Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 5/6 [ 148 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 19.06.2012 21:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Vasemman etualatukivarren etupusla vaihdettu. Siihen loppui vaeltaminen.

Kerrankin vaihto sujui helposti ja nopeasti. Vanha olikin ihan p.....a



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 03.07.2012 16:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Eilen vaihdoin etujarrulevyt ja palat. Huomenna olisi katsastus.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 04.07.2012 21:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Ei tullu leimaa. Etu paluuletku oli taas murtunut poikki ja löytyi lisää hapanta peltiä. Jotain hyvääkin päivään mahtuu, ilmastointi täytettiin ja toimii loistavasti.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 08.07.2012 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Tuo täytetty ilmastointi ei taidakkaan toimia loistavasti. Mistä voisi johtua, että kun laittaa ilmastoinnin päälle, niin kompura ja flekti pysyy päällä vaan hetken sitten sammuu ja hetkenkuluttua taas lähtee päälle. Kylmää tulee vaan heikosti.

Tänään tuli hitsattua helmoja urakalla ja vielä jäi toinen puoli hitsaamatta.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 09.07.2012 15:37 

Viestit: 284
Paikkakunta: Turku/Raisio
samforman71 kirjoitti:
Tuo täytetty ilmastointi ei taidakkaan toimia loistavasti. Mistä voisi johtua, että kun laittaa ilmastoinnin päälle, niin kompura ja flekti pysyy päällä vaan hetken sitten sammuu ja hetkenkuluttua taas lähtee päälle. Kylmää tulee vaan heikosti.

Tänään tuli hitsattua helmoja urakalla ja vielä jäi toinen puoli hitsaamatta.


taitaa olla yli täytetty.

ylipaine katkaisee syötön ja haistelija taas ilmoittaa et lämpötila ei ole kohallaan ja käynnistyy uudelleen, kunnes taas ylipaine katkaisee ja jne..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 09.07.2012 15:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Xsaravts2.0 kirjoitti:
samforman71 kirjoitti:
Tuo täytetty ilmastointi ei taidakkaan toimia loistavasti. Mistä voisi johtua, että kun laittaa ilmastoinnin päälle, niin kompura ja flekti pysyy päällä vaan hetken sitten sammuu ja hetkenkuluttua taas lähtee päälle. Kylmää tulee vaan heikosti.

Tänään tuli hitsattua helmoja urakalla ja vielä jäi toinen puoli hitsaamatta.


taitaa olla yli täytetty.

ylipaine katkaisee syötön ja haistelija taas ilmoittaa et lämpötila ei ole kohallaan ja käynnistyy uudelleen, kunnes taas ylipaine katkaisee ja jne..



ei pitäisi olla. sinne laitettiin 750 grammaa. Millähän voisi testata johtuuko yli täytöstä?



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 16.07.2012 14:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Kani sai leiman.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 28.07.2012 22:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Eilen tapahtui seuraavaa:
Ajoin Lahden keskustaan ja pysäköin Kanin kadunvarteen. Lähtiessä varoitusvalot paloi himmeästi ja ei lähtenyt käyntiin. Yritettiin työntämällä käyntiin, mutta virtaa oli niin vähän, että ajonestoa ei saanut pois päältä. Apuvirralla saatiin käyntiin, mutta hetken käynnissäolon jälkeen sammui. Epäilin akun hajonneen. Uuden apuvirta käynnistyksen jälkeen sain kuitenkin ajettua Kanin kaverin pihalle. Kävin ostamassa uuden akun ja mittasin latauksen akulta (13.5 V). Laturilta näytti (14.2 V). Vedin uuden kaapelin laturilta akulle, kun vanha kaapeli oli täynnä vihreää hapettumaa. Nyt toimii hyvin.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 01.08.2012 21:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
onkos tässä tuuletusventtiiliä (bypass) ?



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 02.08.2012 07:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
samforman71 kirjoitti:
onkos tässä tuuletusventtiiliä (bypass) ?

Ainakaan samalla koneella olevassa Xantia Activassa ei ko. eläintä ole vakiona mutta paikat sille on valmiina kannen päällä. Turbolta välijäähdyttimelle tulevassa putkessa on tulpattu lähtö ja jossain päin ilmanputsari-turbo -letkua vastaava paluu.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 02.08.2012 11:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
niin vähän epäilinkin. Onkos joku asentanut? toimiiko hyvin?



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 02.08.2012 11:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
samforman71 kirjoitti:
niin vähän epäilinkin. Onkos joku asentanut? toimiiko hyvin?

Miusta Tapsa asenti omaan Activaansa semmoisen eikä ainakaan haittapuolia ole raportoinut. Kyllähän sen pitäisi periaatteessa turbon elämää helpottaa joten jos siltä tuntuu niin miksipä ei sellaista asentaisi, alkuperäiset Boschilaiset muoviset ei ole pahan kalliitakaan.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 02.08.2012 11:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Mie laitoin dumpin omaan melkein heti oston jälkeen. Kyllä sillä taisi jopa jotain vaikutustakin olla mutta äänen takiahan se piti nuorempana asentaa. Ja jos ihan rehellisiä ollaan niin en mie sitä tälleen vanhempanakaan ole muuta kun vaihtamassa kovaäänisempään versioon mikä on jo tuolla tallissa odottelemassa.

Bypassillahan tuo homma hoituu sitten hiljaisemmin :)



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 02.08.2012 15:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
myy halvalla se vanha mulle :mrgreen:



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 02.08.2012 23:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Dumppihan toimii oikein vain D-jetronicin perillisissä, eli MAP-anturilla varustetuissa ruiskuissa, joissa moottoriin tuleva ilmamassa saadaan laskettua moottorin kierrosluvun, kaasuläpän asentotunnistimen ja imusarjan absoluuttipaineen perusteella

Jos taas moottoriin tulevaa ilmamassaa mitataan, niin silloin bypass toimii oikein. Näin siksi, että dumppi päästäisi jo kertaalleen mitatun ilman pois imusarjasta, jolloin seos menee hetkellisesti rikkaalle. Bypass vain palauttaa ilman takaisin turbon imupuolelle ilmamäärämittarin jälkeen, jolloin systeemin mitattu ilmamäärä.

Näin siis vakioruiskuissa.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 04.08.2012 21:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
No nyt on motonetin 30euroo maksava Bosch by-pass venttiili asennettu. Kai siitä jotain hyötyä on. Toivottavasti siirtää turbo remonttia tuonnemmaksi.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 05.08.2012 13:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
melkein tehdastekoisen näköinen
http://i76.photobucket.com/albums/j35/f ... IM5819.jpg



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 22.08.2012 11:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
kertokaa viisaammat, mistä päijät-hämeestä voisi löytyä hiilet XM:n lämmityslaitteen moottoriin? Hirsimetsäntiellä oli joskus diesel-korjaamo, jossa oli hiiliä hyllyt väärällään.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 09.09.2012 19:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Lämmityslaite alkoi toimimaan kun vaihdoin akun vierestä sulakerasiasta sulaneen sulakkeen.

Sitten vika, joka on vaivannut jo pidempään. Olen laittanut paisuntasäiliöstä lähtevän letkun päähän 1 litran limsapullon ja sinne kertyy valkoista kuohaa. Jos oikein kuumaksi ajaa koneen ja sammuttaa, niin pulloon kertyy myös nestettä. Koneen jäähtyessä pullo tyhjenee. Olen vaihtanut paisuntasäiliön korkin uuteen. Flektit toimii ihan normaalisti. Onko kannentiiviste tai kansi rikki, vai mistä muusta voisi johtua?



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 11.09.2012 22:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Lisää vikoja: Mittari valot ja lämmönsäätimien valot pimeänä. mistä löytyy vika?



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 11.09.2012 22:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3153
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
samforman71 kirjoitti:
Lisää vikoja: Mittari valot ja lämmönsäätimien valot pimeänä. mistä löytyy vika?

Mittarivalojen himmentimestä?

Missähän se kyseinen nappula sijaitsi uudemmassa kojelaudassa, vanhemmassa se on ratin vasemmalla puolella..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 11.09.2012 23:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
sen irrotin ensiksi, mutta ei siinä mitään vikaa näkyny. täytyy huomenna kytkeä johdot yhteen ja kattoo sitten.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 12.09.2012 15:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
etuparkit ei myöskään toimi. sulake????



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 12.09.2012 15:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 113

Profiili WWW
Mulla tulis mieleen rele siellä ajovalojen takana, joskin omalla vuoden XM-kokemuksella voin olla hyvinkin väärässä. :?



C5 Break 2.0 VTR 2006 "Sepi" | XM 2.0i SX 1997 In Memoriam 'Madame X', | CX TRD Turbo 2 1988 In Memoriam.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani"
ViestiLähetetty: 12.09.2012 19:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
ei löytyny vika releistä.



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 5/6 [ 148 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: