Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 6/6 [ 136 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 17.08.2020 18:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2653

Profiili ICQ
Kaapelimies kirjoitti:
Hankalaahan se on kun perävälitystä ei voi muuttaa (takaperän takia), joten ainoastaan askin väleihin voi kajota. Niitä ei kai ihan kovin montaa vaihtoehtoa ole, vitosiakin vaan kahta, TD ja kaikki muut? 1.9D 16TRS:n automaattilootalla otti 129 isoon alamäkeen myötätuulessa (Vanissa).


Joo montaa comboa ei ole käytettävissa ja kun perä on tuo 4.43:n (14X62) niin se määrää jo jotain.

Asiasta kukkaruukkaan, mikä momenttimuunnin sulla oli tossa Vanissa jossa bensan automaatti?
Miettinyt yhteen toiseen projektiin automaattia Dieselin jatkoksi


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 17.08.2020 19:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2010
Paikkakunta: Päijät-Häme
Siinä oli dieselin momentinmuunnin (muuntimessa oli joku kirjain tai väritäppä josta sen näki että on diesel). Muuta käytännön merkitystähän sillä ei ole kuin että dieselin ottaa alempaa (ja momenttikerroin tais olla eri).



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 07.10.2020 20:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2653

Profiili ICQ
Pari viikkoa nyt ajellut kaksosella duuniin, kokenut kiilailua ja muuta pahaaoloa kanssa-autoilijoilta :lol:

No lämmintä riittää, jos alkaa paleltaa lyö lämmittimen selän takaa päälle niin t-paidassa tulee hiki ajellessa. Lattia pinta meni uusiksi kun eka ei miellyttänyt, nyt mieleinen siitä kuvaa kunhan ehtii. Juoksuja tehty ja pitäis hakea seinäpaneelit ja eristeet. Samalla tullut valmista etuseinästä oman pään sisällä, tämän teko olisi seuraavana. Verhoiluun ajattelin käyttää keinoeläintä kun sitä on valmiina hyllyssä.

Talveen meinasin lähteä Hakkapeliitan kitkoilla. Kitkat on omalle kohdalle vähän eksoottisempi valinta, mutta kokeillaan miltä maistuu. Tuota R:ää on ainakin testeissä kehuttu.

Työvalot on odottanut asennusta ja nyt pitäisi ryhdistäytyä. Peruutusvaloista ei ole tuolla peruuttaessa mitään hyötyä, olisi kiva nähdä mitä takana löytyy kun peruuttaa pihaan. :roll:

Konttorilla pitäisi jossain vaiheessa poiketa ja kysyä miten paljon saa rakentaa ennenkuin alkaa kiukuttelu. Joku sankari oli saanut aika laskun kun oli muutoskatsastanu pakunsa matkailuautoksi!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.10.2020 06:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6509
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Ralle kirjoitti:
Konttorilla pitäisi jossain vaiheessa poiketa ja kysyä miten paljon saa rakentaa ennenkuin alkaa kiukuttelu. Joku sankari oli saanut aika laskun kun oli muutoskatsastanu pakunsa matkailuautoksi!

Sehän oli silloin vanhan lain aikaan kun ajoneuvoluokan muutoksessa piti maksaa uutena maksamatta jääneet verot. Siis esim. muutettaessa verovapaasta pakettiautosta henkilöautoksi.
Nykyäänhän verot määritellään tuontiautojen tapaan ikävähennyksillä jne. joten tuskin tuokaan mikään showstopperi olisi C15 osalta :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|307 SW 1.6 16V '06|Subaru Forester 2.0D '09=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.10.2020 11:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2653

Profiili ICQ
Teuski kirjoitti:
Ralle kirjoitti:
Konttorilla pitäisi jossain vaiheessa poiketa ja kysyä miten paljon saa rakentaa ennenkuin alkaa kiukuttelu. Joku sankari oli saanut aika laskun kun oli muutoskatsastanu pakunsa matkailuautoksi!

Sehän oli silloin vanhan lain aikaan kun ajoneuvoluokan muutoksessa piti maksaa uutena maksamatta jääneet verot. Siis esim. muutettaessa verovapaasta pakettiautosta henkilöautoksi.
Nykyäänhän verot määritellään tuontiautojen tapaan ikävähennyksillä jne. joten tuskin tuokaan mikään showstopperi olisi C15 osalta :)


No näin jossain lukikin. Mutta jostain syystä tuo vanha uutinen vähän säikäytti ja ajattelin varmistaa miten toimia. Jos tuosta tulee muutoskatsastus (kun tulee) ja joitain kymppejä/satasia sen päälle se on ihan ok, koska tekniikka ja jarrut on kuitenkin muutoskatsastettava aikanaan. Rengaskoko otteeseen jarrujen takia? Riippuu varmaan huomaako kukaan ja muistaako edes tuota asiaa. :lol:

Tekniikasta taitaa tarvita teholaput aina nykyään, eikä riitä pelkkä tää on tää kone jne...

Rengas kokona tosiaan kokeilen nyt kitkoilla 175/65 R14 kokoa miten se vaikuttaa kulutukseen ja menoon. 15" vaikka ovatkin hyvän näkoiset, on ainakin vakio tekniikalle liian raskaat :( ei vaan pienessä riitä voima. Tämä kuitenkin on 13" mennyt sen mitä tehdas lupaa ja nyt ei ole toivoakaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.10.2020 11:42 

Viestit: 3715
Paikkakunta: Lahti
Teuski kirjoitti:
Sehän oli silloin vanhan lain aikaan kun ajoneuvoluokan muutoksessa piti maksaa uutena maksamatta jääneet verot. Siis esim. muutettaessa verovapaasta pakettiautosta henkilöautoksi.
Nykyäänhän verot määritellään tuontiautojen tapaan ikävähennyksillä jne. joten tuskin tuokaan mikään showstopperi olisi C15 osalta :)


Onkos C15 edes verovapaa pakettiauto? pakettiautohan se kyllä on :mrgreen:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.10.2020 13:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2653

Profiili ICQ
Xari kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Sehän oli silloin vanhan lain aikaan kun ajoneuvoluokan muutoksessa piti maksaa uutena maksamatta jääneet verot. Siis esim. muutettaessa verovapaasta pakettiautosta henkilöautoksi.
Nykyäänhän verot määritellään tuontiautojen tapaan ikävähennyksillä jne. joten tuskin tuokaan mikään showstopperi olisi C15 osalta :)


Onkos C15 edes verovapaa pakettiauto? pakettiautohan se kyllä on :mrgreen:


Ei mitään käryä, tuohan on se seikka jota meinasin pyörähtää kysymässä. Ei ainakaan omista tiedoista löytynyt tietoa mitä on tehty aikanaan kun on tuotu maahan. Kuparipannuhan ei ole pakettiauto vaan 2-paikkanen henkilöauto. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.10.2020 15:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 6509
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Se verovapaus pitäisi olla mainittuna rekisteriotteessa ja trafin sivuilla ajoneuvon tiedoissa.

Eipä siinä kyllä ole tainnut tavaratila millään riittää verovapauteen, Scudossa oli pitkä litania ehtoja mitä vaaditaan verovapauden säilyttämiseen. Pienet suomi-sevelithän oli pätkämalleja kaikki ja niissä suomimallin väliseinä ja eteenpäinsiirreetty matkustajien penkki. Väliseinän saa korvata jos asentaa palkin, joka rajoittaa kuskin penkin liikerataa taaksepäin.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|307 SW 1.6 16V '06|Subaru Forester 2.0D '09=-
Paikalla
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 08.10.2020 16:24 

Viestit: 243
Paikkakunta: Lapinlahti
Ralle kirjoitti:
Ei ainakaan omista tiedoista löytynyt tietoa mitä on tehty aikanaan kun on tuotu maahan.

Kun aikoinaan toin diesel-C15:n Hollannista Suomeen, autolle ei tehty mitään muutoksia. Se rekisteröitiin sellaisenaan pakettiautoksi. Vuotuinen ajoneuvovero oli varsin kohtuullinen, muistaakseni alle 100 € vuodessa.



Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 06.01.2021 19:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2653

Profiili ICQ
Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Lievää hiljaiseloa erinäisistä syistä, mutta nyt taas jotain. Eilen tuli laitettua kaksoseen kitkat alle, ehkö jo oli aikakin???
Siinä sitten tuli vähän ajeltua ja käytyä pajalla etutolppiin vaihtamassa pehmeämmät jouset. Tänään tulikin tankattua talvilaatua tankkiin, ehkä tämä auttaa jatkoa.
Kesä renkaiden vanteet vaihdettu alupelteihin ja nyt vanne plus rengas on samaa painoa kuin tuo alumurikka :evil:
Samalla talvipalloilla koppi kiihtyy eritavalla kuin noilla 10kg painavilla Momoilla. Ihan eriauto kyseessä.

Jatketaan kun tästä taas aktivoituu paremmin....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 07.01.2021 18:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2653

Profiili ICQ
Fiilis kuvaa eiliseltä.

Kuva

Nyt olis putketkin valmiita jarrujen päivitykseen. Sitten onkin kaikki niiden osalta uutta, tai no jakobloki jää eteen vanhaa. :lol:
Osa vaihdettu jo aikaisemmin ja nyt tulee eteen isommat jäähdytetyt levyt ja satulat. Osa putkista on silmä määräisesti jo jatkoajalla ja takana oleva jarrupaineensäädin tuntuu toimivan tai sitten ei. Näissä yleensä syynä huonoihin takajarruihin.

Ei paljoa jäänyt 10m jäljelle putkeä. :roll:

Kuva

Kuva


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 6/6 [ 136 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: