Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 07.03.2021 22:40 

Viestit: 1140
Paikkakunta: Turku
Hessu kirjoitti:
Mitenkäs nuo ykköskoppaisen C5:n Xenonit, aloitusviestin kuvassa näyttää ihan normaaleilta halogeeniumpioilta. Kai näissäkin sentään projektorit on?


Ne on heijastinumpiot, ei projektoreita. Näyttää joo aika samalta kuin halogen-umpiot, jotka nekin on heijastimella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 07.03.2021 22:51 

Viestit: 342
yason kirjoitti:
pekka karvonen kirjoitti:
Kierrokset 110km/h vauhdissa kuulostaa kyllä korkeilta. Meneeköhän momentinmuuntimen lukko päälle ollenkaan?


No sitä mäkin. Muistaakseni hdi2.2 pysyi ihan maltillisilla kierroksilla samalla lootalla. Kolmoselta neloselle vaihto on kyllä selkeä eikä nelosellakaan veto tunnu varsinaisesti kuminauhamaiselta. Lukko menee mielestäni kyllä päälle alemmilla vaihteilla jo, miksei sitten nelosellakin. Saisko tuon Lexialla selville?


Itsellä ei kokemusta zf-automaatista mutta yleensä se lukko pudottaa kierroksia n. 500rpm/min. Lukon päälle menoa voisi kokeilla tasavauhdista kiihdyttää sen verran sievästi ettei loota vaihda 3:lle asti ja seurata rundimittaria miten kierrokset nousee.

Luulisi sen kyllä näkyvän lexiallakin, lie siinäkin näkee käytettävän vaihteen ynnä lukon kytkeytymisen? Toki koneen ja laatikon pitää olla lämpöisiä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 08.03.2021 19:00 

Viestit: 1140
Paikkakunta: Turku
Vaihdoin hyllyssä olleet xenonumpiot autoon. Nyt kummatkin valot toimivat ja kuvio on huomattavasti parempi. Asennettujen umpioiden heijastimet ok, mutta pintamuovi heikompi. Saiskohan nuo muovit kuinka helposti vaihdettua, tuossa olis nyt toimiva umpio huonolla muovipinnalla ja puhki palanut umpio hyvällä muovipinnalla. Jos siinä on jotain butyylimassaa välissä, niin semmonen ainakin lähtee ihan lämmittämällä. Hmmm.

Noh, tällä viikolla vois lähteä kokeilemaan onneaan katsastukseen.

pekka karvonen kirjoitti:
Lukon päälle menoa voisi kokeilla tasavauhdista kiihdyttää sen verran sievästi ettei loota vaihda 3:lle asti ja seurata rundimittaria miten kierrokset nousee.


Noin 1100 rpm antaa 50km/h, 2000 rpm antaa 85km/h. Samalle janalle osuis toi 2500rpm ja 110km/h. Huoltomanuaalin mukaan nelosvaihteella 1000 rpm = 43 km/h eli kyllä nuo välitykset vaikuttavat aidoilta.

Kokeilin etsiä turbiiniluistoa lumihiutalemoodia ja vaihteiden vaihtoja eri nopeuksilla tehden. Ero on selvä: kun tökkää kaasua, kierrokset nousevat ja matkanopeus seuraa hetken päässä perästä samalla, kun kierrokset laskevat. Kun turbiini on lukossa, kierrokset eivät nouse kaasua painaessa heti, vaan hiljalleen nopeuden mukaan. Näillä spekseillä olettaisin, että turbiinilukko toimii. Rivakkaassa kiihdytyksessä myöskin huomaa, kun selkeästi terävä veto alkaa.

Manuaalipuoli kuitenkin rikki. Kun ajan nelosella D-asennossa ja tökkään manuaalipuolelle, vaihde vaihtuu kohta kolmoselle. Jos työnnän kepistä + eli takaisin neloselle, vaihde vaihtuu, mutta vaihtuu heti takaisin kolmoselle. Jos ajan hiljaa niin, että D-asennolla on kolmonen silmässä ja laitan manuaalimoodin päälle, vaihde vaihtuu kakkoselle. Samoin voin vaihtaa käsin 2->3, mutta vaihde tipahtaa takaisin kakkoselle. Alaspäin en voi kepistä vaihtaa ollenkaan. Ylöspäin vaihtaessa vilahtaa vihreä D, isompi vaihde, ja sitten takaisin aiempi vaihde. Tuntuu kuin manuaalimoodi syöttäisi koko ajan - signaalia eli alaspäin vaihtoa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 08.03.2021 19:04 

Viestit: 609
Jonkun Xantia videon katsoin missä mennään 220km/h niin 5000rpm näytti olevan mittarissa, eli kai tuo toimii ihan oikein olettaen Xantiassa ja C5:ssa olevan samat välitykset ja rengaskoko.



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 08.03.2021 21:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2450
Paikkakunta: Päijät-Häme
yason kirjoitti:
Saiskohan nuo muovit kuinka helposti vaihdettua

Ei ja kyllä. Eli saa, muttei kovin helposti. Poppapöheltimellä pikkuhiljaa lämpöjä pleksin reunoille, kun musta muovi pehmenee niin on liikaa. Kun pleksi on niin kuuma ettei tee mieli pitää siinä kättä, hyvä. Hitaasti kiertäen ulkoreunaa. Ja talttapäällä/tylsällä puukolla raottamalla pikkuhiljaa auki. Katkaisematta lukitusklipsejä. Ei ole hätäisen miehen homma, harjottele ilmaisella purkuosalla. Kolme olen vaihtanut joista eka harjoituskappale (luovuttaja) suli vähän liikaa. Mutta tosiaan se musta umpionkuori antautuu hyvissä ajoin ennenkuin "lasi" kärsii.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 08.03.2021 21:58 

Viestit: 1140
Paikkakunta: Turku
Kaapelimies kirjoitti:
Ei ja kyllä. Eli saa, muttei kovin helposti. Poppapöheltimellä pikkuhiljaa lämpöjä pleksin reunoille, kun musta muovi pehmenee niin on liikaa. Kun pleksi on niin kuuma ettei tee mieli pitää siinä kättä, hyvä. Hitaasti kiertäen ulkoreunaa. Ja talttapäällä/tylsällä puukolla raottamalla pikkuhiljaa auki. Katkaisematta lukitusklipsejä. Ei ole hätäisen miehen homma, harjottele ilmaisella purkuosalla. Kolme olen vaihtanut joista eka harjoituskappale (luovuttaja) suli vähän liikaa. Mutta tosiaan se musta umpionkuori antautuu hyvissä ajoin ennenkuin "lasi" kärsii.


Mites mahtais olla, onnistuisko uunissa kohtuullisessa lämmössä? 50C? 60C? 80C? Sulamaanhan ei ole tarkoitus saada mitään muovia, kunhan tiivistemassa vähän notkistuisi, että ei liimaisi niin kovaa kiinni, jolloin selviää vähemmällä kampeamisella ja klipsitkin jäävät todennäköisemmin ehjiksi....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 08.03.2021 23:11 

Viestit: 609
Ainakin Youtubessa näin videon, jossa uunitettiin koko umpio. Uunina tosin toimi pahvilaatikko ja sitä lämmitettiin kuumailmapuhaltimella.

https://youtu.be/FQonBniudjw?t=83



-00 Xantia Activa V6
-97 Xantia V6 Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 10.03.2021 17:22 

Viestit: 1140
Paikkakunta: Turku
Kävin katsastuksessa vähän etuajassa, kun kiinnosti, mitä vikaa autosta löytyy. Läpihän tuo kuitenkin meni.

Keskimmäinen jarruvalo oli kokonaan pimeänä, eli takaluukun haitarin johdoissa varmaan vikaa. Pakoputkessa pieni vuoto, mutta päästöt saatiin läpi. Jarrulevyt minimimitoissa, vaikka muuten hyvässä kunnossa ja hyvin toimiikin, mutta tämäkään ei haittaa, kun ajattelin tehdä täydellisen jarruremontin joka tapauksessa lähempänä kesää.

Jahka saan toisen muhkuni huollot tehtyä loppuun, niin V6 saa mennä sen tilalle tallille. Ensimmäiseksi on tiedossa uusien jakopään kamojen vaihtaminen, alkaa tulla kilsat ja vuodet täyteen. Itse tehden tuossa saa aika hurjan tuntihinnan työlleen... sitten ei voi vaimokaan valittaa, kun mies tienaa tallilauantaina kirjaimellisesti rahaa. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 10.03.2021 18:49 

Viestit: 342
yason kirjoitti:

Kokeilin etsiä turbiiniluistoa lumihiutalemoodia ja vaihteiden vaihtoja eri nopeuksilla tehden. Ero on selvä: kun tökkää kaasua, kierrokset nousevat ja matkanopeus seuraa hetken päässä perästä samalla, kun kierrokset laskevat. Kun turbiini on lukossa, kierrokset eivät nouse kaasua painaessa heti, vaan hiljalleen nopeuden mukaan. Näillä spekseillä olettaisin, että turbiinilukko toimii. Rivakkaassa kiihdytyksessä myöskin huomaa, kun selkeästi terävä veto alkaa.



Tämän perusteella lukko kyllä vaikuttaisi toimivan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 14.07.2021 11:06 

Viestit: 1140
Paikkakunta: Turku
Täällä on kutonen odottanut aikaa. Kevät meni muuttaessa autonkorjailutallia toiselle paikkakunnalle ja sitten teloin peukaloni vielä alkukesästä. Oikeastaan mitään autoremppoja ei ole päässyt tekemään ennen kuin nyt lomalla.

Vaihdoin ensi alkuun jakopään. Samalla tosiaan vaihtuu vedet ja hydraulinesteet ja olisi ollut sulaa hulluutta jättää hydepumppu putsaamatta, kun se tuossa lattialla oli irtonaisena. Tilaa oli varsin mukavasti säiliöiden poiston jälkeen (paljon enemmän kuin kaksilitraisessa!) ja moottoria saattoi lisäksi aika huoletta tunkkailla ylemmäs, jos tarvitsi lisää tilaa.

Liitteet:
es9j4s.jpg
es9j4s.jpg [ 116.95 KiB | Katsottu 13173 kertaa ]


Jakopää oli kerran ehditty vaihtaa tähän autoon ja toinen hihna kolkutteli kymmenen vuoden ikää. Hihna oli kyllä erittäin hyvän näköinen iästään huolimatta, jos olisi tiennyt, niin tällä olisi varmaan uskaltanut ajella vielä jonkun vuoden. Ei mitään hapertumaa, kulumaa, kumin halkeamia yms., mitä nyt hihnan terävimmät kulmat vähän pyöristyneet käytössä. Kireyskin ok. Vanha vesipumppu oli muovisillä siivillä, uusi metalliversio.

Saatanallisissa helteissä tuskaillessa tietysti kaikki käy hitaammin ja aivotkin takkuavat. Ensimmäinen päivä meni ihan siinä, kun siivosin hydraulinestettä autosta ja betonilattialta pois. Kun alkaa kesken muiden hommien irrottamaan hydraulisäiliötä ja sitten innostuu, että otetaan nyt tuo pumppukin samalla, niin saattaa unohtua sellaiset normaaliin hydraulinesteen vaihtoon liittyvät asiat kuin paineenpoistot. Noh, kyllähän ne paineet poistuivat oikein vikkelään, kun korkkasi paineputket auki. Talli on siis vihitty käyttöön LDS-kylvyllä.

Aivot puurona asennellessa kävi myös pieni kämmi, mutta oli takapakin kaverina lisäksi tuuria matkassa. Kun irrottelin jakohihnan suojamuoveja ja koitin selvitellä, että mites nää yhteen lukkiutuneet muovikannet oikein lähtevätkään irti, avasin yhden pultin jakopääkotelon takapuolelta, että sain lisää liikerataa. Noh, se pultti on tuollainen uppokantainen, joka painuu aika hyvin takakotelossa olevaan kartiokoloon. Arvaa muistinko paria päivää myöhemmin, että olin löysännyt koko pulttia, kun se ei pistänyt visuaalisesti silmään? Jakopää kasaan, auto käyntiin pihalle ja viiden minuutin päästä kuului kamala SKKRRRRIRRRIIIIIRIRIRIIIIIIIIKKKKKK, joka muuttui sen jälkeen toistuvaksi laahaavaksi ääneksi...

Ensin luulin, että apulaitehihnan ohjainrullan laakerit olivat menneet. Ohjainrullan laakeri oli ihan kuiva ja tungin sinne täytteeksi jotain perseestä revittyä rasvaa ja tallitomua väliaikaisesti, kunnes uusi ohjainrulla saapuisi. Ääni vielä vaimeni oudoksi sivuääneksi, joten ajattelin, että laakeri jyrsi vaan jotain metallihilettä kiertoon. Mutta eipä se ääni poistunut hihnan irroittamisen jälkeen, joten eikun jakopäätä auki uudelleen.

Siellähän se takakannen pultti oli hiljalleen kiertynyt ulos, osunut ensin nokka-akselin hammaspyörään ja sitten syönyt pari milliä uutta jakohihnaa sivusta...

Liitteet:
tuomion_pultti.jpg
tuomion_pultti.jpg [ 118.57 KiB | Katsottu 13173 kertaa ]


Tarinan opetus oli, että jos otat tuollaisia pultteja/ruuveja irti, niin ota ne kokonaan ulos tai kiristä heti takaisin. Opetuksen hinta oli uusi jakohihna (pelkkä hihna) ja pientä siunaustakin oli onneksi pelissä: auton jousitusta oli vaikea saada ylös ja käytin sitä tyhjäkäynnillä pihalla, kun tämä tapahtui. Jos olisin ajanut moottoritiellä koeajoa ja pultti olisi silloin tärissyt hammaspyörälle asti, se olisi saattanut tehdä paljon pahempaa tuhoa. Noh, nokka-akselin hammaspyörä irti (onneksi vain neljällä pultilla kiinni), hiotaan pultin aiheuttamat särmät pois hampailta, jakopääkotelon ja hihnapyörien puhdistus ja uudella hihnalla pakettiin. Käy kuin kehräävä kissa. Autokin nousi toisella asennuskerralla aika helposti ylös!

Samassa remontissa vaihtui moottorin hydraulinen tukikumi. Vanhasta turskui painellessa nesteet ulos ja päiväys oli keväälle 2001.

Tänään jatkuu taas hommat. Käyn hakemassa autoon uudet kesäkumit kovaa ajoa varten, laitan pohjasuojukset takaisin kiinni, kun kaikki näyttää kerran toimivan ja jatkan todennäköisesti hommia tukkimalla pari reikää pakoputkesta, niin pakoputken miehekkäät teinipörinät vaihtuvat ranskalaiseen, murisevaan eleganssiin. Peilit pitää vaihtaa, korjata takaluukun jarruvalon johdot, ja sitten ehkä pientä sähköpenkkijumppaa kuutosen ja muhkun kesken, niin alkaa olla kesäkuukka koeajokunnossa.

Ajatushan oli, että heinäkuun ekana viikonloppuna, kun loma alkaa, teen pikaisesti jakopään ja pari muuta juttua ja pääsen aloittamaan kesän veekutosella.. Noh, nyt on kolmas lomaviikonloppu tulossa, kun kaikki venyy, hajoaa, menee päin mäntyä ja osia pitää odotella pitkin postnordia... kyllä tässä vielä kerkeää, ei loma ole vielä puolivälissäkään. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 14.07.2021 14:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Korpilahti
Nåitä C5 V6 s1 koppasiahan on ny alkanut ilmestyä piiloistaan :) omassakin olisi jakohihnan vaihto edessä, setti hommattuna jo valmiiksi, löytyi lähimmän motonetin kautta. Pitää vähän tutkia, että löytyy jonkinlaiset ohjeet ja kiristysmomentit hommalle.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 18.07.2021 09:50 

Viestit: 1140
Paikkakunta: Turku
Kohtahan tällä pääsee ajoon. Nousee ja laskee hyvin, kone käy ja jäähdytinjärjestelmän on huuhdeltu. Laitoin nesteeksi Mainonetin suosittelemana Basf G30-yhteensopivaa lientä Commalta. Purppuraa. Eiköhän se asiansa aja.

Peilit vaihdoin ja maalasin niiden kuoret auton väriin.

Pohjamuovien riekaleista piti harsia kasaan jotain, ettei nyt ihan repsota pitkin asvalttia, mutta uuden pohjamuovin tuo tarvitsee. Tietääkö kukaan, saako niitä valkoisia kiinnikkeitä mistään, jotka painetaan jäähdyttimen alatuen uriin ja jossa on pultinreiät, johon puskuri ja pohjamuovi ruuvataan kiinni? Yhden muovikiinnikkeen "hitsasin" juotinkolvilla takaisin ehjäksi, mutta kahdesta muusta oli alaosa lähtenyt omille teilleen. Tuohon pitää kyllä ehkä keksiä jokin kestävämpi patentti...

Vanha ystävämme läppävikakin tuli seisontatauon jälkeen moikkaamaan. Erehdyin säätämään lämpötilaa ja kuskille tuli lopulta vaan täyskuumaa n. 70 asteista ilmaa... En sitten lähtenyt ajelemaan vielä eilen. Noh, läppäremppa on tehty ennenkin eikä se ykköskoppaisessa ole niin paha.

Kysymys:

Toisinaan nostajat nakuttaa kylmäkäynnistyksen jälkeen. Pieni polkaisu nostaa öljyt nokille ja ääni hiljenee suurimmaksi osaksi. Onko tuo tyypillistä PSA:n V6:lle? Pojan Rellu naksuttaa myös, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Eli öljy ei nouse nokille vaivattomasti, etenkään heti alussa. Onko kukaan kokeillut noita peseviä lisäaineita, kuten STP/Liquimoly/Forte, joilla saisi ehkä öljykanavia puhtaammaksi? Onko tullut ongelmia?

Ajattelin, että jos vaihtaisin vielä öljyt, vaikka hieman etuajassa ollaankin ja kaataisin pullollisen ihmeainetta vanhojen öljyjen sekaan. Pesisin ensin mahdolliset mökäleet pois öljykanavista, kaataisin vielä muutaman litran dieseliä koneen läpi, että liikkelle lähteneet paskat huuhtoutuvat propusta ulos ja laittaisin uudet öljyt ja suodattimen ennen ajoon ottamista.

Vai onko tuo ES9J4S nirso koneessa nyt olevasta öljystä ja ehkä pelkkä tavallinen öljynvaihto riittäisi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 19.07.2021 18:41 

Viestit: 1140
Paikkakunta: Turku
Noniih, kuukka on taas ajossa pienen hifistelyn jälkeen, uusilla kesärenkailla. Tiesittekö, että lämpötilan säädön läppämoottorin kara on muuttunut vuosien 2001-2003 välillä. Jälkimmäiseen on triviaalin helppoa tehdä jatkopala ja edelliseen...ei. Kylmäkuuma kuitenkin pelaa nyt.

Tekniikka tuntuu pelittävän moitteetta. Elikkä nyt siis koeajoa! Jotain kolahtelua kuuluu joskus jarruttaessa, täytyy pitää korvat auki. Muutenhan tuo menee kuin juna ja vaihteisto toimii moitteetta 20 vuoden ikäisenä. Moottori kehrää hienosti, ilmeisesti vaatii pidemmän seisomisen, että tarpeeksiä öljyä valuu nokilta pois, että naksutus alkaa.

Liitteet:
c5v6.jpg
c5v6.jpg [ 113.58 KiB | Katsottu 12910 kertaa ]


Jatketaan ihmettelyä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 26.07.2021 00:48 

Viestit: 1140
Paikkakunta: Turku
Vaihdoin ölpät ja kas, öljyntasomittari alkoi vilkuttaa. Aiemmin näkyi palloja öljyn määrän mukaan, nyt vaan vilkuttaa _ _ _ _ _ _ käynnistyksessä öljysymbolin kanssa. Varoitustekstejä ei tule, eli öljynpainetta on eikä auto myöskään erikseen herjaa öljyn tasosta. En kerenny vielä ihmelitkujakaan lisäillä :-)

Öljyähän toki on max-rajaan asti ja käynnistelty on erilaisilla kaltevilla pinnoilla. Näkyis olevan kutosessa samassa kohtaa jokin anturi kuin kaksilitraisessa öljyntasoanturi, mutta ei niille kohdille ole koskettu ollenkaan. Normi öljynvaihto vain - mikähän tuon suututti?

Käyn puhdistamassa liittimen jahka kerkeän, mutta yhteys öljynvaihtoon kiinnostaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 26.07.2021 14:03 

Viestit: 4699
Oletko tutkinut mitä se "vilkutus" tarkoittaa ohjekirjasta, joskus noissa on myös hieman vaikeasti tulkittavia viestejä? (tulee Mieleen, josko se voisi tarkoittaa että on sen mielestä liikaa)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 26.07.2021 19:08 

Viestit: 1140
Paikkakunta: Turku
Sieltä mä ensiksi tutkinkin. Pari erilaista vilkutusta oli dokumentoitu, symboleista riippuen: toinen oli liian vähäinen öljyn määrä ja toinen sensorivika. Tulkitsin, että öljyä olisi liian vähän. Öljysymbolin kuva vasemmalla ylhäällä ja sitten pelkät vilkkuvat alaviivat varsinaisessa mitta-asteikossa.

Tätä tukisi se, että samanlaisen vilkutuksen olen myös nähnyt toisen C5:n öljyntasomittarissa, kun öljyä oikeasti oli sensorin mukaan liian vähän (auto parkissa alamäkeen vähän ennen vuosittaista öljynvaihtoa...)

Tarkistan nyt vielä, oliko öljyn ylitäytölle jokin erillinen merkintätapa tuossa öljynäytössä, sehän tietysti selittäisi tämän.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 28.11.2021 14:05 

Viestit: 2949
Miten niiden samealasisten umpioiden kanssa kävi? Sitä vähän ihmettelin, ettet edes harkinnut vanhojen "lasien" hiomista kirkkaiksi: eikö se ole ihan normitoimenpide ja paljon pienempi riskinä kuin lasien siirtely umpioiden välillä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 28.11.2021 14:09 

Viestit: 2949
Ai niin, tuosta nelipykäläisestä automaatista. Itse olen todella tyytyyväinen X7:n japsilootaan, toimii ainakin hodarin jatkona huomaamattoman mukavasti. Ykköskoppasen kuutosen omistaja rutisi minulle sitä, että nelilovinen arpoo ärsyttävästi kahden pykälän välillä, kun ajetaan PK-seudulle tyypillistä kaupunkinopeutta. Tuo oli itse asiassa auton ainoa ärsyttävä piirre, muutoin oli kumijalkaansa enemmän kuin tyytyväinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 28.11.2021 21:11 

Viestit: 1140
Paikkakunta: Turku
Kahdesta umpioparista löytyi yhteensä yksi riittävän hyvä kombinaatio.

Hiominen kuulemma toimii hetken, mutta sitten on taas lasi samea. En ole kokeillut, voishan sitä jollain vanhoilla umpioilla testata.

Noh, V6 on nyt pojalla ollut ajossa ja hyvin on toiminut. Nyt pakkasilla ei tullut kuumaa ilmaa apukuskin puolelle. Oliskohan apukuskin lämmönsäätömoottori nuljauttanut vuorostaan karan pyöreäksi, kuskin puolelta korjasin jo kesällä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 28.11.2021 22:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7601
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Sitähän sanotaan, että hionnan jälkeen umpiot pitäidi lakata kun muovin UV-suoja on hiottu pois...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C5 2.0HDi 163 A Tourer '12|C5 2.0HDi 163 A Tourer '11|Dyane 4 '74|
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 02.12.2021 23:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Hartsitäyttöä hionnan jälkeen ja on hyvä



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen C5-I V6 2001 Exclusive
ViestiLähetetty: 18.06.2022 11:13 

Viestit: 1140
Paikkakunta: Turku
Tämäkin on taas takaisin mun pihassa. Poika oli losotellut vuoden aikana 30tkm lisää mittariin ilman sen kummempia ongelmia, paitsi että siirtyi nyt jostain kumman syystä 1,4-litraisella TU-moottorilla varustettuun pikkuautoon... Heitänpä vuosihuollon tähän alkuun ja kattellaan sitten, onko vielä yhtä hyvässä kunnossa kuin lähtiessään pojalle vuosi sitten :-)

Tällä hetkellä kuuvetonen onkin meikäläisen ainoa toimiva auto, joka käy ja jossa ilmastointi toimii, niin koeajot tullee hoidettua ihan oman arjen voimin.

Vähän ylimääräinen tämä kuitenkin on Ei kuitenkaan olisi tilaa pitää näin montaa autoa, joten sanottakoon, että tää vois olla hiljaisessa myynnissä täällä foorumilla, jos sopiva ostaja palavasti kaipailee hyväkuntoista ykköskoppaista V6:sta.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: