|
Kirjoittaja |
Viesti |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 26.09.2009 11:36 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Putkimies22 kirjoitti: Eikös siinä erinäisiä vuosia sitten Keminmaalla myynnissä olleessa Sportissa ollut tuollaiset? Nyt kun mainitsin niin,olihan siinä!Onkohan dokumentit ja ohjeet tallessa uudella omistajalla.Vai löytyisiköhän nämä korpivaaran arkistosta?
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 26.09.2009 12:10 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Sinä siis mainitsit,kumman nopeasti kuolee tuo muokkaus ominaisuus Citu,kuvat otettu nokia kännyllä,joten niistä jasun ottamista kuvista saa kyllä paremmin selvän  Nokian kännyt on kyllä jäänyt kaikilla tasoilla kilpailijoiden jalkoihin,toimii kyllä ihan ok puhelimena ja 3g modeemina,muuhun niistä ei sitten olekkaan.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 26.09.2009 18:20 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
takalasi paikoillaan,just riitti yksi tuubi liimaa.Näky muuten olevan valmistusmaa,Uusi-seelanti  Ei sitten lähempänä voi tehdä,se on varma ettei ainakaan kauempana 
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 26.09.2009 22:24 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Kuinkas uusi-seelantilainen lasi käy? Eikös se pidä asentaa ylösalaisin? 
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 26.09.2009 23:30 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Cituning kirjoitti: Kuinkas uusi-seelantilainen lasi käy? Eikös se pidä asentaa ylösalaisin?  Määkikö se? 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 27.09.2009 12:11 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 27.09.2009 13:39 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Auton johdot.   Mittariston liittimet Tämän takia olisi mielenkiintoista nähdä,miten näitten yhdistäminen on tehty?Kuka nostaa käden ja ottaa vaikka kuvia,jos ei paperilla ole asennusohjeita?Mittariston liittimissähän on nuo välipalat suoraan kytkemiseen liittimien välille,mutta ei ainakaan tässä autossa ole vastaavia liittimiä suoraan  Entäs sportin liittimet,täsmäävätkö ne tähän suoraan,jos vaikka niitä soveltaisi.....
|
|
|
|
 |
cxtuning
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 27.09.2009 18:32 |
Viestit: 32 Paikkakunta: Tampere
|
ei täsmää sportin liittimet. sportissa on samanlaiset kun sun gt:ssä
C3 shine - 18, bx sport ( turbo)-85, gs -76
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 27.09.2009 18:44 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
No,niin minä muistelinkin.Nyt pitäs saada joku näistä lukuisista sportin omistajista,joilla ko mittari on, tutkimaan tilanne 
|
|
|
|
 |
cxtuning
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 27.09.2009 19:10 |
Viestit: 32 Paikkakunta: Tampere
|
helpommalla pääsee kun tekee kaikki sähköt uusiksi.
itse tein tälläisen version joka vastaa omaa käyttö tarvetta.
Liitteet: |

HPIM0902a.JPG [ 83.47 KiB | Katsottu 13370 kertaa ]
|
C3 shine - 18, bx sport ( turbo)-85, gs -76
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 27.09.2009 19:41 |
Viestit: 2642 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Esa66 kirjoitti: Eikö siitä autosta jouda mitään muuta? Se on jo KIAn vanteina maailmalla, luukku jäi.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 27.09.2009 20:11 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kierrätykseen vaan,onhan näitä citikoita tullut purettua.Vaikka kuinka miettii mikä on järkevää taltioida,niin jonkun hetken perästä, tarvitsee jotain joka oli jo kerran käsissä:lol:
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 29.09.2009 15:23 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Esa66 kirjoitti:  Mittariston liittimet Tämän takia olisi mielenkiintoista nähdä,miten näitten yhdistäminen on tehty?Kuka nostaa käden ja ottaa vaikka kuvia,jos ei paperilla ole asennusohjeita?Mittariston liittimissähän on nuo välipalat suoraan kytkemiseen liittimien välille,mutta ei ainakaan tässä autossa ole vastaavia liittimiä suoraan  Entäs sportin liittimet,täsmäävätkö ne tähän suoraan,jos vaikka niitä soveltaisi..... VIHREÄ liitin vihreä johto keltainen kaulus=latauksen merkkivalo SININEN liitin vihreä johto musta kaulus=jarrupalojen merkkivalo ruskea johto valkoinen kaulus=rikastimen merkkivalo vihreä johto ruskea kaulus=jäähdytysveden tasoanturin merkkivalo vihreä johto harmaa kaulus=dieselsuodattimen merkkivalo vihreä johto=mittarivalot?Pakko olla,koska yhdistetty kaikkiin mittarivaloihin VALKOINEN 3p liitin päältä katsottuna vihreä oikea=pa merkkivalo vihreä keski=pa mittarille vihreä vasen=vedenlämpömittarille vihreä yksinäinen johto=öljynpaine mittarille VALKOINEN 6p liitin=ovien merkkivalot liitetään 1etu ja 1taka tulo Sitten onkin enään tämä VALKOINEN 10p liitin selvittämättä  Saakohan näitä irtoliittimiä ja tuommoisia piirilevy sovittimia ostaa mistään erikseen,joku stardardi  niin olisi helppo tehdä nuo välijohdot,eikä tarttis rikkoa mitään,vaan kaikki olisi ok,jos vaihtaa tavallisen mittariston jälleen kiinni 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 29.09.2009 16:36 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
VALKOINEN 10p liitin vihreä johto harmaa kaulus=käsijarrun merkkivalo vihreä johto sininen+läpinäkyvä kaulus  =vilkun merkkivalo ruskea johto=latauksen mittari vihreä johto keltainen kaulus=kaukovalon merkkivalo vihreä johto=etusumuvalojen merkkivalo vihreä johto punainen kaulus=parkkien merkkivalo vihreä johto valkoinen kaulus=takasumuvalojen merkkivalo ruskea johto sininen kaulus=kierroslukumittarille vihreä johto musta kaulus=vedenlämmön varoitusvalo vihreä johto violetti kaulus=öljynpainemittarille Moottorinlämpömittarissa näyttäs olevan maadoitus kytkemättä,joten lienee maadoittuu helahoito tästä En voi kyllä sanoa,olevani sähköhommien picasso 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 29.09.2009 16:54 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
cxtuning kirjoitti: helpommalla pääsee kun tekee kaikki sähköt uusiksi.
itse tein tälläisen version joka vastaa omaa käyttö tarvetta. Mitäs se isäntä tarkoittaa?Tekee sähköt uusiksi?Kaikkihan on jo olemassa,ei tartte kuin yhdistää pisteet btw varmaankin kivannäköinen pimeällä tuo mittaristo,itse taidan pitäytyä originaaleissa 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 29.09.2009 18:11 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Autossa johtoja 34kpl,mittaristossa paikat 23kpl.Tästä kun rupeaa vähentelemään niin 11 olis toimettomana. ovet -2=9 konepelti ja takaluukku-2=7(nämähän voi kyllä yhdistää noihin kahteen merkkivaloon) hehku ja dsuodin -2=5kpl ylimääräistä(varmaankin joitain maajohtimia,kun alkuperäinen on toteutettu useammalla piirillä?) Tämähän alkaa olemaan yhtä selvä,kuin selvittelijä vapaailtana  Ei mitään hajua,jos ei logiikkaa lasketa mukaan 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 30.09.2009 20:34 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Tänään pesin sisustan,talvi tulossa.Sisällä kosteudenpoistajat ja lämmitin puhaltaa useamman kerran vrk kosteuden ja ilmanvaihdon vuoksi.Perusasiat on kunnossa,joten nyt voi keskittyä osien haalintaan ja muuhun kikkailuun  Olen vakaasti sitä mieltä,että kaasutin vaihtuu weberiksi talven aikana,joten siltä osin riittää aivoriihtä ilmanoton suhteen  Kunnostetut("uudet") pyyhkijänvarretkin saavat paikkansa,edelliset joku tuhosi takalasin kera 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 06.10.2009 15:23 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Filosooffista pohrintaa,eli ostaakko korjaussarja kaasuttimeen vai ei,kas siinäpä kymysys?Osat+aineet maksavat helposti yli 100e,puhumattakaan säätämisestä yms rassaamisesta  Vai päräyttääkö suoraan ostaen uuden kaasuttimen(300-400e)Noh,onneksi on köyhä,KENELLÄ ne solexin säätötyökalut olikaan?????  Taidan siirtyä kynän ja yleismittarin kanssa tutkailemaan auton mittarijohdotusta a'la fizz
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 21.10.2009 18:32 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Nyt loppui filosofiset ajattelut kaasuttimen suhteen,on meinaan senverran väljät akselit  Eli uuden kaasuttimen etsintään.Etsivä löytää 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 28.10.2009 13:47 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Uusi kaasutin on ostettu  Osia on tullut muutenkin löytynyt,mm jopa harmaa normi serie1 mittarikehykset,elämä on......ihmeellistä 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 05.11.2009 18:33 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
|
|
 |
artturi2
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 07.11.2009 23:43 |
Viestit: 352 Paikkakunta: Hollola
|
Terveeks
Ei liity mitenkään bexiin mutta tarvitsetko axun viimasuojaa, löytyi viimasuojakasasta ja kuuluu kauppaan js tarvitset.
Citroen C4 Cactus -14 Citroen Berlingo XTR -08 Harley-Davidson Softail Heritage -99
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 10.11.2009 18:24 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Nyt se weber köllöttää paikallaan  Solex veks ja samat letkut kiinni,vähän pyöritystä(kuiva tietenkin) ja het lähti kunhan sai sammiot täyteen.Elämäni helpoin kaasutinremppa  automaattiyyppy toimii,kaikki toimii.Tuli vaan pimeetä,ei päässyt viimeistelemään.Tosin tuntuu,että säädötkin oli valmiiksi kohillaan  No huomenna täytyy vielä kattella,jos en vaikka olekkaan hereillä  Noh pääsee flektin toiminnan tarkstamaan ja mahdolliset ilmaukset jäähdytysjärjestelmään suorittamaan.Samalla tuli ehjä kaasuvaijeri vaihdettua
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 ja Ax Gt-88 Lähetetty: 23.03.2010 17:40 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Sivuprojekti leimattu, Obelixin leimaa ei ole vielä näköpiirissä  Tosin, ei tuossa Asterixissa ole vielä karmeasti töitä ollut, pyyhkijänviiksi tuli vaihdettua, että lähti ruikkimaan. Harrastin Asterixin ovimuovien(pullotelineiden kumijousten uusinta) reparointia, ihan itse vetelin kalsarien kumminauhasta uudet, hyvät tuli! Ja nyt risat muovit vaihtoon, näiden kunnostettujen edestä pois. Eiköhän tässä yhdelle päivälle ole riittävästi 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: BX Gt-85 Lähetetty: 30.03.2010 21:17 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Sivuprojekti sai kesärenkaat alle, rengaspajan kautta, yksi venttiilin runko vuosi liitoksesta. 50-sarjan renkaan kun asentaa auton alle, niin seuraavana täytyykin sitten madaltaa jousitusta 
|
|
|
|
 |
|
|