Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 26.07.2015 22:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1023
Paikkakunta: Järvenpää
Kone ja loota lähtivät irti prestigestä. Syylärin poistossa oli hieman haastetta selvittää miten se liittyy ac kennoon ja tomaatin öljynlauhduttimeen mutta lopulta syyläri lähti suosiolla niin että ac:n liitoksia ei tarvinnut avata. Kysymysmerkki tosin vielä on kuinka kompuran letkut taipuvat uuteen sijoituspaikkaan manuaalilootan kanssa löysäämättä letkukaroja niiden kiertämiseksi? Ilahduttavaa oli nähdä sekä syylärin että ilmastoinnin kennon hyvä kunto ja puhtaus!
Homma jatkuu tuon -89 T2:n yksi anturisen vauhtipyörän ja lootan sovittamisella moottoriin. Toiselle anturille pitää loihtia kiinnitys uuteen laatikkoon ja vauhtipyörään kehittää ruuvilla kiinnitettävä läpyskä asentoanturia varten. Turbiinin kupeesta mittasin että läpyskän pitää olla 5mm leveä ja nousta 2 mm vauhtipyörän hammaskehän olakkeen päälle. Oheisessa kuvassa läpyskän paikan mittaus turbiini ja vauhtipyörä päällekkäin kohdistettuna kiinnitysreijistä.

Purettaessa havaitsin myös että etupään nivelet ym vaikuttivat oikein hyväkuntoisilta eikä vaihtotarvetta niissä ole.


Liitteet:
NewImage_400_710_75.jpg
NewImage_400_710_75.jpg [ 53.11 KiB | Katsottu 7646 kertaa ]

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 10.03.2020 18:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1023
Paikkakunta: Järvenpää
Seiska sivulta sai etsiä.., -täytyy tunnustaa että Lahti411:n hieno Pallasprojekti ja keväiset kelit innostivat jatkamaan tätäkin projektia! Matka maaliin on pitkä, mutta olen nyt saanut kolvailtua A-pilareiden alanurkat umpeen käyttäen luovuttajasta leikattuja paloja. Aikamoinen kerrosleipä tuo kulma tuosta konepellin kiinnityksestä tuulilasin reunaan.. Kuskin puolella oli pahimmillaan pienen jalkapallon kokoinen kuoppa. Tein irroittamatta lokasuoja niin että leikkasin lokarin pystyjäykkäristä siitä konepellin saranan vierestä viillon ja taivutin tuon kulman pystyyn niin että siihen tuli viisto vekki. Se antoi riittävästi tilaa hitsailla kulman korjauspalat kunnolla. Takasin taivutuksen ja korjaushitsauksen jälkeen toki jäi hieman paklattavaa mutta alle millin jäi maksimipaksuudet. Tuo on tilapäisesti maalattu eikä viimeistelyhiottu. Tarkoitus olisi tähän autoon harjoitella ensikertaa autonmaalausta.. Värisävy on hieman erikoinen kun ei löydy mistään. On leimattu GVF-R (eli gris neptune met ja R..). Tuota R-versiota en löydä mistään. Eroaa GVF:stä ollen enemmän sinivihreä, ainakin silmämääräisesti. Toinen homma mikä tuli tehtyä on moottorin takatuen koiranluun ison puslan vaihto. En tilannut basiksesta uutta, vaan sovitin D70x53 perus-PSA puslan tuohon. Piti vähän lyhentää ja porata reikä 10.5->12.


Liitteet:
IMG_20200308_143516(1).jpg
IMG_20200308_143516(1).jpg [ 52.47 KiB | Katsottu 5176 kertaa ]
IMG_20200308_132053(2).jpg
IMG_20200308_132053(2).jpg [ 61.09 KiB | Katsottu 5176 kertaa ]
IMG_20200306_180649.jpg
IMG_20200306_180649.jpg [ 30.97 KiB | Katsottu 5176 kertaa ]

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 10.03.2020 23:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1023
Paikkakunta: Järvenpää
Tämän näköinen aihio oli siis tämä, kuva myös siitä A-pilarin alapäästä.. Auto ollut kuivassa tallissa. Seuraava (väli)vaihe olisi pultata manuaalikeppi, vivusto ja kytkinpoljinasetelma kiinni jotta saa koneen paikoilleen. Vaikka paljon on muuta tehtäväää, on kone ja loota lojuneet ikävästi verstaan kulkuteilla vuosia joten tilaa tulee mukavasti kun saa ne paikoilleen. Lootaksi siis tulee bensa T2:n laatikko uudella kytkimellä. Mittaristo tulikin jo aiemmin modattua manuaalin alahuulella varustetuksi ja mittarikovernöörivaihteisto kunnostettua.


Liitteet:
k22.jpg
k22.jpg [ 34.12 KiB | Katsottu 5076 kertaa ]
k32.jpg
k32.jpg [ 43.22 KiB | Katsottu 5076 kertaa ]
k12.jpg
k12.jpg [ 45.33 KiB | Katsottu 5076 kertaa ]

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 11.03.2020 20:50 

Viestit: 190
Paikkakunta: Lahti
Hieno projekti tämäkin! Joskus pitäisi saada Berline, Prestige ja Break johonkin yhtäaikaa esille, että pääsisi vertailemaan kunnolla autoja. Kenellä on vm. 1984 Break :)



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972, Datsun 120A fII Coupe 1978
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 11.03.2020 22:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: The City of Häijää
Mukava lukea näitä, että vanhempiakin laitteita taas kaivetaan esiin ja ajoon. Totesin itse aikanaan kahden CX:n kokemuksella että mulle sopii ainoastaan Break tai Prestige ja ainoastaan automaattina. Muita ei mahdu yli 2-metrinen ajamaan :)



DS 21 Pallas 1966, BX 14 TGE 1990, ZX 1.9 Volcane 1992, Xantia 2.0 SX 1997, C6 3.0 Exclusive 2006
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 11.03.2020 23:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1023
Paikkakunta: Järvenpää
Hessu kirjoitti:
Mukava lukea näitä, että vanhempiakin laitteita taas kaivetaan esiin ja ajoon. Totesin itse aikanaan kahden CX:n kokemuksella että mulle sopii ainoastaan Break tai Prestige ja ainoastaan automaattina. Muita ei mahdu yli 2-metrinen ajamaan :)

Tätä on sitten turha sulle kaupitella kun tomaatti läks ja katon madalluskin on toiveissa :D .

Mitä kattoon tulee, niin on kolme vaihtoehtoa.

1. Koitan oikoa nykyisen ja saada esijännityksen takaisin
2. Liitän normimallin katon nykyiseen
3. Leikkaan nykyisen sivuista Max 20 mm pois

1. Vaihtoehto on vaikea kun lommahdus on levinnyt kuopiksi katon sivuilla. Pitäisi lyödä sisältä ulos, mutta se sisäjäykkäri johon pahvikin kiinnitetään reunoissa on osin tiellä. Keskilommo sisään on noin 700mm pyöreä ja pysyy ylhäällä aika suoran näköisenä mutta ei kestä kuin pari kg painoa.. sen saisi varmaan reuna-alueen kehälle tehdyillä pistekuumilla ylös?
2. Tavakatosta tulisi takalasin reunapylväät ja prestigen katosta jäisi noin puoli metriä etulaidasta. Sivut pitää siitäkin avata että korkeus yhtyy vakikattoon. Takakatto lähtisi hyvin pistehitsit pisaralistasta poraamalla ja tulppahitsaamalla takaisin, mutta pitkä poikkisauma ja sen vetelyt pelottaa. En myöskään tiedä mitä kittiä pistehitsisaumaan voisi laittaa jos migillä tulppahitsaa?
3. Tässä leikattaisiin suippenevat palat sivuista niin että etulasin lähellä aukko nollassa ja keskellä pari cm. Katonreunat voisi saada pakotettua kiinni jolloin katto hieman keskeltä pullistuisi ylös ja saisi hyvän esijännityksen?.. sivujen oikominen pitäisi tässäkin tehdä mutta helpottuisi kun aukko sivussa..

Kaikissa näissä on se hyvä puoli viimeistelyn huonon tason suhteen että katosta ei tarvitse peilata pilviä kun mattamainen vinyyli tulee päälle :P



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 12.03.2020 02:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 608
Paikkakunta: espoo
Lahti411 kirjoitti:
Hieno projekti tämäkin! Joskus pitäisi saada Berline, Prestige ja Break johonkin yhtäaikaa esille, että pääsisi vertailemaan kunnolla autoja. Kenellä on vm. 1984 Break :)


Kannatetaan! Täällä löytyis -85 break...”joskus” taas liikenteessä.. ;)


Liitteet:
4B0A6BF3-377B-4E7F-A47E-6B4BE17A0C58.jpeg
4B0A6BF3-377B-4E7F-A47E-6B4BE17A0C58.jpeg [ 41.95 KiB | Katsottu 4744 kertaa ]

GS break serie0 1971
CX25TRI break serie1 1985
C6 3.0HDi exclusive 2010
C5 2.2HDi exclusive business tourer 2011
Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 12.03.2020 08:54 

Viestit: 190
Paikkakunta: Lahti
Prestigeiden hinnat alkaa olla sen verran kovia, että itse pyrkisin pitämään alkuperäisenä. Ja voi se olla loppupeleissä pienin vaivakin oikoa alkuperäinen, kuin alkaa tekemään rajuja girurgisia toimenpiteitä.
Oletko kokeillut liimalla ja liukuvasaralla oikoa katon lommoja? Itse ostin Biltemasta ihan huvikseni lommonoikaisusarjan ja ainakin loivat lommot sillä oikenevat ihan hyvin. Etrasta saa sitten vahvempaa kuumaliimaa, jos joutuu kovemmin nykimään joitain paikkoja.



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972, Datsun 120A fII Coupe 1978
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 12.03.2020 11:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1023
Paikkakunta: Järvenpää
Lahti411 kirjoitti:
Prestigeiden hinnat alkaa olla sen verran kovia, että itse pyrkisin pitämään alkuperäisenä. Ja voi se olla loppupeleissä pienin vaivakin oikoa alkuperäinen, kuin alkaa tekemään rajuja girurgisia toimenpiteitä.
Oletko kokeillut liimalla ja liukuvasaralla oikoa katon lommoja? Itse ostin Biltemasta ihan huvikseni lommonoikaisusarjan ja ainakin loivat lommot sillä oikenevat ihan hyvin. Etrasta saa sitten vahvempaa kuumaliimaa, jos joutuu kovemmin nykimään joitain paikkoja.

Tuo on totta, mutta ainakin tällä hetkellä olen lähinnä ajatellut saada siitä miellyttävän kesäauton ajattelematta arvoa sen kummemmin, Laatikon vaihtokin poistaa jo museointimahdollisuuden ymmärtääkseni? Mutta toisaalta on sääli puukottaa aitoa..ja jos tuo onnistuisi suht helposti olisi se nopein tie eteenpäin. Kuprut sivuissa on molemmin puolin kuvan mukaisesti ja tuo pelti tuosta katon kanttauksen läheltä on kovin jäykän oloista ja epäilen että liima viritykset ei pidä riittävästi? Voisi toki kokeilla. Katon lommahduksen taustalla on toki myös poikittainen sisäjäykkäri joka on päistään nuljahtanut eikä kannattele kattoa. Normimallissa se toimii hieman kuin kaarisilta jolloin paino päällä tuo siihen puristusta. Prestigessä sitä on korotettu päistä peltilirpakkeilla jotka pääsee joustamaan ulospäin kun painaa keskeltä. Tuki on kattopellissä jollain korikitti/liimaklönteillä niin että peltien väliin jää rako. Tuon lommahduksen ja tuen jäykistämisen kyllä uskon helposti fiksaavani. Kattopellin vaihto kokonaan on myös yksi vaihtoehto ja sellaistakin ahiota on aiemmin tarjottu josta pellin saisi, mutta en tohtisi noita liimasaumoja lähteä rikkomaaan.

Ps. Jos jollakin pyörii nurkissa sellainen paksumpi tuulilasi (vihreä 6,7 mm), vaikka naarmuinenkin, olen kiinnostunut, tai voin vaihtaa ohuempaan (5,5 mm) lasiin. Tässä erilainen tiiviste leveällä kromilistalla ja luulen että ohuempi kunnolla enää tiivisty siihen, kun aiemmin ollut paksumpi siinä. Autossa ollut hajosi irroitettaessa, tosin oli alanurkistakin jo maitolasia kämmenen kokoislta alueilta.


Liitteet:
katto.jpg
katto.jpg [ 63.44 KiB | Katsottu 4603 kertaa ]

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 12.03.2020 15:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4544
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
tuolla kun on kuva CX Breakista . niin tuolla Visa Miehellä eili Sami Höylällä on sellainen lahoomassa . tiedän että alusta ja putkisto on kunnossa ja tukivarsien laakerointi myös . ja aluvanteet hyvillä renkailla on alla . auto on epäsiisti ja huonosti maalattu . vaatii harraste mieltä mutta perustekniikka on kunnossa .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 13.03.2020 12:12 

Viestit: 190
Paikkakunta: Lahti
Mä ehkä yrittäisin tuota kattoa korjata niin, että vetäisin liimalla tuota lommoa ulos ja samalla naputtelisin katon pullistumaa kevyesti vasaralla. Mulla oli VW 411:ssä saman tyyppinen vika, kun katos romahti lumikuormasta sen päälle. Yllättävän hyvin sain kattoa siistittyä, vaikka siinä vähän tuo vastaavan nöiken katon kantti kuin CX:ssä, oli myös painunut vekille. Silloin minulla ei edes ollut tuota liiamasettiä lommojen oikomiseen, eli jouduin verhoilun alta lyömään kattoa ulos ja sitten ulkokautta vastaavasti naputtelemaan pullistumia sisään. Pääasia lienee, että isoimmat lommot saa pois, että voi sitten pakkelilla silotella sen, mitä jäljelle jää.
Minusta automaattivaihteiston vaihtaminen manuaaliksi ei ole mikään iso virhe. Eihän siinä tehdä mitään peruuttamattomia muutoksia autoon kuitenkaan -vaihdetaan vain yksi komponentti ja vähän oheislaitteita :) Minulla ainakin meni yksi Saab 900 museoon, vaikka oli alkuperäinen 4-vaihteinen vaihteisto korvattu 5-vaihteisella. Ja mitä harvinaisempi auto, sitä enemmin taidetaan museoinnissa joustaa.



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972, Datsun 120A fII Coupe 1978
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 13.03.2020 12:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6041
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Näyttäis sellaselta, että toi painauma on aika tukevassa kohdassa. Jos toisella puolellakin on samanlainen niin saiskos sisäpuolelta tunkattua noiden kohtien välistä ja samalla painetta päällä olevaan pattiin?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|XM Y3 2.0i' 90|AX 11 TRE '89|307 SW 1.6 16V '06=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 13.03.2020 13:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1023
Paikkakunta: Järvenpää
Kiitos rohkaisevista sanoista! Tuota itsekkin ajattelin että samalla kun kuopassa on veto päällä jollain vipuvirityksellä, naputtelisi pattia sisään jolloin itse kantti kiertyisi. Kantti sinänsä on pysynyt oikeassa kulmassa muokkauslujittumisen jäykistämänä. Teuskin tunkkausideaa voisi myös kokeilla. Ei onnistu joka paikassa pituussuunnassa kun sen sisäjäykkärin ja katon rako on liian pieni. Palikat joilla olen en raosta koittanut naputella ovat olleet päästään katon reunan kulmaan viistottuja puukalikoita jotka nuljuaa viistolla pinnalla ja vaikea lyödä katon rajassa, mutta pidemmät vastakkaiset saisi tukemaan toisiaan ja se jäykkäri estää niitä valumasta alas ja samalla pattiin laukkua!. Tuolla voisi ainakin saada jyrkimmän sisävekin pois ja viimeistellä loivemmat liimavetureilla? Mutta tähän palaan myöhemmin, nyt täytyy saada rojuja konetilaan takaisin että pääsee edes auton ympärillä pyörimään tai saa takaovia auki..
Kytkin saatiin jo kasaan ja oheisessa kuvassa polven päällä nikkaroitu sovitus palikka kahdelle anturille. Tilastossa toinen oli laatikossa ja toinen vastaavassa koneeseen pultatussa pienessä alupalikassa. Vauhtipyörä ja laatikko siis yksianturisesta mallista.


Liitteet:
IMG_20200312_185528.jpg
IMG_20200312_185528.jpg [ 74.25 KiB | Katsottu 4305 kertaa ]

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 28.03.2020 14:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1023
Paikkakunta: Järvenpää
Piti tuota konettakin alkaa hieman siistimään ennenkuin muljauttaa sen pesäänsä ja suutintukkia purkaessa sisältä värisi mukavaa yllätysruostetta :cry: . Onko kukaan noita sisältä putsaillut kuinka? Ajattelin uittaa sitruunahappossa tai jossain crc ruosteenpoistajassa jolla varmaan kyllä puhdistuu, mutta eikä noissa ole alunperin tuo sähkösinkki+keltapassivointi sisälläkin? Ruostuuko helposti jatkossa viinabensoilla säilytyksessä?


Liitteet:
IMG_20200328_125110.jpg
IMG_20200328_125110.jpg [ 64.25 KiB | Katsottu 3720 kertaa ]
IMG_20200328_125150(1).jpg
IMG_20200328_125150(1).jpg [ 81.42 KiB | Katsottu 3720 kertaa ]

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 29.03.2020 00:25 

Viestit: 218
Wesa kirjoitti:
Piti tuota konettakin alkaa hieman siistimään ennenkuin muljauttaa sen pesäänsä ja suutintukkia purkaessa sisältä värisi mukavaa yllätysruostetta :cry: . Onko kukaan noita sisältä putsaillut kuinka? Ajattelin uittaa sitruunahappossa tai jossain crc ruosteenpoistajassa jolla varmaan kyllä puhdistuu, mutta eikä noissa ole alunperin tuo sähkösinkki+keltapassivointi sisälläkin? Ruostuuko helposti jatkossa viinabensoilla säilytyksessä?

Kyllä kait ne tankkejakin sisältä sitruunalla tiskaa? Ja nyt tuossa itse alotellu happokokeita niin ymmärtääkseni fosforilla kun tiskaa niin jäisi joku vähän suojaava pinta. Olisi siis parempi kuin sitruuna?
Loput sinkit tuo fosfori kyllä syö jokatapauksessa.. mutta toivon että lehmä pitäisi huolta suojauksesta kun noita hydrauli putkia hapottelin..



Citroen C6 ehkä huonoin ikinä tehty auto tai ainakin citroen..
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 29.03.2020 13:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1023
Paikkakunta: Järvenpää
Tuossa tukkia ensimmäisen Annitrol käsittelyn jälkeen. Sisältä näyttää puhtaalta ja aivan pienet nökäreet ruostetta vielä putken suulla jossa tilanne oli pahin. Pientä hienosäätöä vielä ja maali päälle. Tuo fosfatoitunut pinta vaikuttaa hyvältä. Regulaattorin ulostuloreikä oli vielä pahempi, käytännössä melkein tukossamustanruskeasta töhnästä. Meni syteen tai saveen, siihen myös käsittely. Noita saa uusiakin, mutta etenkin Boschilaiset aika rapean hintaisia. Suuttimen kumilekun läpi tiirailemalla niiden suotimet näytti suht siistiltä ja bräkekleenillä suihkutelin niitä hieman. Lähteekö nuo suuttimen letkunpätkät jotenkin irti ehjinä että pääsee suotimen käsiksi paremmin?


Liitteet:
IMG_20200328_171242(1).jpg
IMG_20200328_171242(1).jpg [ 45.42 KiB | Katsottu 3501 kertaa ]
IMG_20200329_130508.jpg
IMG_20200329_130508.jpg [ 65.01 KiB | Katsottu 3501 kertaa ]

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 29.03.2020 13:38 

Viestit: 173
Jos tuo suutintukki ei ole kovin monimutkainen rakenteeltaan, niin kannattaa tehdä/teettää uusi rosterista. Ei tartte olla kovin suuri kikkare, kun suutin on tukossa ja sen jälkeen mäntäpistiäinen tai venttiilivika.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 31.03.2020 20:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1023
Paikkakunta: Järvenpää
Tukki lähti kyllä reijistä tiirailtuna puhtaaksi, eikä taida alkujaankaan olla pinnoitusta sisällä. Sähkösinkki ei ainakaan sinne mene. Regu ei oikein puhdistunut reijästä katsottuna ja vaikka paluupuolella onkin, menee kyllä vaihtoon. Löytyy kyllä ei-boschina muutamalla kympillä. Kasasin vanhan kuitenkin toistaiseksi tuohon.


Liitteet:
IMG_20200331_195807.jpg
IMG_20200331_195807.jpg [ 52.02 KiB | Katsottu 3272 kertaa ]

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 17.04.2020 23:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1023
Paikkakunta: Järvenpää
Päivitetään tätäkin jotta saadaan kolme leveäkeulaista peltipuskuri cx:ää peräkkäin projektikansioon :D
Polttoaineen paineensäädin löytyi Intermotor merkkisenä Ebaystä murto-osalla Boschilaisen hinnasta. Joitain hitsailuja olen tehnyt n-vuotta sitten, -kun on nyt helpompi tehdä kone irrallaan.. Tuulilasin teki Kuttilan autolasi kohtuuhintaan. Paksuutta tuli 6,4 mm ja kaksiväri vihreä kuten vanhakin.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 19.04.2020 07:55 

Viestit: 190
Paikkakunta: Lahti
Pitääkin tuolta Kuttilasta kysellä omaankin tuulilasia. Lasi on kyllä ehjä, mutta alkaa nurkista maitoontua ja on siinä sen verran naarmuakin, että ajaessa on parempi pitää aina aurinkolaseja 8-)



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972, Datsun 120A fII Coupe 1978
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 19.04.2020 12:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1023
Paikkakunta: Järvenpää
Alakulmat mullakin oli maitolasiaa eikä muutenkaan kovin hyvä. Nämä lähinnä tekosyynä sille etten onnistunut irroittamaan vanhaa ehjänä..Mutta tuolta saa varttitonnilla haluamansa. Vakipaksuisen olisi tehnyt heti. Paksumpaa joutui pari viikkoa odottelemaan, että oli sopivaa paksuutta muutenkin työn alla. Värit löytyy kaikki.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 26.04.2020 18:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 24
Wesa kirjoitti:
Toinen homma mikä tuli tehtyä on moottorin takatuen koiranluun ison puslan vaihto. En tilannut basiksesta uutta, vaan sovitin D70x53 perus-PSA puslan tuohon. Piti vähän lyhentää ja porata reikä 10.5->12.


Siis noita saa jostain? Mulla kaikki kannakkeet sökönä, ja olen täällä kysellyt mitä pitäisi tehdä kun ei mistään saa uusia.



Citroen CX Prestige Turbo '86
Peugeot 508 Allure HDI' 11
Jaguar XJ6 (XJ40) '93
Renault 25 Nevada '92
VW Passat 32b '82
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX Prestige -84
ViestiLähetetty: 26.04.2020 22:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1023
Paikkakunta: Järvenpää
Cx-basiksesta saa jos haluaa maksaa http://www.cx-basis.de/shop/organteile- ... ngung.html.
Jos haluaa näkerrellä, niin Motonetin 18-3483 sopii tuohon kun vähän reikää isontaa ja lyhentää ja. Ulko-osaa ei tarvi lyhentää jos ei haittaa silmää että tulee yli siitä koiranluusta. Jäykkyydestä ja värinänvaimennuksesta en vielä tiedä, mutta eiköhän se loppuun murentuneen vanhan voita. Asento pitänee olla tuo.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 48 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron