytyi onneksi sopivia M4 kuusiokoloruuveja. Tänään loskalumessa ohituskaistoilla sai kyllä taas kiitellä Xantian ominaisuuksia, ettei tarvitse pelätä perän lähtevän alta. Se menee sinne minne ratin ja kaasupolkimen välityksellä pyytää sitä menemään 
Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68 "Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 01.01.2019 17:28 |
Viestit: 1844 Paikkakunta: Espoo
|
Kulutusta tullut seurattua ja näin talvisessakin kelissä on päässyt hämmästyttävään lukemaan 8.6L/100km, mutta tietysti polkemalla imaisee sen kympin ja vähän päälle. Alle 11 kuitenkin jokainen ajamani tankillinen.
Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68 "Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 01.01.2019 17:50 |
Viestit: 630 Paikkakunta: Vihti
|
Akaile kirjoitti: Kulutusta tullut seurattua ja näin talvisessakin kelissä on päässyt hämmästyttävään lukemaan 8.6L/100km, mutta tietysti polkemalla imaisee sen kympin ja vähän päälle. Alle 11 kuitenkin jokainen ajamani tankillinen. Aika vähällä olet päässyt. Mä luulin että mulla on höyhenkenkä, mutta panit paremmaksi V6:sen kulutuksen tai oikeastaan enhän mä vielä tiedä mitä tää mun Break V6 tulee viemään, mutta vertaan sitä mun C5:seen ja XM:ään joilla molemmilla taitaa tällä hetkellä kulutus suurinpiirtein ysin luokkaa keskiarvoltaan koko seurantajaksolta eli mun omistusjaksoilta. Tätä ketjuu on muutenkin hyvä seurata ton mun Huikolta ostamani projektin vuoksi, katsotaan paljonko samoja kokemuksia tulee. Pena
http://pd.kuvat.fi/
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 11.02.2019 13:57 |
Viestit: 1844 Paikkakunta: Espoo
|
Juuri kun täällä jossain tuli rosteriputkistoa kehuttua niin omani putosi pihatielle  Takapöntön sisäänmeno oli mitä ilmeisimmin väsynyt ja pönttö kallistunut riittävästi, josta se sitten hörppäsi hankeen ja samalla edestä murtui jotain... Äänimaailma jotain aivan älytöntä Täytyy korjata ensin tuo takapönttö, ennenkö ährään itteni muualta tutkimaan vaurioita. Muutoin on pelannut hyvin! Useampi tonni pyörähtänyt mittariin.
Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68 "Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 11.02.2019 14:14 |
Viestit: 461 Paikkakunta: Mäntyharju
|
Akaile kirjoitti: Varovasti liikkeelle..saranoita rasvattu ja keulalle vaihdettu keltaiset xenonit. Ai jestas kuinka kiittelin itseäni tänään siitä, että vuosia sitten rakensin ne muunnossarjat irtoumpioihin, enkä rusikoinut mitään johtosarjaa millään tavalla. Siinä ei kauaa nokka tuhissut päivittää noita valoja. Ja juu, Xenon-vihanne voitte purkaa jonkun toisen topicin alla, on tästä keskusteltu tällä(kin) foorumilla... Tarjoatko tuota noine valoineen vai vaihdatko katsastukseen vakiolyhdyt? nimim. Tähän asti aina vaihtanut
DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C6 3.0i Exclusive 06 C8 V6 04 CX2500 Turbo ex-ambu 83 CX25 Prestige 87 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Activa 97 Xantia V6 Break 98 12 x Xantia 1.8-3.0 93-00 Austin Healey 100BN1 54
|
|
|
|
 |
HanaAna
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 11.02.2019 18:48 |
Viestit: 282 Paikkakunta: Helsinki
|
Akaile kirjoitti: Juuri kun täällä jossain tuli rosteriputkistoa kehuttua niin omani putosi pihatielle  Takapöntön sisäänmeno oli mitä ilmeisimmin väsynyt ja pönttö kallistunut riittävästi, josta se sitten hörppäsi hankeen ja samalla edestä murtui jotain... Äänimaailma jotain aivan älytöntä Täytyy korjata ensin tuo takapönttö, ennenkö ährään itteni muualta tutkimaan vaurioita. Muutoin on pelannut hyvin! Useampi tonni pyörähtänyt mittariin. Voihan fak! Meinaatko että hajos pakosarjan pään liitoksesta? Aina pitää tulla kaikenlaista hauskaa....
*Xantia Activa V6 -98 *2CV6 -74 *DSuper5 -73
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 13.02.2019 23:41 |
Viestit: 1844 Paikkakunta: Espoo
|
Juuso kirjoitti: Tarjoatko tuota noine valoineen vai vaihdatko katsastukseen vakiolyhdyt?
nimim. Tähän asti aina vaihtanut
Vaihdan. Pääsee helpommalla.
Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68 "Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Xantia V6 break -00 H2 Lähetetty: 13.02.2019 23:47 |
Viestit: 1844 Paikkakunta: Espoo
|
HanaAna kirjoitti: Voihan fak! Meinaatko että hajos pakosarjan pään liitoksesta? Aina pitää tulla kaikenlaista hauskaa.... Tänään katsoin alle tarkemmin; Loppuränni on pudonnut katin jälkeisestä liitoksesta irti. Oli tarkoitus TIG-liimailla huomenna takapönttöön uusi sisääntulo, mutta näköjään se ei olekkaan suoraa, vaan tekee pientä mutkaa lähellä liitosta. Yhtenä vauriojuurisyynä näyttäisi olevan ruostuvat klemmarit rosteriputken ympärillä, on siinä oikein kaunis uhriliitos aikaansaatu Samalla kun huomasin, että katin jälkeen on kaksi vaimenninta niin pikkuisen kutkuttaisi jättää takapönttö pois ja tehdä suora rööri ja testata puuttuvatko konttorilla äänitasoon  Tuskin teen näin, mutta vaihtoehtona mielenkiintoinen, koska onhan nuo saundit komeat 
Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68 "Jos saat ajaa hyvällä autolla, silloin elämä on helpompaa" -Räikkönen
|
|
|
|
 |
|
|