Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZX Sp3 2.0 16v, 1992
ViestiLähetetty: 31.03.2021 18:28 

Viestit: 168
Paikkakunta: Kurikka
Lisätääs tämä ZX vielä tänne. Isän projekti, jonka kanssa auttelen. Yksi alle kymmenestä aikanaan Suomeen tuodusta yksilöstä. Pelastettu toissavuonna puun alta mätänemästä.

Autoa on ehostettu sieltä sun täältä. Teknisesti ihan soiva peli ja rekisterissä. Joitain sähkövikoja on. Viimeisinpänä vuorossa on ollut moottorin irroitus, sen ja konetilan pesu, vaihdevivuston ja kytkimen uusiminen ym.

Pakosarja vaihtuu peltiseen, tasauspyörästöön tulee lukko, imupuolta muutetaan ja suuttimet isommiksi näin alkuun. Tulevaisuudessa ehkä standalone ecu ym.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva



Xantia Activa TCT -95, C5 x7 hdi163 aut. -12
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Sp3 2.0 16v, 1992
ViestiLähetetty: 01.04.2021 18:40 

Viestit: 1230
Paikkakunta: Jokioinen
Miten meinaatte imupuolta muuttaa, muuten kuin vaihtamalla tuon muuttuvapituisen kokonaan pois? Sen verran tullut penkitettyä tuollasta että ihan herkästi en tuota orkkista muuttaisi...



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Sp3 2.0 16v, 1992
ViestiLähetetty: 01.04.2021 18:54 

Viestit: 168
Paikkakunta: Kurikka
Ilmansuodattimen vaihto ja valujälkien tasoittelu. Tiedä sitten vaikuttaako mihinkään. Mitkähän olisi parhaat keinot tämän koneen virittämiseen?



Xantia Activa TCT -95, C5 x7 hdi163 aut. -12
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Sp3 2.0 16v, 1992
ViestiLähetetty: 01.04.2021 22:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1836
Eikös kyseessä oli aika harvinainen kampe? Kannattaako sitä lähteä räpeltämään? Olettaen siis, että kyseessä on todellakin alkuperäinen (ja toistaiseksi alkuperäiskuntoinen) SP3.



__________________________________________________________________
Ihmisen tulisi olla inhimillinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Sp3 2.0 16v, 1992
ViestiLähetetty: 03.04.2021 08:23 

Viestit: 1230
Paikkakunta: Jokioinen
Vakiokoneeseen ei mitään hyötyä koskea kanaviin. Ja ilmanputsarin jos vaihdat vaikka vapaavirtaussuotimeen niin huononee vaan.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Sp3 2.0 16v, 1992
ViestiLähetetty: 03.04.2021 08:38 

Viestit: 305
Paikkakunta: Hämeenlinna
Onhan jotku turbon laittanu näihin kun netin syövereitä kaivellu. Meunasitko rata-auton tehdä tästä? Komeessa kunnossa on, muistan kyllä kun tämä oli hetken torissa myynnissä ja kuvissa oli aivan vihreäksi päässyt kun niin pitkään seissyt ulkona



ZX Break 1.8, Chrysler Sebring 2.4
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Sp3 2.0 16v, 1992
ViestiLähetetty: 03.04.2021 17:52 

Viestit: 168
Paikkakunta: Kurikka
Itse suhtaudun myös skeptisesti näihin tuning virityksiin, mutta jos omistaja sellaisen haluaa niin ihan sama. Näkee sitten kuinka vaikutti. Tällä käytiin tosiaan ACryn ratapäivillä Alastarossa ja Botniaringillä tulee varmaan myös käytyä. Ihan ketterä kulkija. Lukkoperän pitäisi kai ennestään parantaa kaarre-ominaisuuksia.

Mitään ratatykkiä tästä tuskin kuitenkaan on tulossa vaan lähinnä tuollaista hupiajelua. Hyviä ja helppoja virityksiä ei taida olla olemassa, niin se puoli jää toissijaiseksi tässä projektissa.

Tämä on tosiaan se Torin sammaloitinut yksilö, joka herätti keskustelua. Yllättävän hyvä ZX sen alta paljastui. Kannatti hakea kun hinnan sai hierottua kohdilleen.



Xantia Activa TCT -95, C5 x7 hdi163 aut. -12
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Sp3 2.0 16v, 1992
ViestiLähetetty: 03.04.2021 18:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Quaife tms. torsen-tyyppinen perä toimii kivasti tuon tehoisessa etuvetoisessa. Menee nätisti sutimatta sinne minne ohjaa, kun tykittää mutkasta ulos. Eikä haittaa menoa normaalissa nurkkapyörityksessä.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Mini Cooper S JCW++ 2006)
- exät: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Sp3 2.0 16v, 1992
ViestiLähetetty: 03.04.2021 21:53 

Viestit: 168
Paikkakunta: Kurikka
Quaife oli jo hankittu ja toissapäivänä laitettiin paikalleen. Saa nähdä mahtuuko tuo pakosarja tunneliin.
Kuva



Xantia Activa TCT -95, C5 x7 hdi163 aut. -12
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Sp3 2.0 16v, 1992
ViestiLähetetty: 11.10.2021 21:33 

Viestit: 926
Paikkakunta: Etelä-Savo
Mitäs tälle kuuluu?



Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: