Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: 2000 Xantia V6 Exclusive Break: Tuomion puikula
ViestiLähetetty: 15.12.2019 04:38 

Viestit: 36
https://www.dropbox.com/s/l3uspzk9lcmk5 ... 7.jpg?dl=0

Niinhän siinä sitten kävi, että joulun kellot kajahtivat huonoimpaan mahdolliseen aikaan (en viittaa nyt niinkään jouluun, kuin liian lunkisti suhtautumaani tuloveroprosenttiin) ja mittaritaulun väriloisto saavutti tämänkin kulkineen. Akku sökö, samaten laturi. Oma tyhmyys koitui kurjuuden teettäjäksi, kun verrattain tasainen toimivuus, alituinen kiire ja kaikenlainen persaukisuus pitivät puikulan tiellä, vaan ei huoltotoimenpiteissä. Kiristin nyörit äärimmilleen ja kaivoin roposet taskusta. Samalla oli kiristetty IRRONNUT hammastanko takaisin aloilleen (miten kummassa sitä ei tämmöstä huomaa päivittäisessä ajossa!?) ja vaihdettu ne tiivisteet hydepumppuun. Lasku olisi epäilemättä ollut pienempi, jos olisin jo kuukausi takaperin ollut asialla. Mutta enpä ollut, ja siinä se, siis kohti uusia pettymyksiä. Niitä nimittäin nyt oli tiedossa.

https://www.dropbox.com/s/cfvwlel50pzi0 ... 4.jpg?dl=0
Outo sivuääni paikantuu jakopäähän, kutakuin kierrosluvuilla 2000-2500rpm, eli tavanomaisissa käyttönopeuksissa. Toistaiseksi ei ole tietoa, onko melu löystyneestä hihnasta vaiko mistä, mutta jos sitä tutkiakseen jo pitää nähdä verrattain suurehko vaiva, samalla ne kilut kannattaisi vaihtaa, vaikka remppa tuleekin tällöin 20tkm etukäteen. Ohkasesti harmittaa, etten sitä teettänyt etukäteen, kun oli mahdollisuus. Sama tsäänssi toki edelleen on olemassa, mutta osaltani se edellyttää aikamoista reissaamista, ja ennen kaikkea pitkää matkaa autolla, jolla on akuutti hihnan napsahdusvaara - ja kertaalleen sen napsahduksen läpi eläneenä, totean, että kiitos, ei toiste enää. Motöörilla operaation kokonaishinta kipuaa yli tonnin. Tuoreella akulla varustettu auto nököttää parkkipaikalla käyttämättömänä, kun arvon mitä teen, ja millä rahalla. Piristykseksi olen pitkin viikonloppua retkeillyt junalla, ratikalla, metrolla ja bussilla. Edullista ja pätevää.

Kovasti haaveilin, että ens kesänä olis alla harrastepelit, mutta tämäkin kai nyt kuuluu sellaiseksi laskea - jakopään lisäksi kun leimalle tarvis taikuroida pakoputki uuteen uskoon ynnä tukivarsille puslat... sillä mikäs se sellainen harrastus on, mihin ei mene kaikki aika ja järki ja raha?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2000 Xantia V6 Exclusive Break: Tuomion puikula
ViestiLähetetty: 15.12.2019 11:41 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Ainahan noi tulee just silloin kun ei toivois, jos nyt niitä koskaan toivoo :)

Se on aina sitä kamppailua , että laitanko vielä tonnin kiinni tähän vai en varsinkin kun rahallinen arvo ei siitä tonnista tai parista muutu mihinkään.
Itselläni vaikuttaa tohon ennakointiin aika paljon se, että kotona pitää taivasalla tai kylmässä autokatoskessa tehdä kaikki hommat. Sen takia niihin useimmiten tulee tartuttua vasta kun ongelma on akuutti. Töissä pystyy semmoisen tunnin homman tekemään, mutta auto pitää saada aina ulos hallista ja pihalla ei saa säilyttää eli pitää saada aina ajokuntoon.

Kyllä tää on harrastusta käyttöauton kanssa aina kun liikutaan näissä 1900-luvun sitikoissa. XM:ääkin olen tänä vuonna elvyttänyt uusilla orkkis vetareilla, orkkis vilkkuviiksellä, orkkis pakoputkella, koiranluilla ja raidetangon päällä. Vuosi sitten teetin jakopään vesipumpun kanssa ja vielä pitäis tukivarsien helat vaihtaa ja alapallot ( haluun välykset ja kolinat pois ). Rahaa on nyt mennyt tän vajaan parin vuoden aikana mitä auto on ollut mulla kohta saman verran kuin maksoin autosta, mutta tää on oikeasti paras XM mitä mulla on ollut ja siksi haluan sitä elvyttää ja pitää hyvänä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2000 Xantia V6 Exclusive Break: Tuomion puikula
ViestiLähetetty: 18.12.2019 04:34 

Viestit: 36
Tätäkin tekis mieli pitää hyvänä ja elvyttää, mutta tällä hetkellä se on ihan mahdotonta - ja itseaiheutettua toki sekin, mahdottomuus.
Uskallan arvella, että tätä ei tämän hetkisessä tilassaan käy kukaan löhmiä elääkseen hengittävä taho hakemassa omakseen, saatika että maksaisi siitä ilosta, joten eipä kai muuta kun Varta keulalta kuivaan ja katotaan onko kuukauden päästä varaa alkaa päkertää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 2000 Xantia V6 Exclusive Break: Tuomion puikula
ViestiLähetetty: 04.01.2020 17:34 

Viestit: 36
Tämä yksilö palasi takaisin aiemmalle omistajalle, joten jos joku kysyy "kannattaako ostaa 20 vuotta vanha luksusvarusteltu Sitikka, jossa on V6-moottori ja automaattivaihteisto?", niin vastaan: "Ehdottomasti, mutta vain, jos se on ainut auto, jolla itseäsi ja lompakkoasi ajattelit kiusata."

[End of transmission]


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron