Tämän projektin otin taas työn alle, sillä museokatsastus oli ajankohtainen. Penkit ja oviverhoilut olin joskus tähän Gti:hin vaihtanut 16 TZi:stä, ne olivat vaaleana kevyemmän ja kivemman näköiset. Mutta aikansa kutakin ja nyt palautin alkuperäisen sahanruotokuviollisen sisustan takaisin niin on taas originaali.
Nokkapellin äänieriste roikkui paikoin ja sitä hiukan tueksi liimasin sikamassalla. Ja tietenkin piti jäähdyttäjän alkaa tipautella tippoja jäähdytysnestettä. Ostin Motonetistä jäähdyttimen paikkausainetta jolla vuoto loppui saman tien.
Mr-tarkastajan kanssa etukäteen jutellessa hän mainitsi auton kunnollisen puhdistuksen olevan edellytys hyväksytyksi tulemiselle. Valkoisen auton perusteellinen puhdistus olikin kova työ kun kaikki lika näkyy, ja varsinkin kun massaruiskun käyttäjä oli aikoinaan syytänyt suoja-ainetta joka puolelle, ja se oli vuosien saatossa kovettunut ja kivettynyt niin ettei jarrukliinerikään tahtonut siihen tehota. Jopa nokkapellin, siis muovin, tukikehikkokin oli massattu. Myös moottoritilassa oli kotelonsuoja-ainetta vesiletkuja myöten.
Pari päivää sitä jynssäsin, imuroin, vahasin ja tein pieniä kosmeettisia maalauksia pikkupensselillä naarmujen ja kulumien peittämiseksi, niin rupesi jo näyttämään hyvältä.
Sumuvalojen polttimot oli vielä loppumetreillä vaihdettava ja laitoin pinnatyyppiset aluvanteet kesäkiekoin alle ja suuntasin tarkastukseen.
Mitään suurempaa ei tarkastuksessa ilmennyt kuin rekisterikirven kiinnitysruuvien päältä puuttui valkoinen muovisuojus, ja GTI-merkkien kohokirjainten pinnasta oli hopeointi hieman haalistunut.
Hyväksytty mr-tarkastuksessa kohtuullisen hyvin arvosanoin!
Hyvillä mielin ajelin kotiin beksin hyrrätessä harvemmilla automaattiaskin välityksillä rauhallisesti, mutta samalla pelkäsin jakohihnan kestoa kun sillä on ajettu alle 100tkm, mutta edellisestä vaihdosta on jo kulunut 17-vuotta. Tulevalla viikolla on hihnan vaihto ja sitten pääsee tällä kesän tapahtumiin... jaa onkohan niitä missään?
