|
Kirjoittaja |
Viesti |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: XM 2.0 16V Berline 1995 tarinaa Lähetetty: 13.04.2018 22:25 |
Viestit: 1114
|
Laitoin monsieur aaltopelti_fun'ille yksityisviestiä.. 277630 km mittarissa Vaihdoin tänään suvikumekset Xm:n alle, tuli hankittua Nokian Nordman SX2 -renkaat 195/65R15, alunperin oli tarkoitus ostaa kuhmolaiset. Vein aamulla irtorenkaat vaihdettaviksi liikkeeseen, ja soittelivat iltapäivällä että Kumhot loppuikin varastosta, käykö että laitetaan samaan rahaan nokialaiset (hintaeroa 30 eur). No kävihän se Renkaidenvaihdon lisäksi kunnon pesu ja vähän sisäpuunausta. Niin ja lisäilin jäähdytysnestettä, voi olla että jäähdytin alkaa hapertua, välillä tuoksahtaa makea glykoli kun avaa konepellin. Sisälle ei tuoksua tule. Olikos jollakin täällä uusi jäähdytin myynnissä talven aikana?? Kyl nyt kissa kulkee ihan sukkasillaan. 
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: XM 2.0 16V Berline 1995 tarinaa Lähetetty: 17.04.2018 21:41 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Joo - anteeksi, ettwen ole reagoinut. Vähän on ollut aika ja ajatukset muualla kuin patongissa ja sitten unohdin viestisi. Nyt on muistilappu pöydällä ja koitan kaivaa tarpeet esille huomeniltana. Uskoisin, että löydän - ainakin on mielikuva, mistä pitäisi etsiä. Toivottavasti mielikuva pitää paikkansa eikä kyse ole orastavasta dementiasta 
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: XM 2.0 16V Berline 1995 tarinaa Lähetetty: 19.04.2018 00:00 |
Viestit: 1114
|
aaltopelti_fun kirjoitti: Joo - anteeksi, ettwen ole reagoinut. Vähän on ollut aika ja ajatukset muualla kuin patongissa ja sitten unohdin viestisi. Nyt on muistilappu pöydällä ja koitan kaivaa tarpeet esille huomeniltana. Uskoisin, että löydän - ainakin on mielikuva, mistä pitäisi etsiä. Toivottavasti mielikuva pitää paikkansa eikä kyse ole orastavasta dementiasta  Hjuva, jos löytyy niin tehdään kaupat. Tänään mittarissa 278096 km: Vanhan valoreleen (hankittu siis syyskuussa..) ja relepohjan kimppuun, kuvat kertovat riittävästi tarinaa.. Uusi relepohja ja valorele johdotettuna parempaan paikkaan (en muistanut kuvia räpsiä..). Niin ja pimenneet parkkivalojen polttimot uusittu. Näyttää siltä että sain hommattua käyttämättömän jäähdyttimen, kuljetusta tännepäin odottelen.
Liitteet: |

xm valorele.jpg [ 58.9 KiB | Katsottu 18011 kertaa ]
|

xm valorelepohja.jpg [ 68.38 KiB | Katsottu 18011 kertaa ]
|
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: XM 2.0 16V Berline 1995 tarinaa Lähetetty: 25.04.2018 21:05 |
Viestit: 1114
|
25.4.2018 278883 mittarilukemalla Vaihdettu eteen Brembon jarrulevyt ja jarrupalat. Edellisissä jarrupaloissa oli vielä kuukausi sitten pintaa hyvin, levyissä jo toki kulumaa. Jouduin maantiellä muutama pv sitten jarruttamaan rajusti kun paappa tuli sivutieltä eteen, ja siinä taisi lähteä osittain jarrupalasta pintaa irti, alkoi rahina ja en saanut osia/huoltoa aiemmin. Nyt on sitten jarrut kunnossa.
Uusi jäähdytin on tulossa, jonka vaihdon yhteydessä vaihtunee myös jakohihna ja kilkkeet.
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: XM 2.0 16V Berline 1995 tarinaa Lähetetty: 02.07.2018 13:08 |
Viestit: 1114
|
Etuklasin hissiongelmaa oon pähkäillyt, käykö Y3 ja Y4 hissit keskenään vaihtaen.
Citroenakuten lainattua: Vanlig knapp med nyare mekanism med elektronik: Dra fram jord till stift 1 och +12V till stiften 5, 6 och 9 (lite suddigt på min 671-1.pdf). Jord och +12 V finns på anslutningarna till knappen. De två kablarna från knappen till motorn kopplas till stiften 4 och 8 (eventuellt med en diod i serie).
Multiknapp med enkel motor: Med två växlande reläer som aktiveras med de kablar som går in på stiften 4 och 8. Reläerna ger båda jord till motorn när de inte är aktiverade. Der relä som aktiveras koppar över till +12V. Jord och +12V finns på den 9-poliga kontakten, och numreringen finns i kontakten
Av de två hissmotorer som jag har jobbat med (vänster respektive höger framdörr på -97 TCT) har det varit två olika utförande på kapsling av trumman. Vänster dörr med elektronisk enhet är trumman täckt av ett lock som har fyra nitar. Den högra är endast nitad i centrum.
Eli mekaanisesti ovat vastaavat, mutta ainakin ruåtsissa tehdyn havainnon mukaan on kahta erilaista ylös/alas painiketta.
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: XM 2.0 16V Berline 1995 tarinaa Lähetetty: 30.06.2020 10:01 |
Viestit: 1114
|
Laitetaanpas tännekin päivitystä: Xm katsastettu 292086 km kohdalla tänään. Nyt vasta tuli tarve autolle, joten katsastusaika oli umpeutunut, mutta meni ykkösellä läpi. Luottokorjaaja katseli Xm:n läpi nopeasti eilen, otti pakokaasutestin. Eilen illalla Xm pestiin päältä ja siivottiin sisältä, habitus näyttää taas hyvältä. Niin ja se vuosi sitten hajonnut vilkkuviiksi tuli korjattua Wesan ja Jasun ohjeilla, kun tietenkään kiireaikataulussa ei ollut aikaa hommata toimivaa B-osaa tilalle Pakosarjan ja pakoputken välinen massatiiviste supsuttaa mutta ei haitannut (liikaa) pakokaasutestiä, Sitroselta uusi tulossa. Katsuri sanoi että kuskin puolen raidetangon ulkopäässä tuntuu hitunen välys, kannattaa vaihtaa.. Seuraava projekti olisi ikkunahissien vaihto, ehkä myös sisustan päivitystä.. Edellisiä viestejä kun luin, niin onhan tässä tehty muutakin: - jakohihna + vp ja kiristin vaihdettu - uusi jäähdytin vaihdettu
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: XM 2.0 16V Berline 1995 tarinaa Lähetetty: 30.06.2020 20:51 |
Viestit: 974 Paikkakunta: Vihti
|
Ootko jostain löytänyt ehjät hissit vai miten meinaat ongelman ratkaista ?
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: XM 2.0 16V Berline 1995 tarinaa Lähetetty: 01.07.2020 05:30 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
B varastolta puretaan kun keretään
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: XM 2.0 16V Berline 1995 tarinaa Lähetetty: 03.07.2020 08:45 |
Viestit: 1114
|
Joo tämä oli suunnitelma, jos vaan monsieur Jean-Michel malttaa hetken odotella. Eilen kävikin niin, että Xm ei startannut, startti ei sanonut edes naks. Pojan avustuksella työnnettiin Xm tulille, ja parkit päällä ajaen 40 km työmatkaan. Työmaalla heti laturi kiinni autoon, ja väittää että akku on täysi, jätin kuitenkin laturin kiinni. Työpäivän jälkeen sitten autolle vakain aikein lähteä kotiin päin, mutta voi, startti pyöräytti 1/10 sekunnin verran. Yleismittarit kaikki kotona tietysti. No, avuliaiden asiakkaiden turvin saatiin Xm työnnettyä käyntiin (vähätkin arvokkuuden rippeet karisivat viimeistään tässä...). Parkit päällä veneurakointipaikalle, jossa on tuore akku, joka sattuukin käymään napaisuuden ja koon puolesta vanhan tilalle. Ensin mittaan latausjännitteen, se on 14,1 V. Sitten auto seis, vanhan akun jännite 10,9 V. Selvä tapaus. Uusi akku kiinni, latausjännitteen testausta kaikki sähkövermeet päällä, jännite 13,1 V tyhjäkäynnillä, 13,9 V kierroksilla. Vielä akkutesterillä vanhan akun testaus, toteaa että jännite liian alhainen testaukseen, pyytää lataamaan ennen testausta. Ei ota latausta vastaan. Nyt uudella akulla lämppärin puhallinkin heräsi eloon  Taidan ostaa varmuuden vuoksi jännitemittarin ja asentaa sen sopivaan paikkaan.
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: XM 2.0 16V Berline 1995 tarinaa Lähetetty: 03.07.2020 21:55 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
sitikkaporo kirjoitti: Joo tämä oli suunnitelma, jos vaan monsieur Jean-Michel malttaa hetken odotella.
Juu, eipä ole kiirusta. Sinänsä akuilla on aikansa. Viittä vuotta kun iässä lähestytään niin yksi tyhjentyminen riittää sippaamiseen.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: XM 2.0 16V Berline 1995 tarinaa Lähetetty: 06.09.2020 12:50 |
Viestit: 1114
|
Xm lipui eilen kotipihasta kohti uutta kotiaan uuden omistajan ohjastamana. Leppoisia kilometrejä 
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: XM 2.0 16V Berline 1995 tarinaa Lähetetty: 06.09.2020 22:41 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Jahans. No ei me sitten taidettu tehdäkkään kauppoja. No seuraavaan XM:ään sitten
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: XM 2.0 16V Berline 1995 tarinaa Lähetetty: 07.09.2020 10:14 |
Viestit: 1114
|
Välitän sun yhteystiedot ostajalle
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
|
|