Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 5/9 [ 206 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 25.03.2021 07:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
jouko storck keuruulla , jos ei ole valmista tavaraa niin pystyy tekemään kun on oikeat vehkeet.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 27.03.2021 02:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
kokemjne kirjoitti:
jouko storck keuruulla , jos ei ole valmista tavaraa niin pystyy tekemään kun on oikeat vehkeet.


Sinne olen mailia laittanut pariinkin kertaan kun on hänen tekeleitään tämä Prestige, mutta ei vastausta. Numerollakaan ei ole tuntunut kiinni saavan. Oudon oloinen pulju, vaikka hyviäkin kokemuksia löytyy paljon. Sitrosellakin piti olla vehkeet, mutta tuollainen napakka vastaus sieltä yllätykseksi tuli. Lieköhän muita vaihtoehtoja vielä?



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 08.07.2021 17:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Stugenaattori kirjoitti:
Kaunokainen pudotti lärpäkkeensä repsikan pyörän edestä. Ostan sellaisen :D


Näin parin vuoden jälkeen naapuri käveli lärpäke kädessä kotitietä :) Jossain pellolla pyörinyt.



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 12.08.2021 16:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Painelinja pikkuhiljaa saapumassa jotta pääsee tälläkin vielä tänä vuonna ajelemaan. Firmasta josta ensin vastattiin kysymykseen painelinjasta 6kk sitten että Ei löydy.

Paha vaan että firma päätti että asun Tampereella, ja paketti olisi nyt näppärästi toiselta puolen suomea noudettavissa. En siis antanut minkäänlaista osoitetta ennenkuin olin maksanut tuotteen, ja spostilla sanoivat että tuote lähetetään kun se on maksettu. En tiedä mistä ihmeestä olivat repineet mulle jonkun Tamperelaisen kotiosoitteen, ja pakettikin lähtenyt jo ajat sitten kustin matkaan. Ei tällaista taas voi käydä kuin mulle.



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 12.08.2021 17:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Oli jostain postin järjestelmästä haettu osoite, mikä ilmeisesti näyttää kuitenkin kaikki saman nimiset henkilöt. Toivottavasti ei ole yleisenä tapana käyttää tuollaisia järjestelmiä :shock: Nyt tulossa tänne suunnille :D



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 16.08.2021 16:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Ei sittenkään mitään, paketti oli toimitettu vastaanottajalle mutta ilmeisesti onkin toimitettu postilaatikkoon.



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 16.08.2021 23:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
No niin, painelinja tuli. Eihän tuokaan nyt ihan (paine)putkeen mennyt, putken päät oli vähän liian pitkät levennyksen ja tuon takia meni toisesta mutterista kierteet. No sain paikalleen menemään suoraan pikku rälläköimisen jälkeen, mutten tiedä vielä pitääkö - alustan kompressori kun ei inahtanutkaan. Liekö mennyt kuivaksi seistessä vähillä mehuilla. Pari bensaletkua räjähti ekalla startilla, mutta plussaa toki se että laakista pörähti 9 kuukauden seisomisen jälkeen! Kunnes sammui, toivottavasti vaan tulpat kastui - Ei innostaisi sähköjen selvittelyt enää tänä syksynä, olisi näillä kiva joskus ajaakkin.

Hyvää materiaalia oli painelinja, taittui kuin muovailuvaha!



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 18.08.2021 20:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Eipä lähde, kerran hörähtää ja sammuu. Tulppia putsaillut monta kertaa ja tarkastanut sähköliitokset. Bensaa tuntuu saavan aika runsaasti.



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 18.08.2021 20:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Ei anna starttilupaa syttyboxilta, onko liittimet boxiin varmasti pohjassa?



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 19.08.2021 00:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
jptcool kirjoitti:
Ei anna starttilupaa syttyboxilta, onko liittimet boxiin varmasti pohjassa?


Jos sitä akun vieressä olevaa ohjainboksia meinaat, sinne hyökkäsin ensimmäisenä - reunimmaisessa johdossa kun on ollut kosketushäikkää aiemminkin, jolloin on saattanut sammua. Silloin kyllä ei ole edes hetkeksi käynnistynyt. Perinteinen räpläily ei ainakaan nyt auttanut. Tosiaan n. 2-3 kertaa käynnistyy sekunniksi, kunnes pitää odottaa minuutti-pari, ja taas käynnistyy 2-3 kertaa hetkeksi. Eli huonoon kipinään/reiluun bensansaantiin viittaisi (Ellei se syttyboksi tee nimenomaan tuollaista, kun veikkaus tuli noin nopeasti)

Tulpat ihan siistit, mutta tuollainen vanhan kansan bensaturbo niitä tuppaa herkästi kastelemaan, eikä niistä päälle vikaa näe, eli vaihdan ne huomenna joka tapauksessa. Ihmettelen vaan että seisonnan jälkeen pörähti heti käyntiin, ja kävi kuumaksi asti, kunnes bensa kai loppui (tai ongelma alkoi). Tankkauksen jälkeen muistaakseni lähti vielä hetkeksi käyntiin.



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 23.08.2021 16:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Tulpat vaihdettu, ei vaikutusta.

Agressiivisella sytkäboksin johtojen räpläämisellä sain käymään n. 15 sekunniksi, eli vika lienee siellä. Yhden johdon kuorin auki kun epäilin olevan murtunut sisältä, mutta eivät ole. Kontaktisprayta ja puhdistusta boksin sisälle kai seuraavaksi, ja jos muu ei auta niin boksi korjaukseen.



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 23.08.2021 16:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ei kyllä AEI boksi oo syypää.
eti konehuoneesta joko sininen tai musta moninapainen rele muistaakseni 7 liitintä . jos on sakemanni eli musta niin kyljessä lukee steuerrelais

siinäkään eioo vikaa . mutta liitoksissa löytyy . käytännössä kaikissa konehuoneen liitoksissa.
sitten tärkein on bensapumppu , kytkentä on sellainen että startissa pumppu saa suoraan käskyn starttippiriltä ,mutta sen jälkeen kun hellittää avaimesta se sininen/musta rele hoitaa pumpun ja sytyn ja sytty antaa sen releen kautta TD pulssin ruiskuboksille .
kaiken A ja ÖÖÖ on pickuppien = yksi tai kaksi ( liittimet sininen ja musta ) jos vain yksi pickuppi niin sininen .
harvoin siinäkään on vikaa mutta taas kerran hieno saksalainen Bosch liitin on mahdollinen syntipukki .
vauhtipyörällä on 145 hammasta ja yksi niistä on 0,3mm matalampi , se tahdistaa sytyn ja ruiskun .
vieläkin oon sitä mieltä ettei itse palikat ole ongelmia mutta KAIKKI liittimet kyllä .
siksi ei kannata jättää ronkkimista vain oletetun liitoksen kohdalle vaan kaikki mitä konehuoneesta löytyy. vaikka tekis ylimääräistäkin työta , niin tuskin siitä on haittaa,
ja mikä tärkeetä KYTKENTÄKAAVIO nenän eteen , olkoon heinänen tai muu ,

nimi. kokemusta on CX:n konehuoneesta ja muualtakin.

lisäksi KAIKKI letkuliitokset ja ilmamäärämittarin liitäntä ja röörit . ehkä lämppärin letkuihin ei tässä käyntihäiriössä tarvinne puuttua , niitten aika tulee kyllä ennemmin tai myöhemmin .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 24.08.2021 10:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kokemjne kirjoitti:
ei kyllä AEI boksi oo syypää.
eti konehuoneesta joko sininen tai musta moninapainen rele muistaakseni 7 liitintä . jos on sakemanni eli musta niin kyljessä lukee steuerrelais

siinäkään eioo vikaa . mutta liitoksissa löytyy . käytännössä kaikissa konehuoneen liitoksissa.
sitten tärkein on bensapumppu , kytkentä on sellainen että startissa pumppu saa suoraan käskyn starttipiiriltä ,mutta sen jälkeen kun hellittää avaimesta se sininen/musta rele hoitaa pumpun ja sytyn ja sytty antaa sen releen kautta TD pulssin ruiskuboksille .
kaiken A ja ÖÖÖ on pickuppien = yksi tai kaksi ( liittimet sininen ja ruskea ) jos vain yksi pickuppi niin sininen .
harvoin siinäkään on vikaa mutta taas kerran hieno saksalainen Bosch liitin on mahdollinen syntipukki .
vauhtipyörällä on 145 hammasta ja yksi niistä on 0,3mm matalampi , se tahdistaa sytyn ja ruiskun .
vieläkin oon sitä mieltä ettei itse palikat ole ongelmia mutta KAIKKI liittimet kyllä .
siksi ei kannata jättää ronkkimista vain oletetun liitoksen kohdalle vaan kaikki mitä konehuoneesta löytyy. vaikka tekis ylimääräistäkin työta , niin tuskin siitä on haittaa,
ja mikä tärkeetä KYTKENTÄKAAVIO nenän eteen , olkoon heinänen tai muu ,


nimi. kokemusta on CX:n konehuoneesta ja muualtakin.

lisäksi KAIKKI letkuliitokset ja ilmamäärämittarin liitäntä ja röörit . ehkä lämppärin letkuihin ei tässä käyntihäiriössä tarvinne puuttua , niitten aika tulee kyllä ennemmin tai myöhemmin .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 01.09.2021 20:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Löysin ihan omin avuin konehuoneesta releen, jota koputtelemalla lähti käyntiin. Bensaan liittynee.

Nousemaan en saa, nesteet kiertävät, tehostin toimii, ei vuotoja, jarrupaine ok, STOP-valot sammuu. Takapää vähän yrittää, etupää pysyy tiukasti tontissa. Ennen seisontaa alustassa ei ole ollut ongelmia.

Seisonnan jälkeen aluksi ei noussut lainkaan, sillä kuuluisalla 15 sekunnin käynnissä pysymisellä etupää lähti nousemaan. Tänään takapää nousi jotenkuten, mutta etupää ei.

Katkaisija naksuttaa relettä normaalisti. Huomasin kuskin puolen etujousipallon olevan ikäänkuin irti, mitään ei vuoda mutta koko paketti heiluu. Ajankuluksi putsasin kontaktispraylla (ei mönjämallia, vaan puhdistavaa) kaikki liitokset ympäri autoa, lähtipä lasinnostimet ainakin pelaamaan näppärämmin.

Liekö tuolla heiluvalla pallojalalla sitten vaikutusta :D Pitää välillä luovuttaa ettei kärähdä liian pahasti. Ei tee 10 kuukauden seisonta hyvää CX:lle.

Lontoonkielisen kattavan oppaan löysin netistä, suomenkielistä tietoa Cexistä en ole juuri löytänyt, tätä foorumia lukuunottamatta. Englantikin hallussa, mutta autosanasto vähän hakusessa.

Edit. Ja niin, varaajan naksahteluvälit normaalit, mutta ääneltään ehkä vaimeampi kuin aiemmin?



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 01.09.2021 22:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Se heiluva pallojalka on jousisylinteri, joka paineettomana voi heilua. Onko sulla varmasti lhm:ää säiliössä riittävästi, keltaisen tatin , muovikuvun sisällä pitäisi pysyä kuvun yläosassa, kunnes nostat auton yläasentoon ja tatti laskee merkkiviivojen väliin. Entä painesäätimen ilmausruuvi, oletko ilmannut järjestelmää löysäämällä ruuvia, vajaa kierros riittää. Anna koneen käydä muutama minuutti ruuvi löysänä ja sitten ruuvi kiinni. Autoa jumpaten ylös alas muutaman kerran ja taas ruuvin löysäys sen verran, että kuuluu suhaus ja ruuvi kiinni



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 02.09.2021 07:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
jptcool kirjoitti:
Se heiluva pallojalka on jousisylinteri, joka paineettomana voi heilua. Onko sulla varmasti lhm:ää säiliössä riittävästi, keltaisen tatin , muovikuvun sisällä pitäisi pysyä kuvun yläosassa, kunnes nostat auton yläasentoon ja tatti laskee merkkiviivojen väliin. Entä painesäätimen ilmausruuvi, oletko ilmannut järjestelmää löysäämällä ruuvia, vajaa kierros riittää. Anna koneen käydä muutama minuutti ruuvi löysänä ja sitten ruuvi kiinni. Autoa jumpaten ylös alas muutaman kerran ja taas ruuvin löysäys sen verran, että kuuluu suhaus ja ruuvi kiinni


Säiliö on täynnä, ilmausruuvia on availtu. Alusta ei liiku milliäkään mihinkään suuntaan.



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 02.09.2021 08:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Jos kuitenkin varmistus missä varsinainen ilmausruuvi, itse availin kolmea linjaa jotka menevät rintapellistä läpi.



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 02.09.2021 10:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
päävaraajan kyljessä . ainoa 12mm avaimella oleva . missään muualla ei ole hydrauliikalle mitään ilmailu tarvetta , jarrut ovat erikseen . eikä sekään päävaraajan ilmaruuvi poista muualta ilmoja kuin itse varaajasta ja pumpusta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 02.09.2021 10:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Jos Stop valo sammuu, ohjaus herkistyy ja jarrupolkimessa tuntuu vastetta(?) ja silti sylkystä puuttuu paine, eikä vuoda? Mikä muu se voi olla kuin jokin korkeudensäätimen häiriö? Joko kara jumissa, säätömoottori rikki tai sähkönpuute, tai se ohut tanko joka vakaajan klampilta tulee säätimelle on ruostunut ohueksi ja myötänyt?



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 02.09.2021 14:29 

Viestit: 982
Wesa kirjoitti:
Jos Stop valo sammuu, ohjaus herkistyy ja jarrupolkimessa tuntuu vastetta(?) ja silti sylkystä puuttuu paine, eikä vuoda? Mikä muu se voi olla kuin jokin korkeudensäätimen häiriö?

Periaatteessa voi olla jumittava turvaventtiili, tai väärin asennettu putkisto, jos jonkin putkiin kajoamisen jälkeen ei ole kertaakaan toiminut..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 02.09.2021 17:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Kiitos näistä tiedoista. Ihmetellyt vaan kovin, mistä hydrauliikka ottaa sähkönsä, onko muualla kuin tuolla Boschin mötikällä sähköjä?

Mihinkään ei ole koskettu hajoamisen jälkeen.



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 02.09.2021 18:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Stugenaattori kirjoitti:
Kiitos näistä tiedoista. Ihmetellyt vaan kovin, mistä hydrauliikka ottaa sähkönsä, onko muualla kuin tuolla Boschin mötikällä sähköjä?

Tarkoitatko ABS moduulia?
Voisikohan se päästää painetta karkuun?

Turvaventtiiliteoriassa kyllä on tiettyä logiikkaa kun miettii mikä toimii ja mikä ei..



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 02.09.2021 18:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Wesa kirjoitti:
Stugenaattori kirjoitti:
Kiitos näistä tiedoista. Ihmetellyt vaan kovin, mistä hydrauliikka ottaa sähkönsä, onko muualla kuin tuolla Boschin mötikällä sähköjä?

Tarkoitatko ABS moduulia?
Voisikohan se päästää painetta karkuun?

Turvaventtiiliteoriassa kyllä on tiettyä logiikkaa kun miettii mikä toimii ja mikä ei..


Jaa, onko tässä joskus ollut Absitkin :D

Kaikki kyllä kuivaa sielläkin. Turvaventtiilit ja ilmausruuvit kiinnostaisi, jos vain edes tietäisi mikä on mikä ja missä sijaitsevat, englanniksi kun yrittää googlailla, on todella vaikea löytää mitään, kun ei tiedä palikoiden virallista nimitystä. Kaiken maailman Citroen CX doesn't raise, Citroen CX Main pressure-hakuja käyty, tuloksena arvonnousukiistelyä ja korkeapainepumppuja. 8-)

Varmaan guruilla taas hauskaa, myönnän kyllä olevani vähän avuton tämän kanssa, mutta yritys sentään kova. Ensimmäistä kertaa enemmän perehdyn koko järjestelmään, toimintaperiaatteen toki ymmärrän mutta en esim. Vieläkään ymmärrä, mistä alusta saa sähkönsä. Eli lähinnä, että missä releet ja muut, jotka voivat tällaisen ongelman aiheuttaa. Releitä aika paljon alkuperäisiä ja huonossa kunnossa muutenkin, eli sähköpuolen ongelma olisi loogisin. Ratin alla oleva säätönappulan rele kyllä naksuu, eli nappi ja rele kai toimii. Johtosarjat aikamoisia sekamelskoja, toki alkuperäisiä. Pitää jotain kaaviota tarkastella.

Onko painevaraaja siis tuo naksutteleva pömpeli, johon menee tankoja jotka vetävät pömpelissä olevaa tappia ylös alas? Näin olen ainakin otaksunut. Vedin ja painoin myös tappia ihan käsin kokeeksi. Sähköliitokset käyty kaikki läpi kontaktispraylla. Alustan kanssa ei tosiaan ole koskaan ollut ongelmia ennen seisontaa. Talvella nousi vielä samantien kun käynnistin kerran, kun oli jatkojohto jäänyt jumiin auton alle.



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 02.09.2021 22:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Vähiin jää sähköt Cx:n hydrauliikassa. Stop valon kytkin safety-valvessa, kakkossarjalaisten korkeussäätimen sähköohjaus sekä Abs jos on. Eli johdoista tai releistä et tuota vikaa löydä ellei ole toimimaton korkeussäätimen ohjausmoottori kysessä? Jos se turvaventtiili on juuttunut ei jousitukselle mene painetta ja takajarrut ei toimi. Mutta ei taida paineettomilla takasylintereillä toimia muutenkaan. Olisiko sen pääpaineputken irroittelussa päässyt rittävän iso kumimuru kiertoon?
Eli turvaventtiilin tehtävä on eristää ohjaus ja jarrut jousituksesta jos järjestelmän paine laskee alle 110bar. Kun se nousee yli 130 bar venttiili aukeaa jä päästää painetta myös jousitukselle. Jos Stop valo sammuu pitäisi paine päästä myös jousitukselle paitsi jos ko venttiili jumittaa. Paineentuotossa ei ole mitään sähköohjausta.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: CX 25 Turbo Prestige -86
ViestiLähetetty: 04.09.2021 10:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Stop-valo yleensä sammuu eikä pala, pari kertaa hetken palanut. Edelleenkin olisi kiva tietää missä nuo mystiset turvaventtiilit ja korkeussäätimen ohjausmoottorit sijaitsevat. Yritin asiaa tutkia mutta en ole mistään ihan satavarma. Säiliölle tulee nestettä ja säiliöltä lähtee neste, ainakin pinta laskee ja nousee. Paineputkea en uskalla irroitella, kun toisessa päädyssä se lievä kierrevaurio.



Ei yhtään Citikkaa tällä hetkellä, koska myytäväksi ja 2 päivän päästä paalattavaksi niitä riittää selkeästi vain joillekin ihmisille, ei Nettiautoon ja fb-ryhmiin saakka jossa KAUPPA KÄVISI
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 5/9 [ 206 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: