Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 11/11 [ 271 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 14.10.2020 11:33 

Viestit: 259
Paikkakunta: Lahti
Kesän aikana tosiaan on hyvin vähän tullut mitään tehtyä autolle. Koska olen ajellut CX:llä aika paljon, hankin siihen Retrosound-radion. Retrosuoundin valikoimista ei kuitenkaan löytynyt oikein 80-luvun autoon sopivaa tyyliä nuppeihin ja etupaneeliin, niin päätin suunnitella ne itse :D Samalla sain siten personoitua etupaneelin Citikkaan sopivaksi. Paneelin tulostutin Materflowlla, kuten nuppien ensimmäiset versiotkin. Nupit eivät kuitenkaan menneet ensiyrittämällä nappiin, joten tulostin kotikoneella parannellut versiot.
Kuva

Venttiilikopan prikkojen tiivisteeet olivat ihan koppurat, joten pinnapulteilta puski ikävästi öljyä kopan päälle. Näitä tiivisteprikkoja en löytänyt netistä mistään ja ajattelinkin jo tehdä itse kumilevystä tavallisille prikoille tiivisteet. Sitten tuli mieleen, että Citikkamakeltahan en ole vielä näitä kysellyt, joten ajelin paikan päälle osia tiedustelemaan. Ja niinhän sieltä tälläkin kertaa löytyi osat suoraan hyllystä!
Kuva
Kuva

Lokakuun ensimmäisenä viikonloppuna kävin Kossun pajalla pyörähtämässä. No, pyörähdys muuttuikin useamman tunnin mittaiseksi, kun tuli jäätyä rupattelemaan muiden harrastajien kanssa. Tämä olikin minulle ensimmäinen Citikka-tapahtuma, johon ehdin osallistumaan. Tapahtumassa sain hankittua muutaman CX:n ajovaloumpionkin, jotka olisi tarkoitus lähettää talven aikana Viroon kunnostettavaksi. Jos kunnostuksen jälki on hyvää, niin voisin auttaa muitakin harrastajia valojen kunnostuttamisessa.
Kuva
Kuva

CX:lle löytyi onneksi talvisäilytyspaikkakin Lahden läheltä. Vielä ennen säilöön viemistä pitäisi paikata kuskin puolen lokarin alareunasta pieni reikä. Se taitaa olla nimittäin ainoa vika, mikä saattaa häiritä keväällä katsastusta. Katsastushan tälle pitäisi suorittaa maaliskuussa, joten auto on melkeinpä ajettava talviteloilta suoraa konttorille. Jos intoa riittää, niin vahdan varmaan vielä apparin puolen takatukivarren laakeritkin -oikea takapyörä kun vieläkin kolahtelee terävissä montuissa.



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 14.10.2020 14:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4624
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
koree on , mutta onkohan kuitenkaan Pallas varustelu ... voist korjata otsikoksi 1984 Citroen 20 TRE ja lisätä tarvittaessa sen Pallas lisukkeen. sehän kertoo vain varustelutasosta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 14.10.2020 19:33 

Viestit: 259
Paikkakunta: Lahti
Pallas oli vuonna 1984 Suomen markkinoiden "hinnat alkaen" malli.
Yhden lähi-idästä tuodun 1984 TRE:n olen nähnyt samoilla varusteilla -tosin siinä oli lisäksi tuplailmastointi. Mutta siis sama kaasarikone, sama verhoilu ja varusteina sähkölasit edessä ja keskuslukko. Pallas lukee tämän auton kaikissa papereissakin, mutta itse en kyllä näitä niin hyvin tunne, että voisin sanoa, onko tämä nyt sitten Pallas, vai TRE. Mielelläni kuuntelen kyllä muitakin mielipiteitä :)
Kerholehdessä sattui olemaan Citroenin hinnastoa vuodelta 1984:
Kuva



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 15.10.2020 13:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2840
Samoin kuin oli Xantian ja vielä C5:nkin aikana "suomi-exclusivejä" jotka eivät olleet exclusivejä ollenkaan vaan karvalakkimallisia kangaspenkkiautoja joissa oli joku lisälista liimattu kylkeen ja tarrat, oli myös CX:n aikana "suomi-pallaksia" jne. Maahantuojat ovat saaneet Citroeniltä historiallisesti oikeudet käyttää mitä tahansa mallinimeä, jos maahantuoja on veikannut että saattaisi lisätä myyntiä.

Härskeimpänä esimerkkinä pitäisin tapausta farmari-Activa. Törmäsin itse kerran Oulussa Belgiasta tuotuun Activa Breakiin, jota ei olisi pitänyt olla olemassakaan. En kurkistanut auton alle, joten asia jäi auki. Tein mittavan selvitystyöhankkeen (jota jotkut koiranleuat ovat kirjoitelleet "teki hieman selvitystyötä", haistakoon huilun he kirjoittelijat) jonka tuloksena selvisi, että Citroen on antanut virallisen luvan liimailla Activa-tarrat ja merkit Belgiassa jokaiseen tavalliseen Hydractive-Xantiaan, myös farmarimalleihin. Eli se oli samaan aikaan niin valmistajan siunaama "Activa" kuin myöskin feikki, ei siellä Activan sylkkyjä alla ollut....

Suomessa muillakin merkeillä on pitkät perinteet mallinimien kanssa pelleilystä. Monella vanhan polven automiehellä on vielä mielessä Kadett Coupe:t 80-90- luvun taitteesta, jotka aiheuttivat hämmennystä varaosatiskeillä. Ihan rek.otteessa luki Opel Kadett Coupe. Autot olivat kuitenkin tavallisia takaovellisia, maahantuoja oli saanut luvat liimata niihin coupe-tarrat uudesta alkaen....

Niin että eiköhän tässäkin tapauksessa liene kyseessä "suomi-pallas". Klassisesti Pallas on tarkoittanut sitikalla hienointa varustelutasoa ennen GTI:tä, Prestigeä ja myöhempää Exclusiveä. Että Suomeen ei olisi maahantuotu CX:n halvempia varustelumalleja ollenkaan -84 on karkea vitsi. Kyllä niitä tuotiin, ja liimailtiin Pallas-tarroja perseeseen...

Mutta kukapas tietää ilman googlea, mitä tarkoittaa "CX Athena"?



Sävel ja sanat Simo Salminen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 15.10.2020 14:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4624
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
athena oli juuri tuon CX20 /22 eräs muunnos


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 15.10.2020 16:07 

Viestit: 3645
Paikkakunta: Lahti
ds-jekkeri kirjoitti:
Samoin kuin oli Xantian ja vielä C5:nkin aikana "suomi-exclusivejä" jotka eivät olleet exclusivejä ollenkaan vaan karvalakkimallisia kangaspenkkiautoja joissa oli joku lisälista liimattu kylkeen ja tarrat, oli myös CX:n aikana "suomi-pallaksia" jne. Maahantuojat ovat saaneet Citroeniltä historiallisesti oikeudet käyttää mitä tahansa mallinimeä, jos maahantuoja on veikannut että saattaisi lisätä myyntiä.


Ei noi Xantiatkaan mitään ihan karvalakkeja olleet, sähköpeilit, automaatti-ilmastoinnit, sit vaikka jossain Saksassa oli myynnissä ihan oikeita karvalakkeja, sikäläinen Citroën ostaja oli ilmeisesti oikeasti rahaton kun autoista puuttui monesti lähes kaikki, samoin kun Ruotsalaista X7 tarjontaa katselin, niitä ei siellä vissiin rahamiehet ostelleet....



Kunniajäsen ;) BX 1.9 TZi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 15.10.2020 18:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6348
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Sama juttu C5 kanssa, ei suomiautoissa juuri näe mustia puskurinlistoja, manuaali-ilmastointia ja kaikkein ankeimpia penkkejä...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|307 SW 1.6 16V '06=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 15.10.2020 18:43 

Viestit: 259
Paikkakunta: Lahti
Vuonna 1984 on listoilla ollut myös CX 25 IE Pallas automatic, kuten tuosta kuvasta näkyy. Muualla Euroopassa tuo on kaiketi ollut se varsinainen Pallas-malli.
Mutta millä tavalla nämä autot eroavat varusteluiltaan toisistaan? Ihan perusmalleissa ei kai ollut puskureissa kumilistoja, edessä sähkölaseja, helmojen rosteripeltejä, eikä teräskapseleita. Nuo kaikki kuitenkin ovat minun autossa.



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 15.10.2020 19:16 

Viestit: 259
Paikkakunta: Lahti
Niin, onhan autossa myös sävylasit, häikäisysuojat takasivulaseilla, verhot takaikkunalla, sisältä säädettävät peilit, paksut matot, kuskin penkin korkeussäätö, valaistu käsinelokero kierroslukumittari jne.
Ainakin hieman vanhemmissa Pallas malleissa nuo kuuluivat siihen varustetasoon.



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 15.10.2020 19:27 

Viestit: 1835
Kannattaa taas rauhoittua ja laittaa nämä "jekkerin" tarinat ihan omaan arvoonsa.
Kyllä kaikki 80 luvun alun Suomi CX Pallakset oli tehtaan Pallaksia, ei niihin mitään logoja liimailtu Hangon vapaasatamassa.
Kyllä nahkaverhoilu oli täysin listalta tilattava varuste, joka jäi suomi-autoista tehtaalle, kun autoveron kanssa se nosti hintaa kohtuuttomasti, vai meinaako "jekkeri", että Suomi DS Pallaksetkin oli Supereita, mistä suomessa tehtiin Pallaksia ilman nahkoja? ;)

80 luvun alussa oli CX Reflex halvin ja 4 vaihteinen, Athena paremmin varusteltu ja sitten Pallas.


Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 15.10.2020 19:36 

Viestit: 259
Paikkakunta: Lahti
Lähinnä aloin tuota auton varustetasoa miettiä Kokemijnen epäilyistä edellisellä sivulla. Se on ihan selvää, että varusteluissa on ollut eroja markkina-alueittain, mutta jäin miettimään, miten oma auto sitten eroaa tuosta 25 IE:stä tai TRE:stä. Ja oliko TRE itseasiassa suomen mallistossa vasta 1985 eteenpäin?
Ainakin toistaiseksi vaikuttaa, että auto vastaa myös esim. Keski-Euroopan Pallaksia, vaikka onkin tuolla nuhapumppukoneella varustettu :D



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 15.10.2020 19:51 

Viestit: 1835
Lahti411 kirjoitti:
Lähinnä aloin tuota auton varustetasoa miettiä Kokemijnen epäilyistä edellisellä sivulla. Se on ihan selvää, että varusteluissa on ollut eroja markkina-alueittain, mutta jäin miettimään, miten oma auto sitten eroaa tuosta 25 IE:stä tai TRE:stä. Ja oliko TRE itseasiassa suomen mallistossa vasta 1985 eteenpäin?
Ainakin toistaiseksi vaikuttaa, että auto vastaa myös esim. Keski-Euroopan Pallaksia, vaikka onkin tuolla nuhapumppukoneella varustettu :D


Noin kuin epäilitkin, kori varustelultaan sama, mutta tekniikka eri, esim. 25 IE:ssä sitä korostettiin.

Meillä vasta II korisissa alettiin käyttämään näitä TRE mallimerkintöjä ja muualla aikaisemmin sekaisin, Saksassa saattoi olla pelkkä CX20 vaikka.

Muualla Euroopassa käytetään esim. C4 mallin perässä Pallas merkintää jossain.


Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 17.10.2020 12:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2840
Alkaa olla taas aika laittaa romuhessu banniin (pitäisi olla kokemusta hänellä, puolen vuoden bannin jo kerran istuneena), tulee asiaketjuun törkeyksiä latelemaan. Toisen foorumiveljen väittäminen "satuilijaksi" asiaketjussa, ja kuten kuvaan kuuluun omien väärien tulkintojen lisäily kirjoittamaani jotta saisi väitteensä todennettua, on täysin asiatonta toimintaa.

Ketjun aloittajalle totean, että CX Athena -mallit (toiseksi alhaisin varustelutaso Reflexin yläpuolella) muutettiin joidenkin maiden maahantuojien, mm. Suomi, toiveesta mallinimelle "CX 20 Pallas" vuonna 1984. Ilmeisesti maahantuojat arvelivat että myisivät paremmin Pallas-nimellä, joka tunnettiin aikaisempana "perusparhaana" varustelutasona. Luulen että tämä auto on juuri tällainen. Haluaako sitä kutsua Suomi-pallaksesi vai miksi on makuasia, minun puolestasi saa se olla ihan pelkkä Pallaskin. Mutta tietääkseni aitoja Pallaksia ei koskaan Douvrin-koneella tuotettu, mutta tässä voin olla väärässäkin, joka tapauksessa en ole koskaan sellaista nähnyt. Eikä niitä Pallas-tarroja missään vapaasatamassa liimailtu vaan maahantuojan tilauksesta ne tulivat tehtaalta asti, ranskassa ne sinne liimailtiin.

Aidossa 80-luvun "täys"pallaksessa pitäisi olla sähköikkunat myös takana ja sumuvalot sekä se merkittävästi paksumpi plyyshikangas penkeissä, joka ei käytännössä löysty eikä "pussiinnu" vanhemmitenkaan.

Joissakin markkinoissa muuten on ollut jopa mallivariantti "CX GTI 2500 Pallas", joten Citroen on ollut hyvin vapaamielinen sekoitellassaan nimistöä. Se mikä nimi auton perseessä sattuu kussakin Euroopan maassa olemaan, ei kuvastanut kovinkaan hyvin todellista varustetasoa.



Sävel ja sanat Simo Salminen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 17.10.2020 14:34 

Viestit: 1835
ds-jekkeri kirjoitti:
Alkaa olla taas aika laittaa romuhessu banniin (pitäisi olla kokemusta hänellä, puolen vuoden bannin jo kerran istuneena), tulee asiaketjuun törkeyksiä latelemaan. Toisen foorumiveljen väittäminen "satuilijaksi" asiaketjussa, ja kuten kuvaan kuuluun omien väärien tulkintojen lisäily kirjoittamaani jotta saisi väitteensä todennettua, on täysin asiatonta toimintaa.

Ketjun aloittajalle totean, että CX Athena -mallit (toiseksi alhaisin varustelutaso Reflexin yläpuolella) muutettiin joidenkin maiden maahantuojien, mm. Suomi, toiveesta mallinimelle "CX 20 Pallas" vuonna 1984. Ilmeisesti maahantuojat arvelivat että myisivät paremmin Pallas-nimellä, joka tunnettiin aikaisempana "perusparhaana" varustelutasona. Luulen että tämä auto on juuri tällainen. Haluaako sitä kutsua Suomi-pallaksesi vai miksi on makuasia, minun puolestasi saa se olla ihan pelkkä Pallaskin. Mutta tietääkseni aitoja Pallaksia ei koskaan Douvrin-koneella tuotettu, mutta tässä voin olla väärässäkin, joka tapauksessa en ole koskaan sellaista nähnyt. Eikä niitä Pallas-tarroja missään vapaasatamassa liimailtu vaan maahantuojan tilauksesta ne tulivat tehtaalta asti, ranskassa ne sinne liimailtiin.

Aidossa 80-luvun "täys"pallaksessa pitäisi olla sähköikkunat myös takana ja sumuvalot sekä se merkittävästi paksumpi plyyshikangas penkeissä, joka ei käytännössä löysty eikä "pussiinnu" vanhemmitenkaan.

Joissakin markkinoissa muuten on ollut jopa mallivariantti "CX GTI 2500 Pallas", joten Citroen on ollut hyvin vapaamielinen sekoitellassaan nimistöä. Se mikä nimi auton perseessä sattuu kussakin Euroopan maassa olemaan, ei kuvastanut kovinkaan hyvin todellista varustetasoa.


Edelleenkin pidän sinua satuilijana kauniisti ilmaistuna, et taida edes muuhun kyetä?

Aloitetaan ensin sillä, että en ole koskaan ollut ylläpidon asettamassa bannissa ½ vuotta, vaan 2 viikkoa, kun silloin kyseenalaistin suuresti kunnioittamasi nimimerkki "nateron" väittämiä, minkä takana edelleenkin seison. Ylläpito teki silloin päätöksen asiasta ilman mitään hyväksyttävää selitystä, mitä myös jotkin patonkilaiset ihmettelivät ja vastaavasti "natero" pyysi poistamaan tunnuksensa, koska varmasti koki satuiluidensa tulleen päätökseen ainakin hetkeksi. Nykyäänhän hän esintyy täällä eri nimimerkillä harvoin ja asiallisesti. Eli tämä väittämäsi oli muunneltua totuutta!

Mitä tulee taas näihin Suomeen tuotuihin CX Pallas autoihin, niin kerrotko, miten ne poikkeavat muualle Euroopaan viedyistä? Tiedän, että olet ansioitunut liittämään kuvia ja videoita, joten odotan mielenkiinnolla 80 luvun alun Eurooppa Pallaksista materiaalia nahoilla ja takasähkölaseilla, muut kuin Prestiget.

Toiseksi, vaikka yleisesti pidät itseäsi joka alalla parhaana, kuten esim. Suomen Citroenien maahantuonnista ja myynnistä täällä, niin jotain tiedän myös minäkin. Voin taata, että meidän markkina-osuuksilla ja CX:n myyntimäärillä ei tehdas ollut mitenkään suostuvainen linjastolla tekemään poikkeuksia Suomeen tulevien autojen kohdalla.

PS: Kuva olisi myös kiva niistä 325mm leveistä renkaista Mersun W220 korisen alla!


Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 17.10.2020 17:41 

Viestit: 4046
CX 20 Pallaksia on ollut myynnissä uutena useassa Länsi-Euroopan maassa, Belgian ja UK (ratin sijainnista pääteltynä) malleissa (1982 ja -83 mallisina myynnissä netissä) näkyi myyntikuvissa ainakin heti ikkunaveivit takana ja molemmat oli nahkapenkeillä ja Pallas-merkeillä, itäblokin takana tuskin oli CX tuohon aikaan tarjolla millään varustelulla. Jo myyty 1981 2400 Pallas nettiautossa omasi myös selvästi veivit takaikkunoissa. Minut riitti nuo vakuuttamaan vaikka vanhoissa autoissa kaikki on mahdollista. Jekkerin ihanoikeestitosiaitotäyspallas -varustelu voi toki olla ihan millainen vaan ja saa vaikka vaihdella eri päivinä, ja voihan niitäkin kutsua Pallas varustelutason nimellä vaikka olisikin myyty uutena muualla kuin Pallastunturin laella?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 18.10.2020 11:05 

Viestit: 4046
Lahti411 kirjoitti:
Vuonna 1984 on listoilla ollut myös CX 25 IE Pallas automatic, kuten tuosta kuvasta näkyy. Muualla Euroopassa tuo on kaiketi ollut se varsinainen Pallas-malli.
Mutta millä tavalla nämä autot eroavat varusteluiltaan toisistaan? Ihan perusmalleissa ei kai ollut puskureissa kumilistoja, edessä sähkölaseja, helmojen rosteripeltejä, eikä teräskapseleita. Nuo kaikki kuitenkin ovat minun autossa.

Tuolta Citroenet sivuilta löytyy mm. Hollannin 1984 esite, jossa on listattu taulukossa vierekkäin CX 20 Pallas ja CX 25 IE Pallas varustelueroja, nuo on vain skannattu niin tavattoman huonosti ettei erota kuin CX 20 Pallaksessa on esimerkiksi ..joku...Choke (arvattavasti ruiskukoneessa ei ole ryyppyläppää :) ) enemmän ja olisiko joku ekonomi mittari jonkun lämpömittarin tilalla, tuo jatkuu pidemmälle kuin kuvakaappaus, mutta ainoat isommat erot oli saatavilla olevissa optioissa, esimerkiksi automaattia ei saanut pikkukoneeseen ja alumiinivanteita TRX:llä ja joku muukin, jota en käy arvailemaan. Joidenkin muiden maiden varustelulistat erottuvat paremmin.
http://www.citroenet.org.uk/passenger-c ... index.html


Liitteet:
Screenshot_dutch_CX.png
Screenshot_dutch_CX.png [ 89.23 KiB | Katsottu 1015 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 18.10.2020 12:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1044
Paikkakunta: Järvenpää
No mulla on tuo about sama esite brittiversiona ja eroja varustelussa 25 Pallakseen on:
-ryypyn varoitusvalo jota ei saa isompikoneiseen :D
-20:ssä viisarikello, 25:ssä digi
-veden lämpömittari puuttuu douvrinista
-econoskooppia ei ruiskuissa
-nahkat lisävarusteena 25:een, ei 20:seen
-14" Alut 20:seen ja 390 alut 25:een
-ilmastoinnin sai vain 25:een


CX Une lignée Prestigiuse kirjassa ei ole mainintaa 20 Pallaksesta vaan -83 (7/82) Reflex ja Athena muttuivat Cx20:ksi ja CX 20 TRE:ksi. Varusteet pysyi samoina ja samalla keula leveni.
-84 vuodelle ei kirjassa ole douvirin versioista muuta mainintaa kuin että tehtiin pieni sarja CX Leadereita jotka pohjautui CX 20:een.
Nuo Athena/20 TRE varusteet on vastaavat kuin nämä 20 Pallaksen (ja käytännössä 25 Pallaksen).
Eli olisiko niin että joillakin markkina-alueilla Pallas nimellä on saatu myyntiä nostettua ja samalla pudotettu huonoin varustelu pois?
Tehtaan varaosalistoilta ei ensi alkuun löydy sellaista vaihtoehtoa kuin 20 Pallas, mutta lopulta kun käy noita takaluukun merkkejä läpi, niin CX 20 Pallakseen (7/83->) on oma merkki varaosanumerolla 95 602 559 :)
7/83 asti on Pallaksissa ollut: pelkkä CX Pallas, CX Pallas D tai CX Pallas IE takaluukussa, mutta siitä eteenpäin niihin on tullut moottorikoodi 25 mukaan ja lisäksi tämä CX 20 Pallas.
Verhoilut ym ei erottele CX 20 Pallasta mutta pelkät Pallaset ja 20 TRE:t (7/82->) menee käsikädessä samoilla verhoiluvaihtoehdoilla. Oma miellikuva näistä 20 pallaksista on että ovat kyllä kovin Pallashenkisiä, eli listat, väritykset ym. Liekkö näihin 20-Pallaksiin ollut vähemmän väri-ja verhoiluvaihtoehtoja kuin esim edeltäviin Athenaan ja TRE:hen..

Asiaan liittyen, vähän sama taitaa olla niiden loppupään 20 TREiden kanssa jotka sai GTI-varustelun. Silläkin pyrittiin kai myyntiä nostamaan mutta ei niitä nimetty toisin.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C4GP 136 hdi A -07
C5 2.2 HDI 170 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 18.10.2020 13:16 

Viestit: 3645
Paikkakunta: Lahti
On ollut -82 CX Athene 2.0 Douvrinilla ja muovipuskureilla :mrgreen: kokosininen ilman yhtään kromattua osaa, jälkiasennetulla lämpömittarilla, jotain muutakin jälkiasennettua saattoi olla :D



Kunniajäsen ;) BX 1.9 TZi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 18.10.2020 19:39 

Viestit: 1835
Täällä selvästi tullut asiantunteviakin kommentteja pelottomilta, joita ei "kunniajäsenen" banni uhkailut hetkauta? ;)

Noista ajoista, kun noita autoja olen Auto-Bonista tilaillut kulunut jo liki 40v ja kyllä joihinkin tilattiin ilmastointia, kattoluukkua ja nahkoja, mutta en muista koskaan tilanneeni 4xsähkölaseilla. Oliko sellaista vaihtoehtoa edes olemassa? Luontevat paikathan katkaisioille olisi siinä, missä meillä on etu istuinlämmitimien katkaisiat.


Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 18.10.2020 20:18 

Viestit: 4046
Ainakin Citroenetin Ranskan varustelulistassa berline dieseleissä tulee taakse vasta pidennetyssä mallissa, joka 1983 dieseleissä oli esitteessä Limousine, siinä ei ole erikseen muista varustelutasoja (kuin lisäoptiot).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1984 Citroen CX Pallas
ViestiLähetetty: 19.10.2020 12:38 

Viestit: 259
Paikkakunta: Lahti
Nythän mä vasta muistin, että minulla on tuo sama olli_o:n linkittämä esite suomenkielisenä :D Esite on kylläkin vuosimallille 1985 (painettu syyskuussa 1984), mutta tuskin siinä hirveästi on eroja edelliseen vuosimalliin. Näkyvä ero on vuodelle -85 uudistunut verhoilumateriaali perusmalleissa. Samoin tikkauksia on hieman muutettu. Tässäkin esitteessa tulee Citikka-väen suuripiirteisyys ikävästi esille :cry: Suomen esitteessä tekstiosiossa "20 Pallas"-mallia ei ole ollenkaan esitelty, vaan perusmallista hypätään suoraan "25 IE"-malliin. Teknisissä tiedoissa taas perusmallia, kuin myös perustason 25 IE:tä ei ole ollenkaan mainittu. Tämän esitteen mukaan sähkölasit tulivat taakse vasta GTi-mallissa. Minun autossa ei muuten ole takaspoileria ollut koskaan (ellei luukkua ole joskus vaihdettu), mutta ainakin vm. -85 esitteen mukaan Pallaksessakin sen pitäisi kuulua perusvarusteisiin. Ehkä tuon verran on sitten varusteissa eroja vuosimalleittan :)

Kuva

Kuva

Kuva



Citroen C4 berline 2005, Citroen CX Pallas 1984, VW 412 sedan 1973, VW 411 Variant 1972
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 11/11 [ 271 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: