|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 18.05.2014 17:39 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
BX polttoaineen täyttöputken kunnostus. 1. Otetaan täyttöputki irti 2. Puretaan metalliosa irti muoviputkesta, irtoaa puukonkärjellä yms poistamalla muoviniittaus metalliosan päältä Tulos on tämän näköinen, kuvasta puuttuu metalliosan ja korin väliin tuleva tiiviste!  3. Kunnostetaan metalliosa eli ruosteet pois. Tässä laitettu likoamaan Anitroliin(fosforihappo)  Jatkuu
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 18.05.2014 22:33 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
Kuka haluaa tietää, miten tämä päättyy?
|
|
|
|
 |
|
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 18.05.2014 22:48 |
Viestit: 2650 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
|
Eihän tuossa ole mitään haastetta kun lukitusolake on ehjä ja kiinni rungossa..
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 18.05.2014 23:09 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
No, sillä ei tiettyyn rajaan asti ole merkitystä  Kunhan saa tuon vastakappaleeseen tulevan osan kiinnitytettyä. Itse tein tämän pohjustamalla happomaalilla, päälle lyön vannemaalin 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 18.05.2014 23:13 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Turasin myös mahdollinen C5 aluvanteen kiillotus projektin parissa, tämän sain aikaan akkuporakoneella ja 3min! 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 19.05.2014 15:05 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Em aikaansaatu sisallaikka + karkea hiomavaha, unohtakaa ne hiekkapaperit vannehommissa  Kuvassa muuten näkyy kehän sauma hyvin
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 19.05.2014 16:04 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Mitvit? Miksi tuossa vilkussa on metalliverkko päällä? Kuvassa se on jo revitty irti. 
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 19.05.2014 16:23 |
Viestit: 3153 Paikkakunta: Korpilahti
|
|
Kokeilepas ilman sitä verkkoa, ja kauhistu miten ikävästi oranssi valo "paistaa" läpi myös silloin kun vilkulla ei sähköä ole...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 19.05.2014 17:01 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kosmeettiseksi minäkin tuon luokittelin  Kunhan ihmettelin, kun lasi jäi käteen  itseasiassa siitä irtosi kaikki osat, jotka siihen on ikinä laitettu, senkun vain otti kiinni ja nyppäs Hohhoijaa, nyt pitäs takakulma(tankinpuoli) nyppästä irti bexusta, ei siinä kyllä montaa pistehitsiä ole
|
|
|
|
 |
|
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 19.05.2014 21:30 |
Viestit: 2205 Paikkakunta: Laukaa
|
|
Onkos tästä beksistä poistettu lisäpolttoainetankki kun tuo täyttöputki näyttäis olevan suoraan päätankkiin valuttavaa mallia?
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
|
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 19.05.2014 21:35 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
eskere kirjoitti: Onkos tästä beksistä poistettu lisäpolttoainetankki kun tuo täyttöputki näyttäis olevan suoraan päätankkiin valuttavaa mallia? Ei Kaasarikoneisissa ole tuota lisätankkia 
|
|
|
|
 |
|
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 19.05.2014 22:08 |
Viestit: 2205 Paikkakunta: Laukaa
|
Croisette kirjoitti: eskere kirjoitti: Onkos tästä beksistä poistettu lisäpolttoainetankki kun tuo täyttöputki näyttäis olevan suoraan päätankkiin valuttavaa mallia? Ei Kaasarikoneisissa ole tuota lisätankkia  Vaan minun -87 19 TRS on varustettu lisätankilla, katsompa huomenna vielä parin muun kaasaribeksin tankin kokoa 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
|
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 19.05.2014 22:25 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Hmm oliskohan automaattimalleissa ollut lisätankki myös kaasarikoneen kanssa? En meinaan ole lisätankilla olevia kaasarimalleja juuri tavannut  .
|
|
|
|
 |
|
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 19.05.2014 22:39 |
Viestit: 1724 Paikkakunta: Parainen
|
|
Meillä oli myös -87 19trs lisätankilla.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 19.05.2014 23:11 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
|
Voipi olla niin, että 19 TRS-mallissa olis myös tuo lisätankki, moisia autoja ei Suomessa kovin hirveesti ole, ja siitä johtunee mun erehdys, että luulin lisätankin olevan vain ruiskukoneisissa?
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 20.05.2014 13:59 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
Lisätankilla tuo automaatti 19 on varustettu. Olikos se joku Saksalainen kriteeri, että tankillisella pitää päästä tietty matka?
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 20.05.2014 14:48 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
Sporttiin tuon täyttöputken kunnostin, siinä kun ei ole losätankkia.
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 25.05.2014 16:29 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tökkäsin pyrstön bexuun, heti kulki lujempaa 
|
|
|
|
 |
|
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 26.05.2014 21:08 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Esa66 kirjoitti: Tökkäsin pyrstön bexuun, heti kulki lujempaa Sehän istuu kuin pyrstö perään  Joko kokeilit jotain fiksausta kuivuneelle pyrstön pinnalle?
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 26.05.2014 22:37 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Eipä tuota saa ilman "uudelleenrakentamista" fiksattua, mutta kelpaa tähän bexuun oikein hyvin Pikkusen laitoin glymin puskurimönjää, kyllä se siinä mukana kulkee.
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 28.05.2014 11:01 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kuinkahan vaikea on johdattaa Gtin mittaristo tähän terssiin? Tuossa olis yksi elintenluovuttaja tyrkyllä, en huomannut vain tarkistaa olisko siinä sopiva öljypohja sukselliseen etukelkkaan? On kuitenkin ensimmäisiä 19 Gti malleja jotka on Suomeen tullut, rekisteröity huhti/87. Helvata, juuri kun ajattelin etten moista viitsi purkuun ottaa 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 30.05.2014 17:42 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kohta lähtee taas yksi bexu sulattoon, olisko se bexujen helvetti? 
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 31.05.2014 00:59 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Bexun kori värikoodattuna, tuosta näkee mukavasti kokonaisuudet eli muovit, "sinkkauksen" ja normipellin rajat 
|
|
|
|
 |
|
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 31.05.2014 13:14 |
Viestit: 2821
|
Esa66 kirjoitti: Kohta lähtee taas yksi bexu sulattoon, olisko se bexujen helvetti?
Ei Citikoiden taivas se on  Pikkasen aikaa sai tuota kuvaa katsoa et tajus mitä siinä on...
|
|
|
|
 |
|
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Projekti X Lähetetty: 31.05.2014 14:29 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Aika taiteellinen siitä tulikin  On vielä vähän hakusessa tämä kuvankäsittely iPadilla Ajattelin hurahtaa kuvaamisen maailmaan, harrastemielellä eli ostaa kameran  Sais parempia kuvia käsiteltäväksi? Ei nämä iPhonen tuottamat kuvat oikein tarjoa sopivaa materiaalia(tuo tosin on otettu pokkarilla) Tässä käsiteltynä iPadilla, aikaisempi iPhonella otettu kuva bexusta Lahdessa. Ei noista kännykkä kuvista oikein saa otetta. 
|
|
|
|
 |
|
|