|
Kirjoittaja |
Viesti |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 11.02.2016 16:33 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Tuo kutsu ei Vehon mukaan koske minun autoani.
Vika on löytynyt ja korjataan huomiseksi kello 17 mennessä. Katalysaattori paskana ja rikki, tunnettu materiaalivirhe kuulemma(?) huoltohenkilön mukaan. Uudessa katissa on jotain kohtia vahvistettu.
Kai se haju tuli sitten katin sisuskaluista? Se kattihan on lähes koneessa kiinni, eikä auton alla.
Anyway...elo sitikkaurpona jatkuu huomenna onnellisesti. Saan palauttaa Aviksen Octasian takaisin.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 11.02.2016 17:49 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
Tavallaan hyvä ettei ollut koneen sisuskaluissa...onkohan nuo katit sitten samaa sarjaa näissä kaikissa versioissa? Sekin kuulostais potentiaaliselta takaisinkutsukampanjan aiheelta. Ihmeellistä jälkimarkkinointia muuten että sijaisautoksi antavat skeidan, tuntuu että eivät itsekään usko tuotteeseen.. 
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 11.02.2016 19:19 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Ihmettelin samaa, mutta palvelu on ulkoistettu avikselle ja heillä tampereella sopimus volkkarikaupan kanssa. Ja tiski siellä. Auton voi kuitenkin palauttaa veholle.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Posambique
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 12.02.2016 10:36 |
Viestit: 203 Paikkakunta: Helsinki
|
Itse asiassa varsin ovelaa...
Isäni sai aikoinaan Koivuhaasta Toyotan sijaisautoksi C5 tilalle - ja ai jumaliste että tuli kuulemma äkkiä ikävä jousitusta. Kyllä kasvoi merkkiuskollisuus sillä keikalla.
Xsara 1.6i Porsche 944 -86 EX-BX 16 GTi -91
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 12.02.2016 17:32 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Auto olisi taas ajossa ja kotipihassa parkissa. Kylläpä helpotti. Octasika on oikeasti ihan kamala toosa. Ajoin työmatkareittiä hidasteisiin ns normaalisti ja löin pääni kattoon, kun sika pomppasi.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 12.02.2016 19:18 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
Offtopic mutta itsellä oli just kuukauden sijaisautona tollanen uusi astra, ei kylläkään cactukselle vaan c6:lle. Olipahan tylsä vehje, pikanttina yksityiskohtana takaovien sisällä molemmin puolin loiskuva vesi joka pakkasella tietty kolisi jääkönttinä  . Täytyy sanoa että kyllä nyt on taas hydekyyti arvossaan.
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 16.02.2016 16:39 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Nyt on katin vaihdon jälkeen ajeltu taas useampi sata kilometriä.
Omituisuuksia: - Kakkoselta kolmoselle vaihto on kaasu pohjassa 83km/h kohdalla. Ennen se oli 90km/h kohdalla - Tehoa uupuu perstuntumalla, eli ennen oli mielestäni pirteämpi.
Varaosanumero katille on sama ja Vehon mukaan mitään muutoksia ei ole tehty. Katti oli kuitenkin vaihdettu sellaisen vikakoodin vuoksi, joka viittaa riittämättömään puhdistustehoon(?)
Pyysivät veholla seuraamaan myös kulutusta, jota olen seurannut nyt muutaman sata kilometriä ja ajotietokone näyttää pari desiä enemmän satkulle.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 21.02.2016 20:23 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Nyt on seurattu kaikkea ja jälkitaudit taitavat olla ratin ja penkin välissä. Kulutus on ennallaan, ehkä joku suojarasva kärysi aluksi ja vaihtovälikin on palannut ylöspäin. Ehkä resetoivat askin oppimisen jostain syystä.
56500 täynnä ja matka jatkuu.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 02.03.2016 01:24 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
57600km ja voi olla, että joudun luopumaan tästä. Vitutus on kova, mutta pankinjohtaja on kovempi. Avioeron jälkeistä aikaa ajellaan jollain vanhemmalla sitikalla. Tästä joku saa ihan oikeasti hemmetin hyvän auton.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Suutari
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 02.03.2016 21:31 |
Viestit: 66
|
Huikko kirjoitti: 57600km ja voi olla, että joudun luopumaan tästä. Vitutus on kova, mutta pankinjohtaja on kovempi. Avioeron jälkeistä aikaa ajellaan jollain vanhemmalla sitikalla. Tästä joku saa ihan oikeasti hemmetin hyvän auton. Anteeksi, että kännän puukkoa haavassa, mutta mitähän on moisen cactuksen arvo? Nettiautossa ei ole vielä verrokkia moiselle. Täällä pyörivänä tiedän, että Huikon cactus on varmasti parempi, kun tehtaalta lähtiessä, mutta citikoiden hintahan on käytettynä, mitä on...
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 02.03.2016 21:43 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Autoliikkeiden käteistarjoukset ovat 15-16 välillä. Vaihdossa vaikka uuteen C-mersuun 19 noin että saa kontrastia. Ja juu en ole ostamassa uutta C-mersua, mutta noin 3-4 tonnin ero on jos haluaa "rahana".
Tosi moni liike ei ole kiinnostunut suorasta ostosta lainkaan.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 03.03.2016 21:41 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Tänään sattumalta saattoi löytyä kaakatukselle kerhon sisältä uusi palvelija. Se olisi kyllä hieno juttu se...tähän autoon on ehtinyt kiintyä. Sanon ihan suoraan, että parasta mitä PSA on saanut aikaan Visan jälkeen kun rautajousisista puhutaan.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 03.03.2016 21:44 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
Huikko kirjoitti: .. parasta mitä PSA on saanut aikaan Visan jälkeen kun rautajousisista puhutaan. Tästä samaa mieltä!
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 04.03.2016 10:17 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
citrique kirjoitti: Huikko kirjoitti: .. parasta mitä PSA on saanut aikaan Visan jälkeen kun rautajousisista puhutaan. Tästä samaa mieltä! Korjaan heti, että Visa ei vielä ollut PSA:n tuote. Eli Cactus on heidän paras tuotos.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 04.03.2016 11:38 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Huikko kirjoitti: Korjaan heti, että Visa ei vielä ollut PSA:n tuote. Eli Cactus on heidän paras tuotos. Eikös Visa tullut myyntiin PSA:n syntymisen jälkeen ja yhteistä 104:n kanssakin löytyy, X-koneellakin taisi saada heti alusta asti?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 04.03.2016 11:48 |
Viestit: 7763 Paikkakunta: Eurajoki
|
laakeri kirjoitti: Huikko kirjoitti: Korjaan heti, että Visa ei vielä ollut PSA:n tuote. Eli Cactus on heidän paras tuotos. Eikös Visa tullut myyntiin PSA:n syntymisen jälkeen ja yhteistä 104:n kanssakin löytyy, X-koneellakin taisi saada heti alusta asti? Wikipediaan on kirjoitettu seuraavaa: "After the takeover of Citroën by Peugeot in the wake of the 1974 oil crisis, the renamed "Projet VD (Voiture Diminuée)" became the Citroën Visa, incorporating the floor pan of the Peugeot 104, to use the advanced 104 engine, with transmission (under the engine) and chassis.[4] It was the first new model under the platform-sharing policy of PSA Peugeot Citroën that continues today."
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 06.03.2016 03:01 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
I stand corrected. Päätin yrittää pitää tämän auton. Se on pankin sedästä kiinni millä ehdoilla. Tässä 5-6 erilaista C5:sta ja muutamaa pököttiä koeajaneena en voi kuin ihailla miten hyvä cactus on. Jos tää tuntuu mun käteen hyvältä, niin ei ehkä kannata nyt koheltaa ja hukata tätä? Näkkileipä ja hernekeitto on mainettaan parempaa sapuskaa, sitä paitsi metsästä ja järvestä saa ruokaa 
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Jr-
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 06.03.2016 10:07 |
Viestit: 148
|
Sitäpaitsi Cactus taitaa olla oikeasti pienikuluinen auto, halpa vero on noin 120€/vuosi ja edullinen vakuutus. Jos käyttökulut pysyy vielä alhaisena niin hyvä on. Meillä on nyt 10 000km keskikulutus 6.2l/100km ja matka-ajossa tämä on talvinopeusrajoituksilla vienyt noin 5.2l. Harmi kun tästä ei ole vielä C4 Cactus Picassoa niin monen suurperheen autoiluongelmat olisi ratkaistu Meillä junnut 6- ja 8 vee tykkää Cactuksesta ja tila riittää loistavasti. Katsotaan kun viikolla 14 mennään Kuusamoon hiihtelemään miten tavarat mahtuu kyytiin. Toki boksi on katolla. Kesäksi suunniteltiin automatkaa Lofooteille, kyllä olis nautinto päästellä Cactuksella sinne.
|
|
|
|
 |
yason
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 06.03.2016 11:58 |
Viestit: 1206 Paikkakunta: Turku
|
Huikko kirjoitti: I stand corrected. Päätin yrittää pitää tämän auton. Se on pankin sedästä kiinni millä ehdoilla. Tässä 5-6 erilaista C5:sta ja muutamaa pököttiä koeajaneena en voi kuin ihailla miten hyvä cactus on. Jos tää tuntuu mun käteen hyvältä, niin ei ehkä kannata nyt koheltaa ja hukata tätä? Näkkileipä ja hernekeitto on mainettaan parempaa sapuskaa, sitä paitsi metsästä ja järvestä saa ruokaa  Autoon sitoutumisen hyvä puoli on, että jos tulee ongelmia, niitä voi ainakin korjata.  Olen seurannut Cactus-ketjujasi mielenkiinnolla ja innostuksella, ja olen niiden ansiosta oivaltanut, että Cactus on pitkästä aikaa uusi malli, jossa on jotain. Ei liity edes siihen, että se on Citroën, mutta Cactuksessa vaan on jotain. Jos olisin uusien autojen markkinoilla, Cactus olisi ehdottomasti yksi mielenkiintoisimpia ehdokkaita.
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 22.03.2016 00:03 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
61000km täynnä.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 23.03.2016 15:12 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
 Tänään kävi näin.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 23.03.2016 15:52 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Vaihtokuiviot sen kuin liikkuvat  Onnea valinnan johdosta. e. sisustus on aivan loistava matkanteossa. Meinaatko laittaa uuden pilikan huoltosopimukselle?
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 23.03.2016 16:56 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Citix saa jatkaa mun autojen huoltamista. Ei ole vielä ollut valittamista.
Tämä oli oikeastaan elämäntapapäätös. Päätin elää kuten haluan.
Voi olla että talous kaatuu jossain kohtaa, mutta juuri nyt minulla oli mahdollisuus hankkia tämä ja ajaa sillä ainakin tovi. Ei tehdä elämästä vaikeaa ennen kuin se ihan oikeasti on sitä.
Nyt nautitaan.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 24.03.2016 00:15 |
Viestit: 1878
|
En tiedä kumpaan ketjuun kommentoisi, joten tähän ensin ja kopioin sitten tuohon toiseen... En voi muuta kuin hiljaa istua ja taputtaa käsiä yhteen. Olen kateellinen, tunnustan. Sekä tulevasta autosta, että varmuudesta tehdä valinta itseä kuunnellen. Ei muuta.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Erään lippalakin tarina, kun setä kaktukseen istui Lähetetty: 25.03.2016 19:21 |
Viestit: 1492
|
Huikko kirjoitti: Tämä oli oikeastaan elämäntapapäätös. Päätin elää kuten haluan. Tuo on viisas oivallus. Kaikki eivät välttämättä tule tuota asiaa tajuamaan koko elämänsä aikana. Tai sitten tajuavat, mutteivat uskalla tehdä mitään, vaan kärvistelevät ja odottavat "että sitten kun, niin minä..."  (enkä tarkoita edellä olevalla uuden auton ostoa, vaan asioita yleensä)
|
|
|
|
 |
|
|